Azərbaycan
Respublikasının ümumtəhsil məktəbləri üçün çağırışaqədərki
hazırlıq fənni kurikulumu (X-XI siniflər)
GİRİŞ
"Çağırışaqədərki
hazırlıq" fənni kurikulumu və onun xarakterik cəhətləri.
"Çağırışaqədərki
hazırlıq" fənninin kurikulumu ümumı təlim nəticələrinə
nail olmaq istiqamətində bütün fəaliyyətləri
əks etdirən və hər bir şagirdin imkanlarına,
qabiliyyət və ehtiyaclarına yönəlmiş sənəddir.
Bu sənəd müəllimlər, məktəb rəhbərləri,
dərslik müəllifləri, valideynlər və ictimaiyyətin
digər nümayəndələri üçün nəzərdə
tutulmuşdur
"Çağırışaqədərki
hazırlıq" fənninin kurikulumu:
- dərslik
və tədris vəsaitlərinin tərtib edilməsi, tədris
materialının
planlaşdırılması, təlim
üsullarının müəyyənləşdirilməsi və
müəllim hazırlığının həyata
keçirilməsi üçün müvafiq təlimatlar
formasında hazırlanacaq qaydaların əsasını təşkil
edir;
- nəticəyönümlü
xarakter daşıyır və standartların mənimsənilməsini
təmin etmək üçün şagird nailiyyətlərindəki
irəliləyişlərin müntəzəm qiymətləndirilməsini
nəzərdə tutur;
- şagirdlərə
gündəlik həyatda lazım olan bacarıqların
aşılanmasını ön plana çəkir;
- şagird
irəliləyişlərinin və inkişaf sürətinin
getdikcə artmasını əsas məqsəd kimi
qarşıya qoyur;
- məzmun
standartlarının müəyyənləşdirilməsi
prosesində fənn üzrə təlim nəticələrində
fəaliyyətlər (idraki, hissi-emosional və fiziki) üzrə
balansın gözlənilməsini diqqət mərkəzində
saxlayır;
-
şagirdlərin "nəyi bilməli" və "nəyi
bacarmalı" olduqlarını bilik və fəaliyyətlərin
inteqrasiyası formasında təqdim edir.
Fənnin əhəmiyyəti, məqsəd
və vəzifələri. Bəşəriyyətin tarixi
böyük müharibələr, qarşıdurmalar tarixi
olmuş, insanlar yaşamaq uğrunda mübarizə
aparmışlar. Bu mübarizələrdə
özünün vətənini, xalqını müdafiəyə
qalxan insanlar inamla, qətiyyətlə vuruşmalı
olmuşlar. Onlar ölkəni, dövlət
marağını, ərazisini və xalqını
qorumağı hər şeydən üstün hesab etmişlər.
Ölkələrdə
silahlı qüvvələr məhz bu zərurətdən
yaranmışdır.
Müasir
dünyada ölkələrin inkişafının səviyyəsi
həm də onların müdafiə qüdrəti,
gücü ilə ölçülür. Ölkənin hər
bir vətəndaşının əqli, fiziki və mənəvi
cəhətdən bu işə hazır olması ən vacib
atributlardan biri kimi dəyərləndirilir.
"Çağırışaqədərki
hazırlıq" fənninin Azərbaycanın ümumtəhsil
məktəblərinin tam orta təhsil səviyyəsində tədris
olunması bu məntiqdən irəli gəlir.
Bu fənn
aşağıdakı xüsusiyyətlər baxımından
əhəmiyyət daşıyır:
Xalqına,
vətəninə, tarixinə və adət-ənənələrinə
sonsuz məhəbbət hissi bəsləmək və hər
an vətənin müdafiəsinə hazır olmaq gənc nəslin
yüksək mənəvi keyfiyyəti hesab olunur. "Çağırışaqədərki
hazırlıq" fənninin tədrisi prosesində bu keyfiyyətin
formalaşması üçün geniş imkanlar vardır.
