Müasir düşüncəli teatr
rəhbəri olmağa layiq insan
(Portret cizgiləri)
Allahverdi
Musayev: “Teatr rəhbəri kollektivin ən yaxın dostu, yeri gələndə
valideyni olmalıdır və onların bütün problemlərinin
həllinə lazım olan kimi köməklik etməlidir”
Allahverdi
Əhməd oğlu Musayevlə söhbət eləyəndə
onun təfəkkürünə heyran oldum. Və bir də ona
sevindim ki, bu insan çox yaxşı teatr rəhbəri
olmağa layiqdir. Çünki mən ömrümün 26
ilini Azərbaycanın ayrı-ayrı teatrlarına rəhbərlik
etmişəm və ona görə hər bir insanla söhbət
etdikdə onun nəyə qadir olduğun tez görürəm,
başa düşürəm. Qərara gəldim ki, Allahverdi
Musayevlə çoxminli oxucularımızı da yaxından
tanış edim.
Qısa
arayış:
O, 1983-cü ildə Qazax rayonunun Aşağı Əskipara kəndində
anadan olub. 1989-2000-ci illərdə kənd orta məktəbində
təhsil alıb. 2000-2004-cü illərdə Azərbaycan
Dövlət Mədəniyyət və İncəsənət
Universitetində dram və kino aktyorluğu fakültəsində
Xalq artisti Əliabbas Qədirovun kursunu bitirib. 2005-2014-cü
illərdə Qazax Dövlət Dram Teatrında aktyor vəzifəsində
işləyib. Teatrın səhnəsində 20-dən
çox tamaşada rol alıb. 2015-ci ildən adıçəkilən
teatrın quruluşçu rejissoru vəzifəsində
çalışır. 15-dən çox tamaşaya
quruluş verib. Bundan əlavə, bu illər ərzində bir
neçə kinofilm lentə alıb. HəmçininTəhsil
Nazirliyinin təşəbbüsü ilə şagirdlərlə
tamaşalar da qurub. Azərbaycan Respublikası Prezidenti
yanında Qeyri Hökumət Təşkilatının dövlət
dəstəyi şurasının təklifi ilə adət-ənənələr
haqqında maarifləndirmə tədbirləri çərçivəsində
“Fidan” qısametrajlı kinofilmi, Azərbaycan Respublikası Gənclər
Fondunun təklifi ilə “Şəhidliyin Adil Zirvəsi”, “Vətən
Sərhəddən Başlayır” adlı qısa metrajlı
kinofilmlər, Təhsildə İnkişaf və
İnnovasiyalar üzrə III Qrand müsabiqəsinin qalibi olan
“Məktəb və Teatr”layihəsi çərçivəsində
Mirzə Fəfəli Axundovun “Sərgüzəşti-mərdi
xəsis” əsərinə quruluş verib.
Allahverdi
Musayev həddindən
artıq çox təşkilatçı
insandır. Yəni o, təkcə rejissor kimi yox, həm də
bütün təşkilatı işlərdə Qazax Dövlət
Dram Teatrına əlindən gələn köməkliyi eləyir.
Məhz buna görə kollektiv də onu çox sevir. Belə
təşkilatçı insan, maraqlı rejissorla çoxminli
oxucularımızı daha yaxından tanış etmək məqsədilə
onunla həmsöhbət olduq.
-Salam, Allahvedri bəy. Siz
çox maraqlı aktyorsunuz və teatrda bir-birindən rəngarəng
rollar oynayıbsınız. Həmin rollardan hansı sizin və
tamaşaçıların daha çox xoşuna gəlib?
-Azərbaycan
Dövlət İncəsənət Üniversitenin dram və
kino aktyorluğu fakültəsini 2005-ci ildə bitirəndən
sonra Qazax Dövlət Dram Teatrında aktyor kimi əmək fəaliyyətimə
başlamışam. Bu illər ərzində onlarla
tamaşada rol almışam, bunların içərisində
Mirzə Fətəli Axundovun "Xırs quldurbasan", Əbdürrəhim
bəy Haqverdiyevin "Kimdir müqəssir", Süleyman
Sani Axundovun "Tamahkar", Əhməd Orucoğlunun "Pul
dəlisi",Vaqif Səmədoğlunun "İntihar",
Firuz Mustafanın "Neytral zona", Rovşən Ağayevin
"Bir gecənin nağılı"və digər
tamaşalarda fərqli xarakterlər canlandırmışam. Təbii
ki, çox rollar mənim və tamaşaçıların
xoşuna gəlib, amma ən yaddaqalanı və
özümündə sevdiyim obraz Vaqif Səmədoğlunun
“İntihar” pyesində canlandırdığım Azər
obrazı olub.
