2009-2010-cu dərs
ilində mərkəzləşdirilmiş qaydada
keçirilmiş buraxılış
imtahanlarında riyaziyyat fənni üzrə nəticələr
barədə
Azərbaycan
Respublikasında ümumi təhsilin Milli Kurikulumu çərçivə
sənədində ümumtəhsil məktəblərində
riyaziyyat fənninin əhəmiyyəti, məqsəd və vəzifələri
aşağıdakı kimi müəyyənləşdirilmişdir:
Riyaziyyat
ümumtəhsil məktəblərində tədris olunan ən
mühüm və vacib fənlərdən biridir. Bu, şəxsiyyətin
formalaşmasında müstəsna rola malikdir.
Riyaziyyat
zehni inkişafın əvəzedilməz bir vasitəsidir. Riyaziyyat
məntiqi təfəkkürün formalaşmasında,
mühakimə və dərketmə qabiliyyətlərinin
yüksəlməsində müstəsna rol oynayır. Riyazi məşğələlər şagirdlərin məntiqi
mühakimə yürüdə bilmək
bacarıqlarını, intuisiyasını, fəza təsəvvürlərini
inkişaf etdirir. Riyazi fəaliyyət zamanı induksiya və
deduksiya, ümumiləşdirmə və konkretləşdirmə,
analiz və sintez, təsnifetmə və sistemləşdirmə,
mücərrədləşdirmə və analogiya kimi əqli
mühakimə üsullarından istifadə olunur ki, bu da
şagirdlərin məntiqi təfəkkürünün
inkişafını sürətləndirməklə
yanaşı, diqqətin, hafizənin və nitqin
inkişafına kömək edir. Riyaziyyatda istifadə olunan
riyazi dil şagirdlərdə dəqiqlik, nitqdə daha
münasib olan vasitələr seçməklə fikri daha
dolğun ifadə etmək bacarıqlarını inkişaf
etdirir. Situasiyaların düzgün təhlil olunması, məntiqi
təhlilin qurulması, mühakimə aparılması yolu ilə
məlum olan faktlardan nəticənin
çıxarılması, məlum olandan məlum olmayanı,
təhlil, təsnifat apara bilmək, hipotez irəli sürmək
yolu ilə onu isbat və ya inkar etmək və s. bu kimi keyfiyyətlər
riyaziyyatın öyrənilməsi prosesində mənimsənilir.
Riyaziyyat
şəxsi keyfiyyətlərin
formalaşdırılmasında mühüm vasitədir.
Riyaziyyat şəxsiyyətin ümumi inkişafına müsbət
təsir göstərməklə yanaşı, onun xarakterinin
formalaşmasına, mənəvi keyfiyyətlərinin
inkişafına təsir göstərir.
Riyaziyyat
müasir ixtisas sahələrinin çoxu ilə birbaşa
bağlıdır. Baza riyazi hazırlığı olmadan
müasir insanın təhsilini daha yüksək pillədə
inkişaf etdirib onu fizik, kimyaçı, mühəndis,
psixoloq, iqtisadçı, biznesmen və s. ixtisas sahibi kimi
formalaşdırmaq mümkün deyil. Ali məktəblərdə
tədris olunan riyaziyyat kursları orta məktəb riyaziyyat
kursunun üzərində qurulur. Buna görə də
müvafiq ixtisaslara yiyələnmək arzusunda olan şagirdlər
gələcək peşələrində riyaziyyatın
rolunu başa düşür,
ona daha çox diqqət yetirirlər.
Hər
bir insan gündəlik həyatda, əməli fəaliyyətdə
riyaziyyatla qarşılaşır. Riyazi bilik və
bacarıqların olmasından faydalanır. Riyazi biliklərə
malik olmaq müasir texniki vasitələrlə davranmağı,
müxtəlif sosial-iqtisadi və siyasi informasiyaların əldə
edilməsini və qavranılmasını
asanlaşdırır. Rasional ədədlər üzərində
əməlləri, tənasübü, sadə tənliklərin
həllini, sadə həndəsi fiqurlar haqqında
anlayışları, bucaqların və sahələrin
ölçülməsini, cədvəl, diaqram və qrafik
şəklində verilmiş məlumatları oxumağı,
təsadüfi hadisələrin ümumi qanunauyğunluqlarını və s.
bilmədən müasir cəmiyyətdə
normal yaşamaq mümkün deyil.
