Gəncə
şəhəri ümumtəhsil
məktəblərində tam orta təhsil səviyyəsi
üzrə buraxılış
imtahanlarının keyfiyyət göstəricilərinə
görə təhlili
Mərkəzləşdirilmiş
qaydada keçirilmiş buraxılış imtahanlarında Gəncə
şəhəri ümumtəhsil məktəblərinin keyfiyyət
göstəricilərinə görə nəticələri,
bu nəticələrin keçən il ilə müqayisəli
təhlili, keyfiyyət və müvəffəqiyyət
göstəricilərinin qarşılıqlı vəziyyəti,
müxtəlif fənlərin mənimsənilmə səviyyəsi
araşdırılmışdır.
2009-2010-cu
dərs ilində şəhərin 46 tam orta ümumtəhsil məktəbində
2765 şagird təhsil almışdır. Onların 2713-ü
(98,12%) buraxılış imtahanlarında iştirak etmiş və
2385 nəfəri (86,26%) yekun nəticəyə görə
attestat almışdır. Buraxılış imtahanlarında
iştirak edən 2713 şagirddən
1405 nəfəri oğlan, 1308 nəfəri isə qızdır.
Şagirdlərin 2025-i Azərbaycan bölməsinin, 688 nəfəri
isə rus bölməsinin şagirdidir. 6 nəfər
şagird (Gəncə şəhər 31, 2, 13, 26, 39, 41
nömrəli ümumtəhsil məktəbləri)
bütün fənlərdən "5" qiymət, 8 nəfər
şagird (Gəncə şəhər 11, 27, 29, 5, 8, 25, 31, 33
nömrəli ümumtəhsil məktəbləri) isə
bütün fənlərdən "2" qiymət
almışdır. Gəncə şəhərinin səkkiz fənn
üzrə göstəricilərinin respublika üzrə
göstəricilərlə müqayisəsi
aşağıdakı diaqramdan aydın görünür. Göründüyü
kimi, ana dili, fizika və kimya fənlərindən keyfiyyət
göstəriciləri respublika üzrə göstəricilərdən
aşağı, qalan bütün
fənlərdən isə keyfiyyət göstəriciləri respublika
üzrə göstəricilərdən yüksəkdir.
2008-2009
və 2009-2010-cu dərs illərində mərkəzləşdirilmiş
qaydada keçirilmiş buraxılış imtahanlarında səkkiz
fənn üzrə Gəncə
şəhər ümumtəhsil məktəblərinin keyfiyyət
göstəricilərinin müqayisəli təhlili
aşağıdakı diaqramda verilmişdir:
Riyaziyyat
və xarici dil fənlərindən az da olsa yüksəlişin,
əksinə ana dili, fizika, Azərbaycan tarixi, coğrafiya,
kimya, biologiya fənlərindən isə geriləmənin
olduğu nəzərə çarpır. Ümumilikdə Gəncə
şəhəri üzrə yekun keyfiyyət göstəricisi
2008-2009-cu dərs ilinə nisbətən 3,38% aşağı
düşmüşdür.
2009-2010-cu
dərs ilində mərkəzləşdirilmiş qaydada
keçirilmiş buraxılış imtahanlarında fənlər
üzrə yekun keyfiyyət göstəriciləri
Fənlər
üzrə yekun göstəricilərə nəzər
saldıqda Gəncə şəhərində Azərbaycan
tarixi, biologiya və coğrafiya fənlərinin digər fənlərə
nisbətən daha yaxşı tədris olunduğu
müşahidə olunur. Məktəblərin vəziyyətinə
gəldikdə isə coğrafiya, riyaziyyat fənlərindən
23 məktəbin (50,00%), ana dili, Azərbaycan tarixi, fizika fənlərindən
24 məktəbin (52,17%), biologiya fənnindən 21 məktəbin
(45,65%), kimya və xarici dil fənlərindən isə 22 məktəbin
(47,83%) keyfiyyət göstəricisi şəhər üzrə
keyfiyyət göstəricisindən yüksəkdir.
