Fəal təlim dərsin keyfiyyətini artırmaqda güclü vasitədir
Yeni
fənn kurikulumlarının tətbiq olunduğu
hazırkı şəraitdə ibtidai siniflərin I-III siniflərində
dərs deyən müəllimlərin fəaliyyətində əsas
məsələlər kurikulumlarda öz əksini
tapmış yeni təlim standartlarının
reallaşdırılması, qiymətləndirmə sisteminin
səmərəli tətbiqidir. Nəzəri
araşdırmalar və kurikulumların tətbiqinin
üçillik təcrübəsi göstərir ki, həmin
istiqamətlərdə işlərin keyfiyyəti sinif müəllimlərinin
fəal təlimdən, interaktiv təlim texnologiyalarından nə
dərəcədə səmərəli istifadə etmələrindən
birbaşa asılıdır. Çünki yeni kurikulumlarda
ifadə olunan təlim modeli məhz tədrisin təşkilinə
innovativ yanaşmanı, müasir təlim
texnologiyalarının geniş tətbiqini tələb edir və
yalnız bu halda gözlənilən effekti verir. Məhz
bütün bunları nəzərə alaraq mən I sinifdə
bütün dərslərimi fəal təlimdən istifadə
etməklə qururam. Fəal təlim dərsin keyfiyyətini
artırmaqda güclü vasitədir. O, şagirdlər
üçün dərsi çox maraqlı və cəlbedici
edir, onların dərketmə fəaliyyətini daha da fəallaşdırır.
Fəal
təlimdə əsas cəhətlər müəllim tərəfindən
şüurlu surətdə problemli situasiyanın
yaradılması, problemin həlli prosesində şagirdlərin
fəal tədqiqatçı mövqeyinin
stimullaşdırılması, şagirdlər
üçün yeni və zəruri olan biliklərin müstəqil
əldə edilməsi və mənimsədilməsinə
şərait yaradılmasıdır.
Məlum
olduğu kimi, fəal təlimin tətbiq olunduğu dərslər
öz quruluşu etibarı ilə ənənəvi dərsdən
əsaslı şəkildə fərqlənir və müəllimdən
dərsə daha ciddi və hərtərəfli hazırlıq
işi görməyi tələb edir. Fəal dərs əsasən,
şagirdlərin marağı, yaradıcı
axtarışları, fəallığı üzərində
qurulur. Belə dərslərdə müəllimin və
şagirdlərin rolu da ənənəvi
dərsdəkindən xeyli fərqlənir. Fəal dərsdə
şagirdlər ənənəvi dərsdəki kimi passiv
deyil, axtaran, kəşf edən tədqiqatçı
mövqeyinə malik olur, müəllim isə bir növ bələdçi,
istiqamətçi rolunda çıxış edir. Bütövlükdə
dərs müəllimlə şagirdlərin təhsilin məqsədinə
nail olmağa yönəlmiş birgə fəaliyyətinə
çevrilir.
Fəal
dərs motivasiya, tədqiqatın aparılması, informasiya
mübadiləsi, informasiyanın müzakirəsi və təşkili,
nəticələr və ümumiləşdirmə,
yaradıcı tətbiqetmə və qiymətləndirmə mərhələlərindən
ibarətdir. Bu mərhələlərin hamısı bir-biri
ilə sıx əlaqəli, biri digərinin məntiqi nəticəsi
olub bütövlükdə dərsin vahid modelini təşkil
edir və onların hər hansı birinin dərsdə nəzərə
alınmaması məqsədin əldə olunmasına mənfi
təsir göstərir. Ona görə də müəllim
onların hər birinə göstərilən
ardıcıllıqla əməl etməlidir.
Mən
dərs dediyim I sinifdə bütün dərslərimi bu model əsasında
qurur, hər bir mərhələyə xüsusi
hazırlaşıram. Dərsdə motivasiya fəaliyyətin
mexanizmini işə salan sövqedici qüvvə olduğundan
bu mərhələyə xüsusi diqqət yetirir, şagirdləri
problemin qoyuluşuna cəlb edirəm. Tədqiqatın
aparılması mərhələsi üçün həmişə
şagirdləri irəli sürülmüş problemin həllinə
məqsədəuyğun şəkildə aparan, özündə
yeni informasiya və yeni sualları daşıyan müxtəlif
çalışmalar hazırlayır və şagirdlərə
həll etdirirəm. Tədqiqatın kiçik və
böyük qruplarda, cütlük və fərdi şəkildə
aparılması formalarından yeri gəldikcə, yəni tədqiqat
sualının və onu həll etmək üçün
hazırlanmış çalışmaların xarakterinə
uyğun olaraq istifadə edirəm.
İnformasiya
mübadiləsi mərhələsində şagirdlər tədqiqatın
gedişində əldə etdikləri tapıntıların,
yeni informasiyanın mübadiləsini aparır, qruplar tərəfindən
edilən təqdimatları fəal dinləyirlər.
Sonrakı mərhələdə informasiyanın müzakirəsi
və təşkili həyata keçirilir.
Şagirdlər
tərəfindən tədqiqat sualına qənaətbəxş
cavab aldıqdan sonra yaradıcı tətbiqetmə mərhələsinə
keçir və onları öyrəndikləri yeni bilikləri,
informasiyanı tətbiq etməyə imkan verən
tapşırıqlar üzərində işlədirəm. Dərsdə
qiymətləndirmənin əsasən şagirdlər tərəfindən,
bu məqsədlə tərtib olunmuş və müxtəlif
fəaliyyət növlərini əhatə edən cədvəl
üzrə aparılmasını təşkil edirəm. Çalışıram
ki, qiymətləndirmə şagirdlər üçün
özünüqiymətləndirmə və özünənəzarət
vasitəsi olsun, onlara stimullaşdırıcı təsir
göstərsin.
Fəal
dərsin mərhələlərinə düzgün əməl
etməklə yanaşı, hər bir mövzu üzrə standartların,
məqsədin, inteqrasiya imkanlarının, iş forması və
üsullarının düzgün müəyyənləşdirilməsi,
resurslardan geniş və yerli-yerində istifadə olunması
da dərsin səmərəliliyinin artırılmasında
mühüm şərtlərdir. Ona görə də hər
dərsə hazırlaşarkən və onun planını
tutarkən bu məsələlərə xüsusi diqqət
yetirirəm.
Təcrübə
göstərir ki, bütün bunlara əməl olunduqda dərsin
səmərəsi artır, qarşıya qoyulan məqsədə
asanlıqla nail olunur.
Fidan HEYBƏTOVA
Azərbaycan müəllimi.- 2011.-
8 aprel.- S.9.