Pedaqoji fakültənin tələbələri üçün fiziki tərbiyədən ilk dərs vəsaiti

 

Dahi öndərimiz Heydər Əliyev gənc nəslin sağlam gümrah böyüməsini həmişə diqqət mərkəzində saxlamış, bu işdə bədən tərbiyəsi idmanın əvəzedilməz vasitə olduğunu dəfələrlə qeyd etmişdir. Heydər Əliyev bu münasibətlə demişdir: "Böyüməkdə olan nəslin fiziki inkişafına daha çox diqqət verilməli, bədən tərbiyəsinin tədrisini yaxşılaşdırmalı, hər bir məktəbdə səmərəli idman məşğələləri üçün şərait yaradılmalı, uşaqlar fiziki cəhətdən hər vasitə ilə möhkəmləndirilməli, onların sağlamlığına düzgün qayğı göstərilməlidir".

 

Bu tövsiyələrin həyata keçirilməsində öyrənənlərin məqsədyönlü nəticəyönümlü hərəki bilik, bacarıq vərdişlərə yiyələnməsi vacib şərtlərdəndir. Tələbə gənclərin fiziki tərbiyəyə, idmana, tibbə, gigiyenaya s. dair müvafiq biliklərə yiyələnməsində, onlara bacarıq vərdişlərin aşılanmasında dərslik, dərs vəsaitləri metodik işləmələr mühüm əhəmiyyət kəsb edir.

Fiziki tərbiyə sahəsində onlarla dərs vəsaiti, proqram metodik işləmələrin müəllifi, məktəbşünas-alim Azərbaycan Dövlət Pedaqoji Universitetinin dosenti, pedaqoji elmlər namizədi Baloğlan Quliyevin "Fiziki tərbiyənin nəzəri-metodik praktik işlərinin əsasları" adlı dərs vəsaitinin işıq üzü görməsi bu baxımdan yerinə düşmüşdür (Elmi redaktor: Professor M.Nəsrullayev, rəyçilər: redaqoji elmlər doktoru, professor F.Rüstəmov, professor R.Əliyev, dosentlər: A.Əmiraslanov, Ə.Mehdiyev). Həmin dərs vəsaiti pedaqoji fakültələrin "İbtidai təhsilin pedaqogikası metodikası" ixtisası üçün nəzərdə tutulmuş Təhsil Nazirliyinin Elmi-Metodiki Şurası tərəfindən təsdiq edilmiş "Fiziki tərbiyə onun tədrisi metodikası" proqramı əsasında hazırlanmışdır. Vəsaitdə mövzu üzrə plan, istifadə olunacaq ədəbiyyat, yoxlama-test sualları, nəhayət yaradıcılıq işi üçün təxmini mövzular da müəyyənləşdirilmişdir. Mətnlərin uzun illərdən bəri aparılmış tədqiqatlara, qabaqcıl sinif müəllimlərinin təcrübəsinə şəxsi təcrübəyə əsaslanaraq işlənməsi nəzəriyyə ilə təcrübənin əlaqəsindən xəbər verir.

Müəllifin 40 ildən artıq bir müddətdə Bakı Pedaqoji Kadrların İxtisasartırma Üenidən Nazırlanma, Azərbaycan Müəllimlər institutlarında  kurslarda mütəxəssislərə sinif müəllimlərinə, eləcə bakalavr magistratura pillələrində gələcək sinif müəllimlərinə oxuduğu mühazirələr, apardığı seminar, laborator praktik məşğələlər zamanı qazanılmış nəzəri-metodik təcrübə dərs vəsaitinin lazımi səviyyədə hazırlanmasında əhəmiyyətli rol oynamışdır.

Kitabda fiziki tərbiyənin müxtəlif ictimai quruluşlarda inkişaf tarixinə, milli fiziki tərbiyə sisteminə, anlayışlara, onun təlim prosesinin elmi-nəzəri əsaslarına, prinsip metodlarına, bədən tərbiyəsi dərslərinin, sinifdənxaric məktəbdənkənar işlərin təşkili keçirilməsinə nəzər salınır. Sağlamlığında qüsuru olan şagirdlərin azkomplektli məktəblərin, ailədə uşaqların fiziki tərbiyəsi şərh edilir, bu sahədə aparılan əlbir işin məzmunu, mahiyyəti, təşkili formaları tədqiq olunur.