Gəncə
şəhərinin tam orta ümumtəhsil məktəblərinin
buraxılış imtahanlarının nəticələrinə
görə keyfiyyət və reytinq göstəricilərinin
müqayisəli təhlili aşağıdakı cədvəldə
verilmişdir:
Cədvəldən göründüyü
kimi, Gəncə şəhər M.Mehdizadə adına 4 nömrəli və Gəncə
şəhər 30 nömrəli orta məktəbləri
reytinq cədvəlinə uyğun olaraq, 13 və 21-ci yerləri
tutduqları halda, keyfiyyət cədvəlində həmin məktəblər
müvafiq olaraq 1 və 3-cü yerləri tuturlar. Bu isə o
deməkdir ki, həmin məktəblərin şagirdləri
daha çox suala düzgün cavab verərək yüksək
qiymətlər alıblar. Əksinə, Gəncə şəhər 26 və
11 nömrəli orta məktəbləri reytinq cədvəlinə
uyğun olaraq, 2 və 3-cü yerləri tutmalarına
baxmayaraq, keyfiyyət cədvəlində həmin məktəblər
müvafiq olaraq 12 və 8-ci yerləri tuturlar.
Keyfiyyət
göstəricisinə görə məktəblərin
sıralanmasında ilk və son iki yeri tutan məktəblərin
göstəriciləri
aşağıdakı kimidir:
Gəncə
şəhər M.Mehdizadə adına 4 nömrəli orta məktəbdən
138 şagird buraxılış imtahanlarında iştirak
etmiş və orta statistik şagird ana dilindən 14,71 suala
(58,84%), riyaziyyatdan 13,91 suala
(55,65%), Azərbaycan tarixindən 9,14 suala (60,97%), fizikadan 4,48 suala (44,78%), kimyadan 5,98 suala (59,78%),
biologiyadan 5,74 suala (57,39%),
coğrafiyadan 5,91 suala (59,06%),
xarici dildən isə 9,01 suala (60,10%) düzgün cavab
vermişdir.
Gəncə
şəhər Ə.Cavad adına 2 nömrəli orta məktəbdən
98 şagird buraxılış imtahanlarında iştirak
etmiş və orta statistik şagird ana dilindən 14,40
suala (57,59%), riyaziyyatdan 13,26
suala (53,02%), Azərbaycan tarixindən 9,83 suala (65,51%), fizikadan
4,55 suala (45,51%), kimyadan 5,36 suala
(53,57%), biologiyadan 5,80 suala
(57,96%), coğrafiyadan 6,39 suala
(63,88%), xarici dildən isə 8,82 suala (58,78%) düzgün cavab
vermişdir.
Gəncə
şəhər 21 nömrəli orta məktəbdən 40
şagird buraxılış imtahanlarında iştirak
etmiş və orta statistik şagird ana dilindən 9,85 suala (39,40%), riyaziyyatdan 9,85 suala (39,40%), Azərbaycan tarixindən
7,25 suala (48,33%), fizikadan 3,05 suala
(30,50%), kimyadan 3,23 suala
(32,25%), biologiyadan 3,08 suala
(30,75%), coğrafiyadan 3,90 suala
(39,00%), xarici dildən isə 5,15 suala (34,33%) düzgün cavab
vermişdir.
Gəncə
şəhər 43 nömrəli
orta məktəbin nəzdində axşam siniflərindən
26 şagird buraxılış imtahanlarında iştirak
etmiş və orta statistik şagird ana dilindən 7,04 suala (28,15%), riyaziyyatdan 7,73 suala (30,92%), Azərbaycan tarixindən
6,62 suala (44,10%), fizikadan 2,81
suala (28,08%), kimyadan 3,46 suala
(34,62%), biologiyadan 3,58 suala (35,77%), coğrafiyadan 4,08 suala (40,77%), xarici dildən isə 5,31
suala (35,38%) düzgün cavab
vermişdir. Məktəblərin 8 fənn üzrə göstəricilərinin
şəhərin göstəriciləri ilə müqayisəli
təhlili aşağıdakı qrafiklərdən daha aydın görünür.
