Sənət dünyasında layiqli
qiymətini ala bilməyən aktrisa
(Portret cizgiləri-Esse)
Mən onu ilk dəfə səhnədə
1986-cı ildə Xalq şairi Vaqif
Səmədoğlunun məşhur “Bəxt
üzüyü” tamaşasında
Seda rolunda Sumqayıt
Dövlət Dram Teatrının səhnəsində, mərhum
rejissor Yusif Əkbərovun
çox peşəkar
quruluşda qoyduğu tamaşada görmüşdüm.
Səhnəyə ilk çıxışından
tamaşaçıları çox asanlıqla ələ
alırdı. Səhnədə çox sərbəst və həddindən
artıq baxımlı idi. Onun səhnəyə hər gəlişi
və çıxışı gür alqışlarla
qarşılanırdı. Belə ki, həmin tamaşada o, əsas
rolları oynayan
Xalq artistləri Valeh Kərimovdan ( Moşu), Afaq Bəşirqızından (Söylü) heç də az
alqış qazanmırdı. Teatr aləmindən xəbəri
olan insan kimi, tam
inandım ki, bu aktrisa az bir vaxtda böyük uğurlar qazanacaq.
Həmin
vaxtı mən artıq Moskvada
A. V. Lunaçarski adına Dövlət Teatr Sənəti
İnstitutunda ( indiki Rusiya Dövlət Sənət Akademiyasında) rejissorluq
fakültəsinin son kursunda
qiyabi oxuyurdum. Azərbaycan
Mədəniyyət naziri, böyük ziyalı, mərhum Zakir Bağırovun əmrilə,
təyinatla Ağdam Dövlət Dram Teatrına
quruluşçu rejissor vəzifəsinə göndərilmişdim.
Amma Sumqayıt teatrı mənə doğma olduğuna görə,
orada səkkiz il aktyor işlədiyim üçün və ailəm də hələ ki,
Sumqayıt şəhərində
yaşadığından imkan düşdükcə bu
teatrın tamaşalarına gəlib baxırdım. Və
tamaşalar haqqında öz
ürək sözlərimi, fikirlərimi deyirdim. Həmin vaxtı mən onu
Sumqayıt Dövlət Dram Teatrının səhnəsində Süleyman Sani Axundovun “Tamahkar” tamaşasında - Gülzar və
Nabat, Hüseyn Cavidinin
“Afət” tamaşasında-– Müğənni qız,
Cəfər
Cabbarlının “Oktay
Eloğlu” tamaşasında -Nərgiz,
Sara Nəzirovanın “Dədə Qorqud” tamaşasında - Ana, Mövlud
Süleymanlının “Dəyirman”ında - Temirin
arvadı, Çingiz Aytmatovun
“Əsrə bərabər
gün” əsərində - Ermek,
Vasili Şukşinin
“Diribaş adamlar” ında- Vera rollarında da
gördüm. O, bu rolları da böyük coşqu və
peşəkarlıqla oynayırdı.
1989-cu ilin yanvar ayında
məni Ağdam Dövlət Dram
Teatrının bədii rəhbəri və direktoru vəzifələrindən
Sumqayıt Dövlət Dram
Teatrına elə bu vəzifələrə dəyişdilər.
Teatrda işə başladığım ilk gündən
eşitdim ki, həmin aktrisa
analıq məzuniyyətinə çıxandan sonra geri
qayıtmayıb, öz ərizəsilə işdən
çıxıb və
Sumqayıtdakı Pionerlər Evində dram dərnəyinə
rəhbərlik edir. Mən təcili onu teatra dəvət elədim.
