Gəncə
Dövlət Universiteti "Avropa keyfiyyəti" beynəlxalq mükafatına
layiq görülüb
Professor Elman Məmmədov isə
"Elmdə fəxri ad" qızıl medalı ilə təltif
olunub
Azərbaycan təhsilində xüsusi
yeri olan Gəncə Dövlət Universiteti son illər bir
çox nailiyyətlər əldə edərək Avropa
standartlarına uyğun, müasir təhsilin bütün tələblərinə
cavab verən ali təhsil müəssisəsi
kimi dünya təhsil sisteminə uğurla inteqrasiya edir.
Ölkə Prezidenti cənab İlham Əliyevin təhsilə
göstərdiyi diqqət və qayğıdan ruhlanan GDU-nun
kollektivi yüksək ixtisaslı pedaqoji kadrların
hazırlanmasını əsas vəzifələrdən hesab
edir. Avropa təhsil sisteminə
inteqrasiyaya dair Avropa İttifaqının ERASMUS-MUNDUS və
TEMPUS proqramları çərçivəsində Avropa
universitetləri ilə əməkdaşlığa
başlayan Gəncə Dövlət Universiteti bu günlərdə
daha bir uğura imza atmışdır. Universitetin rektoru,
professor Elman Məmmədov elm və kadr
hazırlığı sahəsindəki nailiyyətlərinə
görə Avropa Biznes Assambleyası Rəyasət Heyətinin,
Avropa Rektorlar Klubunun Akademik Şurasının və Biznes
Liderlərinin Beynəlxalq Klubunun Beynəlxalq Sokrat adına
Nominasiya Komitəsinin qərarı ilə "Elmdə fəxri
ad" qızıl medalına, universitet isə elm və təhsilin
müxtəlif istiqamətləri üzrə nailiyyətlərə
görə "Avropa keyfiyyəti" beynəlxalq mükafatına
layiq görülmüşlər. Hər iki mükafat
Böyük Britaniyanın London şəhərində
"116 Pall Mall" sarayında təntənəli şəkildə
təqdim olunmuşdur. Mərasimdə
çıxış edən GDU-nun rektoru, professor Elman Məmmədov
təqdim olunan mükafatlara görə təsisçilərə
minnətdarlığını bildirərək, son illər
Azərbaycanda uğurla həyata keçirilən sosial-iqtisadi
və siyasi islahatlardan söz açıb. Professor qeyd edib ki,
bu islahatların tərkib hissəsi kimi təhsildə də
aparılan islahatlar universitetin belə bir mükafat alması
üçün zəmin yaratmışdır. Azərbaycanda
təhsilə və elmə göstərilən dövlət
qayğısından söz açan E.Məmmədov
universitetin uğurlarının gələcək illərdə
daha da artacağına ümidvar olduğunu bildirmişdir.
Gəncə Dövlət Universitetinin
tarixi
Gəncə
Dövlət Universiteti Azərbaycan
Xalq Komissarları Sovetinin 14 aprel 1938-ci il tarixli qərarı
ilə Kirovabadda (indiki Gəncədə) N.K.Krupskaya adına
ikiillik Müəllimlər İnstitutu kimi fəaliyyətə
başlamışdır.
M.Qorki
adına 1 nömrəli məktəbin üçüncü
mərtəbəsi bütünlüklə yeni təşkil olunmuş
təhsil ocağının sərəncamına
verilmişdir. Tələbə kontingentinin arzusu və müəllim
kadrlarının tərkibi nəzərə alınaraq ilk əvvəl
institutda iki ixtisas üzrə - təbiət və
fizika-riyaziyyat fakültələri təşkil olunmuşdur.
İnstitut 23 müəllim və 244 tələbə ilə
1938-ci il oktyabrın 1-də fəaliyyətə
başlamışdır.
1939-cu ildə
SSRİ Xalq Komissarları Soveti yanında ali məktəblərin
işləri üzrə Ümumittifaq Komitəsinin əmrinə
uyğun olaraq institutun nəzdində 6 kafedra yaradılır.
