Daim axtarışda olan
alim
Pedaqoji elmlər doktoru, professor Şükür Əlizadə 25 oktyabr 1940-cı ildə Lənkəran rayonunun Viyən kəndində kolxozçu ailəsində doğulmuşdur. 1958-ci ildə Kərgəlan kənd orta məktəbini bitirən, fizika elminə maraq göstərən, müəllimlik sənətinin vurğunu olan Şükür Əlizadə ADPU-nun (keçmiş V.İ.Lenin adına ADPİ-nin) fizika fakültəsinə daxil olmuşdur.
1963-cü ildə ADPİ-də fizika ixtisası üzrə Dövlət İmtahan Komissiyasının sədri idim. İmtahan zamanı bir neçə tələbənin cavabı məni və komissiyanın üzvlərini çox razı saldı. Dövlət imtahanından sonra fərqlənən tələbələri çağırıb söhbət etdim və məsləhət gördüm ki, gələcəkdə aspirantura xətti ilə təhsillərini davam etdirsinlər. Həmin tələbələrdən biri də Şükür Əlizadə idi. Həmin il ali təhsilini müvəffəqiyyətlə başa vurduqdan sonra təyinatla Kərgəlan kənd orta məktəbində fizika müəllimi kimi fəaliyyətə başlamış, sonra Gərmətük kənd orta məktəbində direktor müavini işləmişdir.
Pedaqoji elmə və tədqiqatçılığa olan maraq Şükür Əlizadəni 1970-ci ildə ADPİ-nin əyani aspiranturasına gətirdi. Aspiranturaya qəbul olunandan sonra o, elmi rəhbərlik və mövzu ilə əlaqədar mənə müraciət etdi və təkidlə qeyd etdi ki, mən hökmən onun elmi rəhbəri olum.
Respublikada yarımkeçiricilər fizikası və texnikası üzrə qazanılmış nailiyyətləri nəzərə alaraq onların tədrisə gətirilməsinin aktual problem olduğunu bildirdim. Eyni zamanda qeyd etdim ki, mənim rəhbər olmağım üçün metodistlərdən biri ikinci rəhbər olmalıdır. Beləliklə, pedaqoji elmlər namizədi, dosent Behbud Şəfizadə ikinci rəhbər planlaşdırıldı. Şükür Əlizadənin tədqiqat mövzusu "Orta məktəbdə fizikadan bəzi təcrübələrin yarımkeçirici cihazlarla aparılması metodikası" məsləhət bilindi.
Şükür Əlizadənin aspiranturada
təhsili çox uğurlu oldu. O, təhsil
problemləri ilə yanaşı, həm də orijinal əyani vəsaitlər hazırlanması ilə məşğul oldu. Çox uğurlu haldır ki, SSRİ İxtira və Kəşflər Komitəsi tərəfindən
Şükür Əlizadəyə
aspirantura dövründə
fizikanın tədrisi
metodikası üzrə
dörd müəlliflik
şəhadətnaməsi verildi.
O, 1974-cü ildə
ADPİ-nin İxtisaslaşdırılmış
müdafiə şurasında
"Orta məktəbdə
fizikadan bəzi təcrübələrin yarımkeçirici
cihazlarla aparılması
metodikası" mövzusunda
namizədlik dissertasiyasını
müdafiə edərək,
pedaqoji elmlər namizədi alimlik dərəcəsi almışdır.
Onun qələminin məhsulu olan "Pedaqoji institutlarda məktəb fizika eksperimentinin aparılması metodikası
və texnikası"
adlı 5 hissəli dərs vəsaiti bu gün də
bakalavr və magistrantların stolüstü
kitabına çevrilmişdir.