Gəncə
şəhəri və Gəncə şəhər M.Mehdizadə
adına 4 nömrəli orta məktəbin səkkiz fənn
üzrə keyfiyyət göstəricilərinin müqayisəli
təhlili
Gəncə
şəhəri və Gəncə şəhər Ə.Cavad
adına 2 nömrəli orta məktəbin səkkiz fənn
üzrə keyfiyyət göstəricilərinin müqayisəli
təhlili
Gəncə
şəhəri və Gəncə şəhər 21 nömrəli
orta məktəbin səkkiz fənn üzrə keyfiyyət
göstəricilərinin müqayisəli təhlili
Gəncə
şəhəri və Gəncə şəhər 43 nömrəli
orta məktəbin axşam siniflərinin səkkiz fənn
üzrə keyfiyyət göstəricilərinin müqayisəli
təhlili
Gəncə
şəhər ümumtəhsil məktəblərində 8 fənnin
əlamətlər üzrə keyfiyyət göstəriciləri
Cədvəldən
göründüyü kimi, şəhər üzrə orta
statistik şagird ana dili fənnindən sualların 50,04%-nə
düzgün cavab vermişdir. Qızların düzgün
cavabları 53,71%, rus bölməsinin düzgün cavabları
isə 55,08% olmuşdur, bu da şəhər üzrə
göstəricidən yuxarıdır. Əksinə, Azərbaycan
bölməsinin və oğlanların göstəriciləri
şəhər üzrə göstəricidən
aşağıdır. Cədvələ nəzər salsaq
bütün 8 fəndən qızların göstəricilərinin
oğlanların və şəhərin göstəricilərindən
daha yaxşı olduğunu görürük. Bu,
aşağıdakı diaqramdan daha aydın
görünür.
Azərbaycan
və rus bölmələri üzrə keyfiyyət göstəricilərinin
müqayisəsi aşağıdakı diaqramdan aydın
görünür.
Göründüyü
kimi, yalnız Azərbaycan tarixi fənnindən Azərbaycan
bölməsində təhsil alan şagirdlərin keyfiyyət
göstəricisi qismən yüksəkdir, qalan bütün fənlərdən
isə rus bölməsinin keyfiyyət göstəriciləri
daha yaxşıdır.
2008-2009
və 2009-2010-cu dərs illərində səkkiz fənni qiymətlər
üzrə müqayisə etdikdə bəzi fənlərdən
"2" qiymət alanların faiz göstəricilərinin
aşağı düşdüyünü, müəyyən
fənlərdən isə faiz göstəricilərinin
yüksəldiyini müşahidə edirik. "2" qiymət
alanların sayı ana dilindən 3,097%, kimyadan 1,62%, Azərbaycan
tarixindən 0,60%, biologiyadan 1,21% artmışdır, əksinə,
fizikadan 0,18%, riyaziyyatdan 3,81%, coğrafiyadan 0,04% və xarici
dildən 1,35% azalmışdır. Ümumiyyətlə,
2008-2009-cu dərs ilində 3049 şagirddən 2997 nəfəri
imtahanlarda iştirak etmiş və bunlardan 2071-i, yəni
69,10%-i, 2009-2010-cu dərs ilində isə 2765 şagirddən
2713 nəfəri imtahanlarda iştirak etmiş və bunlardan
1830-u, yəni 67,45%-i müvəffəqiyyət
qazanmışdır. Son nəticədə 2008-2009-cu dərs
ili ilə müqayisədə Gəncə şəhəri
üzrə müvəffəqiyyət faizinin 1,65%
aşağı düşdüyünü görürük.
Aşağıdakı cədvəlin köməyi ilə digər
qiymətlərə görə də iki ilin müqayisəli
təhlilini aparmaq olar.
Azərbaycan müəllimi.- 2011.-
14 yanvar.- S.8-9.