Riyaziyyat
dünya mədəniyyətinin tərkib hissəsidir. Riyaziyyat
bir elm olmaqla insanların əməli fəaliyyətindən
doğan tələbat kimi yaranaraq öz daxili
qanunauyğunluqları ilə inkişaf edir. Gündəlik həyatda,
dəqiq və humanitar elm sahələrinin inkişafında,
texnika və texnologiyaların təkmilləşdirilməsi
prosesində ortaya çıxan problemlərin həllində
insanların yaxın köməkçisinə çevrilir,
şagirdlərin elmi, tarixi biliklərinin genişlənməsinə,
riyaziyyatın ümumbəşər mədəniyyətinin
bir hissəsi kimi qavranılmasına imkan yaradır.
Bunlar
ümumtəhsil məktəblərində tədris olunan fənlər
arasında riyaziyyatın yerini müəyyən etməklə
yanaşı, onun tədrisi qarşısında qoyulan əsas
məqsədləri ümumi şəkildə müəyyənləşdirməyə
imkan verir.
Əsas
məqsədlər:
·
riyaziyyatın gerçəkliyi təsviretmə və dərketmə
metodu olması barədə təfəkkür
tərzi formalaşdırmaq;
·
riyaziyyatın ümumbəşəri mədəniyyətin tərkib
hissəsi və cəmiyyətin inkişafının hərəkətverici
qüvvəsi olması barədə təsəvvürlər
yaratmaq;
· təhsili
davam etdirmək, digər fənləri öyrənmək,
praktik fəaliyyətdə tətbiq məqsədilə zəruri
bilik, bacarıq və vərdişlərə yiyələnmək
üçün real zəmin yaratmaq.
Bütün
bu məqsəd və ondan doğan vəzifələr Təhsil
Nazirliyi tərəfindən mərkəzləşdirilmiş
qaydada keçirilmiş
buraxılış imtahanları üçün qiymətləndirmə
vasitələri hazırlanarkən rəhbər tutulub. 2009-2010-cu
tədris ilinin riyaziyyat fənnindən məzunlara təklif
olunmuş test tapşırıqlarının təhlilinə
nəzər salaq. Qeyd etmək lazımdır ki, tərtib
olunmuş test tapşırıqları Təhsil Nazirliyi tərəfindən
təsdiq olunmuş dərsliklər və tədris
proqramları əsasında hazırlanmışdır.
1. ifadəsinin qiymətini tapın.
Bu
VII sinif həcmində olan "Kəsrlərin ixtisarı və
müxtəsər vurma düsturları" fəslinə aid
səviyyəcə orta sayıla bilən test
tapşırığıdır. Tapşırıq məzunların
hesablama qabiliyyətini və müxtəsər vurma
düsturlarını tətbiqetmə bacarıqlarını
yoxlamaq məqsədi daşıyır. 52% şagird bu suala
müsbət cavab vermişdir.
Düzgün
cavab: C
2. 40
ədədi 160-ın neçə faizidir?
A)55% B)15%
C)30% D)40% E)25%
VI
sinif həcmində olan "Faiz" fəslinə aid səviyyəcə
sadə sayıla bilən test tapşırığıdır.
İki ədədin faiz nisbətinin tapılması
qaydasına görə olar. Məqsəd şagirdlərin
"faiz" fəslini necə mənimsədiklərini
yoxlamaqdır. 80% şagird bu suala düzgün
cavab vermişdir.
Düzgün cavab: E
Buraxılış
və sınaq imtahanları üçün test
tapşırıqlarının hazırlanması sahəsində
daim yeni-yeni işlər görülür, qiymətləndirmə
vasitələri yeniləşir və təkmilləşir. 2010-2011-ci
dərs ilində XI siniflərdə mərkəzləşdirilmiş
qaydada keçiriləcək buraxılış və
sınaq imtahanlarında riyaziyyat fənnindən sualların
sayı 21 (15+6) olacaqdır.
Azərbaycan müəllimi.- 2011.-
14 yanvar.- S.10-11.