Azərbaycanda dövlət büdcəsinin dinamik artımı fonunda təhsil sferasına ayrılan xərclər
və ali təhsildə aparılan maliyyə islahatının
mövcud vəziyyəti
İqtisadi vəziyyət, təhsilə
dövlət qayğısı
Qeyd etməliyik
ki, 2011-ci hesabat ili dünya iqtisadiyyatında qlobal maliyyə
böhranının mənfi nəticələrinin aradan
qaldırılması istiqamətində tədbirlərin davam
etdirilməsi, əksər ölkələrdə iqtisadi geriləmənin,
əhalinin maddi gəlirlərinin azalması, sosial sahədə
vəziyyətin pisləşməsi, işsizlik səviyyəsinin
yüksəlməsinin davam etməsi fonunda yeni böhran
dalğası riskinin getdikcə artması ilə yadda
qaldı. Lakin əvvəlki illərdə olduğu kimi
dünya iqtisadiyyatında baş verən böhran
dövründə iqtisadi inkişaf tempini qoruyub saxlaya bilən,
son illərdə ümumi daxili məhsulun əhəmiyyətli
həcmdə artımını təmin edən, əhalisinin
maddi gəlirlərinin artımına və beləliklə də
ümumi rifah halının yüksəlməsinə nail
olmuş ölkələrdən
biri olan Azərbaycan Respublikası 2011-ci ildə də iqtisadi
inkişaf tempinə görə dünyada qabaqcıl ölkələrin
sırasında olmuşdur. Bu da ölkəmizdə əsası
vaxtilə ulu öndərimiz Heydər Əliyev tərəfindən
qoyulmuş və hazırda möhtərəm Prezidentimiz cənab
İlham Əliyev tərəfindən uğurla davam etdirilən iqtisadi kursun kifayət qədər düzgün
və uzaqgörənliklə həyata
keçirildiyini bir daha göstərir. Belə ki, iqtisadi
sferada ölkə rəhbərliyi tərəfindən həyata
keçirilən son dərəcə dəqiqliklə
düşünülmüş siyasətin nəticəsidir
ki, hətta inkişaf etmiş bir sıra dünya ölkələrində
belə, təsirləri hələ də ciddi şəkildə
davam edən qlobal maliyyə böhranı Azərbaycan
iqtisadiyyatı üçün demək olar ki, fəsadsız ötüşmüşdür.
Beləliklə,
son illərdə dünya iqtisadiyyatında mənfi təsirləri
ilə yadda qalan maliyyə
böhranı dövründə və dünya iqtisadiyyatında yeni
böhran dalğasının başlanma riskinin getdikcə
artdığı bir şəraitdə ölkəmiz iqtisadi
inkişaf meyillərinin və makroiqtisadi sabitliyin qorunub
saxlanılması, əsas makroiqtisadi göstəricilər
üzrə müsbət nəticələrin əldə
olunması, Ümumi Daxili Məhsulun (ÜDM-in) istehsalı
üzrə artımın təmin edilməsi, milli
iqtisadiyyatın rəqabət qabiliyyətliliyinin yüksəldilməsi,
qeyri-neft sektorunun daha intensiv inkişaf etdirilməsi, investisiya
mühitinin yaxşılaşdırılması,
regionların sosial-iqtisadi inkişafı,
sahibkarlığın inkişafına dövlət dəstəyinin
artırılması, real sektorun istehsal potensialının
artırılması, yeni iş yerlərinin yaradılması,
yoxsulluğun səviyyəsinin azaldılması və əhalinin
aztəminatlı təbəqəsinin sosial müdafiəsinin,
o cümlədən əhalinin pensiya təminatının
gücləndirilməsi, ölkənin müdafiə
potensialının və hərbi qüdrətinin
artırılması, enerji, ərzaq təhlükəsizliyinin
möhkəmləndirilməsi və s. istiqamətlərdə
əhəmiyyətli nəticələr əldə edə
bilmişdir.
Ölkə
başçısı möhtərəm Prezident cənab
İlham Əliyev bununla bağlı demişdir: "İldən-ilə
büdcə xərclərimiz də artır. Gələn il
dövlət büdcəmizin xərcləri təqribən 22
milyard dollar həcmində olmalıdır. İcmal büdcə
isə 25 milyard dollar səviyyəsində olacaqdır. Bu,
çox böyük rəqəmdir, böyük məbləğdir.
