Bir dərsin təəssüratları
Bu gün dünya təhsilinə inteqrasiya olunan Azərbaycan məktəblərində
hər dərsi maraqlı və səmərəli qurmağa
çalışan müxtəlif
fənn və sinif müəllimləri çoxdur. Yasəmən Bayramova 1996-cı ildə Bakı Pedaqoji Texnikumunu (Azərbaycan Dövlət Pedaqoji Kollecini) fərqlənmə diplomu ilə bitirib. Sumqayıt şəhər Uşaq Birliyinin rəhbəri kimi çalışıb.
1997-2000-ci illərdə Bakının Nəsimi rayonundakı 152 nömrəli
tədris ocağında
fəaliyyət göstərib.
Artıq 10 ildir ki, 35 nömrəli məktəbdə (direktoru
Rəna Naibovadır) sinif müəllimidir (O, Sumqayıt Dövlət Universiteti filologiya fakültəsinin (qiyabi) sonuncu
kurs tələbəsidir).
Həyat əmək və fəaliyyətlə bağlıdır,
deyiblər. Müəllimin mövcudluğu onun
şagird varlığını
nurlandıran dərsləridir;
dərsləri tamamlayıb,
dərinləşdirən müxtəlif
sinifdənxaric, məktəbdənkənar
tədbirləridir. Alim-müəllim ailəsində dünyaya göz açıb böyümüş Yasəmən
Aslan qızı hər dərsə ciddi hazırlaşır, şagirdlərin bilik və bacarıqlara yiyələnmələrinə səy göstərir, ənənəvi metodla interaktivliyin vəhdətində
təlimi vəzifələri
reallaşdırır. Bunu onun bir dərsinin
nümunəsində təsvir
və təqdim edirik. II "C" sinfində Azərbaycan dilindən "Böyük
hərflə yazılan
sözlər" mövzusu
keçilirdi. Keçmiş dərsi soruşub şagirdlərin bilik və bacarıqlarını
aşkara çıxaran
müəllim yeni mövzunun tədrisinə
başladı.
İkincilərə: - Uşaqlar,
yer adları da böyük hərflərlə yazılır, - deyə məlumat verən Y.Bayramova aşağıdakı
məzmunda sual-cavab apardı:
M.: - Hansı
şəhərləri tanıyırsınız?
Ş.: - Bakı,
Gəncə, Sumqayıt,
Şəki, Lənkəran...
- Hansı
ölkələrlə həmsərhədik?
- Gürcüstan,
Rusiya, İran, Türkiyə, Ermənistan.
- Azərbaycanın
paytaxtı hansı şəhərdir?
- Bakı.
- Azərbaycanın
ikinci böyük şəhəri hansıdır?
- Gəncədir.
Gəncə qədim şəhərdir.
N.Gəncəvi, M.Gəncəvi, Cavad xan kimi
məşhur şəxslər
bu şəhərdə
yaşamışlar.
Şagirdlərin cavablarından
razı qaldığını
bildirən müəllim:
- Heyvanlara
verilmiş adlar da böyük hərflə yazılır.
Məsələn: evin
keşiyində duran itlərə hansı adlar qoyulduğunu bilirsiniz?
- Alabaş,
Bozdar, Toplan...
- Atlara hansı adlar verilir?
- Qırat,
Yelqanad, Alapaça, Tufan.
Şagirdləri qruplara bölən müəllim
onlara iş vərəqləri payladı,
qruplara adlar verildi.
I qrup
"Şirvan", II qrup
"
Paylanmış vərəqlərə
aşağıdakı məzmunda
tapşırıqlar yazılmışdı:
I vərəq. Heyvanlara adlar verin.
II vərəq. Elə gül adları
seçin ki, onlar həm də insan adları
olsun.
III vərəq. Hansı sözlər böyük
hərflə yazılır,
hansı kiçik hərflə?
Şəhər, salyan, oğlan, Xəzər, çay, Araz, kür, arif, bulaq, balakən, rayon, ölkə, türkiyə,
inək, qaşqa, pişik.
Qrupların təqdimatından sonra müzakirələr başlandı.
Hər qrupun nümayəndəsi iş
vərəqlərini təqdim
etdi. Suallar cavablandırılıb müzakirə olundu, uşaqlara suallar verildi.
- Hansı
söz yerindən asılı olmayaraq həmişə böyük
hərflə yazılır?