7-9-cu və
10-11-ci siniflər üçün
"Fizikadan laboratoriya
işləri" və
"Fizikadan nümayiş
eksperimenti" kitabları
fizika müəllimləri
üçün dəyərli
dərs vəsaitinə
çevrilmişdir. "Fizikadan nümayiş eksperimenti" kitabında
təsvir edilmiş təcrübələrdən fizikanın
tədrisində istifadə
edilməsi şagirdlərdə
fizikaya marağı artırar və onlarda yaradıcılıq
qabiliyyətləri inkişaf
etmiş olar. Həmin dərs vəsaitində "Elektrik
sahəsi", "Maqnit
sahəsi", "Elektromaqnit
sahəsi", "Sabit
cərəyan qanunları",
"Müxtəlif mühitlərdə
elektrik cərəyanı",
"İşıq hadisələri"
və "Atom və
atom nüvəsi" üzrə
xeyli orijinal nümayiş təcrübələri
verilmişdir.
Beləliklə, Şükür
Əlizadə indiyə
kimi 8 ixtira və 50 səmərələşdirici
təklifin, çoxlu
sayda dərs və metodik vəsaitinin, elmi-metodik məqalələrin müəllifidir.
"Orta məktəbdə fizika kursunun elmi-metodik təhlili" problemi üzrə tədqiqat aparan Şükür Əlizadənin
əldə etdiyi elmi nəticələr Moskva, Sankt-Peterburq, Minsk, Kiyev və Ankarada
keçirilmiş beynəlxalq
konfranslarda dinləyicilərin
marağına səbəb
olmuşdur.
Orta məktəblərdə istifadə
edilən fiziki cihazların təkmilləşdirilməsi
və geniş nümayiş cihazlarının
hazırlanmasında Şükür
Əlizadənin xidmətləri
öz töhfəsini
vermişdir. Belə ki, onun tərəfindən
yeni hazırlanmış
"Elektrik Sultanı",
"Paskal qanununun doğruluğunu nümayiş
etdirmək üçün
cihaz", "Yarımkeçirici
termoelementli nümayiş
termometri", "Metalların
istilikkeçiriciliyini nümayiş
etdirən cihaz",
"Mayenin daxilində
təzyiqin ölçülməsi
üçün cihaz",
"Lazer fanarlı
disk" və "Zəncirvari
nüvə reaksiyasını
nümayiş etdirmək
üçün cihaz"lara
müəlliflik şəhadətnaməsi
və patent almışdır.
Onun hazırladığı
üç cihaz kütləvi şəkildə
bütün keçmiş
SSRİ məkanında yayılmaq üçün SSRİ PEA-nın
Məktəb Avadanlığı
və Təlimin Texniki Vasitələri İnstitutu tərəfindən
qəbul edilmiş və "Nümayiş tədris cihazları və tədris əyani vəsaitləri siyahısı"na daxil edilmiş və seriyalı buraxılışı
həyata keçirilmişdir.
1982-1987-ci illərdə
o,V.İ.Lenin adına ADPİ-nin
TETİ (Tələbə Elmi
Tədqiqat İşləri)
Şurasının sədri
olmuşdur. Tələbə elmi tədqiqat
işlərinə səmərəli
rəhbərlik etdiyinə
görə SSRİ Təhsil
Nazirliyinin "Fəal
əmək medalı"
ilə təltif edilmişdir.
Şükür Əlizadə 1989-cu ildən
bu günə kimi "Pedaqoji elmlər və fənlərin tədrisi metodikası" ixtisası
üzrə ixtisaslaşmış
müdafiə şurasının
üzvüdür. Şuranın üzvü kimi o, həmişə gənc mütəxəssislərin elmi-metodik
səviyyələrinin yüksəldilməsinə
xüsusi diqqət yetirir.
Şükür Əlizadə məktəblərin
fizika müəllimləri
ilə daim əlaqə saxlayır. Bu görüşlər zamanı
fizikanın tədrisi
metodikası və məktəb fizika eksperimentinin aktual məsələləri üzrə
mühazirələr oxuyur,
məktəblərin fizika
kabinetlərinin təkmilləşdirilməsində
səmərəli təklifləri
ilə iştirak edir.
