Azərbaycan təhsili: yaxın keçmişə, bu günə və gələcəyə bir
baxış
(Əvvəli qəzetimizin ötən saylarında)
Hörmətli oxucular,
bu məqalədə Təhsil Nazirliyinin Birləşmiş
Millətlər Təşkilatının Təhsil, Elm və Mədəniyyət
Təşkilatı (YUNESKO) ilə təhsil sahəsində əlaqələri,
həyata keçirilən birgə layihə və proqramlar barədə
fikirlərimi sizinlə bölüşəcəyəm.
YUNESKO BMT-nin
ixtisaslaşmış qurumu kimi Təhsil Nazirliyinin uğurla əməkdaşlıq
etdiyi tərəfdaşlardan biridir. Bu təşkilatla əməkdaşlıq
razılaşdırılmış ikitərəfli proqramlar və
birgə layihələr vasitəsilə həyata
keçirilir. Bu isə o deməkdir ki, YUNESKO ilə əməkdaşlıq
həm bu təşkilatın dünyada həyata keçirdiyi
universal proqramları, həm də Azərbaycanda təhsilin bu
və ya digər sahələri ilə bağlı layihələri
əhatə edir.
YUNESKO ilə əməkdaşlığın
istiqamətlərindən biri "Təhsil hamı
üçün (THÜ)" Proqramı ilə
bağlıdır. 1998-ci ildə YUNESKO-nun Daşkənddə
keçirilən tədbirindən sonra Azərbaycan bu proqrama cəlb
olunmuşdur. 1999-cu ilin mayında Nazirlər Kabineti THÜ
üzrə milli qiymətləndirmənin həyata
keçirilməsi qaydalarını təsdiq etmiş,
Proqramın həyata keçirilməsi üçün Təhsil,
İqtisadi İnkişaf, Maliyyə, Gənclər və
İdman, Mədəniyyət və Turizm, Daxili İşlər,
Kənd Təsərrüfatı, Əmək və Əhalinin
Sosial Müdafiəsi, Səhiyyə və Müdafiə
nazirlikləri, Bakı Şəhər İcra Hakimiyyəti,
Azərbaycan Milli Elmlər Akademiyası, Dövlət Statistika
Komitəsinin nümayəndələrindən ibarət
işçi qrupu yaradılmış, milli koordinator təyin
edilmişdi. İşçi qrupu Təhsil Nazirliyinin təşkilati
rəhbərliyi altında fəaliyyət göstərirdi.
Proqram çərçivəsində
18 göstəriciyə əsasən qiymətləndirmə
aparılmış, Azərbaycan üzrə Milli hesabat Azərbaycan
və ingilis dillərində hazırlanmış, 2000-ci ilin
yanvarında Tailandın paytaxtı Bankonqda YUNESKO-nun regional təhsil
forumunda təqdim edilmişdir. Həmin ilin mayında isə Azərbaycan
Respublikası Təhsil Nazirliyinin nümayəndə heyəti
YUNESKO tərəfindən THÜ ilə əlaqədar Dakar
şəhərində keçirilən Dünya Təhsil
Forumunda iştirak etmişdir. Həmin forumda "Təhsil
hamı üçün-2015" Proqramı qəbul
edilmiş, dövlətlərin təhsil sistemləri
qarşısında konkret hədəflər müəyyənləşdirilmişdir.
YUNESKO-nun digər
ölkələrdə də həyata keçirdiyi bu
Proqramın əsas məqsədi hər bir ölkədə təhsilin
gələcək inkişaf prioritetlərini müəyyən
etmək və THÜ-nün məqsədlərinin uğurla həyata
keçirilməsinə zəmin yaratmaqdır. Azərbaycan
üzrə hazırlanmış hesabat məktəbəqədər,
xüsusilə də ümumi orta təhsil sahəsində həyata
keçiriləcək islahatların əsas istiqamətlərini
müəyyənləşdirmişdir.
Qeyd etmək
lazımdır ki, Azərbaycan Respublikası Təhsil Nazirliyi
nümayəndə heyətinin 7-13 dekabr 1998-ci il tarixlərində
Fransaya səfəri zamanı YUNESKO-nun Baş katibi Federiko
Mayor ilə görüşünün və təhsil sahəsində
əməkdaşlığın perspektivləri barədə
aparılmış müzakirələrin Təhsil Nazirliyi ilə
YUNESKO arasında əməkdaşlığın daha
işgüzar və səmərəli xarakter almasında
xüsusi rolu olmuşdur.
Təhsil sahəsində
əməkdaşlıq çərçivəsində
bilavasitə YUNESKO-nun dəstəyi ilə 1999-cu ildə Azərbaycanın
2 ali məktəbində kafedralar yaradılmışdır ki,
həmin kafedralar "YUNESKO kafedraları"
adlandırılır. Bunlar Azərbaycan Respublikası
Prezidenti yanında Dövlət İdarəçilik
Akademiyasında yaradılan İnsan hüquqları, demokratiya
və sülh kafedrası və Azərbaycan Dillər
Universitetində yaradılan Tərcümə elmləri
kafedrasıdır. Bu kafedralar bilavasitə ali təhsilin keyfiyyətinin
yüksəldilməsinə, Azərbaycan ali təhsilinin beynəlxalq
təhsil sisteminə inteqrasiyasına zəmin yaradır.
