Görkəmli alim, böyük vətəndaş
Dünya
elminin möhtəşəm
simalarından biri olmuş
görkəmli fizik Albert
Eynşteyn yazırdı: "Bəşəriyyətin
gələcəyi elmi-tərəqqinin sabahından bir
o qədər asılı deyil,
insani əxlaqın və mənəviyyatın
sabahkı mənzərəsindən asılıdır". İnsan övladı ağlın və
kamalın gücü ilə əldə etdiyi mənəvi sərvətləri, bəşəri
ideyaları qabarıq şəkildə gerçəkləşdirib,
ictimai fikrə, mənəvi iqlimə nəvaziş
göstərib, onun qayğısına qalarsa insan fenomeni,
cəmiyyət faktoru da
yüksək və orijinal tərəqqi yoluna düşmüş
olar. Təqdim olunan bu
mülahizələr üzərində düşünərkən,
cəmiyyətin inkişafı yolunda, elm və mədəniyyət
işığında fədakarlıq nümunəsi göstərən,
söz və əməl etiqadında həmişə
münəvvər görünən, həyatını milli və ümumbəşəri məqsədlər
yolunda şam kimi əridən mətin insanlar
yada düşür. Bir daha onların şəxsiyyətinə, mənəviyyatına,
fəlsəfi-humanist ideyalarına möcüzə kredosu kimi baxır, sənət
və ömür-gün
yollarındakı vüsətli inkişafa
yüksək dəyər verir, idrak və ağıl mülkündən süzülüb gələn müdrik,
aforistik deyimlərinə, əldə
etdikləri elmi nailiyyətlərə
görə onları dahi adlandıranlara təkrarən
haqq qazandırmalı olursan.
Doğma vətənimiz Azərbaycanda
da belə nadir keyfiyyətlərə
qadir olan şəxsiyyətlər
çoxdur.
85
illik mənalı ömrünün
altmış ilini elmə, xalqının
maariflənməsinə həsr edən, pedaqogika
elminin korifeylərindən biri,
öz dəyərli əsərləri ilə
ölkəmizdə və xaricdə yüksək nüfuz qazanan, milli və bəşəri ideyaları ilə
pedaqoji fikir tariximizi zənginləşdirən, ictimai-siyasi, sosial-mədəni və
ideya-əxlaqi mühitimizin aparıcı
ziyalılarından olan, xalqını, vətənini
dərin məhəbbətlə sevən, neçə-neçə
nəsillərə maarifləndirici çıraq tutan, nümunəvi övladlar
ərsəyə gətirən Prezident təqaüdçüsü,
əməkdar elm xadimi,
pedaqoji elmlər doktoru,
professor, Azərbaycan Dillər Universitetinin pedaqogika
kafedrasının müdiri Nurəddin Mustafa oğlu Kazımov da belə bir ömür sahibi kimi xalqımızın dərin rəğbətini
qazanmışdır.
Ömrünün bu müdriklik zirvəsini halal
əmək və saf əqidə ilə fəth
edən Nurəddin Kazımovun həyat və fəaliyyəti
haqqında oxuculara dəyər verəcək
sonsuz sayda biblioqrafik məlumatlar vardır. Lakin onun müasir
oxucu üçün
maraqlı görünən həyat xronikasının bəzi
səhifələrini xatırlamaq, güman
edirik ki, yerinə
düşər.
N.Kazımov
1926-cı il aprelin
28-də Gəncə şəhərində anadan
olmuşdur. 1933-cü ildə orada "III İnternasional"
adına orta ümumtəhsil məktəbinə
daxil olmuş və
1943-cü ildə həmin məktəbi bitirmişdir.
1945-ci ildə Azərbaycan Dövlət Universiteti
tarix fakültəsinin fəlsəfə
şöbəsinə daxil olmuş və təhsilini davam etdirmək
üçün 1947-ci ildə Leninqrad (Sankt -Peterburq) Dövlət Universitetinin
fəlsəfə fakültəsinin III kursuna
köçürülərək, oranı 1950-ci ildə
yüksək təlim müvəffəqiyyəti ilə bitirmişdir.
