Kurikulum
standartları ilə hazırlanmış dərsliklər
Təhsil
sistemindəki dəyişikliklər bütün
sahələrdə olduğu kimi dərsliklərin
hazırlanmasında da özünü
göstərir. Kurikulum sisteminə
keçidlə əlaqədar olaraq dərsliklər də bu sistemin tələblərinə
cavab verməlidir. Buna
görə də yeni dərsliklərə
tələbat yarandı. Qısa müddət ərzində yeni dərsliklər hazırlanıb şagirdlərin
istifadəsinə verildi. Dərsliklərin
hazırlanması ilə paralel olaraq, bu dərsliklərlə işləmək üçün
respublikamızın hər yerində müəllimlər kurslardan keçərək yeni
təlim metodları ilə tanış oldular, bu sahədə
öz biliklərini artırdılar. Çünki nailiyyətlər əldə etmək
üçün bu, vacib şərtlərdən biridir.
Bu işdən sonra müəllimləri maraqlandıran məsələlərdən
biri dərsliklərin hansı səviyyədə
olacağı idi. Nəhayət ki, yeni dərs ili başlandı və dərsliklər məktəblərə
paylandı. Bir riyaziyyat
müəllimi kimi dərsliklərin səviyyəsi
mənim üçün də çox maraqlı idi. Bunun üçün də
dərsliklə bağlı fikirlərimi bölüşmək
qərarına gəldim.
Haqqında
danışacağımız V sinif riyaziyyat dərsliyi
olacaqdır. Dərsliyin ilk səhifəsindən
görünür ki, əvvəlkilərdən tam fərqli bir dərslikdir. Həm dizayn
baxımından, həm də içərisindəki materiallara görə. Dərsliyin ilk
səhifəsindən şagirdlər bu fəsildə
hansı mövzuları öyrənəcəklərini bilirlər. Bəzi mövzular
onlara aşağı sinifdən
tanış gəlir. Müəllim BİBÖ üsulundan istifadə edərək dərsi
hansı aspektdə quracağını təyin edə, verilmiş
çalışmaların bir çoxu üzərində motivasiya qura bilər. Məsələn, səhifə
7-də ¹ 1, səhifə 8-də ¹ 3, səhifə 9-da ¹
1, ¹ 6, ¹ 7 və s. Çünki
bu çalışmaları şagirdlər
müxtəlif üsullarla həll edəcəklər.
Onlar bu
çalışmaları
ayrı-ayrı qruplarda həll etdikdən
sonra qrup rəhbərlərinin vasitəsilə təqdim
edəcəklər. Təqdimatdan sonrakı müzakirə mərhələsində şagirdlər özləri hansı
üsulun daha səmərəli
olduğunu
təyin edəcəklər.
Dərslikdə
məntiqi çalışmalara üstünlük
verilmişdir. Əvvəlki dərsliklərdə
belə çalışmalara rast gəlmirdik.
Bu tip
çalışmaların həlli şagirdlərin məntiqi
təfəkkürünün inkişafında böyük rol oynayır.
Müasir təhsilin əsas tələblərindən
biri həyati bilik və
bacarıq verməkdir. Bu məqsədlə
də dərslikdə bir çox
çalışmalara rast gəlirik. Mövqeli və
mövqesiz say
sistemləri haqqında məlumat tam yenidir. Bu mövzunun
köməkliyi ilə
şagirdlər geyimlərin üzərində tez-tez
rast gəldikləri XL, XXL və s.
yazılarını asanlıqla
oxuya biləcəklər.
Etiraf edək ki, bir çoxlarımız da
bu yazıları oxumaqda
çətinlik çəkirdik.
Çoxrəqəmli ədədlər haqqında olan məlumatlar genişləndirilmişdir. Buradan şagirdlər daha böyük natural ədədləri
- trilyon (12
sıfır), kvadrilyon
(15 sıfır), kvintilyon (18
sıfır), sekstilyon (21 sıfır), sentilyon (24 sıfır), oksilyon
(28 sıfır) və s. tanıyırlar. Gooqle-un
mənası şagirdlər tərəfindən xüsusi maraqla
qarşılanır. Gooqle vahidin
yanında 100 sıfırı olan ədədin adından - Gooqol sözündən götürülmüşdür.