YUNESKO-nun beynəlxalq səviyyədə
həyata keçirdiyi layihələrdən biri də
İnformasiya və kommunikasiya texnologiyaları (İKT) layihəsidir.
İKT-nin sürətlə inkişafı, onun təhsildə
rolu və əhəmiyyəti, qabaqcıl ölkələrin
bu sahədə əldə etdiyi nailiyyətlərin
bütün regionlarda və ölkələrdə
yayılması və tətbiqi zərurəti YUNESKO-nun diqqətindən
kənarda qalmamışdır Bu sahədə dünyada nəzərəçarpan
məsələlər onunla bağlıdır ki, təhsil
nazirlikləri, təhsil sahəsində qərar qəbul edən
şəxslər İKT sahəsində baş verən bu
sürətli dəyişikliklərdən öz təhsil
sistemlərinin yararlanması üçün konkret mexanizmə
malik deyildirlər.
Təsadüfi deyildir
ki, 2000-ci ilin aprelində Dakarda keçirilmiş Dünya Təhsil
Forumunda təmsil olunan dövlətlər, o cümlədən
Azərbaycan digər öhdəliklərlə yanaşı,
informasiya və kommunikasiya texnologiyalarından istifadə, ən
geci 2002-ci ilə qədər bu sahədə Milli tədbirlər
planının hazırlanması sahəsində öhdəliklər
götürmüşdü. İKT-nin təhsildə tətbiqi
həmin planların tərkib hissəsi olmalı idi.
Bu məqsədlə
2001-ci ildə YUNESKO tərəfindən "YUNESKO-nun yeni
informasiya və kommunikasiya texnologiyaları və təhsil
proqramı" adlı strategiya da hazırlanmışdı.
Həmin strategiyada 2002-2003-cü illər üçün təşkilatın
fəaliyyətinin iki prioritetindən birinin təhsilin, elmin və
mədəniyyətin inkişafında yeni informasiya və
kommunikasiya texnologiyalarının rolu ilə bağlı
olduğu bəyan edilmişdi.
Məhz YUNESKO-nun Təhsildə
İnformasiya Texnologiyaları İnstitutu üzv ölkələrdə
informasiya və kommunikasiya texnologiyalarının təhsilin
bütün pillələrində tətbiqinə kömək
göstərmək məqsədilə 26-28 aprel və 29-30
iyun 2002-ci il tarixlərində Moskva şəhərində
seminarlar təşkil etmişdi. Bu seminarlarda Azərbaycan
Respublikası Təhsil Nazirliyinin nümayəndə heyəti
də iştirak etmişdi. Seminarların başlıca məqsədləri
aşağıdakılardan ibarət idi:
-təhsildə
informasiya və kommunikasiya texnologiyalarının tətbiqi ilə
bağlı məsələləri müzakirə etmək;
-müxtəlif ölkələrin
bu sahədəki təcrübə və yanaşmaları ilə
tanış olmaq, dünyada inkişaf tendensiyasını
müşahidə etmək;
-iştirakçıları
İKT-nin tətbiqi sahəsində milli siyasətin
hazırlanması strategiyaları üzrə ideya və
tövsiyələrlə tanış etmək.
Qeyd etmək
lazımdır ki, məhz götürülmüş öhdəliklərin
yerinə yetirilməsi istiqamətində Azərbaycanda İKT
üzrə Milli Strategiya qəbul olundu və 2004-cü ildə
ölkə Prezidenti tərəfindən Dövlət
Proqramı təsdiq edildi, 2008-ci ildən başlayaraq isə
bütün səviyyələrdə və pillələrdə
təhsilin informasiyalaşdırılması istiqamətində
əhəmiyyətli addımlar atıldı.
YUNESKO ilə əməkdaşlıq
çərçivəsində həyata keçirilən
uğurlu layihələrdən biri də Assosiativ Məktəblər
Layihəsidir (AML). 1953-cü ildən həyata keçirilməyə
başlanmış bu layihə YUNESKO-nun nizamnaməsində
qeyd olunan təhsil, elm və mədəniyyət vasitəsilə
millətlər arasında əməkdaşlığın
gücləndirilməsinə, sülh və təhlükəsizliyin
möhkəmləndirilməsinə yardım məqsədi
daşıyır. Assosiativ Məktəblər şəbəkəsinin
başlıca məqsədi pilot layihələr vasitəsilə
dünyanın hər yerində sülh mədəniyyəti və
dözümlülüyün təbliğ edilməsində məktəblərin
rolunun gücləndirilməsidir. İştirakçı məktəblər
arasında əməkdaşlıq əlaqələrinin yaradılması,
tədris materialları, müəllim və tələbə
mübadiləsi məsələləri də bu şəbəkənin
tərkib hissəsidir.
AML milli, regional və
beynəlxalq səviyyələrdə həyata keçirilir.
Milli səviyyədə YUNESKO üzrə Milli komissiyalara və
təhsil nazirliklərinə sülh mədəniyyəti və
dözümlülüklə bağlı yeni və əlverişli
tədris üsullarının tətbiqi sahəsində şəbəkə
yaratmaq təklif olunur.
