İslam ölkələri ali təhsil və elmi tədqiqat nazirlərinin 5-ci konfransı

 

Bu günlərdə Malayziyanın Kuala-Lumpur şəhərində İslam ölkələri ali təhsil elmi tədqiqat nazirlərinin 5-ci konfransı keçirilib. İSESKO Malayziya Ali Təhsil Nazirliyi tərəfindən təşkil olunmuş konfransda ölkəmizi Malayziyanın ali təhsil naziri cənab Məhəmməd Xalid Bin Nordinin dəvəti ilə təhsil nazirinin müavini Elmar Qasımovun rəhbərliyi altında Təhsil Nazirliyinin nümayəndə heyəti təmsil edib.

"İslam ölkələrinin inkişafı naminə tədris, tədqiqat innovasiya prosesində keyfiyyət prinsipləri" mövzusuna həsr olunmuş konfransın əsas məqsədi İslam ölkələrində ali təhsil elmi tədqiqat sahəsində həyata keçirilən tədbirlər, bu sahədə reallaşdırılan milli proqramlar, texnoloji inkişafda yeni cərəyanlar, İslam ölkələrində universitetlərin reytinqləri İslam dünyasında innovasiyaların tətbiqi kimi məsələlər ətrafında fikir mübadiləsinin aparılması, eləcə qeyd olunan məsələlərin həllində ali təhsil elmin rolunun müzakirəsi idi.

Tədbirdə İslam ölkələri nazir nazir müavinlərinin rəhbərlik etdiyi nümayəndə heyətləri ilə təmsil olunmuşlar. Konfransda həmçinin İslam dünyasının İslam Konfransı Təşkilatı İSESKO kimi ən nüfuzlu təşkilatları ilə yanaşı, COMSTECH, İslam Dünyasının Universitetlər Federasiyası, SESRİC, İqtisadi Əməkdaşlıq Təşkilatı digər təşkilatların rəhbərləri iştirak ediblər.

Konfransda İslam ölkələrində dayanıqlı cəmiyyətin formalaşmasında ali təhsil elmi tədqiqatların rolu; ali təhsil elmi tədqiqatların prioritet vəzifələri; İslam ölkələrində qadın alimlərin peşəkar  inkişafı üçün daha geniş imkanların yaradılması onların elmi tədqiqatlara daha geniş şəkildə cəlb edilməsi üçün "İslam Ölkələrinin Qadın Alimlərinin Şəbəkəsi"nin yaradılması; İslam ölkələrində universitetlərin reytinqləri ali təhsil müəssisələrinin fəaliyyətinin qiymətləndirilməsi üçün müvafiq mexanizm meyarların hazırlanması; İslam ölkələrində nanotexnologiyaların inkişafı üzrə strategiyanın işlənməsi; İslam ölkələrinin ali təhsil elmi tədqiqat nazirlərinin 4-cü 5-ci konfransları arasındakı müddətdə ali təhsil elmi tədqiqat sahəsində İSESKO tərəfindən görülmüş işlər; ali təhsil elmi tədqiqat sahəsində beynəlxalq əməkdaşlıq məsələləri; konfransın bəyannaməsinin məzmun məqsədləri ətrafında geniş fikir mübadiləsi aparılıb.

Konfransda İSESKO-nun Baş direktoru cənab Əbdüləziz bin Osman əl-Tüveycrinin İslam ölkələrinin ali təhsil elmi tədqiqat nazirlərinin 4-cü 5-ci konfransları arasındakı müddətdə ali təhsil elmi tədqiqat sahəsində İSESKO tərəfindən görülmüş işlərə həsr olunmuş hesabatı dinlənilib. Məruzəçi qeyd edib ki, İSESKO 2008-2010-cu illər üzrə Fəaliyyət Proqramını 2008-ci ildə Bakıda keçirilmiş İslam ölkələrinin ali təhsil elmi tədqiqat nazirlərinin 4-cü konfransında qəbul olunmuş tövsiyələrini nəzərə almaqla hazırlamışdır. İSESKO bu təşkilata üzv ölkələr arasında əməkdaşlıq əsasən milli regional konfrans, seminar təlim kurslarının keçirilməsi, həmçinin qabaqcıl elmi tədqiqatlara ekspert maliyyə dəstəyi birgə layihələrin təşkili çərçivəsində həyata keçirilir.

Məruzədə həmçinin qeyd olunub ki, hazırda İslam ölkələrində ali təhsilin keyfiyyətinin yüksəlməsi elmi tədqiqatların sayının artması müşahidə olunsa da, bu sahədə yüksək ixtisaslı kadrların çatışmazlığı, ali təhsilə kifayət qədər maliyyə vəsaitinin ayrılmaması, ali məktəblərin elmi-texniki bazasının zəif olması kimi problemlər hələ həll olunmamış qalır. Bu problemlər əsasən Afrika qitəsində yerləşən İslam ölkələrində özünü daha qabarıq şəkildə büruzə verdiyi halda, ali təhsil, elmi tədqiqat istehsalat müəssisələri arasında əlaqələrin əməkdaşlığın aşağı səviyyədə olması, qadınların elmə elmi tədqiqatlara istənilən səviyyədə cəlb olunmaması elmi tədqiqatların nəticələrinin istehsalata səmərəli şəkildə tətbiq olunmaması kimi problemlər əksər İslam ölkələrinə xasdır.

