Əsl teatr rəhbəri
1973-cü ildən fəaliyyətə başlayan
Nəcəf bəy Vəzirov adına Lənkəran Dövlət
Dram Teatrının keçdiyi yol həm böyük tarix, həm də bir nəslin
yetişməsində uğurlu
iş deməkdir. Ali məktəbi bitirib, ilk addımlarını
bu teatrda atan gənc aktyorlar artıq bu illərdə ustad sənətkarlar olublar. Və özlərindən sonra neçə-neçə sənətkarların
da yetişməsinə
köməklik ediblər…
Bu prortet-oçerk
teatrın yaradıcısı,
1973-81-ci illərdə burada
ilk bədii rəhbər və direktor işləmiş Məbud İbrahim oğlu İsmayılzadə
haqqındadır.
Azərbaycan teatr sənətinin
qocaman, müqtədir
nümayəndələri, sənətkarları sırasında,
tanınmış mədəniyyət
işçisi, istedadlı
teatr rejissoru, böyük teatr təşkilatçısı, Əməkdar incəsənət
xadimi Məbud İsmayılzadənin də
layiqli yeri var. O, 1927-ci ildə Zərdab rayonunda anadan olub. Çox
çətin, məşəqqətli
uşaqlıq illəri
olsa da, yaşamaq həvəsi onda həmişə güclü olub. Teatr sənətinə, ədəbiyyata həvəsi
onda çox erkən formalaşıb. Bütün mənalı ömrünü Azərbaycan
incəsənətinə, mədəniyyətinə
həsr etmiş Məbud İsmayılzadə
ilk əmək fəaliyyətinə 1942-ci ildə,
15 yaşında Zərdab
teatrında başlamışdır.
Teatr sənətinə böyük
maraq, sonra onu Azərbaycan Dövlət Teatr İnstitutuna gətirib.
1951-ci ildə bu institutun rejissorluq fakültəsini bitirən
24 yaşlı Məbud
İsmayılzadə, elə
həmin il Respublika Xalq Yaradıcılığı evinin
direktoru vəzifəsinə
təyin olunub. 24 yaşlı cavanı belə böyük təşkilata rəhbər
təyin edənlər
yanılmayıblar. Çünki
mədəniyyətin ən
aparıcı sahələrindən
biri olan, bu təşkilata rəhbərlik etdiyi 20 il müddətində Məbud İbrahim oğlu «Çinar», «Şur» kimi onlarla məşhur kollektivlərin, otuzdan çox xalq teatrının yaranmasının, Respublika miqyaslı Novruz bayramı şənliklərinin,
Məhsul və Mahnı teatrlaşdırılmış
bayramlarının, respublika
səviyyəli festivalların,
baxışların, müsabiqələrin
keçirilməsinin fəal
təşkilatçılarından və rəhbərlərindən
biri olmuşdur. Artıq Azərbaycan mədəniyyətinin
tarixinə yazılan,
1954-cü ildə minlərlə
həvəskar ifaçıların
iştirak etdiyi ilk teatrlaşdırılmış
«Xalq Yaradıcılığı
Bayramı»nın, 1955-ci ildə
keçirilən Respublika
Bədii Özfəaliyyət
Baxışının, 1961-ci ildə çağırılan
III Aşıqlar Qurultayının təşkilatçısı,
1959-cu ildə Moskvada keçirilən Azərbaycan
Mədəniyyəti ongünlüyü
çərçivəsində xalq yaradıcılığı
bölməsinin quruluşçu
rejissoru da məhz Məbud İsmayılzadə olmuşdu.
Bütün bu tədbirlər haqqında
keçmiş Sovetlər
Birliyində mətbuatda
çox yazılmış,
televiziyalarla göstərilmiş,
radiolarda səsləndirilmişdi.
Bu tədbirlər özünün
rəngarəngliyinə, rejissor
yozumuna görə də böyük tamaşaçı marağı
qazanmışdı. Həmin
tədbirlərin də
başında yüksək
təşkilatçı, maraqlı
rejissor olan məhz Məbud İsmayılzadə dayanırdı.
Amma hansısa bədxahlar ona bu maraqlı işini davam etdirməyə imkan vermədi, mane oldu. Bunu
görən Məbud müəllim öz ərizəsi ilə işdən çıxdı.
O, 1972-1973-cü illərdə Mədəniyyət Nazirliyində
Abidələrin və
Muzeylərin Qorunması
idarəsinin rəis müavini vəzifəsində
çalışmışdı.
Artıq 1973-cü ildə Lənkəranda yeni Dövlət Dram Teatrının açılması
və bu teatra kimin rəhbər
qoyulması haqqında
Mədəniyyət Nazirliyində
məsələ qalxanda,
nazirliyin əsas aparıcı rəhbərləri
yalnız Məbud İsmayılzadənin üstündə
dayanıblar. Çünki
uzun illər aparıcı rəhbər vəzifədə
işləmiş və
özünün də
sənəti rejissorluq
olan Məbud müəllimdən yaxşı
kadr fikirləşib tapmaq olmazdı. Yeni yaranan teatrı
yaşatmaq və respublikada tanıtmağı
yalnız Məbud İsmayılzadə kimi böyük təcrübəsi
olan rəhbər bacarardı. Beləliklə, 1973-cü ildə
Məbud İsmayılzadə
bu teatrın ilk bədii rəhbəri və direktoru oldu. Bununla da onun həyatının
ikinci və daha maraqlı dövrü başladı.