Sülh
şəraitində mürəkkəb və çətin hərbi
xidmətin qüsursuz keçməsi, müharibə zamanı
isə döyüş tapşırıqlarının müvəffəqiyyətlə
yerinə yetirilməsini təmin edən bir sıra sosial-psixoloji
və intellektual keyfiyyətlərin
formalaşdırılmasında, ilk növbədə isə cəsurluq,
düşmənlə mübarizədə davamlılıq, qələbə
naminə iradə və təmkinlilik, mürəkkəb şəraitdə
düzgün qərar qəbul etmək kimi yüksək
psixoloji keyfiyyətlərin yaranmasında "Çağırışaqədərki
hazırlıq" fənninin rolu böyükdür.
"Çağırışaqədərki
hazırlıq" fənninin həm də təcrübi əhəmiyyəti
vardır. Bu fənn şagirdləri Silahlı Qüvvələrin
tarixi, dövlətin müdafiə hüquqlarının əsasları,
vətəndaşın vəzifə və hüquqları, hərbi
xidmətin spesifikası, texnika və silahların əsas
nümunələri və müasir döyüşün
ibtidai anlayışları ilə tanış etməklə
onlarda fiziki, sıra hazırlıqları, topoqrafiya,
insanın sülh və müharibə şəraitində həyat
və fəaliyyətinin mühafizəsi üsulları,
fövqəladə hadisələr zamanı zərərçəkənlərə
ilk tibbi yardımın göstərilməsinə dair praktik
bacarıqlar formalaşdırmaq imkanına malikdir.
Fənnin məqsədi şagirdlərdə respublikanın
müdafiə qüdrəti, Azərbaycan Respublikasının
Konstitusiyası və qanunlarından irəli gələn vəzifələr,
Nazirlər Kabinetinin qərarları, Azərbaycan Silahlı
Qüvvələrinin vəzifələri, onların
xüsusiyyəti və əhəmiyyəti, hərbi xidmətin
vətəndaşlar üçün şərəfli vəzifə
olması, Silahlı Qüvvələrin nizamnamələrinin
tələblərindən irəli gələn vəzifələri,
əsgərlərin yerləşməsi, həyat tərzi və
xidməti, fövqəladə hallarda
mühafizə qaydaları və tibbə dair bilik və
bacarıqlar əsasında təhlükəsizliyi təmin etmək
və müdafiə qabiliyyətini, səhiyyə və ekoloji
mədəniyyəti formalaşdırmaqdan ibarətdir.
Şagirdlər
bu məqsəddən irəli gələn dəyərlərə
yiyələnməklə ətraf mühitə qısa zamanda
adaptasiya olunur və qeyri-adi (böhranlı, fövqəladə)
vəziyyətə düşərkən
sağlamlıqlarını və həyatlarını
mühafizə etmək imkanlarına malik olurlar.
Bu məqsədin
reallaşdırılması üçün
aşağıdakı vəzifələrin həyata keçirilməsi
nəzərdə tutulur:
* Azərbaycanın
Silahlı Qüvvələri haqqında ümumi məlumatların,
zəruri hərbi nizamnamə qaydalarının mənimsənilməsi,
ordu həyatı ilə tanışlıq, şagirdlərdə
mülki müdafiə və tibbi yardım
bacarıqlarının formalaşması;
*
şagirdlərin hərbi xidmətə fiziki və psixoloji cəhətdən
hazır olmaları və topoqrafik vərdişlərə yiyələnmələrinin
təmin olunması;
*
şagirdlərdə Azərbaycanın Silahlı Qüvvələrində
xidmətin müqəddəs borc və şərəf
işi olmasına inamın yaradılması;
*
şagirdlərdə vətənpərvərlik, əqidəlilik,
dözümlülük, cəsurluq, intizam və şəxsi
məsuliyyət hissi kimi mənəvi keyfiyyətlərin
inkişaf etdirilməsi;
* fövqəladə
hallarda mühafizə vasitələrindən istifadə və
zədələnmə ocaqlarında ilk tibbi yardım göstərmək
bacarıqlarının formalaşdırılması.
1. "Çağırışaqədərki
hazırlıq" fənni üzrə təlimin məzmunu
1.1.