Əgər biz adambaşına düşən büdcə xərclərini
hesablasaq, görərik ki, bu göstərici üzrə Azərbaycan
dünya miqyasında ön sıralardadır. Növbəti
aylarda, xüsusilə 2012-2013-cü illərdə biz
çalışmalıyıq ki, ölkə
qarşısında duran əsas infrastruktur layihələrini
icra edək...". Ölkəmizin iqtisadi sferasında həyata
keçirilən siyasət, onun mahiyyət və istiqamətləri,
əldə olunan nəticələr beynəlxalq miqyasda da
müsbət şəkildə qiymətləndirilir. Belə
ki, son illərdə ölkəmizdə əldə olunan
iqtisadi uğurlar dünyanın nüfuzlu beynəlxalq iqtisadi
və reytinq təşkilatlarının, o cümlədən
Dünya İqtisadi Forumu, "Moody`s İnvestors Services"
beynəlxalq reytinq agentliyi, "Fitch Ratings" agentliyinin
hesabat və reytinq cədvəllərində yüksək qiymətləndirilmiş
və Dünya İqtisadi Forumunun hesabatlarına görə rəqabət
qabiliyyətinə görə Azərbaycan MDB məkanında
birinci yeri tutmuşdur.
Böyük
fəxr hissi ilə qeyd etməliyik ki, hazırda ən prioritet
sahə hesab edilən təhsilə dövlətimiz tərəfindən
yüksək diqqət və qayğı göstərilir və
ölkəmizin iqtisadi qüdrətinin artması fonunda bu sferaya ayrılan xərclər ildən-ilə
vaxtaşırı olaraq əhəmiyyətli dərəcədə
artırılır. Bütün bunlar isə möhtərəm
Prezidentimizin səsləndirdiyi "Biz maddi dəyərlərimizi,
iqtisadi potensialımızı insan kapitalına çevirməliyik"
devizinin real həyatda öz əksini tapmasına bariz nümunədir.
Büdcədən təhsilə
ayrılan xərclərin artım tempi
Əsası ulu öndərimiz Heydər
Əliyev tərəfindən qoyulmuş iqtisadi və sosial
inkişaf strategiyasının möhtərəm Prezidentimiz
İlham Əliyev tərəfindən uğurla davam etdirilməsi və ölkə
iqtisadiyyatının inkişaf tempinə görə və
keyfiyyətcə yeni mərhələyə qədəm
qoyması nəticəsində dövlət büdcəsinin,
həmçinin dövlət büdcəsindən təhsilə
ayrılan xərclərin həcmi dinamik şəkildə
artır. Bu dinamik inkişafı aşağıdakı
diaqramdan və cədvəldən
daha aydın görmək olar.
Cədvəldən
göründüyü kimi, son 9 il ərzində dövlət
büdcəsindən təhsilə ayrılan xərclər 6 dəfə
artmışdır. Qeyd olunan artım təhsilin bütün
pillə və səviyyələrini əhatə etmişdir.
Belə ki, təhsil işçilərinin əməkhaqları,
tələbə və şagirdlərin təqaüdləri
artırılmış, təhsil müəssisələrinin
maddi-texniki bazası möhkəmləndirilmiş və təhsilin
məzmununda mühüm irəliləyişlər əldə
edilmişdir.
Təhsil
işçilərinin orta aylıq nominal əməkhaqqı son
9 ildə 6.4 dəfədən çox
artmışdır. Bu isə təhsil
işçilərinin sosial vəziyyətinin
yaxşılaşdırılmasına dövlətin daim yüksək diqqət və qayğı
göstərməsinin təzahürüdür. Belə ki, qeyd
olunan diqqət və qayğının nəticəsi
olaraq bu günlərdə
ölkə Prezidentinin müvafiq
sərəncamlarına əsasən minimum
aylıq əməkhaqqı və təhsil işçilərinin
(ali təhsil istisna olmaqla) əməkhaqqı, eləcə də doktorantlara, ali təhsil, orta ixtisas və ilk peşə-ixtisas təhsili müəssisələrinin
tələbələrinə və şagirdlərinə verilən
təqaüdlərin məbləğləri 10%
artırılmışdır.
