Təhsil islahatları
zamanın tələbidir
Müstəqil Azərbaycanda
son illər təhsil sahəsində geniş islahatlar
aparılır. Bu islahatlar
Azərbaycanın təhsil sistemini, o cümlədən təhsilin səviyyəsini
daha da təkmilləşdirir,
dünya standartlarına
uyğunlaşdırır.
Heydər ƏLİYEV
Azərbaycanın
ümumi təhsil sistemində islahatlar artıq dönməz xarakter
almışdır. 1999-cu ildən başlanan
islahatlar ümumi təhsilə
mühüm dəyişikliklər gətirmişdir.
Bu, hər
şeydən əvvəl, bütövlükdə ümumi təhsilin, eləcə də tədris
olunan fənlərin məqsəd və vəzifələrinə,
təlim texnologiyalarına, şagird
nailiyyətlərinin qiymətləndirilməsinə,
"valideyn-məktəb", "müəllim-şagird"
əməkdaşlığına yeni
münasibət formalaşdırmışdır.
Ümumi təhsilin məzmununun təlim
nəticələri, müvafiq dövlət
standartları əsasında müəyyənləşdirilməsi
tamamilə yeni hadisədir və mütərəqqi
xarakteri ilə fərqlənir. Məzmunun
nəticələr üzərində qurulması bilavasitə
məqsəd aydınlığına xidmət edir, həm də təhsil səviyyələri
və siniflər üzrə inkişaf prosesinin izlənməsinə əlverişli
şərait yaradır.
Azərbaycan
Respublikası Nazirlər Kabineti tərəfindən
təsdiq edilmiş "Ümumi
təhsil pilləsinin dövlət standartı və
proqramları (kurikulumları)" sənədində müasir dövrün tələblərinə
uyğun olaraq, ümumi təhsilin məzmununa, idarə edilməsinə,
infrastrukturuna, maddi-texniki
və tədris bazasına, müəllimlərin keyfiyyət göstəricilərinə,
şagirdlərin bilik, bacarıq və vərdişlərinin
səviyyəsinə verilən dövlət tələbləri,
ümumi təhsilin səviyyələri
üzrə təlim nəticələri və məzmun
standartları, ümumi təhsil sistemində
pedaqoji prosesin təşkili
prinsipləri, təlim nailiyyətlərinin (nəticələrinin) qiymətləndirilməsi və monitorinqinin təşkili qaydaları konseptual baxımdan ətraflı əsaslandırılmışdır.
Bütün bunlar ümumi
təhsil sahəsində fəaliyyətlərin başlıca
istiqamətlərini müəyyən edir
və fənlər üzrə yeni təhsil
proqramlarının (kurikulumların), dərslik komplektlərinin
hazırlanmasında, təlim texnologiyalarının və qiymətləndirmə
vasitələrinin müəyyənləşdirilməsində
aparıcı rol oynayır. Əlbəttə,
bunlar təkcə mənim fikrim
deyildir, bütövlükdə təhsil
ictimaiyyətinin gəldiyi qənaət belədir.
Ümumi təhsil sahəsində
yeniliklərin, normativ-hüquqi sənədlərin
öyrənilməsi, müzakirəsi və təkliflərin
irəli sürülməsi üçün
çalışdığım məktəbdə hərtərəfli
şərait, demokratik və
yaradıcı mühit mövcuddur.
Əgər belə olmasaydı, məktəbimizin adı rayonun qabaqcılları sırasında
çəkilməzdi. İbtidai siniflər
üçün fənn
kurikulumlarının layihələri mətbuatda dərc
edildikdən sonra onların öyrənilməsi
istiqamətində görülən məqsədyönlü
işlərlə məktəbimizin fəaliyyəti, demək olar ki, yeni
bir mərhələyə qədəm
qoydu, pedaqoji kollektivin işində xüsusi
canlanma yarandı. Söz
yox ki, ilk
vaxtlar ümumi təhsilin
məzmununa verilən tələbləri, yeni
münasibəti, onların mahiyyətini qavramaq,
ənənəvi yoldan ayrılmaq elə
də asan deyildi. Lakin zaman keçdikcə
müntəzəm aparılan diskussiyalar,
müzakirələr, ibtidai sinif müəllimləri üçün
təşkil olunan öyrədici təlim
kursları öz bəhrəsini verdi. Bu prosesdə rayon təhsil şöbəsinin, onun metodkabinetinin rolu və əməyi də az
olmadı.
2011-2012-ci
dərs ili müasir fənn
kurikulumlarının ibtidai təhsil səviyyəsində
tətbiqinin artıq yekun mərhələsidir.
Məlum olduğuna görə,
dərs ili başa
çatdıqdan sonra tətbiq edilən
kurikulumların monitorinqi keçiriləcək,
müəllimlərin hazırlıq səviyyəsi,
şagirdlərin təlim nailiyyətləri ətraflı
öyrənilib lazımi əməli təkliflər
hazırlanacaqdır. Şübhəsiz, təkmilləşdiriləsi,
yeniləşdiriləsi məsələlər də
olacaqdır. Bununla belə, indidən əminliklə
demək olar ki,
qazandıqlarımızın üstünlük
təşkil etməsi təhsil ictimaiyyəti tərəfindən
birmənalı qəbul olunacaqdır.