-Siz təkcə aktyorluqla kifayətlənməyib,
həm də teatrda rejissor kimi tamaşalara maraqlı
quruluşlar verdiyinizə görə, 2015-ci ildən
quruluşçu rejissor kimi Qazax Dövlət Dram Teatrında əmək
fəaliyyətinizi davam etdirirsiniz. Bu vaxta qədər
hansı tamaşalara quruluş vermisiniz?
-Rejissor sənətinə
olan marağım teatrın səhnəsində bir neçə
əsərə quruluş verməyimə səbəb oldu.
İlk tamaşam İsgəndər Coşqunun "Ana
laylası" oldu və tamaşaçıların rəğbətini
qazandı. Ondan sonra özümü digər tamaşalarda da
sınamaq qərarına gəldim və teatrda
quruluşçu rejissor vəzifəsində fəaliyyətimə
davam elədim. Müxtəlif illərdə Nəcəf bəy
Vəzirovun "Bəxtsiz cavan", Elçin Hüseynbəylinin
“İmperator”, Əhməd Orucoğlunun "Pul dəlisi”,
“Qulluqçu axtarıram ", Con Stenyberqin "Adamlar və
Siçanlar",Viktor Hüqonun "Bir edam məhkumunun son
günü", Slavomir Mirojikin "Mühacirlər", Əli
Əmirlinin "Varlı Qadın" pyeslərinə və
sairəyə quruluş vermişəm. Mən bir rejissor kimi,
oxuduğum pyesin bu günkü günlə səslənməsinə
və tamaşaçının xoşuna gəlməsinə
daha çox önəm verirəm və həmin əsəri
hazırlayıram. Ona görə də bu tamaşalara
tamaşaçı daha çox gəlir. Rejissor müdrik
insan olmalıdr. Müdrikliklə bağlı məşhur qədim
Yunan dramaturqu Sofokol belə deyib: ”Müdriklik- xoşbəxtliyin
doğma anasıdır”.
-Siz həddindən hədsiz enerjili
insansınız və özünü rejissor kimi kinofilmlər
çəkməkdə də sınamısınız və
bu işləriniz də çox uğurlu alınıb.
Çəkdiyiniz bir neçə kinofilm mükafatlara layiq
görülüb. Bu kinofilmlərin hansında siz bir rejissor
kimi özünüzü daha yaxşı təsdiq edibsiniz?
-Bildiyiniz
kimi, bölgədə olan teatr kollektivləri bir qədər
gözdən uzaq düşüblər. İncəsənətin
bütün sahələri kimi teatr və kino sənəti də
paytaxtda daha çox inkişaf edib və bu, regionda fəlaliyyət
göstərən bir rejissor kimi məni çox narahat edirdi.
Məhz buna görə də yerli kadrlarla büdcəmizə
uyğun qısa filmlər çəkmək qərarına gəldim.
Nəzərə alsaq ki, görüdüyümüz işlər
məhdud texniki və maddi imkanlarla ərsəyə gəlib,
fikrimcə uğurlu hesab etmək olar, tamaşaçı rəyini
YouTube izlənmələrı ilə nəzərə alsaq,
"Fidan" qısametrajlı filmim daha uğurlu sayıla
bilər. Amma daha çox bəyəndiyim və mənə
doğma gələn isə Qazax rayonunun uzun illər
müharibə şəraitində yaşamış
Quşçu Ayrım kəndində çəkdiyim "Vətən
sərhəddən başlayır" filmimdir. Bu filmdə
öz usaqlığımı, müharibə dovündə
keçirdiyim məşəqqətli günləri
xatırladım. Orada döyüşən və kəndi
qoruyan insanlar əsl igidlər olub. Məşhur filosof Polibi
deyib ki, “ İgidliyə görə verilən qiymət ən
şərəfli mükafatdır”.
- Siz çox təşkilatçı insansınız
və teatrda bütün təşkilati işlərdə, hətta
tamaşaların təşkil olunmasında,
tamaşaçılarla böyük ünsiyyətin
qurulmasında da xeyli iş görürsünüz. Məhz
buna görə də kollektiv sizi çox sevir. Sizin fikrinizcə,
bu gün teatr direktoru hansı işləri görməlidir
ki, teatra tamaşaçı marağı artsın və
kollektiv teatr rəhbərini daha çox sevsin?