Son 9 il ərzində
təhsil işçilərinin orta
aylıq nominal
əməkhaqlarının artım tempini
və məbləğlərini aşağıdakı diaqram və cədvəldən daha əyani şəkildə görmək olar:
Təhsilə
ayrılan vəsaitlərin artımı həmçinin təhsilin
bütün səviyyələrində bir təhsilalana düşən illik xərclərin də artmasına birbaşa təsirini göstərmişdir. Bu artım son 4 ilin
timsalında aşağıdakı kimi olmuşdur:
Dövlət
büdcəsindən təhsilə ayrılan vəsaitlərin
artmasına rəğmən birbaşa Təhsil
Nazirliyinə ayrılan vəsaitlərin də həcmi
aşağıdakı diaqramdan göründüyü kimi
son 9 ildə 16.6 dəfə
artmışdır.
Birbaşa Təhsil
Nazirliyinə ayrılan vəsaitlərin həcminin artması
həmçinin son illərdə təhsil
sahəsində həyata keçirilən dövlət
proqramları ilə də əlaqədardır.
Qeyd etməliyik
ki, möhtərəm Prezident
İlham Əliyevin rəhbərliyi ilə hazırda Azərbaycanda
iqtisadiyyatın müxtəlif sahələrində əldə
olunan uğurlarda
dövlət proqramlarının rolu mühüm və danılmazdır. Sirr deyil ki,
məhz təhsildə son illərdə əldə
olunan uğurların əsas hissəsi bu sahədə həyata keçirilən
müxtəlif dövlət proqramlarının
icrasının nəticəsidir. Belə ki,
hazırda təhsil sahəsində dövlətin maliyyə təminatı
sayəsində 16-dan çox dövlət proqramı uğurla icra edilir.
Təhsil sahəsində icra edilən dövlət proqramları sayəsində
bütövlükdə təhsil infrastrukturunun
və təhsilin məzmununun
yeniləşdirilməsi istiqamətində mühüm nailiyyətlər əldə edilmiş, təhsil müəssisələrinin
maddi-texniki bazası möhkəmləndirilmiş,
məktəblərin informasiya-kommunikasiya
texnologiyaları ilə təminatının
əhatə dairəsi genişləndirilmiş, ali təhsildə yeni
maliyyələşmə mexanizminin tətbiqinə
başlanılmış və ölkəmizin təhsil
tarixində digər yeniliklərə imza
atılmışdır.
2012-ci ildə dövlət büdcəsi
və təhsil xərcləri
Məlum
olduğu kimi, "Azərbaycan Respublikasının 2012-ci il
dövlət büdcəsi haqqında" Azərbaycan
Respublikasının 2011-ci il 06 dekabr tarixli 257-İVQ nömrəli
Qanunu qüvvəyə minmişdir. Qeyd olunan Qanuna əsasən
Azərbaycan
Respublikasının
2012-ci il dövlət büdcəsinin gəlirləri
16438000,0 min manat,
xərcləri
17072000,0 min manat (o
cümlədən, mərkəzləşdirilmiş gəlirləri
15938610,5 min manat, yerli gəlirləri 499389,5 min manat və mərkəzləşdirilmiş
xərcləri 15779160,0 min manat, yerli xərcləri 1292840,0
min manat) məbləğində
təsdiq edilmişdir.
Beləliklə,
2012-ci ildə dövlət büdcəsinin xərcləri
17.072,0 milyon manat proqnozlaşdırılmışdır ki,
bu da 2011-ci ilin müvafiq göstəricisindən 1.130,7 milyon
manat və ya 7.1 % çoxdur.
2012-ci ildə
Ümumi Daxili Məhsulun (ÜDM) həcmi 43.454,8 milyon manat
proqnozlaşdırılır ki, bu da 2011-ci il üzrə
gözlənilən müvafiq göstəricidən 1.051,6
milyon manat və ya 2.5 % çoxdur.
2012-ci ilin
dövlət büdcəsinin gəlirlərinin
hesablanmasında 1 barrel neftin qiyməti 80 ABŞ dolları ilə
nəzərə alınmışdır. 2012-ci
ildə inflyasiyanın orta illik
səviyyəsinin isə 6% olacağı
proqnozlaşdırılır.
Ümumiyyətlə, ölkəmizin
2012-ci il və sonrakı üç
il üzrə iqtisadi
və sosial-iqtisadi inkişaf
konsepsiyasına görə növbəti illərdə həyata
keçiriləcək büdcə siyasətinin əsas məqsədləri
maliyyə intizamının gücləndirilməsinə,
şəffaflığın daha da artırılmasına, qeyri-neft
sektorunun dayanıqlı inkişafına,
makroiqtisadi vəziyyətin sabit saxlanılmasına, ölkə
iqtisadiyyatının dinamik
inkişafının stimullaşdırılmasına nail olmaqdan ibarət
olacaqdır.