Gənc nəslin
təlim-tərbiyəsi, müəllim kadrlarının
hazırlığı sahəsindəki xidmətləri və
ixtisaslı müəllim kadrlarına ehtiyac, şəhərin
yerləşdiyi coğrafi ərazi, onun qədim tarixə
malik, şeir-sənət və mədəniyyət mərkəzi
olması nəzərə alınaraq, 1943-cü il
sentyabrın 1-dən N.K.Krupskaya adına ikiillik Müəllimlər
İnstitutu yenidən təşkil olunaraq onun bazasında tam
ali təhsil verən, ümumtəhsil məktəbləri
üçün müxtəlif fənlərdən yüksək
ixtisaslı müəllim kadrları hazırlayan dördillik
Kirovabad Dövlət Pedaqoji İnstitutu
yaradılmışdır. Azərbaycan SSR Xalq Maarif
Komissarlığının 30 oktyabr 1943-cü il tarixli əmri
ilə Hacıbala Hacıyev institutun rektoru vəzifəsinə
təyin olunmuşdur.
1943-1944-cü
tədris ilinin payızında instituta Azərbaycanın
görkəmli maarifpərvər oğlu Həsən bəy Zərdabinin
adı verilmişdir.
1947-ci ilin
iyun ayında tam ali təhsil verən institutun ilk
buraxılışı olmuşdur. 45 nəfər dövlət
imtahanlarını müvəffəqiyyətlə verərək
ali təhsilli mütəxəssis kimi ümumtəhsil məktəblərinə
göndərilmişdir. Professor Davud Hacıyev, Şəfiqə
Yusifli, dosent Hidayət Cəfərov, filologiya elmləri
doktoru, folklorşünas Nurəddin Seyidov, dosent Bahadur
Ağayev və başqaları ilk məzunlar olmuşlar.
Ötən əsrin 50-ci illərində
institut respublikamızda, eləcə də Gürcüstanda və
Qərbi Azərbaycanda yaşayan azərbaycanlılar
üçün 10 mindən çox ixtisaslı müəllim
kadrları hazırlamışdır.
Azərbaycan
Respublikası Prezidentinin "Azərbaycan Respublikasında təhsil
sisteminin təkmilləşdirilməsi haqqında" 13 iyun
2000-ci il tarixli fərmanı ilə Gəncə Dövlət
Pedaqoji İnstitutunun profili genişləndirilərək Gəncə
Dövlət Universiteti yaradılmışdır.
Maddi-texniki baza
Universitetin 3
tədris binası (Əsas tədris binası, Heydər Əliyev
pros. 187, II tədris binası Əhməd Cəmil
küç.1, III tədris binası Heydər Əliyev
pros.91), 400 minə yaxın ədəbiyyat fondu olan
kitabxanası və 4 tələbə yataqxanası vardır.
Universitetdə
müasir standartlara cavab verən 32 laboratoriya, 5 ixtisas kabineti,
2 tədris emalatxanası, 8 kompüter mərkəzi və
geniş auditoriyalar mövcuddur.
Tədris
prosesində yeni informasiya texnologiyalarından istifadə edilir.
Bu məqsədlə universitet yeni informasiya texnologiyaları ilə
müvafiq şəkildə təmin edilmiş, yeni kompüter
avadanlıqları, surətçoxaldan, digər texniki vasitələr
alınmış, bütün kafedralar, şöbə və
dekanlıqlar və struktur bölmələri kompüterlərlə
təchiz edilmişdir.
Universitetdə
informasiya hesablama mərkəzi, "Yüksəliş"
adlı çoxtirajlı qəzet, habelə beynəlxalq
informasiya şəbəkəsinə çıxış
üçün İnternet şəbəkəsi fəaliyyət
göstərir.
Fasiləsiz
işləyən İnternet xətti professor-müəllim heyəti
və tələbələrin operativ informasiya mübadiləsini
təmin edir. Gəncə Dövlət Universitetinin xüsusi
saytı yaradılmış, burada universitet həyatı,
struktur bölmələr, tədris prosesi, elmi tədqiqat fəaliyyəti
haqqında zəruri informasiyalar yerləşdirilmişdir. Tədris
prosesinin informasiya texnologiyaları, proqram vəsaitləri,
laboratoriya və texniki avadanlıqlarla təminatı Dövlət
Təhsil Standartlarına uyğundur.
Universitetin
kitabxanasının ümumi fondu 578684 ədəd təşkil
edir. Bunlardan 289557-si kitab, 70862-si jurnal, 218265-i qəzetdir.
