Kimya
dərslərində informasiya – kommunikasiya texnologiyalarının tətbiqi
Təhsil islahatının tələblərinə
uyğun olaraq hazırda tədris
prosesində interaktiv təlim metodlarından geniş istifadə
olunur. Fənlərin yüksək səviyyədə tədrisi
müəllimlərin bilik və bacarıqlarından çox
asılıdır. Əlbəttə, şəxsiyyətyönümlü
yeni məktəbi yeni nəsil müəllimlərsiz təsəvvür etmək çətindir.
Yeni pedaqoji texnologiyalar və müasir təlim
üsullarını öyrənmək, öz peşəkarlıq
səviyyəsini artırmaq müasir müəllimin ümdə
vəzifəsidir.
Tədris prosesində şagirdlərin tədqiqatı
və dərketməsi üçün müvafiq şəraitin
yaradılması, biliklərin yaradıcı tətbiqi, təfəkkürün
müstəqilliyi vacib amillərdəndir.
Digər fənlərdə olduğu kimi
kimya fənninin də müasir tələblər əsasında
tədrisi İKT-nin müntəzəm
istifadəsini tələb edir. Ən əsası isə
müəllimlərin dərsin tədrisinə böyük
maraq göstərməsi, təlimin təşkilinə
innovativ yanaşaraq dərsləri elektron formada keçməyə
səy göstərməsidir. Hər bir f'ənn müəllimi mövcud elektron dərsliklər, tədris
vəsaitləri ilə kifayətlənməyərək fəal
yaradıcılıq axtarışlarına qoşulmalı və
özləri də vəsaitlər hazırlayıb tətbiq
etməlidirlər. Şagirdlərin müxtəlif
mövzularda elektron layihələr hazırlayıb təqdim
etmələri, müəllimlərlə şagirdlərin birgə
innovativ axtarışlarının nəticəsi kimi diqqəti
cəlb edir. Şagirdlər İKT -nin müasir cəmiyyətdə
rolunu və əhəmiyyətini lazımi səviyyədə
dərk edərək onun sirlərini dərindən öyrənməyə
çalışırlar. Kimya dərslərində müxtəlif
təcrübələrin nümayişinə, mövzu ilə
bağlı praktik işlərin şagirdlər tərəfindən
yerinə yetirilməsinə ciddi fikir verilməlidir. Nəticədə
şagirdlərdə informasiyalaşmış cəmiyyətin
tələblərinə uyğun zəruri məlumatlarla
işləmə bacarıqları, kompüterdə daha populyar
olan proqram vasitələrindən istifadə vərdişləri
formalaşdırılır. Şagirdlər kompüterdə sərbəst
yazmağı bacarır, müəllimlər tərəfindən
verilən tapşırıqları vaxtında və keyfiyyətlə
yerinə yetirə bilirlər.
Kimya dərslərində İKT-dən
istifadə - yeni dərslərin
izahında təqdimatlardan bəhrələnərək
motivasiyanı daha maraqlı qurmaq, dərsin müəyyən
mərhələlərində elektron dərsliklərdən
istifadə etmək imkanı verir,
praktiki və laboratoriya işlərinin daha maraqlı
aparılmasına şərait yaradır.
İKT-dən istifadə eyni zamanda əyani
vəsaitlərin hazırlanmasına, nümayişin təşkilinə,
yoxlama testlərinin keçirilməsinə, kimyaçı
alimlər haqqında məlumatların əldə
olunmasına çox kömək edir.