Ümumi təlim nəticələri
Şagird:
* Azərbaycan
Respublikası Silahlı Qüvvələrinin tarixi, tərkibi,
inkişafı haqqında məlumatları, hərbi xidmət
barədə qanunun tələblərini şərh edir;
* Azərbaycan
Respublikasının Silahlı Qüvvələrində istifadə
olunan hərbi texnika və
sursatlar haqqında zəruri məlumatlara malik olduğunu nümayiş etdirir, Azərbaycan
Respublikası Silahlı Qüvvələrinin nizamnamələrində
təsbit olunmuş əsas müddəaları
mənimsədiyini, tibbi yardım və mülki müdafiə bacarıqlarına,
topoqrafik vərdişlərə yiyələndiyini
nümayiş etdirir;
*
qeyri-müəyyən şərait və hallarla
əlaqədar yaranmış vəziyyətlərdə
problemləri həll etmək üçün
üsul və vasitələrdən istifadə
edir;
*
mülki müdafiə, sıra təlimi və
fiziki hazırlığa aid
normativləri yerinə yetirir, onların
icrası zamanı qrup və komanda tərkibində əlaqəli fəaliyyət
göstərir.
1.2. Məzmun
xətləri və onların əsaslandırılması
"Çağırışaqədərki
hazırlıq"' fənni üzrə məzmun xətləri
aşağıdakı kimi müəyyənləşdirilir:
*
dövlət müdafiəsinin tarixi və
hüquqi əsasları;
*
münaqişə və terrorizm;
*
fövqəladə hallar zamanı əhalinin
mühafizəsi;
*
tibbi biliklər və ilk
tibbi yardım qaydaları.
Dövlət
müdafiəsinin tarixi və hüquqi əsasları
Gənclər Azərbaycan
Silahlı Qüvvələrinin tarixini
öyrənməklə vətənpərvərlik ruhunda tərbiyə alır, onlarda
vətənə sədaqət, Azərbaycan Silahlı Qüvvələrində
xidmətin müqəddəs borc və
şərəfli bir iş
olmasına inam əmələ gəlir, əqidəlilik,
cəsurluq
və şəxsi məsuliyyət hissi kimi mənəvi keyfiyyətlərin
formalaşmasına zəmin yaranır. Onlar Azərbaycan
Respublikasının Konstitusiyasının və digər qanunvericilik aktlarının ölkənin
müdafiəsinə aid tələbləri
ilə tanış olurlar. Ölkənin
müdafiəsi ilə bağlı vətəndaşlıq borcu və məsuliyyətini başa
düşürlər. Ordu həyatı
ilə tanış olur, əsgərin vəzifə,
hüquq və məsuliyyətini dərk
edirlər.
Bu
məzmun xətti üzrə əldə olunmuş
bilik və bacarıqlar gənclərin əvvəlcədən
ordu həyatı ilə tanış
olmasına imkan yaradır, şagirdlərin
idrak fəallığının yüksəlməsini
stimullaşdırır. Şagirdlər öz
ölkəsinin tarixini digər ölkələrin
tarixi ilə müqayisə etmək
imkanı əldə edirlər. Onlarda tədqiqatlar
aparmaq, mühakimə yürütmək,
qərar qəbul etmək bacarıqlarının
formalaşmasına geniş şərait
yaranır.
Münaqişə
və terrorizm
Azərbaycan
dövlətinin müharibə təhlükəsi və
terrorizmlə üzbəüz qaldığı zamanda şagirdlərin bu
sahədə biliklərə yiyələnməsi məzmun xəttinin
əsasını təşkil edir. Onlar taktika və müasir silahlar
haqqında biliklərə, topoqrafiya
üzrə bacarıqlara yiyələnirlər.
Əldə
olunan bacarıqlar, ilk növbədə, hərbi xidmətə
gedəcək gənclərin cağırışaqədərki
hazırlıq dövrü kimi əhəmiyyət
daşıyır. Tez bir zamanda ümumi hazırlığa yiyələnməyə
və ixtisas üzrə hazırlıq üçün daha az
vaxt ayrılmasına imkan yaranır. Digər tərəfdən,
hərbi xidmət keçməyən insanlar üçün
bu bilik və bacarıqlar müharibə (terrorizm) şəraitində
özünü mühafizə etmək üçün
faydalı olur. Şagirdlər tədqiqatlar aparmaq, mühakimə
yürütmək və qərar qəbul etməklə
yanaşı, ünsiyyət qurmaq, öyrəndiklərini əlaqələndirmək
və tətbiq etmək bacarıqlarına yiyələnirlər.
