Məktəbdaxili qiymətləndirmə
üzrə
monitorinqin nəticələri nə göstərir
Ümumi təhsil
müəssisələrinin I-III siniflərində yeni qiymətləndirmə mexanizmlərindən
istifadənin vəziyyətini,
nailiyyətləri və
çatışmazlıqları müəyyən etmək
məqsədi ilə Təhsil Nazirliyinin tabeliyində olan 6 nömrəli məktəb-liseydə,
132-134 nömrəli Beynəlxalq
təhsil kompleksində
, "Ankara məktəbi" məktəb-liseyində və
Bakı şəhərinin
11 rayonu əhatə olunmaqla həm mərkəzdə, həm
də ucqarda yerləşən 5, 20, 23, 29, 82, 87, 96, 102,
129, 162, 166, 222, 235 nömrəli məktəblərdə və
287 nömrəli "Zəkalar"
liseyində monitorinq aparılmışdır. Təqdirəlayiq haldır ki, Bakı şəhərinin
ucqar ərazilərində
yerləşən 87, 156, 222, 235 nömrəli məktəblərində
qiymətləndirmə sahəsində
aparılan işlər
səviyyəcə heç
də mərkəzdə
yerləşən məktəblərdən
geridə qalmır.
Məlumdur ki, kurikulum tətbiq olunan siniflərdə dərs aparan müəllimlər Təhsil
Nazirliyinin təşkil
etdiyi müxtəlif səviyyəli treninqlərdə
iştirak etmiş, fəal təlim üsullarını, qiymətləndirmə
mexanizmini öyrənmiş
və dərslərdə
informasiya-kommunikasiya texnologiyalarından
istifadə etmək bacarıqlarına yiyələnərək
müvafiq sertifikatlar almışlar.
Qeyd edək ki, apardığımız monitorinqin
əsas məqsədi
məktəblərimizdə yeni qiymətləndirmə mexanizminin
düzgün tətbiq
edilib-edilməməsini, məktəbdaxili
qiymətləndirmənin bütün növlərinin
müəyyənləşdirilmiş prinsip və standartlara uyğun şəkildə aparılıb-aparılmamasını,
qiymətləndirmə vasitələrinin
düzgün tətbiqini
müşahidə etmək
idi.
14 iş günü
ərzində aparılan
müşahidələr göstərdi
ki, I-III siniflərdə
dərs deyən müəllimlər treninqlər
və azmüddətli
təcrübə nəticəsində
yeni qiymətləndirmə
və onun növləri haqqında müəyyən biliklərə
yiyələniblər və öyrəndikləri nəzəri biliklərdən təcrübədə
bu və ya digər səviyyədə
istifadə edirlər.
Qeyd edək ki, müəllimlər
şagirdlərin qiymətləndirilməsinin
həyata keçirilməsi
üçün diaqnostik,
formativ və summativ qiymətləndirmə
nümunələrindən istifadə etsələr də, tədris prosesində təcrübəsizlikdən
doğan bir sıra çətinliklərlə
üzləşirlər.
Təqdirəlayiq haldır ki, əksər müəllimlərimiz yeni qiymətləndirməyə yaradıcı şəkildə yanaşaraq formativ qiymətləndirmə jurnalları tərtib etmişlər. Həmin jurnallarda şagirdlər haqqında məlumat, qiymətləndirmə standartları və bu standartlar üzrə şagirdlərin fəaliyyəti öz əksini tapıb. Müşahidələr göstərdi ki, monitorinqə cəlb olunan məktəblərin əksəriyyətində qiymətləndirmə prosesi tələb olunan səviyyədə təşkil edilib, fəal təlim üsullarından istifadə geniş yayılıb.
Monitorinqin nəticələrini aşağıdakı kimi qruplaşdırmaq olar:
Müsbət cəhətlər:
a) dərs prosesində şagirdlərin fəaliyyətinin qruplar üzrə təşkil olunması;
b) tədris prosesində açıq suallardan istifadə olunması;
c) şagirdlərin
özünü və
yoldaşlarını qiymətləndirməsi;
d) qiymətləndirmənin
standart və meyarlar əsasında aparılması;
e) formativ qiymətləndirmə jurnalında
şagirdin fəaliyyətinin
daimi izlənilməsi;
f) sözlə (təsviri) qiymətləndirmə
formalarından istifadə
olunması;
g) müəllimlər
tərəfindən formativ
qiymətləndirmə vasitələrinin
hazırlanması.
Çatışmayan cəhətlər:
a) bəzi məktəblərdə hələ
də ənənəvi
qiymətləndirmə üsul
və vasitələrindən
istifadə olunması;
b) formativ qiymətləndirmənin rəqəmlə
aparılması;
c) zərurət olmasına baxmayaraq, informasiya-kommunikasiya texnologiyalarından istifadə olunmaması;
d) qiymətləndirmə
vasitələrinin tərtibində
nailiyyət səviyyələrinin
nəzərə alınmaması.
Məktəblərdə əksər hallarda qiymətləndirmənin aparılması
üçün Təhsil
Nazirliyi tərəfindən
hazırlanmış və
tövsiyə edilmiş
qiymətləndirmə vasitələrindən
istifadə olunur. Lakin bəzi fənlər, xüsusilə texnologiya, fiziki tərbiyə, musiqi və s. fənlər üzrə qiymətləndirmə vasitələrinin
hazırlanmasına ehtiyac
duyulur. Təəssüfləndirici haldır ki,
bir sıra məktəblərdə Təhsil
Nazirliyinin təsdiq etdiyi qiymətləndirmə
vasitələrindən deyil,
kriteriya və standartlara əsaslanmayan, mütəxəssislər tərəfindən
müzakirə edilməmiş
test tapşırıqlarından istifadə olunur. Məktəblərdə müəllimlər tərəfindən tərtib
edilmiş kiçik summativ və böyük summativ qiymətləndirmə tapşırıqlarının
standartların ölçülməsinə
uyğun hazırlanması
da çox ciddi məsələdir.
Bu zaman səhlənkarlığa
yol verilməsi şagird nailiyyətlərinin
qiymətləndirilməsində subyektivliyə gətirib
çıxara bilər.
Monitorinqin nəticələri
göstərdi ki, ibtidai təhsilin I-III siniflərində yeni qiymətləndirmə sisteminin
mahiyyətinə uyğun
şəkildə aparılmasını
təmin etmək üçün öyrədici
kursların, treninqlərin
keçirilməsi mütləqdir
və bu məqsədlə noyabr ayının ikinci yarısında və dekabr ayında Təhsil Nazirliyi tərəfindən treninqlərin
təşkil edilməsi
nəzərdə tutulur.
Təhsil Nazirliyinin
Monitorinq və qiymətləndirmə şöbəsi
Azərbaycan
müəllimi.- 2010.- 12 noyabr.- S.4.