Azərbaycan və
Türkiyənin təcrübə
mübadiləsi
Azərbaycan xalqı yüksək
elmə, biliyə, savada malik olan xalqdır. Bunlar hamısı
uzun illər - keçmişdən indiyə qədər Azərbaycanda
yaranmış təhsil sisteminin fəaliyyətinin əməli
nəticələri, Azərbaycan müəllimlərinin, alimlərinin
gərgin fəaliyyətinin nəticəsidir.
Heydər ƏLİYEV
Bu gün Azərbaycan Respublikasında təhsil islahatları uğurla davam etməkdədir. Ulu öndərimiz Heydər Əliyevin 2000-ci il iyunun 13-də imzaladığı "Azərbaycan Respublikasında təhsil sisteminin təkmilləşdirilməsi haqqında" fərmanı ilə təhsilin yenidən qurulması, təkmilləşdirilməsi məsələsi aktuallaşdı. Fərman təhsil sisteminin əsaslı şəkildə təkmilləşdirilməsinə, idarəetmənin müasir şəkildə təşkil olunmasına, təhsil sisteminin beynəlxalq prinsiplərlə qurulmasına və dünya təhsil sisteminə inteqrasiyasına zəmin yaratmış oldu. Bu istiqamətdə yeni layihələrin həyata keçirilməsi zamanı müəyyən problemlər ortaya çıxdı və həmin problemlərin ən mühümlərindən biri orta ümumtəhsil məktəblərində istifadə olunan dərsliklərlə bağlı idi.
Azərbaycan
dövləti yenidən müstəqilliyini
qazandığı dövrdən dərsliklərdə yeniləşmə,
yeni məzmun, yeni yanaşmalar özünü göstərirdi.
Bu yeni yanaşmalar xüsusən humanitar fənlərin dərsliklərində
daha çox özünü büruzə verirdi. Lakin bu dərsliklərdə
də keçmiş təhsil proqramlarının prinsipləri,
məzmun və yanaşması hələ də qalmaqda idi. Dərsliklərdə
işlənən yazı üslubu, elmi uyğunsuzluqlar, uzun və
ağır-mürəkkəb fikirlər, ziddiyyətli faktlar
ümumtəhsil məktəblərində təhsil alan
şagirdlərin hərtərəfli inkişafına, bilik səviyyəsini
artırmağa mane olurdu. Bu kimi problemlər təhsil
islahatları çərçivəsində milli dərsliklərin
yenidən hazırlanması, onların məzmun və
metodikasında dəyişikliklər edilməsi məsələsini
intensivləşdirməyi labüd etdi.
Kurikulum
layihələrinin həyata keçirilməsi təhsilimizdə
keyfiyyət dəyişikliklərinə - dünyagörüşü
geniş, məntiqli, yaradıcı, müstəqil fikirli və
digər yüksək keyfiyyətlərə malik yeniyetmə və
gənclərin yetişməsinə imkanlarını üzə
çıxardı. Yeni "Təhsil haqqında" Qanunda
"Təhsil sahəsində dövlət siyasətinin əsas
prinsipləri" maddəsinin 3.0.5. bəndində keyfiyyətlilik
- təhsilin mövcud standartlara, normalara, sosial-iqtisadi tələblərə,
şəxsiyyətin, cəmiyyətin və dövlətin
maraqlarına uyğunluğu kimi təsdiq olunur.
Dərsliklər
təhsilin özəyi, "şah damarı" hesab olunur. Buna
görə də bu mövzu dövlətimizin daim diqqət mərkəzindədir.
Yeni tələblərə uyğun milli dərsliklərin
yazılması zərurəti çox uğurla davam etdirilir.
Bir
neçə ildir ki, Azərbaycan Respublikası Təhsil
Nazirliyi dərsliklərin yenidən işlənməsi,
onların metodik cəhətdən yenidən
hazırlanması, ziddiyyət yaradan problemlərin aradan
qaldırılması və bu kimi məsələlərin həlli
yolunda ciddi və ardıcıl addımlar atır. Sevindirici
haldır ki, bu işlərin həyata keçirilməsinə
görkəmli alim və mütəxəssislərlə
yanaşı, ümumtəhsil məktəblərində
çalışan qabaqcıl müəllimlər
də cəlb olunmuşdur ki, onların praktik təcrübəsindən,
pedaqoji və elmi biliklərindən səmərəli istifadə
olunur.
Azərbaycanda
2003-cü ildən başlayaraq ümumtəhsil məktəblərinin
dərsliklərlə pulsuz təminatı məsələsi təhsilimizin
inkişafına xidmət göstərən ən önəmli
addımlardan biridir.
İslahatlar
dövlətin büdcəsi və beynəlxalq təşkilatların
köməyi hesabına uğurla davam edir. Təhsil naziri Misir
Mərdanovun qeyd etdiyi kimi, ölkəmizin geniş ictimaiyyəti
ilə bərabər, Azərbaycanda fəaliyyət göstərən
beynəlxalq təşkilatlar, qabaqcıl dövlətlərin
təhsil mütəxəssisləri və ekspertləri Azərbaycan
təhsilinin inkişaf perspektivlərini yüksək qiymətləndirərək
onun gələcəyinə nikbinliklə baxırlar. (M.Mərdanov.
"Heydər Əliyev və Azərbaycan təhsili" məqaləsindən
- Heydər Əliyev Müstəqil Azərbaycan dövlətinin
qurucusudur,Bakı, 2003, səh.388).