1950-1952-ci
illərdə Nuxa (Şəki) Müəllimlər
İnstitutunun pedaqogika
və psixologiya kafedrasında baş müəllim vəzifəsində
işləmişdir. Onun sonrakı əmək fəaliyyəti Bakı şəhəri
ilə bağlı olmuşdur. Əvvəlcə
Bakı Vilayət Maarif Şöbəsində
məktəb inspektoru (1952-ci ilin sentyabrından 1953-cü ilin
mayına qədər), sonra isə Azərbaycan
SSR Maarif Nazirliyində (1953) Ali və orta pedaqoji təhsil şöbəsində inspektor vəzifələrində çalışmışdır.
Elmi-pedaqoji fəaliyyətə olan sonsuz marağı onu Azərbaycan Dövlət Elmi-Tədqiqat Pedaqogika İnstitutunun (indiki Azərbaycan Respublikasının Təhsil
Problemləri İnstitutu) aspiranturasına
gətirmiş, 1953-1956-ci illərdə burada
aspirant ömrü
yaşamışdır.
Pedaqoji fəaliyyət, məhsuldar
elmi əmək onun həyatının
ayrılmaz hissəsi olduğundan, o, aspirantura təhsilini başa vurduqdan sonra 1956-1957-ci illərdə yenidən Azərbaycan
SSR Maarif Nazirliyinin Ali və orta pedaqoji təhsil şöbəsinə inspektor vəzifəsinə dəvət olunmuşdur.
Ali məktəb həyatının
rəhbərlik və idarəetmə üslubuna
yaxşı bələd olan Nurəddin
Kazımov 1957-ci ildə M.F.Axundov adına
Pedaqoji Rus Dili və Ədəbiyyatı İnstitutunda
baş müəllim, 1957 və 1973-cü
illərdə Azərbaycan Dövlət Elmi-Tədqiqat Pedaqogika İnstitutunda elmi işlər üzrə direktor
müavini, sonra isə
direktoru (1973-1976) olmuşdur.
Onun elmi-istehsalat
fəaliyyətinin nəticələri yazmış olduğu dissertasiyalarda daha bariz şəkildə
öz ifadəsini tapmışdır. Ona 1958-ci ildə
"Müqayisə haqqında K.D.Uşinskinin
fikirləri və məktəb təcrübəsi üçün bunun əhəmiyyəti"
mövzusunda dissertasiyasına görə pedaqoji elmlər namizədi, 1969-cu ildə isə
"Məktəbdə müqayisə üzərində işin nəzəriyyəsi və təcrübəsi"
mövzusunda yazdığı əsərə
görə pedaqoji elmlər doktoru elmi dərəcəsi verilmişdir.
1963-cü ildə professor elmi
adına layiq görülmüşdür.
Professor Nurəddin Kazımovun elmi-pedaqoji fəaliyyətinin böyük
mərhələsi isə ali məktəb
həyatı ilə bağlı olmuşdur.
1976-1982-ci illərdə V.İ.Lenin
adına APİ-də (indiki Azərbaycan
Dövlət Pedaqoji Universiteti)
prorektor vəzifəsində işləmişdir.
1984-cü
ildən isə Azərbaycan Dillər Universitetinin
pedaqogika kafedrasının müdiri
kimi öz şərəfli
işini davam etdirir.
Professor Nurəddin Kazımovun həyat
salnaməsindən gətirilən tərcümeyi-hal fraqmentləri
bir daha sübut edir ki, qəlbində paklıq, qurub-yaratmaq
şövqü yaşadan
İnsan övladının əbədiyaşar
keyfiyyətləri onu həmişə müdrik saxlayır, ixtiyar
çağında da "qocalmağa",
"giley-güzar" etməyə qoymur.