Kitabxanada 360419 nüsxə ədəbiyyat saxlanılır.
Bunlardan 574-ü elmi, 124942-si dərslik və dərs vəsaiti,
63502-si bədii, 121901-i isə ictimai-siyasi ədəbiyyatdır.
Tədrisin
təşkili
Gəncə
Dövlət Universitetinin kollektivi respublikamızda həyata
keçirilən dövlət proqramlarından və layihələrdən
məharətlə istifadə edir. Belə ki,
"2009-2013-cü illərdə
Azərbaycan Respublikasının ali təhsil sistemində
islahatlar üzrə Dövlət Proqramı", habelə
YUNESKO və digər beynəlxalq qurumların qəbul etdiyi sənədlərə
uyğun yeni ixtisaslar açılmışdır. Dövlət
Proqramında ali təhsil sistemində keyfiyyətin təmin
olunması məqsədilə normativ-hüquqi bazanın, məzmunun
və təlim texnologiyalarının yeniləşdirilməsi,
ali təhsil müəssisələrinin strukturunun və idarəolunması
sisteminin müasir tələblər baxımından modernləşdirilməsi,
əmək bazarının tələbatına uyğun kadr
hazırlığının təkmilləşdirilməsi,
elmi tədqiqat işlərinin səmərəliliyinin yüksəldilməsi,
maddi-texniki və tədris bazasının müasir tələblərə
uyğun qurulması, müasir maliyyələşdirmə
siyasətinin hazırlanıb həyata keçirilməsi və
digər bu kimi aktual istiqamətlər əksini
tapmışdır.
Gəncə
Dövlət Universiteti Azərbaycan Respublikası Təhsil
Nazirliyinin Akkreditasiya Komissiyasının 15 iyul 2009-cu il tarixli
qərarına əsasən dövlət ali təhsil müəssisəsi
kimi 4 il müddətinə akkreditə olunmuşdur.
Universitetdə
təhsil əyani və qiyabi şöbələrdə
aparılır. Əyani şöbədə 8 fakültədə
37 ixtisas, qiyabi şöbədə isə 12 ixtisas üzrə
tələbələr təhsil alır.
Hazırda
universitetdə 35 nəfər dissertant, 28 nəfər isə
doktorant pilləsində təhsil alır.
Baza təhsil
proqramlarına uyğun hazırlanmış tədris
planlarında olan fənlər və onların
proqramlarının məzmunu Dövlət Təhsil
Standartlarının tələblərinə uyğundur. Tədris
planlarında nəzərdə tutulan bütün fənlərə
dair tədris-informasiya mənbələri kifayət qədər
dəqiq və müasirdir. Fənn proqramlarında tövsiyə
olunan məcburi tədris-metodiki vəsaitlər və onlara
dair nüsxələr əsasən mövcud normalara uyğun
kitabxana fondunda saxlanılır.
Gəncə
Dövlət Universitetinin professor-müəllim heyəti tərəfındən
bütün ixtisaslar üzrə mütəmadi olaraq tədris-metodik
materiallar: fənn proqramları, metodik vəsaitlər, metodik
göstəriş, dərslik və dərs vəsaitləri
hazırlanmış, Azərbaycan Respublikası Təhsil
Nazirliyinin Tədris Metodiki Şurasının müvafiq fənn
bölmələri tərəfindən təsdiq olunduqdan sonra
çap edilmişdir. Onlar müvafiq nüsxələrdə
kafedra və kitabxanada saxlanılır.