Söhbət etdik və yenidən teatra qayıtmağa
razılıq verdi. Və az bir vaxtda teatrın ən
aparıcı aktrisalarından
biri oldu. Elə həmin
vaxtlar bu teatrda quruluş verdiyim
Aleksandr
İvaşenkonun
“Uşağa bir üç yazın!” tamaşasında- Direktor və
özüm yazdığım Sabir Rüstəmxanlının “Portret cizgilər”
tamaşasında- Aparıcı rollarını yüksək
peşəkarlıqla oynadı. Beləliklə, teatrın reperturarında
olan Mirzə Fətəli Axundovun
“Lənkəran
xanının vəziri” tamaşasında- Nisəxanım, “Alıy Lotos”da- Lena, Nikolay
Qoqolun “Müfəttiş” tamaşasında- Mariya Antonovna
və unter zabitinin
arvadı, Geor Xuqayevin “Ər və arvad” əsərində-
Zəritə, Nazim Hikmətin “Bayramın birinci günü”
tamaşasında - Aytən,
Cahangir Məmmədovun
“Cinbalalar” uşaq tamaşasında- Nənə, Mirzə Fətəli Axundovun
“Müsyö Jordan və Dərviş Məstəli şah”
tamaşasında - Şəhrəbanuxanım, İsi Məlikzadənin
“Subaylarınızdan görəsiniz”
musiqili tamaşasında- Səməni, Əyyub
Qiyasın “Qarışqa
yuvası” əsərində- Naza, Cəlil
Məmmədquluzadənin
“Danabaşlılar”
tamaşasında- Zeynəb,
Aqşin Babayevin “Kim nə
deyər bizdə olan qeyrətə”
müzikılında- Nazlı,
Firudun Məhərrəmov “Oğuzlar” əsərində- Burla
Xatun, Əvəz Mahmud Lələdağın “Batmanla gələn dərd”
tamaşasında- Qaçqın Ana,
Çingiz Məmmədovun “Kişi” əsərində- Müəllimə, Tamara
Vəliyevanın “Mənim ağ
göyərçinim” tamaşasında- Sara, Aqşin
Babayevin “Xilaskar” əsərində-
Aparıcı, Marat
Haqverdiyevin “Məhəbbət,
şeytan, ağ ölüm” əsərində-
Raqifə xanım, Famil
Süleymanovun “Qisas”
tamaşasında- Leyla və başqaları. Heç biri,
bir-birinə oxşamayan, yüksək xarakterli, maraqlı rollar. Və bu rolların hər
birini obraz səviyyəsinə qədər qaldırmaq,
aktrisadan böyük peşəkarlıq tələb eləyrdi.
O, bunu yaxşı bacarırdı. Həmin vaxtlar onun
haqqında çoxlu ressenziyalar yazıldı.
Tamaşaçılar
ünvanına xoş sözlər dedilər.
Hə.
Yazımın bu yerinə qədər əziz oxucu, yəqin
bir neçə dəfə özünüz-özünüzə
sual veribsiniz ki, axı Allah
vergisi olan bu aktrisa kimdir? Niyə müəllif onun
adını, soy adını yazmır? Sizin bu
naharahatçılığınıza son qoymaq
üçün indi sizi həmin aktrisa ilə daha yaxından
tanış etmək istəyirəm əziz oxucu.
Bu aktrisa, Ulu Tanrının ona verdiyi böyük istedadı ilə və
hər bir rolu ilə tamaşaçıların sevimlisinə
çevrilən Yasəmən Yəhya qızı Məmmədovadır. Özünə
çox cavan yaşlarında haqq dünyasına qovuşan,
arzularının çiçək açmasını sona qədər
görməyən Malik adlı qardaşının
adını təxəllüs kimi götürən Yasəmən
Malik.
O, 1961- ci
ilin fevral ayının 4-də Masallı şəhərində
anadan olub.
1984-cü
ildə Mirzağa Əliyev adına Azərbaycan Dövlət İncəsənət
İnstitutunun ( indiki Azərbaycan
Dövlət Mədəniyyət və İncəsənət
Universiteti) dram və kino aktyoru
fakültəsini bitirib və təyinatla Cəfər
Cabbarlı adına Gəncə Dövlət Dram Teatrına
işləməyə göndərilib. Sonra Sumqayıt
Dövlət Dram Teatrına
işləməyə gəlib. 1986-cı ildən 2008-ci
ilədək Hüseyn Ərəblinski adına Sumqayıt
Dövlət Musiqili- Dram Teatrında
və paralel olaraq (2002-2005-ci illərdə)
Şıxəli Qurbanov adına Azərbaycan Dövlət
Musiqili KomediyaTeatrında aktrisa işləyib. 2008-ci ildə
Dövlət Gənclər
Teatrına işə qəbul
olub, amma altı ay sonra Azərbaycan
Dövlət Gənc Tamaşaçılar teatrı ilə, Dövlət
Gənclər Teatrı birləşdiyinə görə, 1
May, 2009-cu ildən etibarən bu günədək Azərbaycan
Dövlət GəncTamaşaçılarTeatrında aktrisa vəzifəsində
işləyir. Eyni zamanda müxtəlif teatrlarda- İrəvan
və Şəki teatrlarından
da dəvət alaraq, həmin
teatrların tamaşalarda rollar
oynayıb. Yasəmən Malik təkcə teatr aktrisası
deyil. Onun həm də çox melodik, ürəyə
yatımlı səsi, səs tembiri olduğuna görə,
dövlət səviyyəli tədbirlərdə müğənni kimi də
çıxış eləyir. Onun, millətimizin baş tacı olan müqəddəs torpağımız
Şuşaya
həsr
olunan və
1999-cu ildə çəkilmiş
“Həsrət” adında
çox maraqlı, dərin məzmunlu bir klipi də var. Eləcə
də oynadığı
çoxlu rollarda maraqlı mahnılar ifa eləyib. O, Sumqayıt şəhər
İcra Hakimiyyətinin keçirdiyi bütün tədbirlərdə - 28 May, 8 Mart, ulu öndərimiz Heydər Əliyevə, akademiklər Həsən Əliyevə, Əziz Əliyevə və başqa görkəmli şəxsiyyətlərin həyat və yaradıcılığına
həsr olunmuş bütün tədbirlərin
əsas Aparıcısı
olub. Bu işi də çox peşəkarlıqla yerinə
yetirib Yasəmən
Malik.
