Peşə təhsilinin
qarşısında duran əsas vəzifə
yüksək peşəkarlığa malik mütəxəssislər
hazırlamaqdır
Respublikamızda təhsil quruculuğu
istiqamətində əsaslı islahatların aparılması
artıq öz müsbət nəticələrini verməkdədir.
Bu istiqamətdə geniş imkanların yaradılması,
bütün fəaliyyət növləri üzrə keyfiyyətin
yaxşılaşdırılması, təhsil müəssisələrinin
ixtiyarında olan proqramların əsaslı şəkildə
yeniləşdirilməsi, təlim-tərbiyə işində
çoxcəhətliliyin təmin edilməsi, dünya təhsil
sisteminə inteqrasiya, müəssisələrin maddi-texniki
bazasının möhkəmləndirilməsi və atılan
digər məqsədyönlü addımlar bu sahədə
daha böyük uğurların əldə olunmasını təmin
edir.
Müasir təhsil konsepsiyasında gənc
nəslin həyata sosial yönümdən hərtərəfli
hazırlanması ideyası aparıcı yer tutur. Bu intensiv
hazırlama təlim-tərbiyə prosesinin texnologiyasına
yeni baxış tələb edir. Ölkəmizin iqtisadi
qüdrətinin getdikcə artması, maddi imkanların
güclənməsi yeni sahələrin inkişafı
üçün də zəmin yaradıb. Turizm, bank sektoru,
qida sənayesi, inşaat və
digər sahələrdə baş verən irəliləyiş
bu istiqamətdə ixtisaslı
kadrlara tələbatı artırıb. Bu tələbatın
ödənilməsində isə texniki peşə məktəblərinin
rolu getdikcə artmaqdadır.
Müstəqilliyin
ilk illərində texniki
peşə məktəblərinə maraq
xeyli azalmışdı. Bu
isə bir sıra obyektiv
və subyektiv səbəblərdən qaynaqlanırdı. Maddi-texniki
bazanın, işəgötürən təşkilatlarla
peşə məktəbləri arasında əlaqələrin
zəifləməsi, təcrübə keçmək üçün istifadə olunan
iş sahələrinin bağlanması və
digər amillər bu sahənin inkişafı
üçün ciddi
əngəllər yaradırdı. Sevindirici
haldır ki, ölkə iqtisadiyyatı
gücləndikcə bu sahəyə
yönəldilən dövlət vəsaiti də artmağa başlayıb.
Qeyd etmək lazımdır ki, Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti İlham Əliyev
təhsilin bu sahəsini hər zaman diqqət mərkəzində saxlayır.
Dövlət başçısı 2007-ci ildə "Texniki peşə təhsilinin inkişafı
üzrə Dövlət Proqramı"nı təsdiq etməklə
bu sahənin sürətli inkişafı üçün güclü
stimul formalaşdırıldı. Bu çox mühüm
bir sənəd idi. Maddi-texniki
bazanın möhkəmləndirilməsi, idarəetmə strukturunun təkmilləşdirilməsi,
adambaşına maliyyə idarəetmə sisteminə keçid, hər bir iqtisadi rayonda əhalinin texniki peşə təhsilinə olan tələbatını ödəmək üçün mövcud
peşə məktəbləri və peşə liseyləri
bazalarında peşə təhsili mərkəzlərinin
yaradılması və digər məsələlər
Dövlət Proqramında öz əksini
tapıb. Sənəddən irəli gələn vəzifələrin
icrası istiqamətində intensiv iş aparılır. Peşə
təhsilinin ictimai statusunun
yüksəlməsi, işəgötürən təşkilatlarla
təhsil müəssisələri arasındakı problemlərin
həlli məqsədilə müxtəlif dövlət və
qeyri-dövlət təşkilatlarının nümayəndələrindən
ibarət əlaqələndirmə şurasının yaradılması,
peşə məktəblərinin təmir olunması, onlara əyani vəsaitlərin verilməsi və
digər görülən işləri misal
göstərmək olar. Peşə təhsili
müəssisəsi kimi bizim
təhsil ocağı da müasir
tipli avadanlıqlarla - stol,
stul, kompüter, mebellərlə
təmin olunub. Həmçinin liseyin bədii ədəbiyyat fondu
artırılıb, dərsliklər fondu
zənginləşdirilmişdir. Əlbəttə ki, bütün bunlar bizi daha
əzmlə işləməyə həvəsləndirir.