Gəncə Dövlət Universitetinin tədris
prosesində tələbələrin fəallığını
artıran təlimin yeni forma və texnologiyalarından istifadə
edilir.Təlim prosesində tələbə və müəllim
əməkdaşlığının yaradılmasına
xüsusi diqqət yetirilir, ənənəvi təlim
üsulları ilə yanaşı, tələbələrin fəallığını
artıracaq yeni metod və vasitələrdən istifadə
olunur. Tədris olunan hər bir mövzudakı məsələlərin
səmərəli yollarla daha yaxşı və asan mənimsənilməsi
üçün tələbənin müstəqil fəaliyyətinin
təşkilinə, materialın müstəqil şəkildə
öyrənilməsinə xüsusi diqqət yetirilir. Müxtəlif fənlərdən imtahan zamanı
yazılı imtahanla yanaşı, bəzən tələbələrə
fikirlərini müstəqil şəkildə ifadə etməyə,
şifahi danışıq bacarığını da
nümayiş etdirməyə imkan verilir, tədris prosesində
təkcə müəllimlə tələbə deyil, həm
də tələbələrin öz aralarında
qarşılıqlı əlaqələr yaradılır,
mövzuların daha çox praktik öyrənilməsinə
diqqət yetirilir. Tədris prosesində tələbələrin
tədqiqatçılıq bacarığının
yaradılmasına və inkişaf etdirilməsinə də
xüsusi əhəmiyyət verilir, dərs prosesində
mövzunu daha yaxşı, sadə şəkildə mənimsətmək
üçün mövzu problem şəklində izah olunur və
tələbənin fəal iştirakını təmin etmək
üçün diskussiya yaradılır.
Təlimin ənənəvi
metodları ilə yanaşı, tədris prosesinə, bilik və
bacarıqların mənimsənilməsinə yeni yanaşma
hallarına xüsusi diqqət yetirilir. Azərbaycan
Respublikasında ümumi təhsilin Milli Kurikulumu və "Azərbaycan Respublikasında
ali təhsil pilləsində Milli Kurikulum"un müddəaları
tədrisdə əsas götürülür.
Universitetdə
tədris, təlim-tərbiyə sahəsində görülən
işlərlə yanaşı, elmi tədqiqat işlərinə
də xüsusi diqqət yetirilir. GDU-da elmi tədqiqat işləri
əsasən humanitar, təbiət elmləri və iqtisadiyyat
istiqamətləri üzrə fundamental və tətbiqi tədqiqatları
əhatə edir. Kafedra və laboratoriyalarda yerinə yetirilən
elmi tədqiqat işləri dövlət büdcəsindən
maliyyələşir.
GDU-da yerinə
yetirilən elmi tədqiqat işləri bir və üç
il müddətinə planlaşdırılır. Hər təqvim
ilinin sonunda müvafiq olaraq yerinə yetirilmiş elmi tədqiqat
işlərinin nəticələri və kafedralar üzrə
professor-müəllim heyətinin elmi fəaliyyəti
haqqında hesabat təqdim olunur.
GDU-da hər
il professor-müəllim heyətinin elmi tədqiqat işlərinin
yekununa həsr olunmuş elmi konfrans, eləcə də tələbə
və magistrlərin elmi tədqiqat işlərinin nəticələrinə
aid ayrı-ayrı elm sahələri üzrə elmi və
elmi-praktik konfranslar keçirilir. Həm GDU-nun professor-müəllim
heyətinin, həm də tələbə və magistrlərin
elmi konfranslarının materialları ayrı-ayrılıqda
hər il nəşr olunur.
Universitet tələbələrinin
təhsilə marağını artırmaq məqsədi ilə
bütün fakültələrdə ümummilli lider Heydər
Əliyevin və görkəmli şair, yazıçı,
alimlərin adına təqaüdlər təsis edilmiş,
Universitet Elmi Şurası tərəfındən təsdiq
olunmuşdur. Təqaüdlərin fərqləndirici məbləğlərdə
semestrlərin nəticələrinə görə fərqlənən,
"əla" qiymətlər alan, təhsildə, ictimai
işlərdə xüsusi fəallıq göstərən,
nümunəvi əxlaqa malik tələbələrə verilməsi
nəzərdə tutulmuşdur. Qeyd edək ki, imtahanlar həm
yazılı, həm də kompüter vasitəsilə test
üsulu ilə aparılır. Sessiyalar zamanı imtahanın
gedişinə nəzarəti gücləndirmək, tələbələrin
biliyinin obyektiv qiymətləndirilməsini təmin etmək məqsədi
ilə "Qaynar xətt" yaradılmış, tədris
korpuslarında "Şikayət və təkliflər"
qutusu qoyulmuşdur.
