Belarus Respublikasının təhsil sistemi
Belarus Respublikası
Ərazisi: 207,6
min kv.km
Əhalisi: 9,6
milyon nəfər
Paytaxtı: Minsk
Dövlət dili: Belarus və rus dili
Pul vahidi: Belarus rublu
Təhsil sistemi
Belarus
Respublikasının təhsil sistemi müstəqillik illərində
ciddi dəyişikliklərə məruz qalmasa da,
islahatların həyata keçirilməsinə də kifayət
qədər diqqət yetirilib. 1991-ci ildə "Təhsil
haqqında" Qanun qəbul edilib.
Ölkədə
əhalinin savadlılıq səviyyəsi 99,7
faiz təşkil edir. İbtidai və orta təhsil
pilləsində oxuyan şagirdlərin nisbəti Avropanın
inkişaf etmiş ölkələrinin göstəriciləri
ilə uyğundur.
Dövlət
məktəblərinin daha çox olduğu Belarusda təhsilin
bütün səviyyələri üzrə təxminən 10
minə yaxın təhsil müəssisəsi fəaliyyət
göstərir. Bu təhsil müəssisələrində təhsil
alanların sayı 2 milyona yaxındır.
Təhsil
sisteminin qarşısında duran prioritet məsələlərdən
biri hamı üçün bərabər təhsil imkanlarının
yaradılmasıdır. Məktəbəqədər,
orta, texniki peşə, orta ixtisas və ali
təhsilə marağı artırmaq üçün kompleks
tədbirlər həyata keçirilir.
Belarusda
ümumi orta təhsil səviyyəsi 3 pilləyə
bölünür:
* ibtidai təhsil pilləsi (I-IV siniflər);
* əsas təhsil pilləsi (V-IX siniflər);
* tam orta təhsil pilləsi (X-XI siniflər,
axşam məktəblərində isə X-XII siniflər).
Uşaqlar
6 yaşına qədər məktəbəqədər təhsil
müəssisələrinə, daha sonra isə məktəbə
qəbul edilir. Məktəbəqədər təhsil icbari deyil.
İbtidai təhsil pilləsində şagirdlər
ibtidai və ya orta məktəblərdə, eləcə də
gimnaziyalarda oxuya bilərlər.
Əsas
təhsil pilləsi bütün uşaqlar üçün
icbari xarakter daşıyır. İcbari təhsil pilləsinin
sonunda şagirdlərə əsas təhsil səviyyəsinə
dair sertifikat təqdim edilir. Bu sertifikat
şagirdlərə öz təhsillərini X-XI siniflərdə,
texniki peşə məktəblərində və ya
texnikumlarda davam etdirməyə imkan verir.
Ümumi
orta təhsilə orta məktəblər, gimnaziyalar, liseylər,
kolleclər, o cümlədən ixtisaslaşmış orta məktəblərdə
yiyələnmək mümkündür. Orta məktəbi bitirən
şagirdlərə orta təhsil haqqında sertifikat təqdim
edilir.
Gimnaziya
və liseylərdə daha yüksək səviyyəli tədris
mühiti formalaşdığına görə şagirdlər
həmin təhsil müəssisələrində oxumağa
üstünlük verirlər. Bir qayda olaraq, liseylərdə
universitetlərdə tədris aparan müəllimlər
işləyir, müasir tədris ləvazimatları və
avadanlıqlarından istifadə olunur. Gimnaziya
və liseylərdə əsasən, daha istedadlı və
qabiliyyətli şagirdlər təhsil alır. Ölkədə 212 gimnaziya, 29 lisey fəaliyyət
göstərir.
Belarusda
ümumi, humanitar, elmi, incəsənət və politexnik təmayüllər
üzrə 5 növ lisey fəaliyyət göstərir. Liseylərə uyğun
olaraq şagirdlərin müvafiq profil üzrə
ixtisaslaşması aparılır.
Kolleclərdə isə
əsasən peşə təhsilinə istiqamətlənmiş
xüsusi orta təhsil təklif edilir. Belə ki, kolleclərdə
texniki peşə təhsili ilə yanaşı, ümumi orta təhsil
proqramı da tədris olunur.