Növbəti
ilin dövlət
büdcəsində xərclərin istiqamətləri və bu xərclərin dövlət büdcəsinin
ümumi xərclərində xüsusi payı aşağıdakı kimi proqnozlaşdırılır:
2012-ci
ilin dövlət büdcəsində xərclərin istiqamətləri və bu xərclərin dövlət
büdcəsinin ümumi xərclərində xüsusi
payı, %-lə
Növbəti
ildə iqtisadi təyinatına görə ümumi büdcə
xərclərinin 15,3%-nin əməyin ödənişinə,
13,7%-nin malların (iş və xidmətlərin)
satınalınmasına, 10,1%-nin təqaüd və sosial
müavinətlərin ödənilməsinə, 41,7%-nin
qeyri-maliyyə aktivlərinin alınmasına, 1,7%-nin subsidiya və
cari transferlərə, 1,2%-nin öhdəliklər üzrə əməliyyatlara,
1%-nin qrantlar və digər ödənişlərə,
0,9%-nin faizlər üzrə ödənişlərə və
14,4%-nin digər ödənişlərə sərf ediləcəyi
proqnozlaşdırılır.
2012-ci
dövlət büdcəsində təhsil xərclərinin
xüsusi payı 9,3% olmaqla
1582937,2 min manat nəzərdə tutulmuşdur ki, bu da
2011-ci illə müqayisədə 183137,2 min manat və ya 13,1%
çoxdur.
Qeyd edək
ki, 2012-ci il və sonrakı üç il üzrə iqtisadi və
sosial iqtisadi inkişaf konsepsiyasına görə təhsilin
bütün pillələrində maddi-texniki bazanın
gücləndirilməsi, tədris şəraitinin
yaxşılaşdırılması, təhsil sahəsində
informasiya texnologiyalarının tətbiqinin genişləndirilməsi,
məktəb kitabxanalarının fəaliyyətinin təkmilləşdirilməsi
ilə yanaşı, Boloniya prosesindən irəli gələn
tədbirlərin həyata keçirilməsi, bu sahədə
qanunvericiliyin təkmilləşdirilməsi, yüksək
ixtisaslı kadrların hazırlanması, o cümlədən
neft və qaz gəlirləri hesabına xarici ölkələrdə
təhsil almaq imkanlarının genişləndirilməsi
növbəti illərdə əsas prioritetləri təşkil
edəcəkdir.
Qeyd etmək
lazımdır ki, növbəti ilin büdcəsində nəzərdə
tutulan təhsil xərclərinin əsas hissəsi əvvəlki
illərdə olduğu kimi əməyin ödənişi ilə
bağlı olacaqdır. Bunu aşağıdakı diaqramdan
daha aydın görmək olar.
2012-ci ilin dövlət büdcəsində
iqtisadi təsnifat üzrə xərclərin strukturu
2012-ci idə
dövlət büdcəsindən təhsil sektoruna 424,8 milyon
manat investisiya xərclərinin (əsaslı vəsait
qoyuluşunun) yönəldiləcəyi
proqnozlaşdırılır.
Növbəti
ildə birbaşa Təhsil
Nazirliyinə "Təhsil" bölməsi üzrə
396.089,0 min manat vəsaitin
ayrılması nəzərdə tutulmuşdur ki, bu da təhsil xərclərinin 25%-ni təşkil
edir.
