İnformatikadan
fənn kurikulumu informasiyalaşmış
cəmiyyətin tələbidir
Müasir cəmiyyətdə informasiya
axını çox sürətlə inkişaf edir. Artıq
informasiya mübadiləsi həyatın və cəmiyyətin
əsas resurslarından biri kimi inkişafın yeni mərhələsini
təşkil edir. Məhz dünyadakı elektron informasiya
resurslarını təhlil etmək bacarıqlarını
formalaşdıran informatikada informasiya ilkin və təyin
olunmamış anlayış kimi qəbul edilir.
Yaşadığımız əsrin
informasiyalaşmış cəmiyyət əsri olması da təhsil
alanların yüksək səviyyəli mütəxəssis
kimi formalaşması üçün informatika və
informasiya sahəsində zəruri bilik və vərdişlərə
yiyələnməsini tələb edir.
Bu baxımdan informatikadan fənn
kurikulumu cəmiyyətin intellektual potensialını yüksək
səviyyəyə çatdıracaq gənc nəslin formalaşması
üçün vacib informasiya ehtiyacını ödəyən
kompüter, informasiya və kommunikasiya texnologiyaları və
sistemlərindən istifadə bacarıqlarına malik
olmasına yönəldilmişdir.
Öz məzmununa görə çoxcəhətli
olan kurikulum islahatı şagirdin pedaqoji prosesin fəal
iştirakçısı olmasını təmin edir. Həmçinin
milli kurikulumların tətbiqi nəticəsində müəllim-valideyn
əlaqələri güclənir, nəticədə valideyn təhsildəki
yeniliklərlə bağlı təlim prosesində daha
yaxından iştirak edir.
Orta təhsil pilləsinin informatika fənn kurikulumunda "İnformasiya
və informasiya prosesləri" üzrə
məzmun xətti əsas və alt-standartlara
ayrılaraq şagirdlərin informasiya və
informasiya prosesləri mədəniyyətinə yiyələnmələrini və bunun nəticəsində əmək
bacarıqlarını müəyyənləşdirərək
gələcəkdə
həyat şəraitini mükəmməl qurmaq
imkanı əldə etmələrini vurğulayır. Sənəddə
məzmun xətti ilə bağlı əsas və alt-standartlar təhsil pillələrini dolğun şəkildə əks etdirir. Məsələn, əsas
təhsil pilləsində şagirdlərdə ətraf aləmi
informasiya sistemi baxımından
təhlil və qərar qəbul etmək
bacarıqlarının formalaşdırılması təmin olunursa, orta təhsil pilləsində mənimsənilmiş bacarıq və
vərdişləri inkişaf etdirməklə
onlarda informasiyalaşmış cəmiyyətin
tələblərinə uyğun, zəruri
məlumatlarla işləmə bacarıqları təmin olunur. Sənədin digər məzmun xətləri: formallaşdırma, modelləşdirmə,
alqoritmləşdirmə və proqramlaşdırma; kompüter, informasiya və
kommunikasiya texnologiyaları və sistemləri
cəmiyyətin informasiyalaşdırılmasında ümumi təlim nəticələrini
reallaşdırır. Hər bir fənn kurikulumunun əsasını onun
məzmun standartları təşkil edir ki, bu da
fənnin məzmununun yığcam ifadəsidir. Bizlər gənc nəsli şəxsiyyət kimi yetişdirmək istəyiriksə, verilmiş məzmun standartlarını, məzmun
xətlərini müəyyən fəaliyyət standartları
ilə kəsişdirərək yerinə yetirməliyik və
bu bizim bütün fəaliyyətimizdə öz əksini tapmalıdır. Bu fəaliyyət
standartları şəxsiyyətin problemi
həll etmək, mühakimə yürütmək, auditoriya qarşısında sərbəst
çıxış etmək, analiz etmək,
araşdırmaq, dərk etmək və ümumiləşdirmək
qabiliyyətlərini artırır, həmçinin müstəqil
tədqiqat işləri aparma,
İKT-dən istifadə etmə vərdişlərini təkmilləşdirir
və nəticədə onlar tək
fikirlilikdən alternativliyə doğru, intuisiyadan məntiqə, vizual
effektivliyə doğru inkişaf
yolu keçirlər. Yeni kurikulumun
görmək istədiyi şəxsiyyətdə idraki, sosial və praktik bacarıqlar, psixoloji
öhdəliklər formalaşdırmaq məqsədi biz müəllimlərin qarşısında geniş yaradıcılıq imkanları
açır və bu istiqamətdə daha çox
çalışmamızı tələb edir.
Eyni zamanda fəallığı
artan müəllimlərin tədqiqatçılıq
və kommunikativ bacarıqları və
peşəkarlıq qabiliyyətləri inkişaf
edir ki, bu da təhsilimizdə böyük canlanmanın əmələ gəlməsi
ilə müşahidə olunur.
Bildiyimiz kimi ümumi təhsil sahəsində dövlət
siyasətinin əsasını zəruri biliklərlə
yanaşı, şəxsiyyətin yetkinliyini
təmin edən həyati bacarıqlara yiyələnmiş, milli mənəvi dəyərlərə malik vətəndaşın formalaşması
təşkil edir. Gələcək həyata
hazırlanan bugünkü şagird
hər gün müxtəlif forma və vasitələrlə: istər adi, istərsə də
avtomatlaşdırılmış şəkildə informasiyalar alır. Bu informasiyalar
elmi, sənədli, texniki,
texnoloji, siyasi, iqtisadi, bədii, dünyəvi və bu kimi digər növlərə
ayrılır. Şagirdlərin hər gün
zəruri informasiyalarla təmin
olunması, informasiya daşıyıcıları
ilə işləyə bilməsi onların təfəkkürünün
inkişafına, tənqidi, yaradıcı
düşüncəyə sahiblənmələrinə,
dünyagörüşlərinin formalaşmasına, əmək
qabiliyyətlərinin inkişafına zəmin yaratmış olur. Bütün bunlar isə informatikadan yeni fənn kurikulumunun əsas
hədəfləridir.