Regional səviyyədə
təhsil sahəsində layihələr, təşəbbüslər
və tədbirlər (regional seminarlar, milli əlaqələndiricilər
səviyyəsində tədbirlər və sair) daxil olmaqla fəaliyyət
planı tərtib olunur.
Beynəlxalq səviyyədə
AML şəbəkəsində informasiya mübadiləsi, məktəblər
arasında həmrəyliyin yaradılması və
qarşılıqlı münasibətlərin dəstəklənməsi,
habelə beynəlxalq pilot layihələrin həyata
keçirilməsi nəzərdə tutulur.
Assosiativ məktəblər
tədris üsullarının və materiallarının təkmilləşdirilməsi
sahəsində beynəlxalq layihələrdə iştirak
edirlər. Hazırda bu məktəblər dünyanın
bütün regionlarını əhatə edir. Onlar həm
şəhər, həm də kəndlərdə mövcuddur.
Eyni zamanda AML şəbəkəsinə uşaq
bağçaları, texniki peşə məktəbləri və
pedaqoji ali məktəblər də daxil ola bilərlər.
Azərbaycan məktəbləri
YUNESKO-nun bu layihəsinə 2000-ci ildən fəal surətdə
qoşulmuşlar. Hazırda Azərbaycanın 18 təhsil
müəssisəsi AML şəbəkəsinə daxildir. Bu
tədris müəssisələrində layihə ilə
işləmək üçün xüsusi əlaqələndiricilər
təyin olunmuşdur ki, onlar da şəbəkə çərçivəsində
işlədikləri təhsil müəssisəsində bu
işə rəhbərlik etməklə yanaşı, müəllim
və şagirdləri YUNESKO-dan alınmış materiallarla
tanış edirlər. 2000-ci ilin sentyabrında YUNESKO-nun
nümayəndəsinin iştirakı ilə Bakıda AML-ə
daxil olan məktəblər üçün seminar təşkil
edilmişdir.
Azərbaycanda AML şəbəkəsinə
qoşulmuş məktəblərin şagird və müəllimləri
regional və beynəlxalq tədbirlərdə respublikanı
layiqincə təmsil edirlər. 2004-cü il mayın 12-dən
14-dək Bakı şəhərində YUNESKO-nun maliyyə dəstəyi
ilə AML şəbəkəsinə qoşulmuş təhsil
müəssisələrinin koordinatorlarının "Təhsilin
keyfiyyəti təcrübədə" mövzusunda beynəlxalq
seminar keçirilmişdir. Tədbirdə Avstriya, Almaniya,
Fransa, Rusiya və Gürcüstandan, eləcə də YUNESKO
katibliyindən nümayəndələr iştirak etmişlər.
2003-cü ilin
oktyabrından başlayaraq respublikamızın AML şəbəkəsinə
qoşulmuş ümumtəhsil məktəbləri YUNESKO-nun təşkil
etdiyi "Mondialoq" layihəsində iştirak edirlər.
2004-cü il sentyabrın 17-dən 20-dək İspaniyanın
Barselona şəhərində "Mondialoq" üzrə
keçirilmiş simpoziumda Bakı şəhəri 220
nömrəli məktəbin "Dream" komandası
Nigeriyanın Laqos Kankom Kollecinin "Lasmok" komandası ilə
birlikdə təqdim etdikləri "Kontinental oyun" layihəsi
münsiflər heyəti tərəfindən yüksək qiymətləndirilmiş,
hər iki komandaya birinci dərəcəli diplom və pul
mükafatı verilmişdir.
Xüsusi vurğulamaq
lazımdır ki, 2004-cü ildə Azərbaycanın birinci
xanımı, Heydər Əliyev Fondunun prezidenti Mehriban
xanım Əliyevanın YUNESKO-nun xoşməramlı səfiri
adına layiq görülməsi və həmin ilin
sentyabrında bu fəxri adın verilməsi ilə
bağlı YUNESKO-nun Qərargahında xüsusi mərasimin
keçirilməsi, ölkəmizin YUNESKO ilə əlaqələri,
xüsusilə təhsil sahəsində əməkdaşlığında
yeni mərhələnin başlanğıcı olmuşdur. Məhz
bundan sonrakı illərdə həmin təşkilatla Azərbaycan
arasında əməkdaşlıq əlaqələri,
xüsusilə təhsil sahəsində əməkdaşlıq
daha intensiv xarakter almışdır.
2005-ci ilin 15
sentyabrında Azərbaycan Respublikasının Prezidenti
"YUNESKO üzrə Azərbaycan Respublikasının Milli
Komissiyası ilə bağlı əlavə tədbirlər
haqqında" xüsusi sərəncam imzalamışdır.
Sərəncamla YUNESKO üzrə Azərbaycan
Respublikasının Milli Komissiyasının yeni tərkibi
müəyyən edilmiş, təhsil naziri müxtəlif
nazirlik, komitə və digər dövlət
qurumlarının rəhbərlərindən ibarət 17 nəfərin
daxil olduğu Milli Komissiyasının sədr müavini təyin
olunmuş, bu sərəncam Təhsil Nazirliyinin YUNESKO ilə əməkdaşlığının
daha da genişlənməsi üçün əlavə
imkanlar yaratmışdır.