Nurəddin müəllimin çoxcəhətli
fəaliyyəti və elmi təfəkkürü,
məntiqi düşüncə tərzi, tədris və idrak bacarığındakı metamorfozalar
da təsdiq edir ki, o, yaradıcılıq
yoluna ehtişamlı görünmək üçün yox, real gerçəklikləri olduğu
kimi obyektiv baxım
mövqeyindən dəyərləndirdiyi üçün
cəsur və iradəli görünür.
O, tədqiq etdiyi problemə,
təhlilini apardığı fakt və
hadisələrə elmi nəzəri, qanunauyğun baxışlar sistemi
ilə nəzər saldığı üçün
daima metodik təhkiyələrində,
pedaqoji mühakimələrində, iti zəkalı mükalimələrində sərrast
bilik və bacarıq nümayiş
etdirə bilir. Onun
mükəmməl və novator ruhlu konseptual
baxışlarında gerçək elmi metodologiya, real ideya-nəzəri
əsaslandırma yozumu çox
qüdrətlidir.
Professor Nurəddin Kazımovun elmi-pedaqoji fəaliyyət yolu
ilə tanış olanlar yaxşı
bilirlər ki, o,
apardığı tədqiqatlar sahəsində birmənalı
olaraq nüfuzlu alimə
çevrilmiş, pedaqoji
problemlər üzrə xeyli sayda yeni fikir
və nəzəriyyələr
formalaşdırmışdır. O, xüsusən
son illərdə qələmə
aldığı monoqrafik nəşrlərində
dinamik və təşəbbüskar əməl
nümayiş etdirərək pedaqoji elm və təcrübəyə
milli pedaqogika
prizmasından yanaşmış, ən böyük
uğurlarını tarixi-müqayisəli şərhlərlə
sübut edərək, ənənəvi
pedaqogikanın uğursuzluqlarının səbəblərini
tənqidi təhlil əsasında tam ortaya çıxararaq, öz
ideyalarındakı elmi yeniliklərə özü tərəfindən mənəvi dəstək
vermişdir.
Elm və təhsil yolunda fədakar ömür
yaşamış professor Nurəddin
Kazımov daim yeni elmi axtarışlar sorağındadır. Onun düşüncələrinin, həyat
prinsiplərinin əsasını dialektik
təfəkkür inkişafı təşkil edir.
Onun
elmindən hali olanlar
yaxşı bilirlər ki, o,
bütün bilik və
erudisiyasını "yaxşı insan",
sağlam cəmiyyət ruhunda
kökləyən şəxsiyyət
hazırlığına sərf edir, mövcud cəmiyyət prinsiplərinə mübariz, vətəndaşlıq
mövqeyindən, lazımi hallarda isə
tənqidi rakursdan, radikal
münasibətdən yanaşmağı da
çox doğru-düzğün
bacarır, elmi-diaqnostik həqiqəti tam açmaq üçün fakt və
hadisələrin obyektiv təhlil süzgəcindən
keçirilməsinə və dəqiqləşdirilməsinə
böyük rəvac verir.
Professor Nurəddin Kazımovun fəaliyyəti
çoxcəhətlidir.
Ona görkəmli alim, ustad müəllim, mahir
pedaqoq, müdrik filosof, yenilikçi metodist, kamil insan, yenilməz
şəxsiyyət və nəhayət, böyük vətəndaş
demək olar. Öz fikrini formal məntiqə
yox, dialektik məntiqə istinadən qurmağı
yaxşı bacaran professor Nurəddin Kazımov elmi
araşdırmalarını sırf yeni pedaqoji təfəkkürlə,
nəzəri konseptual baxışlarını müasir cəmiyyət
psixologiyasına uyğun zəmində hasilə gətirə
bilir.