Boloniya prosesi
Məlum
olduğu kimi, ali təhsil müəssisələrinin Boloniya
prosesinə qoşulması vacib məsələlərdən
biridir. Boloniya prosesi bu gün qloballaşan təhsil sahəsi
üzrə Avropa Birliyi təhsil məkanında gedən
prosesdir. Azərbaycan Respublikası təhsil sisteminin Boloniya
prosesinə qoşulmasında məqsəd təhsilin, biliyin keyfiyyətinin
yüksəldilməsi, tədris prosesində kredit sisteminin tətbiqi,
eləcə də respublikamızın ali məktəblərinin
Avropa universitetləri ilə inteqrasiyasıdır. Belə
şəraitdə Azərbaycan təhsil sisteminin Boloniya
prosesinə qoşulması onun təkmilləşməsinin və
dünya standartlarına uyğun olmasının əsas amillərindən
birinə çevrilir və gənclərimiz üçün
əlavə perspektivlər açır. Azərbaycan təhsil
sisteminin Boloniya prosesinə qoşulması ilə əlaqədar
Gəncə Dövlət Universitetində də mərhələli
olaraq müxtəlif fakültələrdə kredit sistemi ilə
mütəxəssis hazırlığına
başlanmışdır. Bu istiqamətlərdə lazımi
normativ sənədlər, tədris planları, fənn
proqramları, mühazirələrin elektron variantları
hazırlanmışdır. Boloniya prosesinin məqsəd və
məramı barəsində ali məktəb işçilərinin
və tələbələrinin məlumatlandırılması,
respublika və universitet miqyaslı elmi-praktik konfransların,
"dəyirmi masa"ların və disputların
keçirilməsi, bu proseslə bağlı bütün məsələlərin
daim elmi-pedaqoji ictimaiyyətin diqqət mərkəzində
saxlanılması olduqca vacibdir. Gəncə Dövlət
Universiteti məhz bu zərurəti nəzərə alaraq,
Boloniya prosesi ətrafında gedən bütün müzakirələrdə
və tədqiqatlarda fəal iştirak edir.
Boloniya
prosesinin Baltikyanı ölkələrin ali məktəblərində
necə qurulduğunu öyrənmək məqsədilə
GDU-nun bir qrup əməkdaşı Vilnüs və Kaunas
universitetlərinə ezam olunmuşlar. Gətirilən tədris
planları və digər sənədlər istifadə olunan sənədlərlə
müqayisə edilmiş, fərqli və oxşar cəhətlər
araşdırılmış, müntəzəm surətdə
qabaqcıl iş təcrübəsindən istifadə edilməsinə
başlanmışdır.
Proqramın tələbinə
uyğun olaraq birinci kursa gələn tələbələrin
hər biri üçün fərdi tədris planları tərtib
edilmişdir. Həmin planlar əsasında müəllimlərin
dərs yükləri müəyyən edilmiş, müvafiq
fakültə dekanlarının təqdimatı ilə
"tyütor xidməti" yaradılmışdır. Bu prosesə
uygun olaraq 2008-2009-cu illərdə universitetdə 28 yeni ixtisas
açılmışdır.
Müasir ali
təhsil müəssisələrində olduğu kimi, GDU-da
da tədris prosesinin kredit sistemi əsasında qurulmasına
başlanılmış, ilk dəfə riyaziyyat-informatika
fakültəsinin informatika ixtisasında eksperiment kimi tətbiq
olunmuşdur. Birillik təcrübədən sonra, 2007-2008-ci tədris
ilində 4 fakültədə 11 ixtisas üzrə, 2009-2010-cu
tədris ilindən isə bütün fakültələr
kredit sisteminə keçirilmişdir. Kredit sisteminə
keçid üçün ixtisasların tədris,
işçi planlarının hazırlanması təmin
edilmiş, universitet rektorluğunun əmrinə əsasən
sentyabr ayının 1-dək I kursların tədris
planları, işçi tədris planları rektorluğa təsdiq
üçün təqdim olunmuşdur.
Beynəlxalq əlaqələr
Gəncə
Dövlət Universiteti bütün tədqiqat proqramlarına
və bütün təhsil pillələrinə əcnəbi
vətəndaşları da qəbul edir. Təhsil pillələrində
dərslər əsasən Azərbaycan dilində tədris
edilir. Xarici tələbələr üçün təhsilin
ilk illərində Azərbaycan dili kursları təşkil
edilir. Hazırda Gəncə Dövlət Universitetində 48 nəfər
əcnəbi tələbə təhsil alır. Onlardan 37 nəfəri
Türkiyə, 5 nəfəri Gürcüstan, 6 nəfəri
isə Rusiya vətəndaşıdır. Xarici tələbələr
bakalavr, magistratura və doktorantura pillələrində təhsil
alırlar. Onlar Boloniya prosesində kredit sistemi əsasında
təşkil olunmuş tədris prosesinin xüsusiyyəti ilə
seminar formasında tanış edilmişlər. Fakültə
rəhbərləri həmin qruplarla tyütorların (tədris
məsləhətçilərinin) təhkim olunması
haqqında rektorluğa müvafiq təkliflərini
vermişdir. Hazırda universitet xarici universitetlərlə tələbə
və müəllim mübadiləsi aparır.