Texniki peşə təhsilinin
inkişafı layihəsi. 2005-ci ilin martında Təhsil
İslahatlarına Yardım Mərkəzi YUNESKO-nun maliyyə
və ekspert dəstəyi ilə Azərbaycanda texniki peşə
təhsili üzrə seminar keçirdi. Tədbirdə YUNESKO
Baş direktorunun təhsil üzrə müavini Piter Smit, təşkilatın
Moskva ofisinin mütəxəssisləri və xarici ekspertlər
də iştirak edirdilər. Seminarda Azərbaycanda texniki
peşə təhsilinin inkişaf perspektivləri, eyni zamanda
YUNESKO Baş direktorunun Azərbaycana səfəri zamanı
imzalanması nəzərdə tutulan qarşılıqlı
anlaşma memorandumuna müvafiq sahə üzrə daxil ediləcək
əməkdaşlıq istiqamətləri müzakirə
olunmuşdu.
2006-cı ilin 19-20 dekabr
tarixlərində Bakı şəhərində "UNEVOC
(Texniki və peşə təhsili və təlim üzrə
beynəlxalq mərkəz) şəbəkəsi vasitəsilə
peşə təhsilinin inkişafı" mövzusunda beynəlxalq
seminar keçirilmişdir. Seminarda UNEVOC təşkilatının
rəhbəri, YUNESKO-nun Moskvadakı Regional Bürosunun
nümayəndəsi, Rusiya, Belarus və Gürcüstandan olan
mütəxəssislər iştirak etmişdilər. Seminarın
məqsədi texniki peşə təhsilinin vəziyyəti və
bu sahədə mövcud olan problemlərin müzakirəsi,
eyni zamanda peşə təhsili sahəsində islahatların
həyata keçirilməsində YUNESKO-nun və UNEVOC təşkilatının
konkret rolu və potensial yardım imkanlarının müəyyənləşdirilməsi
idi.
2007-ci il iyunun 18-də
Azərbaycan Respublikası hökuməti və Heydər Əliyev
Fondu ilə YUNESKO arasında "Azərbaycanda peşə təhsilinin
təkmilləşdirilməsi" layihəsinin həyata
keçirilməsi haqqında Saziş imzalanmışdır. Layihənin
əsas məqsədi peşə təhsili sahəsində
mehmanxana xidməti, turizm, informasiya və kommunikasiya
texnologiyaları, ingilis dili üzrə müasir tələblərə
cavab verən yeni kurikulumların və dərs vəsaitlərinin
hazırlanması, texniki peşə təhsili üzrə
kadrların ixtisasartırma və təlim resurs mərkəzinin
yaradılmasıdır.
Layihəyə əsasən
Təhsil Problemləri İnstitutunun tərkibində Texniki
Peşə Təhsili Mərkəzi yaradılmış,
müasir avadanlıqlarla təchiz edilmişdir. Mehmanxana
inzibatçısı və kompüter üzrə operator
ixtisasları üzrə müasir kurikulumların
hazırlanması məqsədilə beynəlxalq və yerli
ekspertlərin iştirakı ilə 2009-cu il 10-11 mart və 6-9
iyun tarixlərində seminarlar keçirilmiş,
kurikulumların ilkin variantı hazırlanmışdır. Yeni
kurikulumlar əsasında müasir tipli dərsliklər
hazırlanmış, tərcümə edilmiş və qiymətləndirilmə
üçün YUNESKO-nun Moskva ofisinə göndərilmişdir.
Layihə çərçivəsində texniki peşə təhsilinin
təkmilləşdirilməsi üzrə 2010-cu ildə
Bakı şəhərində beynəlxalq konfransın
keçirilməsi də
planlaşdırılmışdır.
İnklüziv
təhsil layihəsi. Azərbaycan hökuməti
tərəfindən təsdiq olunmuş "Xüsusi
qayğıya ehtiyacı olan uşaqların təhsilinin təşkili
üzrə İnkişaf Proqramı"nın icrası
istiqamətində Təhsil Nazirliyinin YUNESKO ilə birgə
layihəsi 2005-ci ildən başlanmış, Bakı və
Sumqayıt şəhərlərində iki məktəbi və
iki uşaq bağçasını əhatə
etmişdir. Layihə Təhsildə İslahatlara Yardım Mərkəzi
və UAFA qeyri-hökumət təşkilatlarının
yaxından iştirakı ilə həyata keçirilir.
Təhsil Nazirliyi və
YUNESKO-nun həyata keçirdiyi layihənin əhatə etdiyi
təhsil müəssisələrində əlverişli təlim
və inkişaf mühiti yaradılmış, təhsil müəssisələrinə
zəruri avadanlıqlar, o cümlədən uşaqların
problemlərinə müvafiq xüsusi vasitələr
(aparatlar, cihazlar, əlil arabaları və sair) alınmışdır.
Bu layihə çərçivəsində ilk dəfə
olaraq inklüziv təhsilə həsr olunmuş xüsusi
veb-sayt yaradılmış, müəllimlər və valideynlər
üçün vəsaitlər hazırlanmış və nəşr
edilmişdir.