Fövqəladə
hallar zamanı əhalinin mühafizəsi
Bu
məzmun xəttinin kurikuluma daxil edilməsi onunla şərtlənir
ki, müxtəlif xarakterli
fövqəladə halların meydana
çıxması insanların həyat və
sağlamlığına, genetik fonduna ciddi təhlükə
yaradır. İnsanlar öz
həyatlarını qorumaq məcburiyyəti
qarşısında qalırlar. Bu məzmun
xətti üzrə bacarıqlar baş
verə biləcək təbii fəlakətlərə və texnogen qəzalara insanların tam
orta təhsil səviyyəsində
hazırlanmasına şərait yaradır.
Tibbi biliklər və ilk tibbi yardım
qaydaları
Nəzərdə tutulan məzmun xətti istər müharibə,
istərsə də sülh şəraitində
baş verə biləcək fövqəladə
hadisələr zamanı xəsarət alanlara
və zərər çəkmişlərə göstəriləcək
ilk tibbi yardım kimi dəyərləndirilir, şagirdlərin sağlam həyat tərzinin təşkili
haqqında bilik və bacarıqlara yiyələnməsinə,
əqli və fiziki cəhətdən inkişaf etdirilməsinə geniş
imkanlar yaradır. Onlarda
xəstələrə (yaralılara) humanistcəsinə yanaşmaq, əsl vətəndaşlıq mövqeyi nümayiş
etdirərək təmənnasız tibbi
yardım göstərmək keyfiyyətləri tərbiyə edir.
1.3. Fəaliyyət
xətləri və standartları
"Çağırışaqədərki
hazırlıq" fənni üzrə
aşağıdakı fəaliyyət xətləri müəyyənləşdirilir:
*
problemin müəyyənləşdirilməsi
və həlli;
*
ünsiyyət qurma;
*
əlaqələndirmə;
*
mühakimə yürütmə və əsaslandırma;
*
təqdimetmə.
Fəaliyyət
xətləri məzmun xətlərinin hər biri
ilə əlaqəlidir. Bu xətlər məzmun
üzrə biliklərin əldə edilməsi və istifadəsi
yollarını müəyyənləşdirmək, onları
realizə etmək məqsədi daşıyır və
şagirdlərə istiqamətləndirilir.
Şagird
"Çağırışaqədərki
hazırlıq" fənnindən yiyələnəcəyi məzmuna
müxtəlif fəaliyyətlər vasitəsilə nail ola bilər. O, fəaliyyət zamanı problemləri həll etmək
üçün
çağırışaqədərki hazırlıq məsələlərinin
müzakirəsində iştirak edir, əldə etdiyi məlumatları
əlaqələndirir, mühakimə yürüdür,
fikirlərini əsaslandırır, biliklərini müxtəlif
yollarla təqdim edir.
Problemin müəyyənləşdirilməsi
və həlli
Şagird:
*
çağırışaqədərki hazırlıqda
problemləri görür və yeni biliklər əldə edir;
*
problemlərin həlli üçün müvafiq yanaşmalardan və
strategiyalardan istifadə edir;
*
problemlərin həlli prosesinə nəzarət edir və bu barədə
mülahizə yürüdür.
Ünsiyyət
qurma
Şagird:
*
ünsiyyət vasitəsilə mülahizələrini bölüşür və ümumiləşdirir;
*
mülahizələri barədə yoldaşlarına, müəllimə
və başqalarına məlumat verir;\
*
başqalarının mülahizələrini və
strategiyalarını təhlil edir və dəyərləndirir;
*
hərbiyə aid məsələləri
dəqiq ifadə etmək üçün
hərbi terminlərdən istifadə edir.