Müasir dövrümüzdə
şagirdlərin İnternetdən istifadə etməsi, təfəkkürü
inkişaf etdirən düşündürücü suallarla
işləməsi daha maraqlı olur. Hər bir dərsi müasir
tələblərə cavab verən səviyyədə
qurmağa çalışmaq lazımdır. Belə ki, dərsin
mövzusundan asılı olaraq kartoçkalar, didaktik
materiallar, tədqiqat sualları, tapşırıqlar, yoxlama
testləri hazırlanmalıdır. Hər bir dərs
mövzunun tələbinə uyğun qurulmalıdır ki,
şagirdlər fəal olmağa, düşünməyə,
suallar qoyub ona cavab tapmağa və nəticə
çıxarmağa cəlb edilə bilsinlər. İKT vasitəsi
ilə kimya dərsində əyani vasitələrin ekranda
nümayişindən, elektron dərsliklərdən və hər
hansı bir şəkli İnternetdən tapıb istifadə
etmək olar. Məsələn, atom və molekullar haqqında
məlumat verdikdə atomların görüntüləri və
hərəkətləri şagirdlər üçün maraq
doğurur.
Təqdimatlardan istifadə edərək,
motivasiyanı maraqlı qurmaq üçün şəkillərdən
əlavə qısametrajlı filmlərdən fraqmentlər də
verilə bilər. Məsələn, "Avaqadro
qanunu", "Qazların molyar
həcmi" mövzusunu keçdikdə Avaqadro haqqında məlumatlar,
onun apardığı təcrübələri film vasitəsilə nümayiş
etdirmək dərsi daha maraqlı edər. "Atomlar və
molekullar" mövzusunu izah edərkən atomların və
molekulların
parçalanması və çevrilmələrin modellərini
göstərmək daha yaddaqalandır. Fizika fənni ilə fənlərarası
əlaqə yaratmaq, atom nüvəsinin özünün də
mürəkkəb olub proton və neytron adlanan hissəciklərdən
təşkil olunması şagirdlərin yadına salınır.
Lövhənin interaktiv lövhəyə
çevrilməsi üsulundan müxtəlif
tapşırıqların cədvəllər, sxemlər əsasında
verilməsi zamanı istifadə olunur. Məsələn:
- hidrogen və onun birləşmələrinə
dair sxemin araşdırılması;
- sxem üzrə sorğu;
- praktik iş, çalışma və
məsələ həlli.
Hidrogenlə bağlı lazım olan
bütün nəzəri, praktik iş, çalışma və
məsələləri aşağıdakı plan əsasında
izah etmək məqsədəuyğundur:
- hidrogen
bir element kimi;
- hidrogen
bir maddə kimi;
- hidrogen
birləşmələri haqqında
məlumat.
Bu zaman aşağıdakı
məsələlərə xüsusi diqqət yetirilməlidir:
1. Hidrogen və hidrogen birləşmələri
a) fiziki
və kimyəvi xassələri
(laboratoriya məşğələləri)
b) reduksiyaedici
kimi
2. Hidrogen və onun birləşmələrinin
tətbiq sahələrindən
(gübrələrin
istehsalı, metalların
reduksiya edilməsi, hidrogen-xloridin sintezi, xlorid turşusunun alınması,
metil spirtinin alınması, metalların
kəsilməsi və
qaynaq edilməsi, bitki yağlarının bərk yağlara çevrilməsi, ammonyakın
sintezi, nitrat turşusunun istehsalı və mühərriklərdə
yanacaqlar) ibarət hidrogen mövzusuna aid proqram sxem hazırlanır
və dərsin izahı qurtardıqdan sonra şagirdlərə təqdim olunur. Suallar qoyulur, şagirdlərin verdikləri düz və ya səhv
cavablar yoxlanılır.
Kompüterdə test verilir, şagird sualları cavablandırılır
və qiymətləndirilir.
Şagirdlərə verilən bəzi
mövzularla əlaqədar
təqdimatların hazırlanması
diskussiya tipli dərslərdə istifadə
edilir.
Göründüyü kimi, İKT-dən istifadə kimya dərslərinin daha maraqlı və keyfiyyətli keçməsinə kömək
edir.
Ətrabə ƏLİYEVA
Azərbaycan müəllimi.- 2012.- 27 yanvar.- S.4.