Nümayəndə heyətlərinin başçıları da konfransda hesabatlarla çıxış ediblər. Azərbaycan nümayəndə heyətinin rəhbəri, təhsil nazirinin müavini Elmar Qasımov Azərbaycan hökuməti tərəfindən son illər ərzində ali təhsilin keyfiyyətinin ali məktəblərdə elmi texniki potensialın yüksəldilməsi, eləcə İslam ölkələri ilə əməkdaşlığın genişləndirilməsi istiqamətində görülmüş işlər haqqında ətraflı məruzə ilə çıxış edib. Məruzədə qeyd olunub ki, Azərbaycan hökuməti ali təhsil elm sahəsində İslam ölkələri ilə əməkdaşlığın inkişafına xüsusi diqqət yetirir. İslam ölkələri ilə əməkdaşlıq əsasən professor-müəllim heyəti, tələbə ekspert mübadiləsi, birgə elmi tədqiqatların aparılması, birgə seminar, simpozium konfransların təşkili, həmçinin təcrübə informasiya mübadiləsini nəzərdə tutan təhsil elmi tədqiqat sahəsində əməkdaşlıq üzrə sazişlər çərçivəsində həyata keçirilir. Çıxışda həmçinin göstərilən istiqamətlərlə yanaşı, İslam ölkələri İSESKO ilə səmərəli əməkdaşlığın nəticəsi kimi Azərbaycanda bir sıra ölkələrin mədəniyyət mərkəzləri ali təhsil müəssisələrimizdə  elm texnologiya mərkəzlərinin fəaliyyət göstərməsi qeyd olunub. Bildirilib ki, Azərbaycanda bir sıra İslam ölkələri, o cümlədən Türkiyə, İran, Malayziya Misir arasında tələbə mübadiləsi həyata keçirilir. İSESKO ilə Azərbaycan arasında Əməkdaşlıq Proqramı çərçivəsində Azərbaycan alimləri təhsil sahəsində ekspertlər xarici ölkələrdə keçirilən təhsilin aktual problemlərinə həsr olunan tədbirlərdə iştirak edirlər. E.Qasımov qeyd edib ki, Azərbaycanda İSESKO-nun ekspert maliyyə dəstəyi ilə müntəzəm olaraq milli beynəlxalq seminar konfranslar təşkil  olunur. Çıxışda habelə Azərbaycan ali təhsil müəssisələrinin İslam ölkələri üçün yüksək ixtisaslı kadrların hazırlanmasına öz töhfələrini verdiyi hazırda ali məktəblərimizdə dünyanın 20 müsəlman ölkəsindən 6000-dən artıq tələbənin təhsil aldığı xüsusi vurğulanıb.

Məruzədə həmçinin qeyd olunub ki, geosiyasi mövqeyi ilə əlaqədar olaraq İslam dünyasını birləşdirən İslam Konfransı Təşkilatı İSESKO-ya üzv olmaqla bu təşkilatlarla səmərəli əməkdaşlıq etməklə yanaşı, ölkəmiz Avropanın nüfuzlu beynəlxalq təşkilatları ilə sıx əlaqələr yaratmışdır. Azərbaycan Avropa Şurasının üzvüdür ölkəmizin ali təhsil sistemində aparılan islahatlar Avropanın 46 ölkəsini əhatə edən Boloniya prosesi çərçivəsində həyata keçirilir. E.Qasımov son illərdə Boloniya prosesi çərçivəsində Azərbaycanda ali təhsil sahəsində irimiqyaslı islahatların aparıldığını bu islahatların əsas nəticəsi olaraq üçpilləli ali təhsil sisteminə keçid, tələbələrin biliklərinin qiymətləndirilməsi prosesində kredit sisteminin tətbiqi, yeni ali təhsil standartlarının hazırlanması, ali təhsil müəssisələrinə muxtariyyətin verilməsi istiqamətində uğurlu addımlar atıldığını qeyd edib. Eyni zamanda  bildirib ki, hazırda ölkəmizdə Boloniya  prosesinin  yekun  tələbi olaraq ali təhsil sahəsində Avropa standartlarına uyğun olan ixtisas dərəcələrinin strukturu hazırlanmaqdadır.

Konfransın ikinci günü iştirakçılar İslam ölkələri ali təhsil elmi tədqiqat nazirlərinin 5-ci konfransının Bəyannaməsini müzakirə edərək qəbul ediblər. Bəyannamədə  müasir elmi nailiyyətlərin daha səmərəli tətbiq edilməsi məqsədilə ali elmi tədqiqat müəssisələri ilə istehsalat müəssisələri arasında əməkdaşlığın genişləndirilməsi; müəllim elmi işçilərin mobilliyinin artırılmasına yönəlmiş proqram layihələrin dəstəklənməsi; ali təhsil müəssisələrində elmi tədqiqatların keyfiyyətinin artırılması məqsədi ilə dövlət tərəfindən qanunverici bazanın təkmilləşdirilməsi; nanotexnologiyaların mühüm iqtisadi potensiala malik olduğunu cəmiyyətin qarşısında duran ciddi vəzifələrin həllində onların böyük rol oynaya biləcəyini nəzərə alaraq, elmin bu sahəsinə daha çox maliyyə insan resurslarının cəlb edilməsi ali təhsil müəssisələrinin nanotexnologiyalar sahəsində elmi tədqiqatların aparılması üçün stimullaşdırılması kimi xüsusi diqqət tələb edən məsələlər öz əksini tapıb.

Konfrans zamanı Elmar Qasımov İran, Səudiyyə Ərəbistanı, Əfqanıstan, Qırğızıstan, Sudan, Mərakeş İordaniya nümayəndə heyətlərinin rəhbərləri ilə görüşüb. Görüşlərdə təhsil sahəsində ikitərəfli əməkdaşlığın genişləndirilməsi ilə bağlı məsələlər müzakirə olunub.

 

 

Yusif ƏLİYEV

 

Azərbaycan müəllimi.- 2010.- 19 noyabr.- S.2.