Şagirdlər
texniki peşə təhsilini, həmçinin 9 illik əsas təhsil
bazasını bitirdikdən sonra da ala bilərlər. Ölkədə 219 texniki
peşə məktəbi fəaliyyət göstərir.
Ölkə
müstəqillik qazandıqdan sonra başlanmış təhsil
islahatları bu gün də uğurla davam etdirilməkdədir.
Bu islahatlar ölkənin 2020-ci ilə qədər
sosial-iqtisadi inkişafını nəzərdə tutan strateji
proqram çərçivəsində həyata keçirilir.
Təhsillə bağlı qanunvericilik bazası
yenidən formalaşdırılır, təhsilin
ayrı-ayrı səviyyələri üzrə
normativ-hüquqi sənədlər hazırlanır.
"Təhsil haqqında" Qanuna əsasən, 2003-cü ildə
"Texniki peşə təhsili haqqında", 2004-cü ildə
xüsusi təhsil ehtiyacları olan uşaqlar
üçün "Xüsusi təhsil haqqında",
2006-cı ildə "Ümumi orta təhsil haqqında" və
2007-ci ildə "Ali təhsil haqqında" qanunlar qəbul
edilib.
2011-ci
ildə təhsilin inkişafı üçün
mühüm əhəmiyyət kəsb edən Təhsil
Kodeksi qəbul olunub. Bu sənədin qəbulundan sonra təhsil sahəsində
bir sıra müsbət dəyişikliklər baş verib.
Belə ki, təhsilin strukturu dəqiqləşdirilib,
təhsil səviyyələrinin ad və məzmununda müəyyən
dəyişikliklər edilib.
2006-2010-cu
illərdə orta məktəblərin maddi-texniki
bazasının möhkəmləndirilməsi istiqamətində
bir sıra ciddi işlər görülüb, tədris
prosesində kompüter texnologiyalarının tətbiqinə
daha geniş yer verilib. Bu
dövrdə dərslik nəşri üçün 96,2 milyard rubl (təxminən 35 milyon dollar) vəsait
ayrılıb. 843 adda dərslik, dərs vəsaiti və 192 adda metodiki-tədris
vəsaiti hazırlanıb.
Ölkənin
ali və orta ixtisas təhsili sistemi
dövlət və özəl sektora bölünür. Digər postsovet respublikalarında olduğu kimi,
dövlət təhsil müəssisələri daha nüfuzlu
hesab olunur.
Orta ixtisas təhsili
dövrü şagirdlərin 9, yaxud da 11 il
orta təhsil almasından asılı olaraq, 2 və ya 4 il
davam edir. Orta ixtisas təhsili müəssisələrinə
texnikumlar, texniki məktəblər və kolleclər daxildir.
Ölkədə
121 dövlət, 11 özəl orta ixtisas təhsili müəssisəsi
fəaliyyət göstərir. Bu təhsil müəssisələrində
167,6 min nəfər təhsil alır.
Belarus Boloniya
prosesinə qoşulduqdan sonra ali təhsil
sahəsində beynəlxalq əlaqələrini genişləndirib,
inkişaf etmiş ölkələrin təcrübəsinin tətbiqinə
geniş yer verib. Ölkəyə gələn əcnəbi
tələbələrin və oxumaq üçün xaricə
gedən gənclərin sayı ilbəil artır.
Yüksək
bal toplayaraq dövlət ali təhsil
müəssisələrinə qəbul olan tələbələr
üçün ödənişsiz təhsil imkanları
yaradılır. Özəl ali məktəblərdə
isə təhsil hamı üçün ödənişlidir.
Ölkədə
təhsil siyasətinin həyata keçirilməsini Təhsil
Nazirliyi təmin edir.
Məktəbəqədər təhsil
Belarus
Respublikasında məktəbəqədər təhsil erkən
yaşlı və məktəb yaşlı uşaqların
yaş və fərdi imkanlarını nəzərə
almaqla, hərtərəfli şəxsiyyətyönümlü
inkişafını təmin etməyə istiqamətlənib. Qeyd etdiyimiz kimi, məktəbəqədər
təhsil icbari deyil.