Onu da vurğulayım ki,
ulu öndər Heydər
Əliyev ikinci dəfə hakimiyyətə
gələndə və
Sumqayıt zəhmətkeşlərilə
görüşdüyü vaxt onun şəninə hazırladığımız teatrlaşdırılmış
tamaşada Aparıcı
kimi Yasəmən
Malik yüksək peşəkarlıqla
çıxış elədi.
Hətta həmin tədbirdə onun dörd yaşlı qızı Cahan da Ulu Öndərə
həsr olunan şeiri elə maraqla, məharətlə
söylədi
ki, bu şeir də dahi rəhbərin xoşuna gəldi.
O, 2002-ci ildən bu günə kimi dublyaj sahəsində
yüksək səviyyədə
fəaliyyət göstərir.
AZTV, İTV, ATV, Xəzər, Lider telekanallarında minlərcə xarici film,
serial, sənədli və
çizgi filmlərinin
Azərbaycan dilində
səsləndirilməsini yüksək
peşəkarlıqla reallaşdırıb. Dublyaj sənəti çox çətin sahədir.
Buna görə aktyordan,
aktrisadan böyük peşəkarlıq
və bir andaca səs tembirində, daxilində yüksək səviyyədə
başqalaşma tələb
olunur. Bunu da hər sənətçi lazım olan səviyyədə bacarmır.
Amma Yasəmən
Malik bu sahədə də yüksək peşəkardır.
Yasəmən Malik Sumqayıt
Dövlət Musiqili-Dram
Teatrından
öz ərizəsilə işdən çıxandan sonra, bəziləri elə fikirləşirdilər ki, bununla da onun yaradıcılığı
dayanacaq və aktrisalıq həyatına son qoyulacaq.
Amma elə olmadı.
O, Dövlət Gənclər
Teatrında işə
başlayandan və bu teatr Dövlət
Gənc Tamaşaçılar
Teatrı ilə birləşəndə sonra, onu başqa teatrlar da tamaşalarda oynamağa dəvət etdilər.
Yasəmən xanım hələ Cəfər Cabbarlı adına Gəncə Dövlət
Dram Teatrında Xalq şairi, gözəl dramaturqumuz Nəriman Həsənzadənin
“Atabəylər” əsərində-
Gülaçar rolu ilə gələcəkdə
necə yaxşı aktrisa olacağını sübut etmişdi. O, bu sübutu Şıxəli Qurbanov adına Dövlət Musiqili Komediya Teatrında oynadığı, Rauf Hacıyevin “Talelər qovuşanda” operettasında- Sona, Aqşin Babayevin “Əlin cibin də olsun”
musiqili tamaşasında
oynadığı- Əsmər,
Əli Əmirlinin “İtkin ər” müzikılında-
Bikəxanım, Cahangir Məmmədovun
“Məsməxala dayımdır
“ musiqili tamaşasında - Katibə, Rüfət Əhmədzadənin musiqili komediyası “Gülmək qadağandır”da-
Aparıcı və İfaçı, Cahangir Məmmədovun “Baş tutmayan hiylə” musiqili tamaşasında- Tülkü rollarını
oynamaqla sübut elədi ki, onun istedadının qarşısını
heç cür almaq olmaz. O, həqiqətən Allah vergisidir. Yasəmən
Malik Sabit Rəhman adına Şəki Dövlət Dram Teatrında
oynadığı Nobel mükafatı
laureatı Slovomir Mrojekin “Xoşbəxt hadisə” əsərində-
Qadın və Əb dürrəh bəy Haqverdiyevin “Pəri Cadu” əsərində Pəri Cadu rolunu oynamaqla
doğrudan
da Allah vergisi
olduğunu tam sübut
elədi.