Layihə çərçivəsində
12-13 iyun 2006-cı il tarixlərində Bakıda "Azərbaycanda
inklüziv təhsil təcrübəsi" mövzusunda beynəlxalq
konfrans keçirilmişdir. Bu, Azərbaycanın təhsil
tarixində inklüziv təhsilə həsr olunmuş ilk beynəlxalq
tədbir idi. Konfransın əsas məqsədi Azərbaycanda
inklüziv təhsil üzrə həyata keçirilən
layihələrin nəticələrini müzakirə etmək,
həmçinin bu sahədə səmərəli siyasətin
hazırlanması ilə bağlı məsələləri
həll etmək idi.
YUNESKO ilə əməkdaşlığın
inkişafında qarşılıqlı səfərlərin
xüsusi rolu olmuşdur. Belə ki, 5-9 iyul 2005-ci il tarixlərində
YUNESKO rəhbərliyinin dəvəti ilə Azərbaycan
Respublikası Təhsil Nazirliyinin nümayəndə heyəti
Parisdə səfərdə olmuşdur. Səfərin məqsədi
YUNESKO-da keçirilən "Davamlı gələcək
üçün Azərbaycanda təhsil islahatları"
mövzusunda Azərbaycana həsr olunmuş konfransda iştirak
etmək, YUNESKO-nun Baş direktoru Koişiro Matsuuranın Azərbaycana
səfəri zamanı imzalanacaq Memoranduma daxil ediləcək
prioritetləri müzakirə etmək olmuşdur. Qeyd etmək
lazımdır ki, YUNESKO-nun tarixində ayrıca bir ölkəyə
həsr olunmuş belə bir konfrans ilk dəfə məhz Azərbaycanla
bağlı keçirilmişdir.
Səfər zamanı
YUNESKO-nun Baş direktoru Koişiro Matsuura nümayəndə
heyətini qəbul etmişdir. Görüşdə Azərbaycanda
ölkə Prezidenti cənab İlham Əliyev tərəfindən
həyata keçirilən inkişafyönümlü tədbirlərdən
danışılmış, YUNESKO - Azərbaycan əlaqələrinin
intensiv inkişafı diqqətə
çatdırılmış, ölkədə təhsil sahəsində
aparılan islahatlar, YUNESKO-nun xoşməramlı səfiri
Mehriban xanım Əliyevanın təhsilin inkişafı ilə
əlaqədar həyata keçirdiyi proqramlar barədə məlumat
verilmişdir.
YUNESKO-nun Baş direktoru
Koişiro Matsuura Azərbaycanla əlaqələrin, xüsusilə
təhsil sahəsində əlaqələrin son illərdə
xeyli inkişaf etdiyini vurğulamış, ölkə
Prezidenti cənab İlham Əliyevin bu əməkdaşlığın
inkişafında xidmətini xüsusi qeyd etmiş, xoşməramlı
səfir Mehriban xanım Əliyevanın Azərbaycan mədəniyyətinin,
milli dəyərlərinin təbliği istiqamətində
uğurlu fəaliyyətini diqqətə
çatdırmış, rəhbərlik etdiyi təşkilat
tərəfindən gələcəkdə də Azərbaycanla
bağlı layihələrin həyata keçiriləcəyini
bildirmişdir.
İyulun 6-da Azərbaycana
həsr olunmuş konfrans öz işinə
başlamışdır. Konfransda YUNESKO Baş direktorunun
müavini Piter Smit, təşkilatın təhsil sektorunun, onun
şöbələrinin rəhbərləri və
bütün əməkdaşları, üzv ölkələrin
təşkilatdakı nümayəndələri, təhsil
üzrə beynəlxalq ekspertlər, Azərbaycanın
Fransadakı səfirliyinin və Azərbaycan diasporunun
nümayəndələri iştirak etmişlər.
Konfransda "Azərbaycan
təhsil sistemi: real vəziyyət, problemlər və islahat
istiqamətləri" mövzusunda geniş məruzə
edilmişdir. Məruzə Azərbaycanın təhsil tarixi,
keçid dövrünün problemləri, təhsil pillələri,
Təhsil Nazirliyinin beynəlxalq əlaqələri, xüsusilə
YUNESKO ilə əməkdaşlığı, Azərbaycanda
aparılan təhsil islahatları üzrə həyata
keçirilən tədbirlər və sair məsələlər
olmaqla ölkə təhsilinin bütün məqamlarını
əhatə etmişdir.
Nümayəndə heyətinin
üzvləri "Azərbaycanda ümumi orta təhsilin
inkişafı: əsas xüsusiyyətlər və perspektivlər",
"Azərbaycanın ali təhsil sistemində islahatlar"
mövzusunda çıxışlar etmişlər. Bütün
çıxışlar konfrans iştirakçıları tərəfindən
böyük maraqla qarşılanmışdır.
İyulun 7-də və
8-də nazirliyin nümayəndə heyəti YUNESKO-nun təhsil
sektoruna daxil olan orta və texniki peşə, ali təhsil, təhsilin
keyfiyyəti, erkən yaş dövründə
uşaqların inkişafı, inklüziv və xüsusi
qayğıya ehtiyacı olan uşaqların təhsili, təhsil
siyasəti və strategiyası departamentlərində
görüşlər keçirmişdir. Görüşlərdə
YUNESKO ilə əməkdaşlıq Memorandumuna daxil ediləcək
prioritetlər müzakirə olunmuş, konkret təkliflər
irəli sürülmüşdür.