Əlaqələndirmə
Şagird:
*
hərbi biliklər, hadisələr arasındakı əlaqələri
görür və onlardan
istifadə edir;
*
hərbi sahədə bilikləri və təklifləri bir-biri ilə ardıcıl əlaqələndirir
və onları əsaslandırır;
*
hərbi bilikləri digər sahələrdə tətbiq edir.
Mühakimə
yürütmə və əsaslandırma
Şagird:
*
mühakimə yürütmə və əsaslandırmanı
əsas üsul kimi qəbul
edir;
*
fərziyyələr irəli sürür;
*
müxtəlif tip mühakimə və əsaslandırma
üsullarını seçir, onlardan istifadə edir.
Təqdimetmə
Şagird:
*
təklifləri formalaşdırmaq, yazmaq
və əlaqələndirmək üçün
təqdimatlardan istifadə edir;
*
problemlərin həlli üçün hərbi
təqdimat formaları seçir və tətbiq
edir;
*
hərbi və həyati məsələləri modelləşdirmək
və təsir etmək üçün təqdimatlardan
istifadə edir.
1.4. Məzmun
xətləri üzrə təlim nəticələri
Tam orta təhsil
səviyyəsində məzmun xətləri üzrə təlim
nəticələri
1.
Dövlət müdafiəsinin tarixi və
hüquqi əsasları
Şagird:
* Azərbaycan
Silahlı Qüvvələrinin yaradılmasının tarixi,
tərkibi və inkişafı haqqında məlumatları
şərh edir;
* hərbi
xidmət barədə qanunun və nizamnamələrin tələblərini
şərh edir.
2. Münaqişə və terrorizm
Şagird:
* Azərbaycan
Silahlı Qüvvələrində istifadə olunan hərbi
texnika və sursatlar haqqında zəruri məlumatlara malik
olduğunu nümayiş etdirir;
* topoqrafik
vərdişlərə yiyələndiyini nümayiş
etdirir;
* sıra təlimi
və fiziki hazırlığa aid normativlərlə
bağlı bacarıqlar nümayiş etdirir.
3. Fövqəladə hallar zamanı əhalinin
mühafizəsi
Şagird:
*
qeyri-müəyyən şərait və hallarla əlaqədar
yaranmış vəziyyətlərdə problemləri həll
etmək üçün üsul və vasitələrdən
istifadə edir;
* mülki mühafizəyə
aid normativləri yerinə yetirir.
4. Tibbi biliklər və ilk tibbi yardım
qaydaları
Şagird:
* ilk tibbi yardım
vərdişlərinə yiyələndiyini nümayiş etdirir.
Siniflər üzrə məzmun
standartları
X SİNİF
X sinfin sonunda şagird:
* Azərbaycan Respublikasının
Konstitusiyası və
digər qanunvericilik aktlarının hərbi xidmətə aid
müddəalarını, Azərbaycan Silahlı Qüvvələrinin
strukturunu, dövlət atributlarını və hərbi
atributları təsvir edir;
* daxili xidmət
və intizam nizamnaməsi
haqqında təqdimatlar edir;
* müasir ümumqoşun
döyüş növlərini
və motoatıcı manqanın təşkili və imkanlarını, atıcı
silahlar və əlqumbaralarının təyinatını,
onların taktiki-texniki xassələrini və istifadə
qaydalarını şərh edir;
* xəritəsiz, cismlərin köməyi ilə səmtləməni təyin edir;
* fövqəladə hadisələri və kütləvi qırğın vasitələri
haqqında məlumatları, radiasiyaya nəzarət və kimyəvi
kəşfiyyat cihazlarının quruluşunu və iş
prinsiplərini, sağlam həyat tərzinin mahiyyətini,
bioloji vasitələr, yoluxucu xəstəliklər haqqında
biliklərini şərh edir;
* zədələnmə ocaqlarında ilk tibbi
yardım göstərir.
Məzmun xətləri üzrə əsas
və alt-standartlar
1. Dövlət müdafiəsinin tarixi və hüquqi əsasları
Şagird:
1.1. Azərbaycan
Silahlı Qüvvələrinin yaranması və inkişafına
dair biliklər nümayiş etdirir.