Ölkədə
104 məktəbəqədər təhsil mərkəzi, 87
sanatoriya rejimli uşaq mərkəzi, 981 uşaq
bağçası, 2518 günüqısaldılmış
qrup, həmçinin psixi və fiziki imkanları məhdud olan
uşaqlar üçün 376 tərbiyə və təhsil
qrupları fəaliyyət göstərir. Körpələr
evi və bağçalarına uşaqların cəlb
olunması 70 faiz təşkil edir.
Məktəbəqədər
təhsil müəssisələrində çalışan ali təhsilli pedaqoqların sayı ilbəil
artır. Bu sahənin gələcək
inkişafı üçün "2009-2014-cü illərdə
Belarus Respublikasında məktəbəqədər təhsil
sisteminin inkişaf proqramı" qəbul edilib. Bu proqramda əsasən, məktəbəqədər
təhsil müəssisələrinin
optimallaşdırılması, uşaqların
sağlamlığının qorunması, göstərilən
xidmətlərin keyfiyyətinin
yaxşılaşdırılması və maddi-texniki
bazanın, o cümlədən məktəbəqədər təhsil
sistemində işləyən işçilərin sosial vəziyyətinin
yaxşılaşdırılması kimi məsələlər
əks olunub.
Ümumi orta təhsil
Belarusda 6 yaşı tamam olmuş
uşaqlar ibtidai təhsilə başlaya bilərlər. İcbari
təhsil mərhələsi olan I-IX siniflər ümumi orta təhsil
səviyyəsinin əsas pilləsini təşkil edir.
Ümumi orta təhsil səviyyəsi
şagirdləri mənəvi və fiziki inkişafa təkan
verən zəruri biliklərlə təmin etməklə
yanaşı, gələcəkdə əmək və təhsil
fəaliyyətinin davam etdirilməsinə şərait
yaradır. Qeyd etdiyimiz kimi, Belarusda ümumi orta təhsil səviyyəsi
3 pilləyə bölünür:
* ibtidai təhsil pilləsi (I-IV siniflər);
* əsas təhsil pilləsi (V-IX siniflər);
* tam orta təhsil pilləsi (X-XI siniflər,
axşam məktəblərində isə X-XII siniflər).
2011-ci
ilin statistik göstəricilərinə görə, ölkə
üzrə 3516 ümumi orta təhsil müəssisəsi fəaliyyət
göstərir. Onlardan 2265-i kənd, 1251-i isə şəhər məktəbləridir.
Həmin təhsil müəssisələrində 940360
şagird təhsil alır ki, onların da 220158-i (23,4 faiz) kənd, 720202-si isə (76,6 faiz) şəhər
məktəblərinin payına düşür.
Ümumi
təhsil müəssisələrində tədris prosesi
altıgünlük dərs rejiminə əsaslanır. Həftənin bir
gününü şagirdlər əsasən, idman, əmək
və yaxud da tədris istehsalat müəssisələrində
dərs keçirlər.
Təhsil
müəssisələrində tədris əsasən, Belarus
və rus dillərində aparılır. Bundan əlavə, məktəblərdə,
ingilis, alman, fransız, ispan və Çin dilləri də tədris
olunur. Milli azlıqlara (polyak, Litva, Ukrayna və
digər xalqların) öz ana dillərini, mədəniyyətlərini
və ənənələrini öyrənmək imkanları
yaradılır.
Tədris
planına uyğun olaraq icbari fənlərlə (74 faiz)
yanaşı, fakültativ fənlər (26 faiz) də tədris
edilir. Fakültativ fənlər şagirdlərin istəyindən
asılı olaraq seçilir. Həmin dərslərdə
adətən hər qrupda 3-5 nəfər şagird olur.
Qeyd
etdiyimiz kimi, gimnaziya və liseylərdə daha yüksək səviyyəli
tədris mühiti formalaşdığına görə
şagirdlər həmin təhsil müəssisələrində
oxumağa üstünlük verirlər. Bir qayda olaraq, liseylərdə
universitetlərdə tədris aparan müəllimlər
işləyir, müasir tədris ləvazimatları və
avadanlıqlarından istifadə olunur. Gimnaziya
və liseylərdə əsasən, daha istedadlı və
qabiliyyətli şagirdlər təhsil alır. Ölkədə 212 gimnaziya, 29 lisey fəaliyyət
göstərir.
