Təhsil
eksperti Əlövsət Osmanlıya
- Pisdir, yoxşa yaxşı deyil?!
Hörmətli Əlövsət müəllim!
Sizin
"Riyaziyyat -1" faciəmizdir" sərlövhəli
yazınızı oxuduqda elə başa düşdüm ki, nəsə
böyük bir faciə baş verib. Məqalədəki
müəllif həyəcanı və "faciə"
sözü məni də narahat etdi. "Riyaziyyat -1" dərsliyini əldə edib onu diqqətlə nəzərdən
keçirdim. Tezliklə aydın oldu ki, həqiqət heç
də Sizin düşündüyünüz kimi deyil. Odur ki,
Sizin iradlarınıza münasibət bildirmək qərarına
gəldim. Kitabı diqqətlə oxuduqdan sonra ilk qənaətim
bu oldu ki, sizin yazınız qərəzlə
yazılmışdır.
Yazırsınız:
"Standart
1.1.2. Şagird 10 dairəsində iki-iki ritmik sayır.
Göründüyü kimi, burada söhbət 10 dairəsində
ədədlərdən gedir. Buna baxmayaraq, müəlliflər
sərhəd tanımadan ədədlər dairəsini 20-yə
qədər "genişləndiriblər", özü də
1-ci dərsdən başlayaraq. Əslində bu cür saymalar
"fikrən iki-iki toplama və çıxma" deməkdir.
Bu səbəbdən də pedaqoji nöqteyi-nəzərdən
yanaşdıqda onun haqqında toplama və çıxma əməlləri
öyrədilərkən danışmaq daha məqsədəuyğundur.
Çox qəribədir ki, toplama və çıxma əməllərini
daxil etdikdən sonra, bunun əksinə olaraq, müəlliflər
"iki-iki sayma"nı tamamilə "unudublar".
Birincisi,
1-ci dərsdə heç də iki- iki saymaya rast gəlmədim,
ikincisi, burda sayma zamanı heç də 10 dairəsindən kənara
çıxılmır. 11-ci səhifəyə qədər
heç də sizin dediyiniz kimi sərhəd aşma yoxdur.
11-ci səhifədə şeir formasında bəzi sayların
adı çəkilir.
"Standart
1.1.7. Şagird 20 dairəsində ədədləri müqayisə
edir, müqayisənin nəticəsini " >",
"<" , " =" işarələrinin köməyi
ilə yazır. Bu standartda təsbit olunmuş
bacarığın formalaşdırılması ilə
bağlı dərslikdə, demək olar ki, bir şey yoxdur.
Yalnız 3-4 yerdə bu məsələyə çox səthi
toxunulub. Sanki adıçəkilən standart ötəri bir
şeymiş".
32-ci və 89-cu səhifə tamamilə bu
standarta həsr olunub. Siz isə yazırsınız ki, bu məsələyə
səthi toxunulub.
"Standart 1.1.9. Sayı 10-la 20 arasında
olan əşyalar qrupunu onluq və təklik tərkibinə
ayırır, saya uyğun ədədi rəqəmlərlə
yazır və oxuyur. Bu standarta aid bacarıqların
formalaşdırılması ilə bağlı verilən
materiallara baxanda adam dəhşətə gəlir (səh. 87,
88). Həftəbecər şeylərdir. Daha doğrusu,
buradakı dolaşıq materiallar sanki şagirdi əsas hədəfə
çatdırmağa yox, bu hədəfdən
yayındırmağa xidmət edir".
Hesab edirəm ki, müəllif burada əyanilikdən
istifadə etməklə qarşıya qoyulan məqsədə
tamamilə müvəffəq ola bilmişdir.
Standart 1.3.3. 20 dairəsində toplama və
çıxmanı yerinə yetirir.
Bu standartla bağlı qeyd edirsiniz ki, guya
"Dərslikdə 14+6, 20-6, 18-12, 20-16 şəklində
toplama və çıxmaya aid bircə dənə də olsun
çalışma yoxdur!"
Sual edirəm, 14+5, 20-4, 20-14 şəklində
çalışma varmı? Yəqin ki, "var" deyəcəksiniz.
Əgər şagird 14+5 cəmini tapma mexanizmini bilirsə,
14+6 cəmini də tapa bilər. Bu tipli çalışmalar
hökmən dərslikdəmi olmalıdır?
Mən riyaziyyat müəllimiyəm. Əgər
kvadrat tənliklər mövzusunu keçərkən
şagird 2x2+5x-7=0 tənliyinin həllini
bilsə o, yəqin ki, 3x2+6x-9=0 tənliyini də həll edəcək.