1.1.1. Dövlət
atributlarını və hərbi atributları təsvir edir.
1.1.2. Azərbaycan
Silahlı Qüvvələrinin strukturunu şərh edir.
1.2. Vətənin
müdafiəsində vətəndaşın vəzifələrinə
dair biliklər nümayiş etdirir.
1.2.1. Azərbaycan
Respublikasının Konstitusiyası və digər qanunvericilik
aktlarının hərbi xidmətə dair müddəalarını
şərh edir.
1.3.
Silahlı Qüvvələrin ümumqoşun nizamnamələri
tələblərinə dair bilik və bacarıqlar
nümayiş etdirir.
1.3.1. Daxili
xidmət nizamnaməsi haqqında təqdimatlar edir.
1.3.2. Hərbi
intizam qaydalarını (nizamnaməyə uyğun) izah
edir.
2. Münaqişə və terrorizm
Şagird:
2.1. Müasir
ümumqoşun döyüş taktikası üzrə bilik və
bacarıqlar nümayiş etdirir.
2.1.1. Müasir
ümumqoşun döyüş növlərini izah edir.
2.1.2. Motoatıcı
manqanın təşkili və
döyüş imkanlarını şərh edir.
2.2. Müasir
döyüş vasitələrinə dair bilik və
bacarıqlar nümayiş etdirir.
2.2.1.
Atıcı silahlar və onların taktiki-texniki xassələrini
şərh edir.
2.2.2. Əlqumbaralarının
təyinatını və onlardan istifadə qaydalarını
izah edir.
2.3. Topoqrafiya
üzrə bacarıqlar nümayiş etdirir.
2.3.1. Xəritəsiz
və ya cismlərin köməyi ilə səmtləməni təyin
edir.
3.Fövqəladə hallar
zamanı əhalinin mühafizəsi
Şagird:
3.1. Fövqəladə
hadisələr haqqında biliklər nümayiş etdirir.
3.1.1. Fövqəladə
hadisələri təsnif edir.
3.1.2. Kütləvi
qırğın vasitələri haqqında məlumatları
şərh edir.
3.2.
Mühafizə vasitələrindən istifadə
bacarıqları nümayiş etdirir.
3.2.1. Radiasiyaya nəzarət
və kimyəvi kəşfiyyat cihazlarının quruluşunu
və iş prinsipini izah edir.
3.2.2 Fərdi mühafizə vasitələrindən
istifadə edir.
4. Tibbi biliklər və ilk tibbi yardım
qaydaları
Şagird:
4.1. Sağlam
həyat tərzi haqqında biliklər nümayiş etdirir.
4.1.1. Sağlam həyat
tərzinin mahiyyətini şərh edir.
4.1.2. Bioloji
vasitələr, yoluxucu xəstəliklər haqqında biliklərini
şərh edir.
4.2. İlk
tibbi yardım göstərmək bacarıqları
nümayiş etdirir.
4.2.1. Zədələnmə
ocaqlarında ilk tibbi yardım
göstərir.
4.2.2. Aİ2, FKP (fərdi kimyəvi paket ) və pambıqlı tənzif
sarğıdan istifadə edir.
XI SİNİF
XI sinfin sonunda şagird:
* Azərbaycan
Silahlı Qüvvələrinin yaranmasının tarixi və
inkişafı, struktur vəzifələri, hərbi nizamnamələrdəki
ümumi müddəaları, qarnizon, qarovul xidməti və
sıra təlimi qaydalarını (nizamnaməyə uyğun)
şərh edir;
* hədəflərə uyğun mübarizə üsullarını müəyyənləşdirir;
* atıcı silahlardan istifadə qaydaları və onlara texniki xidmət
haqqında, mühəndis maneələr haqqında, minaatan
qurğuların ümumi quruluşu və istifadə
qaydalarına dair təqdimatlar edir;
* topoqrafik xəritələrdən
istifadəyə dair təqdimatlar
edir;
* fövqəladə hadisələrdə əhalini
və obyektləri mühafizə qaydalarını
şərh edir;
* sağlamlığa təsir edən amillər, yoluxucu xəstəliklərin
profilaktikası və onlarla mübarizə haqqında təqdimatlar
edir;
* fövqəladə hadisələrdə zədələnmələrin
profilaktikasına və ilk tibbi yardıma dair qaydaları tətbiq
edir;
* radiasiya şüalanmaları
və kimyəvi zədələnmələr
zamanı ilk tibbi yardım göstərir.