-Teatrda
işlədiyim ilk günlərdən teatrın ən
kiçik ugurunu belə öz uğurum hesab etmişəm, ona
görə görülən hər bir işdə
özümü tam səfərbər edirəm. Mənim
üçün kollektivlə işləməyi bacarmaq əsas
göstəricidir. Çünki teatr kollektiv sənətdir və
teatrda uğur qazanmaq üçün sağlam kollektiv
formalaşdırılmalıdır. O ki qaldı
tamaşaçıya, rayonda, bölgədə
tamaşaçı cəlb etmək üçün rayon
sakinlərini yaxşı tanımalısan, onların
zövqünə bələd olmalısan ki, teatra
tamaşaçı cəlb edə biləsən. Bunun
üçün də rayon strukturu rəhbərləri ilə,
kollektivlərlərlə qarşılıqlı əməkdaşlıq
və şəxsi münasibət vacib şərtdir. Çox
sevinirəm ki, mən bunu hələ cavanlıq illərimdən
qazanmışam. Özüm Qazax rayonundan olduğuma görə,
gənclik illərimdən rayonda keçirilən hər bir mədəni
və kütləvi işlərdə iştirak etmişəm.
Lazım olduqda kütləvi tədbirlərə quruluş
vermişəm və yeri gələndə həmin tədbirlərdə
özüm də çıxış etmişəm. Məhz
buna görə də hər bir məktəb direktoru, müəssisə
rəhbərləri, hərbi hissələrin komandirlərilə
və ən əsası da rayon rəhbərliyilə çox
yaxşı münasibətdəyəm. Ona görə də
teatrın tamaşalarını təşkil etməkdə kimə
müraciət etsəm, böyük istəklə bu işə
razılaşırlar. Bir də onu vurğulayım ki, cənab
Rəcəb Babaşov Qazax rayonu İcra Hakimiyyətinin
başçısı olandan sonra, rayonun ədəbiyyatının,
mədəniyyətinin, incəsənətinin,
idmanının inkişafına çox böyük fikir
verir. Onun sayəsində tamaşalarımız mütəmadi
təşkil olunur. Əlbəttə, bu gün teatr rəhbəri
olan insan müasir dünya teatrları haqqında böyük
bilgiyə malik olmalıdır. Teatra rəhbərlik etmək
üçün özünün orijinal fikirləri hökmən
lazımdır. Tamaşaların təşkilində müasir
marketinq formalarından bacarıqla istifadə etməyi
bacarmalıdır. Teatrda çalışan rejissorların,
aktyorların, aktrisaların və teatrın
tamaşalarının mətbuat, televiziyalar vasitəsilə
yüksək təbliğatını qurmalıdır ki,
tamaşaçılar həmin rejissorlara, aktyorlara, aktrisalara və
ən əsası da yüksək peşəkar tamaşalara
özləri maraqlanıb gəlsinlər. Hər tamaşadan
sonra izləyicilərlə müzakirə təşkil etmək
lazımdır. Həm də müasir tamaşaçı nə
düşünür və teatrda hansı tamaşaları
görmək istəyir, onların bu arzularını da öyrənmək
lazımdır.
Bəli,
bugünkü tamaşaçılar
1990-cı illərin tamaşaçıları deyil.
Çünki artıq sosial şəbəkələr və
başqa vasitələr olduğuna görə
tamaşaçı istəsə onlar vasitəsilə elə
evində oturub, dünya ölklərinin maraqlı
tamaşalarına baxa bilər. İndi bizim təxəyyülümüz
və təşkilatçılığımız elə
yüksək və orijinal olmalıdır ki, həmin
tamaşaçıları biz teatra gətirək. Teatr rəhbəri
kollektivin ən yaxın dostu, yeri gələndə valideyni
olmalıdır və onların bütün problemlərinin həllinə
hərtərəfli kömək etməlidir. Bax, uzun illərdir
ki, teatrımızn aktyorlarına, aktrisalaraına fəxri
adlar və Prezident mükafatı verilmir. Bu işdə mən
ilk öncə teatrın keçmiş direktorlarını
günahkar hesab edirəm. Əgər onlar istəsəydilər
və israrlı olsaydılar, Qazax Dövlət Dram Teatrına
Mədəniyyət Nazirliyinin münasaibəti yaxşı
olardı və bütün bu məsələlər də
müsbət həll edilərdi. Mixail Lomonosovun belə bir
maqalı kəlamı var: “Kiçik işi görə bilməyən
böyüyü bacarmaz”. Mənim yuxarıda dediyim məsələ
də çox kiçik işdir. Sabiq direktorlar da bunu edə
bilərdilər. Teatrın rəhbəri həmişə
intriqadan uzaq olmalıdır. Dahi Bomarşenin belə bir kəlamı
var: “İntriqa, fitnə-fəsad gec-tez onu başlayanı məhv
edir”.
Ağalar İDRİSOĞLU,
Əməkdar incəsənət xadimi
Azad
Azərbaycan.- 2023.- 20 iyul.- S.7.