Təhsil
Nazirliyi son illər
peşə məktəblərinin inkişafı istiqamətində
mühüm vəzifələr müəyyənləşdirərək
onların icrasını uğurla həyata
keçirməkdədir. Nazirlik bir çox xarici təşkilatlarla işgüzar
əməkdaşlıq şəraitində hazırlanan layihələrin
həyata keçirilməsi istiqamətində mühüm
addımlar atır. Peşə təhsilinin sürətli
inkişafını təmin etmək məqsədilə Təhsil
Problemləri İnstitutu nəzdində
Peşə Təhsilinin İnkişaf Mərkəzi
yaradılıb. Mərkəzin
yaradılmasında əsas məqsəd peşə təhsili
sahəsində mövcud problemlərin
araşdırılması və onların həlli ilə əlaqədar elmi tədqiqatların aparılması, peşə
təhsili standartlarının, kurikulumun
hazırlanması, peşə təhsili müəssisələrinin idarəetmə
və mühəndis-pedaqoji heyətinin ixtisas səviyyəsinin yüksəldilməsi
üzrə tədbirlərin həyata keçirilməsi və
regionların sosial-iqtisadi inkişafına
uyğun olaraq yeni peşə təhsili müəssisələrinin
yaradılması ilə əlaqədar təkliflərin
hazırlanmasını təmin etməkdir.
Düşünürəm
ki, peşə təhsilinin inkişafı
üçün bu
sahəyə ənənəvi baxışların yenilənməsinə
ehtiyac var. Peşə
məktəbləri, ilk növbədə,
şagirdlərin ixtisaslara peşəkar formada
yiyələnməsini təmin etməlidirlər. Daha dəqiq desək, onların istehsal sahəsində yenidən təcrübə
toplamasına ehtiyac qalmamalıdır. Məktəbin
nəzdində təlim-təcrübə keçmək üçün lazımi şərait
yaradılmalı, müəllim və ustalar
sənətin sirlərini xırdalıqlarına qədər
şagirdlərə öyrətməlidirlər.
Texniki peşə məktəblərinin
yetirmələri elm-bilik cəhətdən
də öz yaşıdlarından geri qalmamalıdır. Çünki
savadsız adam sürətlə inkişaf edən cəmiyyətlə ayaqlaşa bilməz. Müasir
elmi biliklərin təcrübədə
yaradıcılıqla tətbiq olunması, dərk edilməsi
və mənimsənilməsi təfəkkürün yüksək
inkişaf səviyyəsinin
formalaşdırılmasını tələb edir. Bu isə texniki peşə məktəbi və liseylərdə
fəaliyyət göstərən müəllim və
ustaların qarşısında əlavə öhdəliklər
qoyur. Bəs şagirdlərin idrak qabiliyyətini inkişaf
etdirmək üçün müəllimlər
öz fəaliyyətlərində
hansı prinsiplərə əsaslanmalıdır? Fikrimcə, hər müəllim öz
imkanlarını, iş şəraitini, şagirdlərin
səviyyəsini, mövcud maddi-texniki bazanı nəzərə alıb ilk gündən müəyyən mərhələlərlə
onların növbəti inkişaf səviyyələrini
müəyyənləşdirməklə uğura
zəmin yaratmağı bacarmalıdır. Yəni məqsədə
çatmaq üçün
təlim prosesinin intensivləşdirilməsi
və humanistləşdirilməsi, həmçinin müasir təlim texnologiyalarından geniş istifadə etməklə
çalışmaq lazımdır ki, tədris
olunan materiallar günün tələblərinə
cavab versin. Keyfiyyətli
təhsil uğura aparan
yolun başlanğıcıdır. Sadəcə
vətənə faydalı övladlar yetişdirmək
üçün səyləri daha da artırmaq
lazımdır. Bu, bizim
müəllimlik və vətəndaşlıq borcumuzdur. Vətənə layiqli
vətəndaşlar yetişdirmək vəzifəsi çətin
və şərəfli, eyni zamanda müqəddəs missiyadır. Gəlin
hər birimiz öz vəzifəmizi
layiqincə yerinə yetirək. Bu Vətən
bizim hamımızındır.
Rəna QURBANOVA,
15 nömrəli Bakı Peşə
Liseyinin direktoru
Azərbaycan müəllimi.- 2012.- 11 may.- S.8.