Belarusda
ümumi, humanitar, elmi, incəsənət və politexnik təmayüllər
üzrə 5 növ lisey fəaliyyət göstərir. Liseylərə uyğun
olaraq şagirdlərin müvafiq profil üzrə
ixtisaslaşması aparılır.
Kolleclərdə isə
əsasən peşə təhsilinə istiqamətlənmiş
xüsusi orta təhsil təklif edilir. Belə ki, kolleclərdə
texniki peşə təhsili ilə yanaşı, ümumi orta təhsil
proqramı da tədris olunur.
Belarus məktəblilərinin
əldə etdikləri biliklər beynəlxalq olimpiada və
müsabiqələrin nəticələrində də
özünü göstərir. Belə ki, son beş
il ərzində keçirilmiş beynəlxalq bilik
yarışmalarında ölkə məktəbliləri 123
medal qazanıblar. Bunlardan 15-i qızıl, 48-i
isə gümüş medaldır.
Texniki peşə təhsili
Belarusda
219 texniki peşə təhsili müəssisəsi fəaliyyət
göstərir. Bu tədris ocaqlarında 100 mindən artıq
şagird təhsil alır.
Texniki
peşə təhsili müəssisələri ilə
yanaşı, tam orta təhsil kolleclərində də peşə
təhsilinə istiqamətlənmiş xüsusi təhsil təklif
edilir. Ancaq həmin kolleclərdə texniki peşə təhsili
ilə yanaşı, ümumi orta təhsil proqramı da tədris
olunur. 9 illik əsas təhsil
bazasını bitirmiş şagirdlər də texniki peşə
təhsili ala bilərlər.
Bir məqamı
xüsusilə qeyd etmək lazımdır ki, Belarusun iqtisadi həyatında
texniki peşə təhsilli kadrların özünəməxsus
yeri var. 2006-2010-cu illərdə
iqtisadi və sosial sahələrdə çalışmaq
üçün 236000 nəfər texniki peşə təhsilinə
yiyələnib.
Texniki
peşə təhsilinin inkişafına dövlət tərəfindən
hərtərəfli qayğı göstərilir. Bu sahənin müasir tələblər
səviyyəsinə qaldırılması üçün
müvafiq dövlət proqramı həyata keçirilir, kadr
hazırlığında işəgötürənlərin
təklifləri nəzərə alınır.
Görülmüş
işlərin nəticəsidir ki, texniki peşə təhsili
müəssisələrinin maddi-texniki bazası möhkəmləndirilir,
istehsalat təcrübələrinin daha səmərəli təşkili
məsələləri həllini tapır. Texniki peşə təhsili
müəssisələrində təhsil alanların 96 faizindən
çoxu işəgötürən təşkilatların
sifarişi əsasında hazırlanır. Bütün
bu məsələləri tənzimləmək
üçün işəgötürənlə texniki
peşə məktəbləri arasında müvafiq müqavilələr
imzalanır.
Texniki
peşə təhsili üzrə Belarusun əldə etdiyi təcrübə
bir sıra ölkələrdə tətbiq edilməkdədir. Təsadüfi deyil ki,
ölkənin bu sahədə qazandığı uğurlar
Avropa Təhsil Fondu tərəfindən də yüksək
qiymətləndirilir.
Ali və orta ixtisas təhsili
Belarusda ali və orta ixtisas təhsili sistemi dövlət
və özəl sektora bölünür. Digər
postsovet respublikalarında olduğu kimi, dövlət təhsil
müəssisələri daha nüfuzlu hesab olunur.
Orta ixtisas təhsili
müəssisələrində tələbələrin şəxsiyyət
kimi inkişafına və iş həyatına
hazırlanmasına xüsusi diqqət yetirilir, onlara dərin nəzəri
biliklər verilir. Ölkə üzrə
ümumilikdə orta ixtisas təhsili almış 900 minə
yaxın işçi ayrı-ayrı sahələrdə
çalışır. Bu isə
respublikadakı ümumi işçi qüvvəsinin 23 faizinə
bərabərdir.
