İslamda intihar ən böyük günahlardan biri sayılır
Psixoloq: «Özlərini
asanların boyun nahiyəsinə baxanda çırmaq izləri görunür,
bu, o deməkdir ki, peşman olur, amma özünü
qurtara bilmir»
İki gün öncə Ağcabədi Pedaqoji Kollecində təhsil alan tələbənin
intihar etməsi xəbəri yenə ildırım sürəti
ilə sosal şəbəkələrdə yayıldı. Düzdür bu xəbər
bəzi media orqanlarında
da yer aldı. Ancaq əsas məsələ heç də bu xəbərin yayılmasında deyil, niyə baş verməsindədir?
Sosiologiyanın əsasını qoyan alimlərdən biri olan fransız fikir adamı Emil Dürkheymə görə,
intiharın əsas səbəblərindən biri
fərdlə ictimai dəyərlər, normalar
arasında yaranan vakuumdur. Bunu anomiya adlandıran
E.Dükheym bildirib ki, bu kimi
vakuumlar keçid dövrlərində daha çox rastlanır.
Bu, elə bir
dövrdür ki, əvvəlki normalar fərd üçün öz qüvvəsini itirib, yeniləri isə hələ formalaşmayıb.
Psixoanalitik Qreqori Zilburqa görə, elmi baxımdan intihar problemi izaholunmaz olaraq qalır: «Nə Tibet müdrikliyi, nə də kliniki psixopatalogiya bu problemin nə
səbəblərini, nə
də empirik həllini tapa bilmir».
Psixoloq Antoon Leenaars isə öz araşdırmasına bu cümlə ilə başlayır: "Heç
kim intiharı
bilmir, hətta intihar edənin özü də".
İntiharın bunca sirli və fəlsəfi şəkil almasında tarixi paradiqmalar da az rol oynamayıb. Bizi onun ikinci tərəfi maraqlandırır
daha çox. Bəzən deyilir ki, intiharın
fəlsəfi akta çevrilməsi Sokratdan başlayır. Afina hökuməti
Sokrata özünü
zəhərlə öldürmək
hökmü çıxarır.
Sokrat isə bunu etməmişdən
öncə bir neçə gün insanlar qarşısında
intiharın fəlsəfi
əsaslandırılması istiqamətində nitqlər
edir. O deyirdi ki, intihar onun
qəlbini azad edəcək və ölümsüzlüyə qovuşduracaq.
İntihar və ölümsüzlük
anlayışları Sokratın
fəlsəfi intihar ritualı ilə eyniləşir.
İslamda isə intihar günahdır, Allah tərəfindın
bağışlanmaz aktdır,
intihar edən sorğusuz-filansız cəhənnəmə
vasil olur. Bəlkə də
buna görə,
İslam Şərqində intihar ayrıca bir mədəniyyət kimi formalaşmadı.
Baxmayaraq
ki, burada da intihar halları tez-tez baş verir. Çünki həyatda real olaraq özünü cəhənnəmdə
hiss edən insanın
qarşısını bəzən
xəyali cəhhənnəm
qorxusu ala bilmir. Cəhənnəm isə hər
addımda, hər qarışda var. Bu dünyanin
cəhənnəmindən qurtulub
əbədi cəhənnəmə
getmək qorxusu intiharın qarşısını
ala bilmir.
Psixoloq Elnur Rüstəmov bildirib ki, adətən
bütün intihar edənlər "peşman
olub geri qayıtmaq istəyir":
"Hər bir insanın həyatı boyunca intihar fikri ağlından keçir. Amma bunun həyata
keçirilməsi ani
bir qərardır.
Özlərini asanların boyun
nahiyəsinə baxanda,
çırmaq izləri
görunür, bu, o deməkdir ki, peşman olur, amma özünü qurtara bilmir".
E.Rüstəmovun sözlərinə görə,
insanlar daha çox diqqət cəlb etmək üçün "göstərişli
intiharlara" əl atır. Ən çox da, ailədaxili
konfliktlər üzündən.
Digər səbəblər
isə, sosial qayğılar və psixoloji xəstəliklərdir:
"Ailə daxilində
həll edilməmiş
konfliktlər sonradan intiharla sonuclanır, ən çox da çıxış yolu
tapa bilməməyə görə".
Psixoloq müşahidələrinə
əsasən deyib ki, bu səbəblə
intihar edənlərin
əksəriyyəti yeniyetmələrdir:
"Onlar çox vaxt şikayətlənir ki, ailəmdə məni başa düşmürlər, anlamırlar.
Təəssüf ki, valideynlər
uşaq tərbiyəsini
aldıqlarını telefon
və bilgisayarla məhdudlaşdırır".
Yeniyetmə intiharını yeniyetməlik
dövrünü psixologiyası
ilə əlaqələndirən
mütəxəssis deyir
ki, ailə övladını əsasən
bir istiqamətə yönləndirir, bu isə, gəncin kənar insanlara qulaq asmasına səbəb olur: "Dərs oxu, kənara getmə, mən sənə güvənirəm", deyilir.
Eyni zamanda, məktəbə getdiyi 10 dəqiqə ərzində on dəfə
zəng vurur valideyn. Sual yaranır, güvənirsənsə,
zənglər nəyə
lazımdır? Bu, o deməkdir ki, güvənmirsən". Bu tip məsələlər isə
şüuraltı iz qoyur. Onun fikrincə, hər
bir insanın həyatı boyunca intihar fikri ağlından
keçir, amma bunun həyata keçirilməsi ani bir qərardır. Bu isə, gəncin
ətrafdan təcrid olunması, özgüvəninin
istəməsi və özünə qapılmasına
səbəb olur.
"Sevgi məsələləri"nə
görə intihar edənlər barədə
psixoloq deyib ki, milli ədəbiyyatda
sevgi dastanlarının
əksəri "əzablar
üzərində qurulub". "Sevirsənsə, əzab çəkməlisən. Heç bir çıxış yolu göstərilmir.
İstər "Leyli və
Məcnun", istərsə
də, "Xosrov və Şirin"də sevgi ülvi göstərilir, amma sevgi uğrunda mozaxist bir düşüncə
qoyulur". E.Rüstəmovun sözlərinə görə,
bunlar insanlara şüuraltı təsir
göstərir.
NATİQ
Azad Azərbaycan.- 2021.- 16 fevral.-
S.3.