2009-cu ildə Azərbaycan Dövlət GəncTamaşaçılar Teatrında
aktrisa kimi işə başlaması
ilə onun yaradıcılığının yeni çalarları da üzə
çıxdı. Belə
ki, bu teatrda oynadığı
Hofmanın
“Şelkunçik” əsərində-
Baş Dayə, Əli Əmirlinin “Mən səni sevirəm”də-
Mələk, Vaqif Əlixanlının “Əcəl atı” tamaşasında- Zema, Kəndli qadın, Vera Suqrayevanın “Qohumlar” əsərində-
Saqana, Firuz Mustafanın “Pələng ili” tamaşasında- Türfə, Vilyam Şekspirin “Romeo və Culyetta” faciəsində- Ledi Montekki, E. Uspenskinin “Çeburaşka”
nağıl tamaşasında-
Şapoklyak,
İlgiz
Zeyniyevin
“Varislər” əsərində-
Zeynəb, Əli Əmirlinin “Ünvansız qatar” tamaşasında- Telli,
İ. İmanın “Balaca, yaramaz məxluq” əsərində-
Direktor
Solmaz xanım,
Mehriban Ələkbərzadənin “Kod adı VXA” faciəsində
Vətən xaininin
arvadı Yelizavetta Qorbunova və sairə obrazları səhnədə yüksək peşəkarlıqla canlandırıb
Yasəmən Malik.
O, təkcə teatr tamaşalarında deyil, Azərbaycan televiziyalarının
da sevimli aktrisalarından
biridir. Məhz
buna görə də
tez-tez seriallara dəvət olunur və bir-birindən maraqlı rollar oynayır. Bu seriallardan “ Yanmış Körpülər” (Azərbaycan televiziyasında ilk seriallardan
biridir), “Şans” ( bədii film), “Muradına Çatan Günəş”,
“2-ci bahar”, “Ağabəyovlar”,
“İmtahan”, “Uçurum”,
“Kölgə”,
“Həyat varsa”,
“Sayrışan
işıqlar”, “Yalan
həqiqət” və başqa serialların adını çəkə
bilərəm.
Bax, bu qədər teatr və kino aləmində xidmətləri
olan belə bir istedadlı, maraqlı aktrisaya hansı sirdisə bu vaxta qədər
fəxri ad verilməyib. Özü də Yasəmən
Malik həmişə səhnəni hər şeydən üstün, uca, ülvi tutub. Buna çox misallar çəkə bilərəm. Mənə
elə gəlir ikisini desəm kifayətdir.
Yadıma gəlir. 1996-cı ildə
Sumqayıt Dövlət
Musiqili-Dram Teatrda Xalq şairi Sabir Rüstəmxanlının
50 illik yubileyinə öz ssenarim əsasında hazırladığım “Sabir Rüstəmxanlının
portret cizgiləri” tamaşasında Yasəmən
xanım dörd aparıcıdan biri idi. Amma onlar təkcə aparıcı
yox, həm də tamaşanı dirijor kimi idarə
edir, rəqslər oynayır, mahnılar ifa edirdilər. Beləliklə, tamaşanın
əsas iştirakçısı
idilər. Həmin vaxtı bizi bu tamaşa ilə Azərbaycanın
Cənub bölgəsinə
qastrol səfərinə dəvət etdilər. Orada yeddi tamaşa oynamalı idik. Bir gündən sonra qastrola gedəcəydik, teatra xəbər gəldi ki, Yasəmən xanımın
qardaşı Malik çox
cavan yaşında -
37 yaşında
haqq dünyasına
qovuşub. Yasəmən
xanım da təcili Masallıya, qardaşının
dəfninə
gedib. Artıq çıxılmaz
bir vəziyyətdə qalmışdıq.
Yasəmən xanımın
bu tamaşada dublyoru yox idi
və yuxarıda yazdığım kimi onun rolu çox
çətin, çoxlu
sözü və mizanları, mahnıları,
rəqsləri olan bir obraz idi.
Qastrolu da saxlamaq olmazdı. Çünki Cənub bölgəsinin beş rayonunda artıq biletlər də satılmışdı.
Onun roluna isə bir günə
dublyor hazırlamaq da olmazdı. Həmin vaxtı teatra mənim adıma belə bir teleqaram gəlmişdi:
“Salam Ağalar müəllim!
Mənim qardaşım
Malik haqq dünyasına
qovuşduğuna görə
Masallıdayam. Qastrolu
saxlamayın. Mən sizi Masallıda gözləyirəm. Rolumu
özüm oynayacam.