2003-cü ildə "Məktəb fizika eksperimentinin sistemi və onun təkmilləşdirilməsi
problemləri" mövzusunda
pedaqoji elmlər doktoru alimlik dərəcəsi almaq üçün BDU-nun fizika
ixtisası üzrə
ixtisaslaşmış şurada
dissertasiya müdafiə
etmiş və təsdiqini almışdır.
Şükür Əlizadə tədqiqat nəticəsində müəyyənləşdirmişdir
ki, MFE-nin (məktəb fizika eksperimentinin) sistemini yalnız təşkili formalarına görə deyil, başqa əlamətlərinə görə
də təsnif etmək lazımdır. Onun tərəfindən "Məktəb
fizika eksperimenti"nin sisteminin tam təsnifatı öz həllini tapmışdır.
O, sübut etmişdir
ki, məktəb fizika eksperimentinin sisteminin tam təşkili formalarına, həm də məzmununa, məqsədinə və didaktik imkanlarına görə təsnif edilməlidir.
Beləliklə, Ş.Əlizadə metodistlər
içərisində ilkin
olaraq MFE-nin sistemini tam təsnif etməyə nail olmuşdur.
Tədqiqat nəticəsində
MFE-nin didaktik funksiyaları da araşdırılmış və
onun üç komponentdən: əyanilik,
öyrədicilik və
tərbiyəedicilikdən ibarət
olduğu müəyyənləşdirilmişdir.
O, həmçinin
nümayiş eksperimenti,
frontal laboratoriya işləri
və fizika praktikumlarının təşkili
zamanı fizika müəlliminin fəaliyyət
modelini, habelə, didaktik, metodik, psixofizioloji, erqonomik və estetik tələblərə, təhlükəsizlik
texnikası qaydalarına
əsaslanmış fizika
kabinetinin modelini təklif etmişdir.
Respublikada məktəb
fizika kabinetlərinin vəziyyətini az
vaxt ərzində təyin etmək üçün "Attestasiya
vərəqi" təklif
etmişdir. Bu, hər dərs ilinin sonunda məktəblərə göndərilib
verilən cavabları
yekunlaşdırmaqla həmin
dərs ilində rayon
və ya respublika üzrə normal məktəb fizika kabinetlərini müəyyənləşdirməyə
və növbəti dərs ilində qarşıda duran vəzifələri planlaşdırmağa
imkan yaradar.
Ş.Əlizadənin fəaliyyətində ictimai
işlərdə xüsusi
səylə çalışmaq
ənənəyə çevrilmişdir. O bir neçə ildir ki, TPİ-də Təhsil Tədqiqatları
üzrə Problem Şurası
sədrinin müavini və "Təbiət elmləri üzrə komissiya"nın sədridir. Uzun müddət Səbail
rayonunun ərazi və dairə seçki komissiyalarının
sədri vəzifəsində
çalışaraq özünün
təşkilatçılıq qabiliyyətini nümayiş
etdirə bilmişdir.
Pedaqoji Universitetdə
bu gün gözəl ənənə
davam etdirilir: professor
- müəllim kollektivi
arasında "İlin
müəllimi" və
"İlin alimi"
müsabiqəsi keçirilir.
Ş.Əlizadə keçən
il universitet
üzrə həm
"İlin müəllimi",
həm də "İlin alimi" adına layiq görülmüşdür.
Daim axtarışda olan zəhmətkeş insan, istedadlı yetişdirməm,
elmin zirvəsinə yüksəldikcə sadələşən
professor Şükür Əlizadənin
şərəfli ömür
yolu gənc nəsil üçün layiqli nümunə və örnəkdir. Anadan olmasının
70 illiyi münasibəti
ilə onu təbrik edir, ona möhkəm cansağlığı və
bu şərəfli fəaliyyətində uğurlar
arzulayıram.
Maqsud ƏLİYEV
Azərbaycan müəllimi.-
2010.- 22 oktyabr.- S.7.