Qeyd
etdiyimiz kimi, ölkədə 121 dövlət, 11 özəl
orta ixtisas təhsili müəssisəsi fəaliyyət
göstərir. Həmin
məktəblərdə 167,6 min şagird
təhsil alır. 2006-2010-cu illərdə orta
ixtisas təhsili müəssisələrində ölkə həyatının
müxtəlif sahələri üçün 216 min mütəxəssis
hazırlanıb.
Son illərdə
həyata keçirilən tədbirlər sayəsində orta
ixtisas təhsilli kadrların məşğulluq məsələlərinin
həlli göstəriciləri xeyli yaxşılaşıb. Bu, əsasən, orta ixtisas
təhsilli mütəxəssislərin hazırlanması
zamanı sosial-iqtisadi tələblərin düzgün
proqnozlaşdırılması sayəsində mümkün
olub.
Dövlət
ali təhsil müəssisələrində
yüksək bal toplamış şəxslər
üçün ödənişsiz təhsil imkanları
yaradılır. Özəl ali məktəblərdə
isə təhsil hamı üçün ödənişlidir.
Ali təhsil
müəssisələrinin fəaliyyətinə də Təhsil
Nazirliyi nəzarət edir. Akkreditasiya, lisenziya verilməsi,
o cümlədən Dövlət Təhsil
Standartlarının işlənilib hazırlanması və tətbiq
edilməsi məsələlərini Təhsil Nazirliyi tənzimləyir.
1998-ci ildə ali təhsil müəssisələrinin
daha səmərəli idarə olunmasının təşkili
ilə bağlı Ali Təhsilin İnkişafı Konsepsiyası
qəbul edilib.
1994-cü ildən
ölkədə ikipilləli ali təhsilin
(bakalavriat və magistratura pillələri) tətbiqinə
başlanılması Belarusun təhsil tarixində
mühüm hadisələrdən biridir. Hazırda ali təhsil 4 illik bakalavriat və 2 illik
magistratura pillələrindən ibarətdir.
Bakalavriat
pilləsində tələbələrə öz
ixtisaslarına dair ümumi bilik və bacarıqlar
aşılanır, onların intellektual, eləcə də
yaradıcılıq potensialı inkişaf etdirilir. Magistratura təhsili pilləsində
mütəxəssis hazırlığı daha da dərinləşdirilir,
tələbələr elmi tədqiqat işlərinin
aparılması vərdişlərinə yiyələnirlər.
Belarusda 45
dövlət və 10 özəl ali təhsil
müəssisəsi fəaliyyət göstərir. Belarus
Dövlət Universiteti, Dövlət İncəsənət
Akademiyası, Dövlət Pedaqoji Universiteti, Minsk Dövlət
Ali Radiotexniki Kolleci, Dövlət Kənd Təsərrüfatı
Akademiyası, Dövlət Fiziki Tərbiyə Universiteti,
Belarusiya-Rusiya Universiteti, Minsk Dövlət Dillər Universiteti
və digər ali təhsil müəssisələrində
300000-ə yaxın tələbə təhsil alır.
Ali təhsil
müəssisələri içərisində öz
nüfuzuna görə fərqlənən Belarusiya Dövlət
Universiteti 1921-ci ildə təsis olunub. Zəngin ənənələri
olan universitetin 17 fakültəsində tələbələr
üçün geniş təhsil imkanları
yaradılıb.
Ali məktəblərdə
bakalavriat pilləsi üzrə 438, magistratura pilləsi üzrə
isə 192 ixtisas tədris olunur. Belarusda 2006-2010-cu illərdə 302000-dən
artıq ali təhsilli mütəxəssis
hazırlanıb. Son beş il ərzində
tələbə kontingentinin ümumi sayı 400000-ə
yaxınlaşıb.
Elmi tədqiqatlar
Son illər
Belarusda müşahidə edilən iqtisadi inkişaf meyilləri
elmi tədqiqat sahəsindən də yan keçməyib. Aspirantura və doktorantura səviyyələrində
mütəxəssislər müstəqil elmi
araşdırmalar aparır, konkret sahələr üzrə dərin
nəzəri biliklərə yiyələnirlər.
