İngilis dili dərslərində
rollu oyunlardan istifadə
İki ildir
ki, məktəblərimizdə
yeni təhsil proqramlarının - kurikulumların
tətbiqinə başlanılmışdır.
2008-2009-cu dərs ilindən başlayaraq birinci sinfə gedən uşaqlar yeni fənn kurikulumları əsasında
hazırlanan dərsliklərlə
oxuyur, müəllimlər
yeni məzmunun mənimsənilməsini təmin
edə bilən pedaqoji texnologiyalarla işləyirlər.
Xarici dilin praktik mənimsənilməsini
təmin etmək üçün müəllim
tədrisin ilk günlərindən
öyrənilən dildə
ünsiyyət qurmağa
çalışmalıdır. Psixoloqların tədqiqatları göstərir
ki, dərslərdə
rollu oyunların geniş istifadəsi şagirdlərin imkan və bacarıqlarının
üzə çıxarılmasına
şərait yaradır.
Kiçikyaşlı uşaqların ünsiyyət
qurmaq bacarıqlarını
daha da inkişaf
etdirmək üçün
kiçikhəcmli mətnlərdən,
dialoqlardan, tamaşalardan
istifadə etmək daha məqsədəuyğundur.
Hər bir rollu oyun
şagirdə müəyyən
xarakter seçmək
imkanı verir.
Bu seçim şərtləri
müxtəlif ola bilər: real insan həyatı və ya müxtəlif
əsərlərin personajları,
nağıl qəhrəmanları
və s. Bu baxımdan,
rollu oyunlar çox geniş dil öyrətmək imkanlarına malikdir. Usaqlar hər zaman işin oyun formalarına maraqla yanaşırlar, müxtəlif
insanların rollarını
oynamağı, heyvanların
personajlarını hazırlamağı
daha çox xoşlayırlar.
Rollu oyunlar bütün siniflə birlikdə və yaxud qruplarla keçirilə
bilər. Hər hansı bir
səhnənin rollarla
təqdimatı zamanı
iştirak edən şagirdlərin bir-birlərinə
kömək etmələri
əməkdaşlığın yaranması üçün
geniş imkanlar yaradır.
Dərs prosesində rollu oyunlardan istifadə şagirdlərin mövqe tutmaq və şifahi nitqi inkişaf etdirməyə yönəlmişdir. Bu zaman
şagirdlər yalnız
öz rolunu deyil, tərəf-müqabilinin
də replikalarını
yadda saxlamalı olur. Onlarda nə isə
deməyə, soruşmağa,
dəqiqləşdirməyə, sübut etməyə, fikirlərini həmsöhbəti
ilə bölüşməyə
ehtiyac yaranır.
Dərsin maraqlı keçməsi
təkcə rolları
ifa edəni deyil, qulaq asanları
da fəal iştirak etməyə sövq edir. Bu da onların
nitq fəaliyyətini
daha da gücləndirir.
Rollu oyunlar tədrisin bütün tələblərinə
cavab verməlidir. Tədris prosesində
rollu oyun öyrənmə üçün
motivasiya yaratmalıdır
ki, dərs şagirdlər üçün
maraqlı olsun və onlar tapşırıqları
həvəslə yerinə
yetirsinlər. Rollu oyunda
hər kəs rol alır və
bu zaman onlar həmsöhbətini
axıradək dinləmək
bacarığına malik
olur.
Rollu oyunlar
uşaqların bir-biri ilə ünsiyyət qurmaq cəhdlərini fəallaşdırır və
onların arasındakı
maneəni aradan qaldırır. Müəllim rolların bölüşdürülməsində
bilavasitə iştirak
edərkən yenə
sinifdəki şagirdlərin
fərdi xüsusiyyətlərini
nəzərə almalıdır.
Müəllimin rolu dərsi
qurmaq və ona nəzarət etməkdir. Müəllim
istərsə rol ala bilər, istərsə də müşahidəçi
ola bilər.
Müəllim başlanğıcda dərsə rəhbərlik
edir, onların çətinlikləri ilə
yaxından maraqlanır,
səhvlərini düzəltmir,
yalnız onlara istiqamətverici kömək
edir. Müəllim səhvləri qeyd
edib, müzakirəsi keçirilən zaman bunları çox diqqətli və peşəkarcasına şagirdlərin
psixologiyasına uyğun
olaraq, onların nəzərinə çatdırır.
Birinci sinif dərsliyində heyvanlar
haqqında olan mövzunu keçərkən şagirdlər
özləri ilə həmin heyvanların maskalarını
hazırlayıb gətirməyə çalışırlar.
Bu zaman onlar həmin heyvanın xarakterini verməyə
çalışır və onlara olan sevgisindən
danışırlar. Belə ki, bu, onların hər bir
canlıya marağını özündə əks etdirir.
Onlar heyvanların böyüklüyünü,
kiçikliyini, səslərini, hərəkətlərini verməyə
çalışırlar. Rollu oyunlar tədris məqsədi
ilə yanaşı, həm də tərbiyəvi məsələlərin
həllinə kömək edir. Bu dərslər canlı,
emosional və şagirdlərin yüksək fəallığı
ilə keçir.
Bircəxanım AYDINOVA
Azərbaycan müəllimi.- 2010.- 15 oktyabr.- S.15.