Əgər sonuncusu dərslikdə yoxdursa, buna görə dərslik
müəlliflərini topa tutmaq nə dərəcədə ədalətlidir?
Yazırsınız: 89-cu səhifədəki
mövzunun adına diqqət yetirin: "Ədədlərin
müqayisəsi. Sayını təxmin edin". Əvvəla,
burada müqayisənin necə aparılması ilə əlaqədar
heç nə yoxdur. İkincisi, bir neçə yerdə "13-dən sonrakı ilk ədəd"
(eləcə də "13-dən əvvəlki ilk ədəd")
şəklində dolaşıq ifadələrə rast gəlinir.
Sizinlə razılaşmaq olar ki, burada
"Sayını təxmin edin"
yarımbaşlığı artıqdır.
Güman edirəm, bu, texniki səhv də
ola bilər.
Məncə, Sizin "burada müqayisənin
necə aparılması ilə əlaqədar heç nə
yoxdur" fikriniz əsassızdır. Çünki 32-ci səhifədə
müqayisənin necə aparılması tam aydın şəkildə
əksini tapıb.
Hörmətli Əlövsət müəllim,
riyaziyyat dəqiq elmdir. Şagird 1-ci sinifdən başlayaraq
bunu anlamalıdır. Ona görə də 13-dən sonrakı
ilk ədəd və ya 13-dən əvvəlki ilk ədəd
fikri tam doğru fikirdir. Və bir müəllim kimi
apardığım sorğuya istinadən qeyd etmək istəyirəm
ki, bu heç də şagirdlərdə sizin
düşündüyünüz kimi fikir
dolaşıqlığı yarada bilməz.
Sizi narahat edən bir məsəsləyə
də toxunmaq istəyirəm.
Ədədin iki qatı ilə sizin fikirlərinizlə
razılaşmaq olmaz.
Təcrübə göstərir ki,
şagirdlər verilmiş ədəddən iki dəfə
böyük və ya beş dəfə böyük
anlayışlarını qavramaqda çətinlik çəkirlər.
Ədədin iki qatı bu anlayışlara tam aydınlıq
gətirməkdə böyük əhəmiyyətə
malikdir.
Doğrudan da, tez hesablamaq üçün
bu anlayışdan istifadə etmək faydalıdır.
Məsələn, 41+40= 40+40+1=81
Bu həm də yuxarı siniflərdə
ikiqat bucaq düsturlarını keçərkən
mövzunun şagirdlər tərəfindən asan
qavranılmasına bir töhfədir.
Sonda Sizin o fikrinizlə razıyam ki, daha
yaxşı dərslik hazırlamaq üçün
potensialımız var. Məncə, bunun üçün
kiçik texniki qüsurlara görə kitabı "faciə"
adlandırmaqdan, müəllifləri ruhdan salmaqdansa, bu sahədə
yetərli təcrübə sahibi kimi onları ruhlandırmaq,
kömək etmək daha yaxşı olardı.
Məclislərin birində eşitdiyim
söhbət yadıma düşdü. Bir dəfə şah
məclis qurub bütün saray əhlini yanına
çağırır. Məclisdə iki şairin şeirləri
dinlənilir.
Birinci şairin qafiyəsi
"yaxşıdır, yaxşı deyil, ikincisinin isə qafiyəsi
əsasən "pisdir, pis deyil" sözləri üzərində
qurulur.
Şah
əmr edir ki, birinciyə ənam versinlər, ikincisinə isə
şallaq vurulsun.
Şahın
vəziri bu işə təəccüb edir.
-
Şah sağ olsun, bu sairlərin hər ikisi eyni fikirləri
ifadə etdi. Birincisi dedi yaxşıdır. İkincisi isə
dedi, pis deyil və ya birincisi dedi, yaxşı deyil, ikincisi isə
dedi, pisdir. Məgər bunlar eyni fikirlər deyilmi?
Şah
deyir:
-
Birinci şair yaxşı insan olduğundan pis
sözünü işlətmir, əvəzində
"yaxşı deyil" sözündən istifadə edir.
Ona görə də o, ənama layiqdir. İkinci isə o qədər
xəbis insandır ki, yaxşı sözləri qəbul
etmir, əvəzində, "pis deyil" fikrindən istifadə
edir. Buna görə də o, şallağa layiqdir. Hörmətlə:
Dadaşbala DUNİYEV,
İlin ən yaxşı
müəllimi Masallı rayonu
Azərbaycan
müəllimi.- 2012.- 28 dekabr.- S.4.