Şagird
şəxsiyyətinin formalaşmasında müəllim-şagird
münasibətlərinin rolu
Təhsilin müasir vəzifələri
hər şeydən əvvəl şagirdin tam bir şəxsiyyət
olaraq sərbəstlik əldə etməsini tələb edir.
Məktəbdə şagird
üçün elə demokratik bir şərait
yaradılmalıdır ki, təlim əməyi və tərbiyəvi
təsirlər şagird üçün cansıxıcı fəaliyyətə
çevrilməsin. Şagird öz bacarığını, nəyə
qadir olduğunu nümayiş etdirə bilsin. Bunun
üçün məktəbdə müəllim-şagird
münasibətləri səmimiyyətə və
qarşılıqlı etimada əsaslanmalıdır.
Müəllim-şagird münasibətlərinin
mərkəzində müəllim dayanır. Xalq
özünün ən qiymətli, ən əziz sərvətini
- övladlarını müəllimə etibar edir. Şagird
şəxsiyyətini formalaşdırmaq vəzifəsini həyata
keçirən müəllim özü hərtərəfli
şəxsiyyət kimi təşəkkül tapmalı, hər bir şagirdə humanistcəsinə
yanaşmalı, eyni zamanda müasir
tələblərlə
ayaqlaşan bir
ziyalı olmalıdır.
Təcrübə göstərir ki,
şagirdə müəllim şəxsiyyətinin təsirini
heç nə ilə əvəz etmək mümkün
deyildir. Müəllimin sözü ilə əməli
arasında fərq olmamalıdır.
Hazırkı dövrün müəllimi
hərtərəfli biliyə, elmi-texniki nailiyyətləri tətbiq
edə bilmək bacarığına malik olmalıdır.
Şagirdın də məhz bu tələblər səviyyəsinə
hazırlanması onun pedaqoji əməyinin əsas məqsədi
olmalıdır. Bu məqsədə nail olmaq üçün
həm dövri mətbuatı
müntəzəm izləyir,qabaqcıl pedaqoqların
yeniliklərini öyrənib öz işimə tətbiq etməyə
çalışıram.
İstər sinif, istərsə də məktəb
şagird kollektivi yekcins deyildir. Burada yaxşı nümunəvi
sayılanlarla yanaşı "çətin",
"intizamsız" şagirdlərə də rast gəlinir.
Bəzi hallarda belə şagirdlə iş faydasız
görünür, bir çox müəllimlər isə belələri
ilə məşğul olmağı əhəmiyyətsiz
hesab edirlər. Şagirdlərin təlim marağının
azadlığı hazırkı dövrdə bu cür faktlara
daha çox rast gəlinir. Mən bu qəbildən olan
şagirdlərə həmişə nikbin yanaşmış,
ardıcıl məqsədyönlü tərbiyəvi təsir
göstərmiş, onlarda öz qüvvələrinə inam
yaratmışam. Düşünürəm ki, "müsbət
cəhətlərinə istinad etməklə şəxsiyyətin
tərbiyələndirilməsi" pedaqoji prinsipinə riayət
edən hər bir müəllim şagirdlərlə
münasibətinin düzgün təşkilinə nail ola bilər.
Müəllim öz şagirdlərini
sevməlidir, onların psixoloji yaş və əqli keyfiyyətlərini
nəzərə almalıdır. Fərdi xüsusiyyətlərini
bilmək müəllimə imkan verir ki, şagirdlərin hər
birinə düzgün yanaşa bilsin. Düzgün humanist və
demokratik yanaşma müəllimi hakim, şagirdi günahkar vəziyyətindən
çıxarır, onların arasında
qarşılıqlı dostluq və hörmət münasibətlərinin
formalaşmasına şərait yaradır.
Şəxsiyyətinə hörmət
edilən şagird öz ləyaqətini dərk edir,
özünün cəmiyyətə, xalqına layiq bir vətəndaş
olacağına, həyatda layiqli yer tutacağına inanır.
Müəllim şagirdin şəxsiyyətinə hörmət
etməklə onun qəlbinə, mənəviyyatına bir
sakitlik bəxş edir. Müəllim şagirddə dosta,
xalqa, vətənə qarşı məhəbbətlə
yanaşı, düşmənə nifrət oyatmalıdır. Düşmənə nifrət
oyatmaq vətənpərvərlik tərbiyəsinin
mühüm tərkib hissəsidir. Bu hisslərə istinad etməklə
şagirdləri vətənin müdafiəsinə hər an
hazır olmağa hazırlamaq günümüzün tələbidir.
Müstəqil Azərbaycanımızın
gələcəyi olan şagirdlərlə münasibətdə
müəllimlər olduqca diqqətli olmalıdırlar.
Pedaqoji əməkdaşlıq elə qurulmalıdır ki, hərtərəfli
şəxsiyyət tərbiyə etmək mümkün olsun.
Bunun üçün hər bir müəllim zəhmətə
qatlaşmalı, müəllim-şagird münasibətlərini
düzgün təşkil etməlidir.
Könül
VASANOVA,
Zaqatala
şəhər Humanitar
fənlər
gimnaziyasının tarix müəllimi
Azərbaycan
müəllimi.- 2012.- 19 oktyabr.- S.11.