Bu ədəd adı məlum olan ən böyük ədəd
hesab edilir. Gooqle kompaniyasının əsası 1995-ci ildə
qoyulmuşdur. Fənlərarası inteqrasiyaya da geniş yer verilmişdir. Səhifə 13-də 1 nömrəli
çalışma riyaziyyat və coğrafiya fənləri arasında inteqrasiya yaradır. Bu
çalışmada şagirdlər bəzi dövlətlərin
ərazisi və əhalisinin sayı ilə tanış olurlar. Səhifə 14-də 4 nömrəli
çalışmada riyaziyyat və astronomiya fənni
arasında inteqrasiyanı görürük. Burada da şagirdlər planetlərdən Günəşə
qədər məsafəni öyrənə bilirlər.
Günəşə ən yaxın
və ən uzaq planeti
tanıyırlar.
Dərslikdə
verilmiş məsələlər
şagirdlərə yaxın mövzular əsasında
tərtib olunmuşdur. Bəzi məsələlərin
həllindən şagirdlər gündəlik həyatlarında
da yararlana bilərlər.
Məsələn, səhifə 72-də bir
məsələ şagirdlərə pudinqin
hazırlanma reseptini
verir. Bu, qızlar üçün
daha lazımlı ola
bilər. Kəsrlər üzərində əməllərin
modelləşdirmə üsulu ilə
izahı mövzunun asan
dərk edilməsinə xidmət edir. Statistik məlumatlar müntəzəm olaraq şagirdlərə
çatdırılır. Bu mövzulara aid məsələlər də tərtib olunmuşdur. Bu da V məzmun xəttinə uyğun çalışmalardır. Riyaziyyat fənninin 5 məzmun xəttinin hər birinə
aid çalışmalar dərslikdə öz yerini almışdır.
Fikrimi yekunlaşdırıb qeyd edə bilərəm ki,
dərslik şagirdlərdə kreativ
düşüncə tərzini formalaşdırmağa,
onların fəaliyyət
formasını genişləndirməyə xidmət edəcəkdir.
Bir müəllim kimi
dərsliyin səviyyəsi məni qane edir. Bəzi təkliflərimi vermək istərdim:
Fəndən
asılı olmayaraq bütün
dərslərdə vətənpərvərlik ruhunda
tərbiyə ön planda
olmalıdır. Bu dərsliklərdə də
öz əksini tapmalıdır. Məsələlərin
birində dövlət büdcəmizin qonşu
dövlətlərin büdcəsi ilə müqayisəsi verilmişdir. Bu müqayisə
bizə qürur verir.
Bu tipli çalışmalara geniş
yer verilməlidir. İşğal
altında olan rayonlarımızın ərazisi,
əhalisi, işğal nəticəsində
dəyən maddi ziyanın məbləği ilə
bağlı, respublikamızda olan çaylar, şəlalələr, dağlar, istirahət zonaları haqqında bir çox məsələlər tərtib etmək
olardı. Beləliklə, şagirdlərə Azərbaycanı
həm yaxından
tanıtdırar, həm də sevdirmiş
olarıq.
Bilirik ki, fəslin
sonunda şagirdlərin summativ
qiymətləndirilməsi aparılır. Bunu
nəzərə alaraq hər fəslin sonunda test tapşırıqlarının verilməsi
məqsədəuyğun olardı. Belə ki,
şagirdlər qiymətləndirməyə hazır
olardılar.
Bəzi
tapşırıqların qarşısında "Uzunmüddətli
tapşırıq" sözü
yazılmışdır. Bu söz tapşırığın bir neçə günə həll
olunacağı təsəvvürü yarada
bilər. Əslində isə belə deyildir.
Yaxşı olardı ki, bu
söz alternativ
sözlə əvəz olunsun. Dərsliyin ilk səhifəsində
perspektiv planlaşdırma verilsə, bu, müəllimlərimizin işini bir az yüngülləşdirər. Sonda bir riyaziyyat müəllimi kimi
müəlliflərə öz təşəkkürümü bildirirəm.
Akif
ŞİRİNOV,
Bakıdakı 49 nömrəli
"İntellekt"
məktəb-liseyin
riyaziyyat müəllimi
Azərbaycan
müəllimi.- 2012.- 5 oktyabr.- S.11.