Məzmun xətləri üzrə əsas
və alt-standartlar
1. Dövlət müdafiəsinin tarixi və
hüquqi əsasları
Şagird:
1.1. Azərbaycan
Silahlı Qüvvələrinin yaranması və
inkişafına dair biliklər nümayiş etdirir.
1.1.1. Azərbaycan
Silahlı Qüvvələrinin yaranmasının tarixi və
inkişafı haqqında təqdimatlar edir.
1.1.2. Azərbaycan
Silahlı Qüvvələrinin strukturlarının vəzifələrinə
dair təqdimatlar edir.
1.2. Vətənin
müdafiəsində vətəndaşın vəzifələrinə
dair biliklərini nümayiş etdirir.
1.2.1. Hərbi
nizamnamələrdəki ümumi müddəaları şərh
edir.
1.3.
Silahlı Qüvvələrin ümumqoşun nizamnamələri
tələblərinə dair bilik və bacarıqlar
nümayiş etdirir.
1.3.1. Qarnizon
və qarovul xidməti qaydalarını (nizamnaməyə
uyğun) şərh
edir.
1.3.2. Sıra təlimi
qaydalarını (nizamnaməyə uyğun) yerinə yetirir.
2. Münaqişə və terrorizm
Şagird:
2.1. Müasir
ümumqoşun döyüş taktikası üzrə bilik və
bacarıqlar nümayiş etdirir.
2.1.1. Hədəflərə
uyğun mübarizə üsullarını müəyyənləşdirir.
2.1.2. Mühəndis
maneələr haqqında anlayışları şərh
edir.
2.2. Müasir
döyüş vasitələrinə dair bilik və
bacarıqlar nümayiş etdirir.
2.2.1.
Atıcı silahlardan istifadə qaydaları və onlara texniki
xidmət haqqında təqdimatlar edir.
2.2.2. Minaatan
qurğuların ümumi quruluşu və istifadə
qaydalarına dair təqdimatlar edir.
2.3. Topoqrafiya
üzrə bacarıqlar nümayiş etdirir.
2.3.1.Topoqrafik xəritələrdən
istifadəyə dair təqdimatlar edir.
3. Fövqəladə
hallar zamanı əhalinin mühafizəsi
Şagird:
3.1. Fövqəladə
hadisələr haqqında bilikləri nümayiş etdirir.
3.1.1. Fövqəladə
hadisələrdə əhalinin mühafizəsi
qaydalarını şərh edir.
3.1.2. Obyektlərdə
mühafizə qaydalarını şərh edir.
3.2.
Mühafizə vasitələrindən istifadə
bacarıqları nümayiş etdirir.
3.2.1.
Radiasiyaya nəzarət və kimyəvi kəşfiyyat
cihazlarından istifadə bacarıqları nümayiş
etdirir.
3.2.2. Kollektiv
mühafizə vasitələrindən istifadə edir.
4. Tibbi biliklər və ilk tibbi yardım qaydaları
Şagird:
4.1. Sağlam
həyat tərzi haqqında biliklər nümayiş etdirir.
4.1.1. Sağlamlığa
təsir edən amillər haqqında təqdimatlar edir.
4.1.2. Yoluxucu xəstəliklərin
profilaktikası və onlarla mübarizə haqqında təqdimatlar
edir.
4.2. İlk
tibbi yardım göstərmək bacarıqları
nümayiş etdirir.
4.2.2. Fövqəladə
hadisələrdə zədələnmələrin
profilaktikasına və ilk tibbi yardıma dair qaydaları tətbiq
edir.
4.2.3. Radiasiya
şüalanmaları və kimyəvi zədələnmələr
zamanı ilk tibbi yardım göstərir.
(Ardı var)
Azərbaycan müəllimi.- 2011.- 15
iyul.- S.12-13.