YUNESKO-nun Baş direktoru
Koişiro Matsuuranın 23-26 avqust 2005-ci il tarixlərində Azərbaycana
səfərini ölkəmizlə YUNESKO arasında təhsillə
bağlı əməkdaşlığın daha da dərinləşməsində
xüsusi mərhələ kimi qiymətləndirmək olar.
Belə ki, bu səfər zamanı Azərbaycanda təhsilin
inkişafına həsr olunmuş "YUNESKO - Azərbaycan: gələcəyə
körpü" adlı ikinci beynəlxalq konfrans
keçirilmişdir.
Konfrans zamanı Azərbaycan
Respublikası Təhsil Nazirliyi və YUNESKO arasında təhsil
sahəsində əməkdaşlıq haqqında Anlaşma
Memorandumu imzalanmışdır. Memoranduma əsasən
aşağıdakı prioritet sahələr üzrə əməkdaşlıq
nəzərdə tutulmuşdur:
-keyfiyyətli təhsilə
bərabər imkanların yaradılması;
-təhsilin strateji
planlaşdırılması və idarəolunması;
-təhsilin bütün
pillələrində müəllimlərin ixtisasının
artırılması və kurikulumun inkişafı vasitəsilə
keyfiyyətin təmin olunması;
-texniki peşə təhsilinin
təkmilləşdirilməsi;
-təhsildə
informasiya və kommunikasiya texnologiyalarının tətbiqi.
Anlaşma Memorandumuna əsasən
təhsil siyasətinin hazırlanması məqsədilə
birgə işçi qrupunun yaradılması nəzərdə
tutulmuş, Azərbaycan Respublikası Təhsil Nazirliyi və
YUNESKO-nun nümayəndələrindən ibarət
İşçi qrupu yaradılmışdır. Eyni zamanda əməkdaşlıq
haqqında Qarşılıqlı Anlaşma Memorandumunda nəzərdə
tutulan müddəaların həyata keçirilməsi məqsədilə
birgə tədbirlər planı da
hazırlanmışdır.
Onu da qeyd etmək
lazımdır ki, beynəlxalq konfransın materialları əsasında
Təhsil Nazirliyi tərəfindən xüsusi kitab
hazırlanmış, Azərbaycan və ingilis dillərində
nəşr olunmuşdur.
2006-cı ilin 18 dekabr
tarixində YUNESKO-nun maliyyə və ekspert dəstəyi ilə
"Azərbaycanın ali təhsil müəssisələrində
kredit sisteminin tətbiqi" mövzusunda Milli seminar
keçirilmişdir. Seminarda kredit sisteminin tətbiqi ilə əlaqədar
görülmüş işlər, əldə edilən nəticələr,
nəzərdə tutulan perspektivlər müzakirə edilməklə
yanaşı, YUNESKO-nun dəstəyi ilə seminarda iştirak
edən təcrübəli beynəlxalq ekspertlərin
tövsiyələri nəzərə alınmaqla bu sahədə
gələcək fəaliyyətin təşkili istiqamətləri
müəyyənləşdirilmişdir.
YUNESKO ilə əməkdaşlıq
çərçivəsində həyata keçirilmiş ən
mühüm tədbirlərdən biri 14-16 may 2008-ci il tarixlərində
Heydər Əliyev Fondunun prezidenti, YUNESKO və İSESKO-nun
xoşməramlı səfiri, millət vəkili Mehriban Əliyevanın
təşəbbüsü ilə Bakıda keçirilmiş
YUNESKO-nun Dünyada Savadlılığın dəstəklənməsi
üzrə Regional Konfrans olmuşdur. Bakıda keçirilən
bu regional konfrans qlobal savadlılığın dəstəklənməsi
məqsədilə dünyanın ayrı-ayrı
regionlarında keçirilməsi nəzərdə tutulan
altı silsilə konfransdan sayca beşincisi olmuşdur. Konfransda
dünyanın 30-dan çox ölkəsinin 200-dək təhsil
eksperti və nümayəndəsi iştirak etmişdir.
Ərəb ölkələrini
əhatə edən I regional konfrans 2007-ci ilin martında Qətərin
paytaxtı Dohada, Şərqi və Cənub-Şərqi Asiya
bölgəsini əhatə edən II konfrans 2007-ci ilin
avqustunda Çin Xalq Respublikasının paytaxtı Pekində,
Afrika bölgəsini əhatə edən III konfrans 2007-ci ilin
sentyabrında Malidə, Cənub və Cənub-Qərbi Asiya
bölgəsini əhatə edən IV konfrans isə həmin
ilin noyabrında Hindistanın paytaxtı Dehli şəhərində
keçirilmişdir.
Konfransın əsas məqsədləri
aşağıdakılardan ibarət olmuşdur:
-ölkələrin
savadlılıq və yaşlıların təhsilinə dair
problemlər haqqında məlumatlandırılması;
-savadlılığın
və yaşlıların təhsili ilə bağlı maarifləndirmənin
aparılması;
-savadlılıq və
yaşlıların təhsili sahəsində əsas problemlərin
və nailiyyətlərin müəyyənləşdirilməsi
və müzakirəsi;
-savadlılıq və
yaşlıların təhsili üzrə səmərəli təcrübənin
təqdimatı və tətbiqi;
-ölkələr
arasında əməkdaşlığın inkişafı;
-savadlılıq və
yaşlıların təhsili sahəsində problemlərin həllinə
yönəldilmiş milli strategiyanın müəyyənləşdirilməsi
məqsədilə tövsiyələrin hazırlanması.