Dərs vəsaiti 3 bölmədən 10 fəsildən ibarətdir. I bölmədə Azərbaycanda bədən tərbiyəsi idmanın qədim zamanlarda, sovet hakimiyyəti müstəqillik illərində inkişafına diqqət yetirilir, bu gününə, gələcək inkişaf perspektivinə nəzər salınır. Nabelə olimpiya oyunlarında idmançılarımızın iştirakı nailiyyətləri barədə məlumat verilir, milli fiziki tərbiyə sisteminin mahiyyəti, quruluşu başlıca istiqamətləri şərh olunur. Bölmədə ibtidai sinif şagirdlərinin fiziki tərbiyə prosesinin elmi-pedaqoji-psixoloji, fizioloji əsasları, məqsədi, vəzifələri vasitələri yer alıb. Təlim prinsip metodlarından səmərəli istifadə imkanları, onların əlaqəli həm fəal metodların tətbiqi yolları nümunələr əsasında əyaniləşdirilir. Təhsil, təlim, tərbiyə bədən tərbiyəsindən anlayışlara aid Azərbaycan xarici pedaqoqların münasibətləri təhlil edilir ümumiləşdirilir.

Fiziki tərbiyə işlərinin əsas təşkili forması olan bədən tərbiyəsi dərslərinin təşkili keçirilməsinin mühüm komponentləri, xüsusən, dərsin xüsusiyyətləri, məqsədi, vəzifələri, quruluşu, hissələri, təşkili formaları, intensivliyi, fiziki yük, ev tapşırıqları, kurikulum hərəki normativləri üzrə nəticənin hesablanması, məşğələ yerinin düzəldilməsi, ləvazimat avadanlıqla təchizi s. bu bölmədə öz əksini tapıb.

2-ci bölmədə proqram üzrə öyrədilən hərəkət növlərinin xüsusi metodikasından bəhs olunur. İlk növbədə, əsas biliklərin mahiyyəti, məzmunu, onun mənimsədilməsinin optimal yolları araşdırılır, fiziki tərbiyə məşğələsində baş verə biləcək zədələnmə yaralanma zamanı ilk tibbi yardım təhlükəsizlik qaydaları göstərilir. Bundan əlavə, ibtidai məktəb proqramı çərçivəsində gimnastika, atletika, rəqs hərəkətləri, kross hazırlığı mütəhərrik oyunların, üzgüçülüyün təlimi metodikasının izahı verilir.

3-cü bölmədə isə şagirdlərin tədris-hərəki gün rejimindən səhər gigiyenik gimnastikası, bədən tərbiyəsi dəqiqəsi, fasilələrdə əyləncə oyunların, idman bölmələrinin təşkili metodikası təqdim olunur. Eyni zamanda uşaq-gənclər idman məktəbində, uşaq yaradıcılıq birliyi mədəniyyət evlərində, istirahət milli parklarda, mənzil-istismar sahələrində, bələdiyyə idarələrində fiziki tərbiyə tədbirlərinin məqsədi, məzmunu keçirilməsinin əsasları açıqlanır. Bu bölmədə, eləcə şagirdlərin fiziki tərbiyəsində məktəbin ailə ictimaiyyətlə birgə işinə, ailədə uşaqların fiziki tərbiyəsinə xüsusi yer ayrılmışdır.

Dərs vəsaitində pedaqoji fakültənin tələbələri və sinif müəllimlərinə kömək məqsədilə I-IV siniflər üçün mütəhərrik oyunlar, dərs nümunələri və onun icmal formalarının verilməsi nəşrin rraktik dəyərliliyini xeyli artırır. Dərs vəsaiti tələbələr və müəllimlər üçün əhəmiyyətlidir.

 

 

YLİYEV

 

Azərbaycan müəllimi.- 2010.- 21 may.- S.7.