İnformasiya proseslərinin
əsas mərhələlərini - informasiyanın
toplanması, ötürülməsi, saxlanması, emalı
şagirdlərin həyat fəaliyyətlərində önəmli
rol oynayır. Şagirdlər ətraf aləmdən
aldıqları məlumatları yaddaşlarında
saxlayır, təfəkkürün köməyi ilə analiz edir, digər insanlarla
informasiya mübadiləsi edirlər.
Hazırda
mövcud olan peşələr
bir sıra qabiliyyətlərin
inteqrasiyasını tələb edir.
Şagirdlərin elmi
dünyagörüşlərinin formalaşmasında, biliklərini
dərinləşdirərək həyati
bacarıqlarının inkişaf etdirilməsində
inteqrativ təlimin xüsusi
əhəmiyyəti var. Bu məqsədlə Azərbaycan
Respublikasında ümumtəhsil məktəblərinin informasiya və kommunikasiya
texnologiyaları ilə təminatı proqramı təhsil
sisteminə texnologiyaların tətbiqini və ondan
geniş istifadə edilməsini informasiya cəmiyyətinin əsas xüsusiyyətlərindən
biri kimi müəyyənləşdirib.
Hazırda kompüterdən, multimediadan,
ağıllı lövhədən qismən də olsa istifadə etmədən daha
böyük cəmiyyətə
çıxmaq olmaz, çünki
şagirdi cəlb edən tədris prosesini yaratmaq, maraqlı
dərs qurmaq üçün
texnika əsri olan XXI əsrin
tələblərinə uyğunlaşmaq
lazımdır.
İKT
ümumbəşəri dəyərlərin tərkib hissəsi
olmaqla digər fənlərin öyrənilməsində
tətbiqi biliklərə yiyələnmək üçün
real əsas yaradır. Fənlərarası
inteqrasiya müasir
biliklərə və bacarıqlara malik Azərbaycan
vətəndaşlarının formalaşmasına təsir edən
vacib amildir. Təlimin
stimullaşdırılmasında, şagirdlərin fəallığının
təmin edilməsində, nəzərdə tutulan
məzmunun ətraflı mənimsədilməsində
inteqrasiyanın tətbiqi kurikulumun tələbidir.
Məsələn: informatikanın riyaziyyat
fənni ilə inteqrasiyasına sadə bir
nümunə deyək. Funksiyanın tədrisi zamanı Microsoft Excel
proqramının imkanlarından istifadə edərək qrafiklərin
dəqiq qurulmasını əyani şəkildə tətbiq
etmək olar. Bu şəkildə
dərsin əyaniliyi şagirdlərdə izləməyi,
müqayisə etməyi, ümumiləşdirməyi və nəticə
çıxarmağı formalaşdırır. Riyaziyyat fənninin informatika
fənni ilə inteqrasiyası şifahi hesablamalarda, yeni
materialın öyrənilməsində, məsələnin həllində,
şagirdlərin tədqiqat fəaliyyətinin təşkilində
özünü doğruldur.
Yaxud da
fizikanın tədrisində kompüter
texnologiyalarının imkanlarına nəzər salaq: fiziki proses
və hadisələri, fiziki
anlayış, qanun, quruluş,
sxem və xassələri təbii şəkildə
istənilən anda illüstrasiya
edə bilməsi, vizuallaşdıra bilməsi, virtual laboratoriya işlərinin
aparıla bilməsi, animasiyaları qurmaq imkanının
olması, az vaxt ərzində
çox informasiya
çatdıra bilməsi və s. misal göstərmək olar. Ümumiyyətlə, tədris olunan bütün fənlərlə
informatika fənninin inteqrasiyası təlim
prosesinin operativliyinin
təmin edilməsində, şagirdlərin maraqlarına uyğun olaraq diqqəti cəlb
edən fraqmentlərdən istifadə edilməsində və
müasir texnologiyalara
şagirdlərdə marağın oyanmasında gözəl
effektə malikdir.
İnformatika fənni digər
fənlərdən fərqli olaraq, sürətlə
inkişaf etdiyi üçün bu fənni
tədris edən müəllimin daim öz üzərində işləməsi
lazımdır. Çünki bugünkü material
aktuallığını gələcəkdə saxlamır,
işlədiyimiz müəyyən tətbiqi proqramlar isə sabahkı yeni proqramların yaranması nəticəsində
köhnəlir, bu da yeni proqramların öyrənilməsi və tətbiqi
məsələsini zərurətə çevirir.
Biz
yetişməkdə olan gənc nəsli
müstəqil həyata hazırlayırıq. İnformatika
fənn kurikulumunda bu
fənn üzrə tədrisin məqsədi, məzmunu və
təşkili formaları vətənini sevən, onun inkişafında öz
sözünü deyən Azərbaycan vətəndaşlarının
yetişməsini və bu müqəddəs
vəzifənin reallaşmasını şərtləndirir.
Lütviyyə ƏHMƏDOVA,
Mingəçevir şəhəri N.Ahəngari
adına 13 nömrəli tam
orta məktəbin riyaziyyat-informatika
müəllimi
Azərbaycan
müəllimi.- 2012.- 5 oktyabr.- S.11.