Tabelikdə
olan və mərkəzləşmiş xərclərdən
maliyyələşən təşkilatların
saxlanılması, həmçinin
dövlət proqramlarının icrası və s. ilə bağlı
Təhsil Nazirliyinə 2011-ci ildə ayrılması nəzərdə
tutulmuş 396.089,0 min manat vəsaitin:
- 208.816,8
min manatını və ya 52,7%-ni təhsil işçilərinin
əməkhaqqı, əməkhaqqına üstəliklər
və əməyin ödənişi ilə bağlı digər
xərclər;
- 4.065,0
min manatını və ya
1,0%-ni cari və əsaslı təmir xərcləri;
- 103.751,9
min manatını və ya 26,2%-ni təhsil müəssisələrinin
maddi-texniki bazasının möhkəmləndirilməsi və
digər malların (iş və xidmətlərin)
satınalınması ilə bağlı xərclər;
- 24441,6 min manatını və ya
6,2%-ni ali təhsil müəssisələrində dövlət
sifarişi üzrə kadr hazırlığının həyata
keçirilməsi ilə bağlı xərclər;
- 12.704,1 min manatını və ya
3,2%-ni kommunal və kommunikasiya xidmətləri üzrə xərclər;
- 21.690,9 min manatını və ya
5,5%-ni təqaüd xərcləri
və digər sosial müavinətlər;
- 10.330, 3 min manatını və ya
2,6%-ni ərzaq məhsullarının
alınması xərcləri;
- 10.288,4
min manatını və ya 2,6%-ni
sair cari xərclər (dərmanların,
sarğı ləvazimatlarının, dəftərxana və təsərrüfat
mallarının
alınması, mətbəə,
mühafizə, ezamiyyə,
yanacaq, nəqliyyat xidməti, bank xərcləri və sair xərclər)
təşkil edir.
Təhsil
sahəsində həyata keçirilən bir sıra dövlət
proqramlarının və xüsusi əhəmiyyətli tədbirlərin
icrası ilə bağlı Təhsil Nazirliyinin 2012-ci ilə
proqnozlaşdırılan büdcəsinin 11,8 %-i həcmində
və yaxud 46.753,1 min manat məbləğində vəsait
nəzərdə tutulmuşdur.
Həmin
proqramların icrası və tədbirlərin həyata
keçirilməsi ilə bağlı 2012-ci ilə nəzərdə
tutulan vəsaitlər üzrə proqnoz göstəriciləri
aşağıdakı kimidir:
- 8.100,0 min
manat respublikanın ümumi təhsil məktəblərində
oxuyan şagirdlərin pulsuz dərsliklərlə təmin
olunması üçün;
- 16.435,6
min manat Azərbaycan Respublikası Prezidentinin 10 iyun 2008-ci il
tarixli 2856 nömrəli Sərəncamı ilə təsdiq
edilmiş "2008-2012-ci illərdə Azərbaycan
Respublikasında təhsil sisteminin
informasiyalaşdırılması üzrə Dövlət
Proqramı"nın icrası üçün;
- 257,0 min manat Azərbaycan
Respublikası Nazirlər Kabinetinin 3 fevral 2005-ci il tarixli 20 nömrəli qərarı ilə təsdiq
edilmiş "Azərbaycan
Respublikasında xüsusi qayğıya
ehtiyacı olan (sağlamlıq
imkanları məhdud) uşaqların təhsilinin təşkili
üzrə İnkişaf Proqramı
(2005-2009-cu illər)"na əsasən nəzərdə tutulan tədbirlər üçün;
-
748,5 "SOS Uşaq Kəndləri - Azərbaycan"
Assosiasiyası üzrə tədbirlərin icrası üçün;
- 1.364,0 min manat Azərbaycan Respublikası Prezidentinin
29 mart 2006-cı il tarixli 1386 nömrəli Sərəncamı ilə
təsdiq edilmiş "Azərbaycan
Respublikasında dövlət uşaq
müəssisələrindən uşaqların ailələrə
verilməsi (De-institusionalizasiya) və alternativ qayğı Dövlət Proqramı
(2006-2015-ci illər)"nın icrası üçün;
-
300,0 min manat iqtisadi maarifləndirmə ilə bağlı
xərclər üçün;
-8.474,0
min manat "Azərbaycan Respublikasında məktəbəqədər
təhsilin yeniləşdirilməsi Proqramı"nın
icrası üçün;
-2.150,0
min manat məktəb
kitabxanalarının maddi-texniki
bazasının möhkəmləndirilməsi və müasir informasiya
texnologiyaları ilə təchizatına dair
tədbirlər üçün;
-
1.698,0 min manat Azərbaycan
Respublikası Prezidentinin 03 iyul 2007-ci il tarixli 2282 nömrəli Sərəncamı ilə
təsdiq olunmuş "Texniki
peşə təhsilinin İnkişaf
Proqramı (2007-2012-ci illər)"nın icrası üçün;
-
266,0 min manat Respublika Prezidentinin müvafiq sərəncam və fərmanlarına
əsasən gənc istedadlara xüsusi təqaüdlərin ödənilməsi
üçün;
-
1.000,0 min manat ilin ən yaxşı ümumi
təhsil məktəbi və ən yaxşı müəllim
mükafatlarının ödənilməsi üçün;
-
2.500,0 min manat ümumi təhsil məktəblərinə tədris
laboratoriya (fizika, kimya, biologiya)
avadanlıqlarının alınması üçün;
-
1.560,0 min manat
"2009-2014-cü illərdə Azərbaycanda şahmatın inkişaf etdirilməsi Dövlət
Proqramı"nın icrası üçün;
-
1.900,0 min manat
"2010-2013-cü illərdə Azərbaycan
Respublikasının orta ixtisas
təhsili sistemində islahatlar üzrə
Tədbirlər Proqramı"nın icrası üçün.