Mehriban xanım Əliyevanın
da qatıldığı "Avropada subregional çərçivədə
savadlılıq problemlərinə baxış: tərəfdaşlıq
əlaqələrinin qurulması və innovativ
yanaşmaların tətbiqinə dəstək"
mövzusunda keçirilmiş konfransda YUNESKO-nun Baş
direktoru Koişiro Matsuura, Hollandiya şahzadəsi xanım
Laurentien, YUNESKO-nun xoşməramlı səfirləri -
İordaniya şahzadəsi xanım Firyal və
İslandiyanın sabiq prezidenti xanım Viqdos Finboqadottir,
Latviyanın təhsil naziri Koke Tatyana, o cümlədən
Almaniya, Avstriya, Belarus, Bosniya və Herseqovina, Bolqarıstan,
Xorvatiya, Albaniya, Kipr, Çexiya, Estoniya, Gürcüstan,
Yunanıstan, Macarıstan, Latviya, Lixtenşteyn, Litva, Moldova,
Monteneqro, Polşa, Rumıniya, Rusiya Federasiyası, Serbiya,
Slovakiya, Sloveniya, İsveçrə, Makedoniya, Türkiyə və
Ukraynadan təhsil məsələləri üzrə ekspertlər
iştirak etmişlər.
Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti İlham Əliyevin konfransa
ünvanlamış müraciətində deyilirdi: "Konfrans
Avropada savadlılıq səviyyəsinin artırılması
istiqamətində atılmış ciddi addım olacaq və
YUNESKO-nun təhsillə əlaqədar strateji sənədlərində
bəyan etdiyi məqsədlərə çatmaq istiqamətində
yeni mərhələ təşkil edəcəkdir".
Konfransın təşəbbüskarı
Mehriban xanım Əliyeva bu nüfuzlu tədbirdə
çıxış edərək qeyd etmişdi:
"Ümidvaram ki, dünya üzrə qlobal savadlanmaya dəstək
məqsədilə keçirilən digər regional konfranslar
kimi bugünkü konfrans da təhsil sahəsində strateji əhəmiyyəti
olan proqram və layihələrin həyata keçirilməsinə
öz layiqli töhfəsini verəcək, konfransda iştirak
edən bütün dövlətlər arasında tərəfdaşlığın
bərqərar olmasına, təhsil sahəsində yeni
metodların tətbiqinə yardım göstərəcək,
bu konfrans 2005-ci ildə keçirilmiş "Azərbaycan-YUNESKO:
gələcəyə körpü" mövzusunda
keçirilən konfransda müzakirə olunmuş
ideyaların daha da inkişaf etdirilməsinə, o cümlədən
qaçqın və məcburi köçkünlərin təhsili
kimi mühüm problemlərin həllinə kömək edəcəkdir".
YUNESKO-nun Baş direktoru
Koişiro Matsuura öz çıxışında
demişdi: "Savadlılıq dünyanın gündəliyində
duran və 2015-ci ilədək hamı üçün təhsili
təmin etməyi qarşısına məqsəd kimi qoyan
beynəlxalq layihənin əsasını təşkil edir.
Lissabon strategiyasında qeyd edildiyi kimi, əgər Avropa 2010-cu
ilədək dünyanın ən dinamik və rəqabətədavamlı
biliyə əsaslanan iqtisadiyyata malik bir qitəsi olmaq istəyirsə,
onda bu məqsədə çatmaq üçün öz əhalisinin
lazım olan savad və bacarıqlara yiyələnməsini təmin
etməlidir".
Azərbaycan
Respublikasının təhsil naziri olaraq konfransda
savadsızlığın ləğvinin vacibliyi məsələsinə
toxunaraq qeyd etmişdim: "Müasir dövrdə savadlı
olmaq dedikdə təkcə yazmaq, oxumaq və xarici dil bilmək
deyil, həm də informasiya texnologiyalarından yararlana bilmək
nəzərdə tutulur. Hazırda dünyada "Hamı
üçün təhsil" konsepsiyasının 6 məqsədindən
biri olan savadlılıq problemi geniş müzakirə olunur. Savadlılıq
anlayışına yanaşma zaman keçdikcə öz
mahiyyətini dəyişir və ayrı-ayrı kontekstlərdə
müxtəlif cür şərh edilir.
Ənənəvi olaraq
savadlılıq dedikdə oxu və yazı, dinləyib anlamaq
bacarığı nəzərdə tutulur. Hazırkı
dövrdə savadlılıq dedikdə isə qeyd edilənlərdən
başqa, oxu və yazıdan müasir ünsiyyət modelləri
çərçivəsində istifadə edə bilmək
bacarığı düşünülür. Başqa
sözlə, savadlılıq insanların cəmiyyətdə
əldə etdiyi informasiyanı dərk etmək və
ötürmək qabiliyyəti, öz funksiyalarını tam
şəkildə yerinə yetirmək potensialı deməkdir.