Müvafiq statistikaya görə, ölkədə ictimai və
humanitar elmlərə (46,5 faiz), texniki (18,7
faiz), incəsənət (14,1 faiz), tibb (13,2 faiz), kənd təsərrüfatı
(4,1 faiz) sahələrindən daha çox maraq göstərilir.
Elmi tədqiqat
işlərinin yerinə yetirilməsində ali
məktəblər xüsusi çəkiyə malikdir. 2010-cu
ildə ali təhsil müəssisələri
dövlət tərəfindən sifariş olunmuş,
fundamental və tətbiqi elmləri əhatə edən 1766 tədqiqat
işindən 735-ni həyata keçirib. Universitetlər
həmçinin ölkənin 300 istehsal müəssisəsi
ilə əməkdaşlıq edir, onların sifarişi əsasında
elmi tədqiqat layihələrini yerinə yetirirlər.
Biznes
strukturlarının yaradılması layihələri də
universitetlərin innovasiya fəaliyyətinin səmərəli
inkişaf istiqamətlərindən birini təşkil edir. Ali təhsil müəssisələri
belə layihələrdən kifayət qədər iri məbləğlərlə
ölçülən qazanc götürür. Həmçinin, müvafiq elmi tədqiqat layihələri
əsasında əldə edilən məhsulların ixracı
həyata keçirilir. Həmin məhsullar
dünyanın 30-dan artıq ölkəsinə göndərilir.
2010-cu ildə
innovasiya infrastrukturunun yaradılması və inkişaf
etdirilməsi məqsədilə Viteb Texnoloji Universiteti və
Poloç Dövlət Universitetində elmi-texnoloji parklar,
Xarbin şəhərində müştərək
Belarus-Çin innovasiya mərkəzləri, A.D.Saxarov adına
Beynəlxalq Dövlət Ekoloji Universiteti nəzdində
Texnologiya Transfer Mərkəzi, Çinin Çan Çun
şəhərində müştərək Belarus-Çin
texnoparkı yaradılıb. Bu sahədə
çalışan kadrların təkmilləşdirilməsi
üçün də müvafiq addımlar atılır.
Belarus
universitetləri 58 ölkənin tədqiqat qurumları ilə
elmi və elmi-texniki əlaqələr yaradıb. Bu baxımdan
imzalanmış 700-dən çox müqavilə çərçivəsində
əməkdaşlıq inkişaf etdirilir, birgə elmi tədqiqat
layihələrinin əhatə dairəsi genişləndirilir.
Belarus
Milli Elmlər Akademiyası 1929-cu ildə təsis edilib. Akademiyanın işçi
heyətinə və tabeliyində olan institutlarda 5900 tədqiqatçı,
11200 laborant və texniki işçi çalışır.
Akademiya müxtəlif ixtisaslar və elmi tədqiqat
işlərini özündə birləşdirir. Hazırda 89 akademik, 126 müxbir üzv akademiyada və
universitetlərdə kənd təsərrüfatı, sənaye,
səhiyyə xidməti və digər çoxsaylı sahələr
üzrə tədqiqat işləri aparır.
Əlavə təhsil
Belarusda
ixtisasartırma təhsili ilə bağlı 390-dan artıq tədris
müəssisəsi fəaliyyət göstərir. İxtisaslar üzrə təkmilləşdirmə,
təcrübə keçirilməsi və kadrların yenidən
hazırlanması prosesinə 550000 işçi (ölkə
üzrə ümumi işçi qüvvəsinin təxminən
14 faizi) cəlb olunub.
Müxtəlif
peşə sahiblərinin ixtisaslarının təkmilləşdirilməsi
təhsilin ayrı-ayrı pillələri üzrə
aparılır. Yaşlıların əlavə təhsili
proqramının əsas hədəfi əhalinin məşğulluq
probleminin həllinə təkan verməkdən, istehsal müəssisələrini
müvafiq bilik və bacarıqlara yiyələnmiş
işçilərlə təmin etməkdən ibarətdir.