Elə teatrın ilk tamaşalarından olan Nazim Hikmətin
«Bayramın birinci günü» tamaşasına
da özü quruluş verdi. Əlbəttə, yeni yaranan teatrın qayğıları da həddindən artıq çox idi. İlk növbədə teatra verilmiş Mədəniyyət evi binasını peşəkar teatr binasına uyğunlaşdırmaq
lazım idi. Buna görə böyük vəsait, texnika, lazım olan materialları tapıb gətirmək böyük təşkilatçılıq
tələb edirdi. Ali təhsil alıb, bütövlükdə
bir kursun Lənkərana işləməyə
gəlməsi həm sevindirici, həm də onların mənzillə təmin olunmasına çalışmaq
lazım idi. Bütün bu çətinliklər də məhz onun üzərinə düşürdü. Məbud
müəllim həmin
vaxt Lənkəran rayonunun birinci katibi işləmiş, teatr sənətinə, mədəniyyətə böyük marağı olan, Sosialist Əməyi Qəhrəmanı İsa
Məmmədovun və
o vaxt Mədəniyyət
naziri olan, dəyərli ziyalı, fəlsəfə elmləri
doktoru Zakir Bağırovun sayəsində
bu problemli məsələlərin hamısını
həll edə bildi. Aktyorlar hamısı mənzillə
təmin olundu. Onlara yüksək əmək haqqı verilməsi və bütün sosial qayğılarının həll
olunmasında Zakir Bağırov, Məbud İsmayılzadə və
İsa Məmmədov
əvəzsiz işlər
gördülər. Lənkəranda
həmin vaxtlar professional teatrın açılması Cənub
bölgəsi üçün
çox böyük bayram və tarixi hadisə idi. Teatrın bütün tamaşaları
təkcə Lənkəranda
yox, bütövlükdə
Cənub bölgəsində
və eləcə də Azərbaycanın başqa yerlərində həmişə anşlaqla
keçirdi. Hətta Lənkəranda hər bir kənd və
təşkilat üçün
ayrıca gün ayrılmışdı ki,
onlar hansı günlər tamaşalara gələ bilərlər.
Beləliklə, həmin
günlər insanlar böyük bayrama gələn kimi, maşınlarla, gül dəstələri ilə
tamaşalara gəlirdilər.
Gördüyü bu uğurlu işlərə görə
dəfələrlə Məbud
müəllimi şəhər
Xalq Deputaları Sovetinin deputatı seçmişdilər. O, əvəzsiz
xidmətlərinə görə
Azərbaycan Ali Sovetinin, Naxçıvan Muxtar Respublikası Ali Sovetinin «Fəxri fərmanları» ilə təltif edilmiş və 1979-cu ildə ona Əməkdar
incəsənət xadimi
fəxri adı verilmişdi.
Həmin dövrdə
Məbud İsmayılzadə
səkkiz ildə, səksən illik iş gördü Lənkəran Dövlət
Dram Teatrı üçün. Artıq
teatr Azərbaycan teatr aləmində özünün layiqli yerini də tapmışdı. Teatrdakı
uğurlu fəaliyyətinə
görə, Mədəniyyət
Nazirliyi onu Azərbaycan Konsert Birliyinin bədii rəhbəri təyin etdi. Məbud müəllim uzun
illər bu Birliyin həm bədii rəhbəri, həm də rejissoru kimi bir çox işlər gördü. Biri-birindən maraqlı teatrlaşdırılmış konsert tamaşaları hazırladı. Bu tamaşa-konsertlərlə təkcə
respublikamızda yox, həm də Sovetlər Birliyində və xarici ölkələrdə
xeyli maraqlı konsertlər təşkil elədi. O, burada da bir çox
müğənnilərin, musiqiçilərin
yetişməsində böyük
əmək sərf elədi…
Sonralar
fəxri təqaüdə
çıxan Məbud
İsmayılzadə teatrdan
ayrılmadı və
Nazim Hikmətin 100 illik yubileyi ərəfəsində Şuşa
Dövlət Musiqili-Dram
Teatrında dramaturqun
«Bayramın birinci günü» tamaşasına
çox maraqlı quruluş verdi. O,
2004-cü ilin sentyabr ayının 17-də dünyasını
dəyişib, haqq dünyasına qovuşdu.
Cəmi səkkiz il
Nəcəf bəy Vəzirov adına Lənkəran Dövlət
Dram Teatrına rəhbərlik edən Məbud İsmayılzadə
bu gün də həmin bölgədə və ümumiyyətlə Azərbaycan
teatr tarixində maraqlı və yüksək təşkilatçı
teatr rəhbərlərindən biri kimi
xatırlanır və
yad edilir. Belə xatırlanan və yad edilən
teatr rəhbərləri
isə çox azdır. Çünki teatr cəmiyyətin kiçildilmiş modeli deməkdir. Bu modelə rəhbərlik etmək, ölkəyə
rəhbərlik etmək
qədər çətindir.
Məhz buna görə də, cəmi altı ay bir teatra
rəhbərlik etmiş
böyük fransız
filosofu, yazıçısı
və tənqidçisi
Deni Didro deyib: “Müharibədə
zəfər qazanmaq olar. Buna görə
orduda rəhbərliyi
gücləndirmək və
əsgərləri, zabitləri
döyüşə səfərbər
etmək, onlarda cəsurluğu, qorxmazlığı
gücləndirmək kifayətdir.
Dərin zəka, böyük fəlsəfi
fikirlə, yüksək
təşkilatçılıqla, səbrlə, insanlarda inam yaratmaqla xalqı öz ardınca da aparmaq olar. Amma
kiçik bir teatra yaxşı rəhbərlik etmək çox çətindir. Hətta desəm ki, dəhşətdir, bu daha doğru
olar».
Ağalar İDRİSOĞLU
Əməkdar incəsənət xadimi
Azad Azərbaycan.- 2021.-11 mart.- S.10.