Bu isə təbii ki, həm ənənəvi anlamda oxu və
yazı bacarığını, həm də müasir anlamda
həmin bacarıqlardan istifadə edərək cəmiyyətdə
öz yaşayışını maksimum tənzimləmə
qabiliyyətini özündə ehtiva edir.
Ona görə də
insanın bütün həyatı boyu fasiləsiz təhsil
almasına şəraitin yaradılması, onun biliyinin,
bacarıq və qabiliyyətlərinin daim təkmilləşdirilməsi
ali təhsilin mühüm vəzifələrindən biri kimi
qarşıya qoyulur. Təhsil ekspertləri fasiləsiz təhsili
Avropanın gələcək inkişafında həyati məsələ
səviyyəsində qiymətləndirirlər. Artıq belə
bir fikir formalaşmışdır ki, universitetlərin və
digər ali təhsil müəssisələrinin statusu
yüksəldilməklə onlar tədricən elmi-tədqiqat,
peşə hazırlığı fasiləsiz təhsil mərkəzlərinə
çevrilməlidir. Burada əsas məqsəd ali məktəbləri
əmək bazarında yaranan tendensiyaların, eləcə də
elm, texnika və iqtisadiyyat sahələri üzrə yeniliklərin
öyrənilməsi, tədqiq edilməsi yolu ilə mütəxəssis
hazırlığının yeniləşdirilməsi prosesinə,
bu sahədə təkmil formaların və innovasiyaların tətbiqinə,
gələcəkdə cəmiyyətin rastlaşa biləcəyi
problemlərin həllinə daha geniş cəlb etməkdən
ibarətdir."
2009-cu ilin 6-10 oktyabr
tarixlərində təhsil nazirinin rəhbərlik etdiyi Azərbaycan
Respublikasının nümayəndə heyəti Fransada rəsmi
səfərdə olmuşdur. Nümayəndə heyətinin tərkibinə
Təhsil, Mədəniyyət və Turizm, Xarici İşlər
nazirliklərinin nümayəndələri, o cümlədən
YUNESKO üzrə Milli Komissiyanın rəhbəri daxil idi. Bu
səfər YUNESKO-nun Baş direktoru Koişiro Matsuuranın dəvəti
ilə YUNESKO Baş konfransının 35-ci sessiyasında
iştirak etmək məqsədi ilə həyata
keçirilmişdir.
Konfransın əsas məqsədi YUNESKO-nun gələcək fəaliyyətinin müzakirəsi və əməkdaşlıq istiqamətləri üzrə tövsiyələrin hazırlanması, o cümlədən son iki il ərzində əməkdaşlıq haqqında hesabatların təqdimatı olmuşdur.
Sessiyanın başlıca məqsədlərindən biri də YUNESKO-nun Baş direktorunun səlahiyyət müddətinin başa çatması ilə əlaqədar təşkilatın yeni Baş direktorunun seçilməsi idi. Qeyd etmək lazımdır ki, YUNESKO-nun Baş direktoru vəzifəsinə Bolqarıstanın YUNESKO-dakı keçmiş nümayəndəsi xanım İrina Bokovanın namizədliyi təqdim olunmuşdu və sonradan İ.Bokova həmin vəzifəyə seçildi.
Konfrans plenar iclaslar, eləcə də nazirlər və nümayəndə heyətlərinin başçıları üçün təşkil olunmuş "dəyirmi masa"lar şəklində keçirildi. Plenar iclasların gedişində Azərbaycan nümayəndə heyəti tərəfindən konfrans iştirakçılarına aşağıdakı istiqamətlər üzrə üç məruzə təqdim olundu:
1.Dünya maliyyə böhranı
şəraitində təhsilin əsas vəzifələri,
problemləri və inkişaf istiqamətləri.
2.Azərbaycan Respublikası Təhsil
Nazirliyi ilə YUNESKO arasında təhsil sahəsində əməkdaşlığın
əsas istiqamətləri.
3.Azərbaycan ilə YUNESKO arasında təhsil,
elm, mədəniyyət, informasiya texnologiyaları, idman və
digər sahələrdə əməkdaşlığın
strateji istiqamətlərinin inkişafı.
Konfransda Azərbaycanla
YUNESKO arasında müxtəlif sahələrdə əməkdaşlığın
strateji istiqamətləri, o cümlədən
yaşlıların təhsili, İKT-nin təhsil sistemində
tətbiqi və ixtisasartırma təhsili sahəsində layihələr,
Avropa regionunda savadsızlığın aradan
qaldırılması ilə əlaqədar 2008-ci ildə
Bakıda keçirilmiş Regional Konfrans, 2009-2015-ci illərdə
Azərbaycanda elmin inkişafı üzrə milli strategiya və
digər məsələlərlə bağlı təqdimatlar
keçirildi.
Təhsil Nazirliyinin
YUNESKO ilə əməkdaşlığı hazırda dinamik
inkişaf mərhələsindədir. İnanıram ki,
növbəti illərdə həmin təşkilatla birgə
layihə və proqramlar çərçivəsində əməkdaşlığımız
daha da genişlənəcəkdir.
(Ardı var)
Misir MƏRDANOV
Azərbaycan müəllimi.- 2010.- 5 mart.- S.1, 3.