Ölkədə
uşaq və gənclərin əlavə təhsilinə də
maraq böyükdür. Uşaqların bilik və bacarıqlarının
inkişafı, peşə seçiminin müəyyənləşdirilməsi
və onların cəmiyyətin tələblərinə
uyğun şəkildə hazırlanması baxımından əlavə
təhsil mühüm əhəmiyyət kəsb edir. Uşaq və gənclərin əlavə təhsili
çərçivəsində idmanın müxtəlif
növləri üzrə ixtisaslaşmış tədris-idman
kompleksləri fəaliyyət göstərir. Bu tədris müəssisələrində 70 minə
yaxın şagird və gənc məşğul olur.
Fasiləsiz
peşə təlimi, ali və orta ixtisas təhsil
səviyyələrində əlavə təhsil imkanları
da kifayət qədər genişdir.
Yaşlıların
əlavə təhsili müəssisələri və
ixtisaslaşmış tədris mərkəzləri əmək
bazarının tələblərini öyrənir, daha sonra isə
işsizləri əlavə təhsilə cəlb edir. Yaşlıların əlavə
təhsili müvafiq bacarıqlara yiyələnmək
üçün təcrübə keçən, təhsilini
davam etdirmək və əmək bazarının tələblərinə
uyğunlaşdırmaq istəyən şəxslərin
peşə baxımından təkmilləşdirilməsinə
imkan verir.
Yaşlıların
əlavə təhsili sistemini inkişaf etdirmək məqsədilə
Belarusda ömürboyu təhsil prinsipinə əməl olunur. Gələcəkdə
ölkənin innovativ inkişaf tələblərinə
uyğun olaraq kadrların yenidən hazırlanması və təkmilləşdirilməsi
işinin daha səmərəli təşkili nəzərdə
tutulur.
Beynəlxalq əməkdaşlıq
Belarus Avropa ali təhsil məkanında ixtisasların
qarşılıqlı tanınması-Boloniya prosesinə
qoşulmaqla dünya təhsil məkanının fəal
iştirakçısına çevrilib. Ölkə
milli və mədəni özünəməxsusluğunu
saxlamaqla dünya təhsil məkanına inteqrasiyanı
reallaşdırmaq, elmi tədqiqat sahəsində əməkdaşlığı
genişləndirmək üçün ardıcıl
addımlar atır.
Təhsil
sahəsində müxtəlif ölkələr və beynəlxalq
təşkilatlarla 60-dan çox müqavilə imzalanıb. Beynəlxalq müqavilələrin
tərəfdaşları arasında Rusiya, Venesuela, Hindistan,
Çin, Qazaxıstan, İsveçrə, Almaniya və digər
ölkələrin adlarını çəkə bilərik.
Fransa, Finlandiya, Avstriya, Belçika, Polşa, Çexiya,
Böyük Britaniya, Latviya, Litva, ABŞ, Koreya və digər
ölkələrlə daha çox elmi tədqiqat sahəsində
əlaqələr yaradılıb.
YUNESKO,
YUNİSEF, Avropa Təhsil Fondu kimi nüfuzlu beynəlxalq təşkilatlarla
əlaqələrə də xüsusi diqqət yetirilir.
Ölkədə TEMPUS, TASİS, ERASMUS, MUNDUS və digər
beynəlxalq təhsil proqramları uğurla həyata
keçirilir. Alman Akademik Mübadilə Xidməti
(DAAD) ilə əməkdaşlıq tələbə
mübadiləsinin genişlənməsinə yol
açır.
Beynəlxalq
təhsil proqramlarından hər il təxminən
16 min nəfər yararlana bilir. Əcnəbi tələbələrin
də təhsil proqramlarından bəhrələnməsi
üçün çevik sistem yaradılıb.
Belarusda
təhsil almaq istəyən əcnəbi tələbələrin
maraqları, ixtisas tələbləri nəzərə
alınır. Rus dilini bilməyən əcnəbi tələbələr
üçün hazırlıq kursları təşkil edilir.
Təsadüfi deyil ki, ölkənin ali məktəblərində
təhsil alan əcnəbi tələbələrin sayı son
5 il ərzində 10 min nəfərə çatıb.
Bəşarət MƏMMƏDOV,
Dilrubə BAYRAMOVA
Yazının hazırlanmasında Belarus
Respublikası Təhsil Nazirliyinin rəsmi məlumatlarından
istifadə olunub.
Azərbaycan müəllimi.-
2012.- 8 mart.- S.6.