Alimin uğurlu
axtarışlarının möhkəmlənməsinə xidmət edən
qənaətlərindən biri də onun pedaqogikada ilk dəfə
olaraq milli və dünyəvi zəmində pedaqoji proses
anlayışlarının tədqiqat prinsiplərini yeni
texnologiya əsasında işləyib, bu məzmunda inikas
olunan təlim, tərbiyə, təhsil və psixoloji
inkişaf vəhdətini qarşılıqlı, əks əlaqə
yaradan, unikal obyektiv qanunauyğunluq kimi dəyərləndirməsi
olmuşdur. Yəni o, pedaqoji prosesin öz əhəmiyyətinə
görə bütün istiqamətlərdə və sahələrdə
məzmununa pedaqoji anlayış kimi baxaraq və bu
anlayışları daxil etməklə, müasir elmi
pedaqogikanın inkişaf dinamikasına təkan verəcək
qüdrətli bir yenilik gətirmişdir.
Professor Nurəddin Kazımovun milli pedaqogikaya gətirdiyi elmi yeniliklərin əhatə
dairəsi daha geniş və rəngarəngdir.
O, elmi və pedaqoji fəaliyyətində ilk dəfə olaraq
irsiyyət, mühit, tərbiyə və şəxsi əmək
yolunun qarşılıqlı vəhdəti ilə şəxsiyyət
formalaşdırmağın mümkünlüyünü;
adamlarda qabiliyyətlərin formalaşması mexanizmini;
müqayisə probleminin elmi-nəzəri əsaslarını;
təlim texnologiyasının üsul, qruplaşma, mərhələlik
prosesləri ilə xarakterizə olunan ünsürlərlə
vəhdət nəzəriyyəsini; pedaqoji proses
qanunauyğunluqlarını; dünyagörüşü
anlayışına elmi istiqamət verən metodologiyanı; təlim
zamanı müəllimin öz psixoloji vəziyyətini tənzimləmə
mexanizmini; "Müəllim kimdir?" dilemmasının məntiqi-sosial
köklərini; pedaqogikada əyanilik prinsipinə yeni məzmunda
- konkret anlayış və təsəvvür yolu ilə
gerçəkləşməsini və bir sıra digər
sanballı elmi axtarışları ilə bu elm sahəsinin
inkişafını daha yüksək mərhələyə
qaldırmışdır. Onun yaradıcılıq fəaliyyətinin
parlaq təzahürləri olan "Nurlu yol" (1983), "Tərbiyənin
elmi-pedaqoji əsasları" (1983), "Pedaqogika"
(müştərək) (1996), "Ali məktəb
pedaqogikası" (1999), "Milli pedaqogika yollarında"
(2001), "Məktəb pedaqogikası" (2002), "Məktəb
pedaqogikası sxemlərdə" (2003), "Azərbaycan milli
izahlı ensiklopedik pedaqoji lüğət" (müştərək)
(2005), "Müqayisənin nəzəri və əməli
problemləri" (ağlın sönməz məşəli)
(2005), "Pedaqogika kafedrası üzrə təhsil
proqramı (kurikulum)" (müştərək) (2005), "Mərhələli
tərbiyə nəzəriyyəsi" (2007), "Pedaqoji
ustalığın problemləri" (2009), "Tətbiqi
pedaqogika" (2010), on altı cilddən ibarət
"Seçilmiş əsərlər" (2011) və bir
çox digər kitabları respublika və dünya ictimaiyyətinə
təqdim edilmişdir.
Onun orta ümumtəhsil
məktəblərinin III, IV sinifləri
üçün "Ana dili" (1970-2003) və "Oxu"
(1970-2005) dərslikləri və 500-dən artıq müxtəlif
səpgili əsərləri təlim-tərbiyə nəzəriyyəsi
və təcrübəsini xeyli zənginləşdirmişdir.