Mən
artıq üçüncü ildir ki, nəticəyönümlü
və şəxsiyyətyönümlü müasir
kurikulumlar tətbiq edilən sinifdə
çalışıram. Bu illər ərzində topladığım təcrübəyə
əsaslanıb deyə bilərəm ki, əgər
təlim prosesində dinamiklik, müəllimin
çevikliyi olmazsa və
şagirdlərlə xoş ünsiyyət,
səmərəli əməkdaşlıq yaradılmazsa, uğurlu nəticələrə nail olmaq mümkün
deyildir. Bu prosesdə
müəllimlə valideynlərin pedaqoji-psixoloji
cəhətdən əməkdaşlığı da mühüm əhəmiyyətə
malikdir. Bütün bu tələblər isə yeni
kurikulumlarda öz əksini
tapmış məzmun standartlarının mahiyyətindən
irəli gəlir. Artıq pedaqoji aləmdə
tez-tez səslənən məşhur bir deyim var
ki, müəllimin əsas vəzifəsi
şagirdlərə öyrənməyi öyrətməkdən
ibarətdir. Bunun üçün
isə sinifdə müstəqillik ab-havası və
yaradıcı mühit hökm
sürməlidir. Həmin amillərlə yanaşı,
şagirdlər daim düşünməyə
sövq edilməli, öyrənmə
zamanı qarşıya çıxan problemləri sərbəst
həll etməyə alışdırılmalıdırlar. Təcrübə göstərir ki,
təlim prosesində müəllimlərlə şagirdlər
arasında qarşılıqlı inam və
etimad olduğu təqdirdə
və şagirdlərin nailiyyətləri obyektiv
qiymətləndirildikdə bütün bu məsələləri uğurla
həyata keçirmək mümkündür.
Müasir kurikulumlar
müəllimdən həm də müntəzəm surətdə
pedaqoji axtarışlar aparmağı, məzmuna
uyğun maraqlı dərs formaları, metod, üsul və vasitələr
tətbiq olunmasını tələb edir.
Yeknəsəqlik və təkrarçılıq şagirdlərə
mənfi təsir göstərir, təlimə
maraqlarını azaldır, onlarda təhsilə
qarşı laqeydlik hisslərinin
yaranmasına səbəb olur. Belə vəziyyətin əmələ gəlməməsi
üçün isə yeni
kurikulumlarla işləyən müəllimlərin
hansı keyfiyyətlərə və bacarıqlara malik olmasını, onların təlim əməyinin
hansı gərginliklər hesabına başa
gəldiyini təsəvvür etmək elə də çətin
deyildir.
Hazırkı
dövrdə dərsləri cəlbedici, yaddaqalan
qurmaqda informasiya-kommunikasiya
texnologiyalarının rolu
danılmazdır. Mən əksər mövzuların tədrisində
onlardan səmərəli istifadə etməyə
çalışıram. Bunun bir müsbət cəhəti də ondan ibarətdir ki, təlim
prosesində İKT-nin tətbiqi şagirdlərin
marağına səbəb olmaqla bərabər,
həm də onları anoloji bacarıqlara
yiyələnməyə həvəsləndirir.
Bütün bu qeyd etdiklərim son illərdə
ümumi təhsilin müasir
mahiyyəti ilə bağlı qənaətlərimin ifadəsidir.
Əlbəttə, ibtidai siniflərdə yeni məzmuna əsaslanan tədrisin təşkili
sahəsində toplanan təcrübə uğurlu başlanğıc olsa
da, heç də
kifayət deyildir. Güman edirəm ki, digər müəllimlər də bu fikrimlə razılaşarlar. Əvvəlki
illərlə müqayisədə yeni kurikulumlarla işləyən müəllimlər,
o cümlədən mən də fəaliyyətimizdə
dönüş yarandığını inamla təsdiq etməyimizə baxmayaraq,
zamanın tələblərinə cavab
vermək üçün hələ çox çalışmalı, bilik və bacarıqlarımızı təkmilləşdirməliyik.
Ona görə də rayon
və şəhərlərdə öyrədici kursların və
seminarların təşkili müntəzəm xarakter
daşımalı, müəllimlərin arzu
və təklifləri dinlənilib onlara
lazımi səviyyədə metodik köməklik
göstərilməlidir. Bu mənada biz Təhsil Problemləri İnstitutunun
Kurikulum Mərkəzindən çox şey gözləyirik.
"Kurikulum"
jurnalının əməkdaşlarının məktəblərdə
tədbirlər keçirib
kurikulumların tətbiqi sahəsində mövcud
vəziyyəti əks etdirən yazılar çap
etməsi, həmçinin qabaqcıl müəllimlərin iş təcrübəsinin kurikulum
üzrə mütəxəssislər tərəfindən
öyrənilib yayılması da
faydalı olardı.
Rüxsarə MİRZƏYEVA
Azərbaycan
müəllimi.- 2011.- 14 oktyabr.-
S.11.