İbtidai siniflərdə Azərbaycan
dilindən sintaksisə
aid mövzuların tədrisi təcrübəsindən
Müasir fənn kurikulumlarının tətbiqi
Azərbaycan dilinin ibtidai
siniflərdə tədrisinə geniş imkanlar açır. Azərbaycan dilinin əsas məqsədi şagirdlərdə
oxu, yazı, dinləmə və
danışma bacarıqlarının formalaşmasını təmin
etməkdən, onlarda nitq
mədəniyyətinin inkişaf etdirilməsindən ibarətdir. Cari tədris ilində dərs dediyim
II sinifdə Azərbaycan dilindən bir dərs
nümunəsini hörmətli həmkarlarımla
bölüşmək istəyirəm.
Standart: 4.1.1., 4.1.2., 4.1.3.
Mövzu: Cümlənin məqsəd və intonasiyaya görə növləri.
Məqsəd:
1. Cümlənin məqsəd və intonasiyaya görə növlərini aydınlaşdırır.
2. Cümlə qurur və cümlənin sonunda durğu işarələrindən məqsədyönlü istifadə edir.
3. Cümlənin semantik xüsusiyyətlərini və yaranma üsullarını izah edir.
İnteqrasiya: həyat bilgisi 1.1.3.
İş forması: kollektiv, kiçik qrupla iş
İş üsulu: müzakirə, şəkil üzrə iş, BİBÖ, klaster
Resurslar: müxtəlif şəkillər, iş vərəqləri.
Motivasiya:
1) Yağış yağır.
2) Yağış yağır?
3) Yağ, ey yağış!
Yardımcı sual: Bunlar nədir? Cavablar alındıqdan sonra müəllim hansı durğu işarələrindən istifadə olunduğunu soruşur.
Tədqiqat sualı: Cümlə nədir? Cümlənin məqsədə və intonasiyaya görə hansı növləri var?
Tədqiqatın
aparılması: Şagirdlər 4 qrupa
bölünür, iş
vərəqləri paylanır. Hər qrupa
tapşırıq yazılmış iş
vərəqi verilir.
"Bilik" qrupu
Şəklə baxın və nəqli cümlələr yazın
Cümlələrin qarşısında,
Söz birləşmələrinin
qarşısında işarəsi qoyun.
"Zəka" qrupu
1. Şəklə baxıb sual cümlələri yazın.
2. Cümlələrdə sual
bildirən açar sözlərin
altından xətt çəkin.
"Nur" qrupu
1. Şəklə aid əmr cümlələri yazın.
2. Hansı atalar sözü əmr cümləsidir?
* Güc birlikdədir *Bu günün işini sabaha qoyma *Dost dosta tən gərək
"Tərəqqi"
qrupu
1. Verilmiş sözlərdən
nida cümləsi qur: Ehh! Vay!
Güc, həyat, Ay! Ev, kitab.
2. Sxem üzrə cümlə qur:
── ── ── ─── . ── ── ── ?
──, ── ── ──!
Məlumat mübadiləsi: Qrup
üzvləri işlərini
təqdim edir. İş vərəqləri lövhədən
asılır.
Məlumat müzakirəsi: Şagirdlərin
təqdimatlarından sonra
cavablar sistemləşdirilir
və sinfə müzakirə sualları verilir.
Nəticə və ümumiləşdirmə:
Dərsdən bu nəticəyə gəlirik
ki, cümlənin məqsəd və intonasiyaya görə 4 növü var. Bunlar aşağıdakılardır:
1. Nəqli cümlələr
2. Əmr cümlələri
3. Nida cümlələri
4. Sual cümlələri
Şagirdlərin diqqəti tədqiqat sualına yönəldilir. Müəllim nəticələri bütün
siniflə ümumiləşdirir.
Ev tapşırığı: əmr
cümləsi, sual cümləsi və nəqli cümlənin hərəsinə aid 3 cümlə qurun.
Qiymətləndirmə: Müəllim hər qrup üçün
meyar cədvəli hazırlayır.Dərsin bütün
mərhələlərində qiymətləndirmə aparılır.
Qiymətləndirmə "+", "-" işarələri ilə
aparılır.
Xatirə HƏMİDOVA,
Bakıdakı İlqar Əbilhəsənov
adına 42 nömrəli
tam orta məktəbin
ibtidai sinif müəllimi
Azərbaycan müəllimi.-
2012.- 21 dekabr.- S.11.