A) Azad
B) Bayram
C) Babək
Tapşırığa aydınlıq
gətirmək üçün
sual verildi:
- Uşaqlar,
azad sözü necə yazılır?
- İnsan adı kimi olanda böyük,
azad olmaq mənasında işlənəndə
kiçik hərflə
yazılır.
Azad qapını döydü.
Hər insan azad yaşamaq istəyir, - cümlələri
üzrə iş başa çatandan sonra Bayram və
Babək sözlərinin
böyük hərflə
yazıldığı aşkara
çıxarıldı.
Şagirdlər cavab verdilər ki, bayram sözü
həm böyük, həm də kiçik hərflə yazılır. İnsan adı böyük
hərflə yazılır.
Bayram günləri olanda isə kiçik hərflə yazılır.
Müəllimin: - Hansı
bayramlar var, sualına cavab olaraq, 8 Mart Beynəlxalq Qadınlar Günü, Respublika Günü, Ramazan bayramları sadalandı.
Babək sözü
həmişə böyük
yazılır, çünki
addır, - cavabını
alan müəllim
dedi:
- Babək
qəhrəman olub.
812-ci ildən ərəblərə
qarşı vuruşub,
837-ci ildə onu
Sonrakı test üzrə
üç söz vardı. İkincilər Türkiyə, Qərənfil,
Fatma sözlərinin düzgün yazılışını
tapmalı idilər.
Müəllim şagirdlərə
xatırlatdı ki, Türkiyə bizimlə
dost, qardaş bir dövlətdir. Biz bir millət, iki dövlətik. Şagirdlərdən biri:
Bir millətik,
iki dövlət,
Eyni arzu, eyni niyyət.
Hər ikisi Cümhuriyyət
Azərbaycan-Türkiyə.
Bir ananın
iki oğlu,
Bir ananın
iki qolu,
O da ulu, bu da
ulu
Azərbaycan-Türkiyə,
-
bəndlərini söylədi.
Müəllimin sorğusuna şagirdlər
cavab verdilər ki, qərənfil həm gül, həm də insan adıdır.
Yasəmən Bayramova
məlumat verdi:
- Uşaqlar, qərənfilə
həm də şəhid gülü deyirlər. 1990-cı ildə sovet qoşunları çoxlu azərbaycanlı şəhid
etdilər. Xalqımız onların şəhid olduqları, dəfn edildikləri yerə çoxlu qərənfillər
qoyurlar.
Dərsin maraqlı məqamlarından
biri oyun idi. Müəllim lövhədən misallar yazılmış plakat asdı. Şagirdlərə bildirdi ki, bu oyun zamanı
həm riyazi qabiliyyətiniz inkişaf edəcək, həm də işğal olunmuş rayon adları, bayram adları qeyd olunacaq.
1) 50-20-21=9
Ş.: - 9 May Qələbə
bayramıdır.
2) 40-30-2=8
Ş.: - 8 Mart Beynəlxalq Qadınlar Günüdür.
Ş.: - 8 may 1992-ci il Şuşanın
işğal olunduğu
gündür.
3) 100-50-32=18
Ş.: - 18
may Laçın
rayonunun işğal olunduğu gündür.
Ş.: - 18 oktyabr
Dövlət Müstəqilliyi
Günüdür.
4) 30-0-15=15
Ş.: - 15 iyun
Milli Qurtuluş Günüdür.
Ş.: - 15 sentyabr
Bilik Günüdür.
5) 14+10-3=21
Ş.: - 21 mart Novruz bayramı günüdür.
Cavablardan razı
qaldığını bildirən
müəllim mövzu
ilə bağlı ümumiləşdirmə apardı:
- Uşaqlar,
biz bu gün ad bildirən bəzi sözlərin böyük
yazılmasını öyrəndik.
Yerindən asılı olmayaraq
adlar, soyadlar, yer adları, su mənbələrinin adları böyük hərflə yazılır.
Bunlar xüsusi isimlərdir.
Sadəcə təsvirini verdiyimiz dərsin təlimi nəticələri növbəti
dərsdə şagird
cavablarında, yerinə
yetirilmiş çalışmada
özünü göstərdi. Statistik faktlar
mövzunu şagirdlərin
95 faizinin yaxşı
mənimsədiyini təsdiq
etdi.
Elman ƏBDÜLOV
Azərbaycan müəllimi.- 2010.- 28 may.- S.19.