Universitetin tərkibindəki
beynəlxalq əlaqələr şöbəsi ölkə
daxilində və xarici dövlətlərdə fəaliyyət
göstərən ali məktəblərlə daim əlaqə
saxlayır, beynəlxalq proqramlarda yaxından iştirak edir.
Beynəlxalq əlaqələr şöbəsi tələbə
və müəllimlərin xarici ölkələrdə təhsil
almasına və təcrübə keçməsinə şərait
yaradır. Belə ki, Avropa Birliyinin ERASMUS MUNDUS və IV TEMPUS
proqramı çərçivəsində 2010-2011-ci illərdə
universitetin 11 nəfər tələbəsi Avropanın
müxtəlif ölkələrində təcrübə
kurslarında iştirak etmişdir. Bununla yanaşı,
universitet müəllimlərinin də xarici ölkələrdə
təcrübə mübadiləsi aparılması
üçün şərait yaradılır. Universitetin
dosenti, fizika-riyaziyyat elmləri namizədi İlqar Cabbarov
İtaliyanın Viterbo şəhərindəki Tuscia
Universitetində mühazirələr söyləmiş,
müəllimlərdən Aytən Fərəcova
İtaliyanın Komo şəhərindəki Milan Ali Tərcümə
Məktəbində, Vüsal Kərimli isə Almaniyanın Leypsiq Universitetində
təcrübə keçmişlər.
Gənc istedadlar
Gəncə
Dövlət Universitetində təhsil prosesinin, eləcə də
elmi tədqiqat fəaliyyətinin ayrılmaz tərkib hissəsi
olan tələbə elmi tədqiqat işlərinin təşkilinə
xüsusi diqqət yetirilir. Bu məqsədlə universitet Tələbə
Elmi Cəmiyyətinin iş planına uyğun olaraq hər il
elmi tədqiqat işlərinə xüsusi marağı olan
istedadlı tələbələrin elmi konfranslarda, respublika fənn
olimpiadalarında iştirakı təmin edilir. Belə ki,
universitet və respublika elmi konfranslarında
çıxış edən tələbələrin elmi tədqiqat
işləri müvafiq illər üzrə respublika elmi
konfranslarının materiallarında və hər il çap
olunan GDU "Tələbə və magistrantların elmi
konfransının materialları" məcmuələrində
nəşr olunur. Ali məktəb tələbələrinin tədris
olunan fənlərə marağını artırmaq, həmin
fənlər üzrə onların hazırlıq səviyyəsini
müəyyən etmək, istedadlı tələbələri
aşkar etmək məqsədi ilə bu tədris ilində 43 nəfər
tələbə hər il keçirilən respublika
olimpiadalarında fəal iştirak etmişdir. 1 nəfər
biologiya ixtisası üzrə II yeri, 2 nəfər (1 nəfər kimya, 1 nəfər
biologiya ixtisası üzrə)
III yeri tutmuş, 1 nəfər isə ingilis dili
ixtisası üzrə IV yeri
tutaraq həvəsləndirici mükafata layiq
görülmüşdür.
Universitetdə
fəaliyyət göstərən Tələbə Gənclər
Təşkilatı bir çox tədbirləri və layihələri
həyata keçirir. Gənclərdə sağlam
düşüncə, vətənpərvərlik, dövlətçilik
prinsiplərinə sadiqlik hisslərini aşılamaq
üçün bir çox tədbirlər keçirən Tələbə
Gənclər Təşkilatı "Sağlam gənclik
sağlam gələcəkdir" ideyasını əsas
tutur.
Niyazi RƏHİMOV
Azərbaycan müəllimi.- 2012.- 6
aprel.- S.3.