Bu, aktrisa kimi mənim müqəddəs
borcumdur”. Açığı
onun bu teleqramına görə Yasəmən Malikə hörmətim daha da artdı. Və qastrolda da elə yaxşı oynadı ki, heç elə bil çiynində belə ağır qardaş dərdi, yükü yoxdur.
İkinci
bir misal. Mehriban xanım Ələkbərzadənin
Azərbaycan Dövlət Gənc Tamaşaçılar Teatrında
özünün yazdığı
və hazırladığı “Kod
adı VXA” tamaşası
çox ağır və dörd saat davam edən maraqlı bir tamaşadır. Tamaşada
həddindən artıq
çətin mizanlar və hərəkətlər
var. Bu tamaşada “Vətən
xainləri”
adlanan insanların
həyat yoldaşlarına,
qız övladlarına
Sovet rejiminin faşistləri tərəfindən
dəhşətli işgəncələr
verilir. İsmətlərinə toxunulur,
alçaldıcı səviyyədə təhqir olunurlar. Tamaşanın
son proqon məşqində Yasəmən xanımın elədiyi ağır, çətin mizanlar nəticəsində
burnu sınıb. Huşunu itirib və teatra Təcili Tibbi Yarım heyyəti gəlib. Ona ilkin yardım olunub və vəziyyəti
yaxşı olmadığına
görə Neftçilər
xəstəxanasına aparılıb.
Ona orada rentgenlə burnunda sınıq diaqnozu qoyulub və həkim bildirib ki, bu vəziyyətdə hələ ki, səhnəyə çıxmaq
olmaz. Hətta həkim həmin vaxtı Yasəmən xanımla xəstəxanaya gedən Əməkdar
artist, teatrın Həmkarlar
Təşkilatının sədri
İlham Əsədova da dönə-dönə
tapşırılıb ki, “Yasəmən xanım bu vəziyyətdə səhnəyə çıxa
bilməz”.
Amma Yasəmən xanım
tibbi yara bantı burnunda, həkimlərin köməkliyi
və vurduqları ağrıkəsici iynələrlə,
iki gün dalbadal həmin ağır tamaşada yüksək peşəkarlıqla
oynayıb. Onun belə ağır xəstə vəziyyətdə olduğunu heç bir tamaşaçı başa
düşməyib.
Bax, budur Yasəmən Malikin bir aktrisa
kimi fədakarlığı
və teatra sevgisi, məhəbbəti.
Amma çox acınacaqlıdır
ki, ona qarşı həmişə haqsızlıqlar
olub. Bir aktrisa kimi bütün bu xidmətlərinə görə nə Əməkdar artist fəxri
adını, nə də Prezident mükafatını ona hələ də verməyiblər. Yasəmən
Malik bəzi yollarla bunları ala bilərdi. Çünki keçmiş
Mədəniyyət nazirlərinin
vaxtında belə şeylər çox olurdu. Heç bir xidməti olmayanlar Əməkdar
artist və hətta Xalq artisti də
olurdular.
Amma o, bunu
heç vaxt özünə və şəxsiyyətinə sığışdırmayıb.
Və fikirləşib
ki, “axı mən bunlara çoxdan layiqəm. Bəs onda niyə mənə fəxri ad və Prezident
mükafatı verilmir?”
Mən,
ömrümün 50 ilini
teatr sənətinə
həsr edən bir mütəxəssis kimi inanıram ki, yeni Mədəniyyət nazirimiz
cənab Adil Kərimli
tərəfindən Yasəmən
Malikin (Məmmədovanın)
layiq olduğu Əməkdar artist
fəxri adı elə bu il, ulu öndər Heydər Əliyevin 100 illik yubileyində və Azərbaycan Milli Teatrının
150 illik yubileyində yəqin ki, ona veriləcək.
Beləliklə də, haqq öz yerini tapacaq.
Dahi rəhbər Heydər Əliyev də deyirdi ki, “Ədalətsizliklə
ədaləti bərpa
etmək olmaz”. Ona görə də gəlin ədaləti, ədalətlə bərpa
edək və hər kəsin layiq olduğu qiyməti ona vaxtında verək. Onda həyatda, yaşamaq da, yaratmaq da gözəl olar. Axı hər bir insan
layiq olduğu qiyməti vaxtında alanda, onda işləməyə
həvəs, istək
daha çox olur. Həmin vaxtı o, xalq üçün daha çox işlər görür. Bəs onda niyə
biz, bir millət olaraq, hər kəsin qiymətini vaxtında vermirik?!..
Ağalar İDRİSOĞLU,
Əməkdar incəsənət xadimi,
yazıçı-rejissor
Azad
Azərbaycan.- 2023.- 2 noyabr, ¹36.- S.7.