O, elmi-pedaqoji fəaliyyətini bir qabaqcıl təhsil təşkilatçısı
kimi də şərəflə doğruldur. Neçə
illərdir ki, (1976) Respublika Pedaqoji Cəmiyyətinə
başçılıq edir. "Milli
pedaqogika məktəbi" adlı (2006) elmi-nəzəri-metodik
jurnalın elmi məsləhətçisidir.
Nurəddin müəllim tələbələrin də
sevimlisidir. Müstəqil həyata vəsiqə alan gənclərlə daim təmas qurmaq, onlara
peşə və sənət yollarında məsləhətçi
və munis olmaq onun yüksək iradi-mənəvi keyfiyyətidir.
Xüsusən tələbə mənəviyyatına
halallıq, pak və saf əqidə nuru çiləmək bu
müdrik şəxsiyyətin həyat kredosudur.
Professor Nurəddin Kazımovun bitib-tükənməyən
həyat eşqi, yaradıcılıq
şövqü geniş və çoxşaxəlidir.
Müstəqilliyimizin
ilk illərindən ta
bu günədək o, mübariz vətəndaş kimi mənfur
erməni diasporasına qarşı yüksək vətəndaş-alim
mövqeyindən ciddi münasibət bildirmiş, doğma Vətənimizin
ayrılmaz tərkib hissəsi olan Qarabağın
azadlığı və müstəqilliyi yolunda
axıdılan qanların baiskarlarına və "sapı
özümüzdən olan baltalar"ın
kütlüyünə, ətalətinə, nankorluğuna qarşı
çıxmışdır.
Onun pedaqoji fəaliyyətinin ən
qaynar məqamları isə hazırda
çalışdığı Azərbaycan Dillər
Universiteti ilə bağlı olmuş, xarici dil ixtisası
üzrə pedaqoji kadrların hazırlığına həsr
olunmuşdur.
Rəhbərlik etdiyi pedaqogika
kafedrasında formalaşdırdığı
işgüzar mühit, çalışdığı tədris
ocağında ağsaqqallıq nüfuzu onu kollektivin sevimlisi
etmişdir.
Nurəddin müəllimin valideynlik və ailə
nüfuzu da çoxlarına örnək olmuş, nəvə-nəticə,
övlad tərbiyəsində onun alicənab keyfiyyətləri
həmişə nümunə göstərilmişdir.
Ali təhsil görmüş həyat
yoldaşı Bikə xanım onunla, o da Bikə xanımla fəxr
edir. Ata yolunun sadiq davamçıları
olan övladlarından ikisi - Ayaz (əfsuslar olsun ki, həyat
onu sıramızdan vaxtsız apardı) və Nurlanə öz
fəaliyyətlərində alim pedaqoq qüdsiyyətini şərəflə
doğrultmuşlar.
Ailənin ilkin övladı
Araz Kazımov isə Bakı şəhərinin
iri rayonlarından birinin xalq hakimi vəzifəsində
çalışaraq, ləyaqətlə öz dövlətinə və xalqına xidmət edir.
Nurəddin müəllimin əməyi dövlət
və xalq tərəfindən həmişə layiqincə
qiymətləndirilib, bu şərəfli fəaliyyət və
uğurlarına görə "Qabaqcıl maarif xadimi",
"SSRİ maarif əlaçısı" döş
nişanları, "Şərəf nişanı" ordeni
ilə təltif olunmuş, "Əməkdar elm xadimi" fəxri
adını almışdır.
Nurəddin müəllim ömrünün
85 illik zirvəsinə çatmışdır. Bu müdrik və ixtiyar
çağında da xalqına, vətəninə xidmət
amalı yenə də onu yazıb-yaratmaq məsuliyyətindən
geri qoymur. Fədakar əməyi sayəsində Azərbaycan
elminə, təhsilinə öz layiqli töhfələrini
verir.
Vidadi BƏŞİROV
Azərbaycan müəllimi.- 2012.- 6 yanvar.- S.7.