Ali təhsildə aparılan maliyyə islahatının
mövcud vəziyyəti
Məlum
olduğu kimi, ölkə Prezidentinin "Ali təhsil müəssisələrində
yeni maliyyələşmə mexanizminin tətbiq edilməsi
barədə " 10 fevral 2010-cu il tarixli Fərmanına əsasən 2010-2011-ci tədris
ilindən başlayaraq Azərbaycan Respublikası ərazisində
fəaliyyət göstərən ali təhsil müəssisələrində
dövlət büdcəsinin vəsaiti hesabına maliyyələşdirmənin
dövlət sifarişi əsasında adambaşına maliyyələşdirmə
prinsipi əsasında həyata keçirilir.
Qeyd etməliyik
ki, yeni maliyyələşmə mexanizminin tətbiq edilməsi
Azərbaycanın ali təhsil sistemində yeni bir mərhələnin
başlanmasına təkan vermişdir.
Yeni
mexanizmin tətbiqi ilə əlaqədar olaraq Respublika Maliyyə Nazirliyinin müvafiq əmri
ilə təsdiq edilmiş bölgülərə
əsasən müvafiq ali
təhsil müəssisələrində dövlət sifarişi üzrə kadr
hazırlığının həyata keçirilməsi məqsədilə
2010-cu ildə 6081933 manat, 2011-ci ildə isə
24
574 033 manat vəsait dövlət
sifarişi üzrə tələbə qəbul
etmiş ali məktəblərin hesabına köçürülmüş və bu vəsaitlərin təyinatı üzrə
xərclənilməsi ilə əlaqədar həmin ali məktəblərə
tapşırıqlar verilmişdir.
Ali təhsildə yeni maliyyələşmə mexanizminin
tətbiqinə başlanılmasından keçən qısa
müddət ərzində bu istiqamətdə
bir sıra ilkin
müsbət nəticələr əldə olunmuşdur.
Belə ki, mülkiyyət
formasından və tabeçiliyindən asılı olmayaraq bütün ali məktəblərin
dövlət sifarişi üzrə kadr hazırlığında iştirakı üçün bərabər imkanlar
yaradılmış, abituriyentlərin, həmçinin
dövlət sifarişi üzrə qəbul
olmuş tələbələrin seçim imkanları
artırılmış, dövlət ali
məktəblərinin maliyyə müstəqilliyi və səlahiyyətləri
artırılmış, dövlət sifarişi
üzrə kadr
hazırlığının yerinə yetirilməsi üçün dövlət ali
təhsil müəssisələrinə ayrılan büdcə
vəsaitlərinin ilin sonunda
dövlət büdcəsinə silinməməsinə nail olunmuş və digər
bir sıra müsbət nəticələr
əldə edilmişdir.
Ali
təhsildə yeni maliyyələşmə
mexanizminin tətbiqi ilə bağlı əldə
olunan mühüm nəticələrdən
biri də dövlət ali
təhsil müəssisələrində ödənişli formada təhsil alan və
ödənişdən azad olunan məcburi köçkün
statuslu tələbələrin təhsil
xərclərinin dövlət büdcəsinin vəsaiti
hesabına ödənilməsidir.