Son
illərdə dərsliklərdə əhəmiyyətli dərəcədə
irəliləyişlər baş vermişdir. Təhsil
Nazirliyi yeni islahatların həyata
keçirilməsini məhdud şəkildə deyil, beynəlxalq
prinsiplər səviyyəsində, digər öncül
dövlətlərin təcrübəsindən istifadə etməklə
reallaşdırır. Yeni dərsliklərin qiymətləndirilməsi
məsələsi böyük məsuliyyət tələb
etdiyindən ekspertlərin xarici dövlətlərdə təcrübə
toplaması üçün ezam olunması bir ənənə
halını almışdır. Bizim təhsil və dərslik
prinsiplərimizə ən yaxın olan qardaş Türkiyə
dövləti bu işdə ölkəmizə böyük
kömək göstərir. Son 3 ildə respublikamızın
qabaqcıl müəllimləri, ekspertlər və nazirliyin əməkdaşları
Ankaradakı "Təlim və Tərbiyə Kurulu
Başkanlığı"na ezam olunurlar. Son səfər
13.02.2011-19.02.2011 tarixləri arasında baş tutmuşdur. Dərslik
və nəşriyyat şöbəsinin müdiri Faiq
Şahbazlının rəhbərliyi ilə 16 nəfərdən
ibarət işçi qrupu, eyni zamanda öz iş təcrübəsini
də türk həmkarları ilə
bölüşmüşdür.
Təlim
və Tərbiyə Kurulu Başkanı Mərdan Tufan nümayəndə
heyətini çox mehriban qarşılayaraq iki qardaş
dövlətin əməkdaşlığını yüksək
qiymətləndirdiyini bildirdi və ulu öndər Heydər Əliyevin
unudulmaz fikirlərini vurğuladı: "Biz bir millət, iki
dövlətik...".
Bizim
nümayəndə heyəti xüsusi iş qrafiki üzrə
dərsliklərin qiymətləndirmə prosesində
iştirak etdi, Türkiyədə istifadə olunan dərsliklərin,
metodik vəsaitlərin dəyərləndirmə meyarları
ilə yaxından tanış oldu.
Qeyd
etmək lazımdır ki, Türkiyədə dərsliklərin
qiymətləndirilməsi təcrübəsi
böyükdür. Azərbaycanda isə bu iş son
üç ildə aparılır.
Müxtəlif
ölkələrin dərslik yazmaq, dərslik qiymətləndirmək
təcrübəsi ilə tanış olduqda məlum olur ki,
bizə ən yaxın və ən optimal təcrübə
Türkiyə təcrübəsidir. Qiymətləndirmə
meyarları ilə tanış olduqda, bir çox ortaq cəhətlər
göstərdi ki, Azərbaycanda bu işlər düzgün
istiqamətdədir. Türk mütəxəssisləri də
bizim nümayəndələrin təcrübəsi ilə,
apardığımız yeni dərsliklər və metodik vəsaitlərlə
yaxından maraqlanırdılar. Hətta qiymətləndirmə
zamanı təkliflərimizə xüsusi diqqətlə
yanaşan türk ekspertləri doğru yolda olduğumuzu, lakin
bu mexanizmin cilalanması üçün vaxtın və
ixtisaslaşmaya yiyələnməyin lazım olduğunu
bildirdilər.
Milli
təhsilimizin uğurlarını, çətinliklərini
bölüşdükcə məlum olur ki, Türkiyə milli
təhsili də eyni yolu keçmişdir. Türk dərsliklərinin
bugünkü səviyyəsi asanlıqla başa gəlməmiş,
böyük bir təkmilləşmə yolu keçmişdir.
Azərbaycan
nümayəndə heyətinin iş qrafikinə Türkiyə
məktəblərindən biri ilə tanışlıq da əlavə
edilmişdi. Ankaranın Yeniməhəllə adlanan rayonunda
"Metin Emiroğlu ilk öyrətim okulu"nda olan nümayəndə
heyətimiz ayrı-ayrı siniflərdə və müxtəlif
fənlər üzrə dərslərdə iştirak etdi. Məktəbin
dərslikləri, proqramları, dərs vəsaitləri ilə
tanışlıq, şagirdlər və müəllimlərlə
ünsiyyət hər iki tərəf üçün
yaddaqalan oldu. Bu kimi görüşlər hərtərəfli
fayda kəsb etməklə yanaşı, milli təhsilimizin
islahatlarının digər ölkələrin islahatları
ilə müqayisəsinə
imkan yaradır. Nikbinliklə düşünürsən ki,
biz düz yoldayıq və geriyə yol yoxdur.
Az
vaxt içərisində bizim nümayəndə heyətinin
Ankaranın tarixi ilə, tarixi abidələri ilə
tanışlığı da baş tutdu. Belə ki,
Ankaradakı Esterqon qalası və sarayını,
Atatürkün "Anıt Kabr" mavzoleyini gəzərkən
duyğulu və kövrək anlar yaşandı. Atatürkün
xatirəsini yaşadan muzeydə Türkiyənin şərəfli
tarixinin ən ağır səhifəsi olan Çanakqala və
Sakarya savaşlarına həsr olunmuş zallarda vətənpərvərlik,
qürur, fəxarət duyğuları yaşamamaq
mümkün deyildi. Tarixdən məlumdur ki, məhz bu
savaşlarda Azərbaycandan getmiş könüllülər də
iştirak etmişdilər. Bəlkə də ona görə təsadüfü deyil ki, muzeydə
bizim nümayəndə heyətinə bələdçilik
edən də azərbaycanlı idi. Türk xalqının
atası böyük Atatürkün məzarını ziyarət
edərkən, onun mübarizə dolu həyat yolu ilə
tanış olarkən göz önündə öz tarixi
keçmişimiz, ulu öndər Heydər Əliyevin müstəqil
Azərbaycan uğrunda quruculuq mücadiləsi
canlanırdı.
Leyla HÜSEYNOVA
Azərbaycan müəllimi.- 2011.- 4 mart.- S.18.