Belə ki,
Azərbaycan Respublikasının Prezidenti
cənab İlham Əliyevin "Azərbaycan
Respublikasının dövlət ali təhsil
müəssisələrində ödənişli əsaslarla
təhsil alan məcburi
köçkünlərin təhsil xərclərinin ödənilməsi
haqqında" cari ilin
sentyabr ayında imzaladığı Sərəncama
əsasən 2011-2012-ci tədris ilindən etibarən dövlət
ali təhsil müəssisələrinin bakalavriat və magistratura
təhsil səviyyələrinə yeni qəbul
olunmuş və ödənişli əsaslarla
təhsil alan məcburi köçkün
statusu olan Azərbaycan
Respublikası vətəndaşlarının təhsil
müddəti ərzində təhsil haqqı Azərbaycan
Respublikası Nazirlər Kabinetinin 2010-cu il 25 iyun tarixli
120 nömrəli qərarı ilə təsdiq edilmiş
təhsil xərcləri miqdarında dövlət büdcəsinin
vəsaiti hesabına ödənilir. Qeyd olunan
Sərəncamın icrası olaraq
2011-2012-ci tədris ilində dövlət ali
təhsil müəssisələrinə ödənişli əsaslarla
qəbul olmuş 1676 məcburi köçkün statuslu
tələbənin təhsil xərclərinin ödənilməsi
məqsədilə 37 dövlət ali təhsil
müəssisəsinə
ümumilikdə 2750200 manat vəsait ayrılmışdır.
Lakin qeyd olunan müsbət nəticələrlə
yanaşı yeni maliyyələşmə
mexanizminin tətbiqinin ilkin
mərhələsində ortaya
çıxmış bir sıra problemlərin
həllinə ciddi zərurət
yaranmışdır. Bununla əlaqədar olaraq, ilk növbədə, dövlət sifarişi üzrə hər bir
təhsilalana düşən illik xərclərin məbləğlərinin
artırılması, bundan əlavə, oxşar və eynitipli ixtisaslar üzrə bir təhsilalana
düşən təhsil xərclərinin miqdarının da yenidən baxılaraq uyğunlaşdırılması, ali məktəblər
üzrə bəzi ixtisaslara olan inhisarçılığın aradan qaldırılması, ali
məktəblərin büdcədənkənar vəsaitlərin
idarə olunmasında səlahiyyətlərinin
artırılması, bu baxımdan büdcədənkənar vəsaitlər
üzrə gəlir və xərclər
smetalarının təsdiq edilməsi və il
ərzində büdcədənkənar vəsaitlər
üzrə gəlir və xərclərin dürüstləşdirilməsi
prosedurlarının sadələşdirilməsi, bu səlahiyyətlərin ali
məktəblərə verilməsi və ilin
sonunda büdcədənkənar vəsaitlər üzrə gəlirlərin dövlət büdcəsinə
silinməməsi və bu vəsaitin
növbəti ilə keçirilməsi ilə bağlı tədbirlərin
görülməsi, özəl ali təhsil
müəssisələrinin dövlət sifarişində
iştirakının stimullaşdırılması, eləcə
də özəl ali təhsil
müəssisələrinə dövlət sifarişi
üzrə kadr hazırlığının
yerinə yetirilməsi ilə bağlı ayrılan büdcə
vəsaitlərinin vergiyə cəlb edilməməsinin təmin
edilməsi kimi tədbirlərin
reallaşdırılması zəruri əhəmiyyət kəsb
edir.
Ali təhsildə yeni maliyyələşmə mexanizminin
tətbiqi ilə bağlı qarşıya çıxan
problemlərin aradan qaldırılması
məqsədilə Təhsil, Maliyyə və İqtisadi
İnkişaf
nazirliklərinin birgə əməkdaşlığı
əsasında vaxtaşırı olaraq təkliflər
hazırlanır. Hazırda beynəlxalq və yerli
ekspertlərin iştirakı ilə bu
istiqamətdə əhəmiyyətli işlər
aparılır.
Ümumiyyətlə, ölkəmizdə
son illərdə əldə olunan sürətli və davamlı sosial-iqtisadi inkişaf tempi Azərbaycanın seçdiyi
və əsası ümummilli liderimiz Heydər Əliyev tərəfindən
qoyulmuş iqtisadi inkişaf modelinin kifayət qədər mükəmməl
olduğunu və bu inkişaf yolunun möhtərəm
Prezidentimiz İlham
Əliyev tərəfindən layiqli şəkildə
davam etdirildiyini bir daha təsdiq edir və qarşıdakı dövr
ərzində də ölkəmizin həm təhsil, həm də
digər sahələrdə yeni uğurlar qazanacağına əsaslı zəmin
yaradır.
Şahrza ƏLİYEV
Azərbaycan
müəllimi.- 2011.- 30 dekabr.- S.10-11.