Jurnalist olmaq istəyənlər
mütləq
qabiliyyət
imtahanından keçməlidir
Mütəxəssislər bunun zəruri olduğunu bildirirlər
Qabiliyyət imtahanları ilə bağlı hesab edirəm ki, bu, çox düzgün təklifdir və bunu biz nəzərə almalıyıq. Çünki jurnalistika xüsusi bir peşədir. Burada sadəcə olaraq gələcək jurnalistlərin peşəkarlığı, bacarığı testlə ölçülə bilməz. Ona görə hansısa formada, - əgər bu qabiliyyət imtahanı olarsa, - mən buna etiraz etmirəm. Baxın hansı formada bunu etmək mümkündür.
Prezident
İlham Əliyevin "Jurnalistlərin dostu"
mükafatının təqdim edilməsi
mərasimindəki yekun nitqindən
Bakı Dövlət Universiteti başda olmaqla ölkəmizin bir sıra özəl universitetlərində jurnalistika fakültəsi fəaliyyət göstərir. Məlumdur ki, həmin fakültələrə qəbul TQDK-nın keçirdiyi test imtahanları vasitəsilə həyata keçirilir. Lakin müşahidələr göstərir ki, hazırda jurnalistika fakültəsində təhsil alan tələbələrin əksəriyyəti ali məktəbi bitirdikdən sonra heç də öz ixtisasları üzrə işləmir. Bu da onu göstərir ki, həmin tələbələr jurnalist ixtisası alsalar da, əksəriyyətinin bu sahəyə meyli olmur. Məsələnin başqa tərəfi isə jurnalistikanı bitirib mətbuata gələnlərin bir çoxunun normal yazı belə yazmaq bacarıqlarının olmamasıdır. Müxtəlif vaxtlarda mütəxəssislər tərəfindən məsələnin həlli ilə bağlı müəyyən təkliflər irəli sürülmüş, jurnalistika fakültəsinə tələbələrin qəbulu zamanı qabiliyyət imtahanlarının vacibliyi gündəmə gətirilmişdir. Bu günlərdə ölkə Prezidenti cənab İlham Əliyevin jurnalistlərlə görüşündə həmin məsələ də müzakirə olunmuş, qabiliyyət imtahanlarının verilməsi ilə bağlı təklif ölkə başçısı tərəfindən müsbət qarşılanmışdır. Mövzu ilə bağlı mütəxəssislərin də fikirlərini öyrəndik.
Cahangir MƏMMƏDLİ,
BDU-nun jurnalistikanın nəzəriyyəsi
və
təcrübəsi kafedrasının müdiri, professor
Fakültəmizə
yaradıcılıq müsabiqəsi ilə qəbul ən optimal yoldur. Belə olanda bilirsən ki, bu tələbə jurnalist olmaq istəyir və
buna da qabiliyyəti var. İncəsənət universitetinin,
konservatoriyanın fakültələrinə qəbul olmaq üçün
abituriyentlər qabiliyyət imtahanları verdikləri kimi, jurnalistika fakültəsinə
də qəbul olmaq istəyən
abituriyentlər qabiliyyət imtahanı verməlidir.
Fakültəmizə daxil olmaq
istəyən abituriyentin öz
fikrini izah etməsi,
Azərbaycan dilinin leksikasını,
qrammatikasını orta məktəb səviyyəsində
bilməsi və digər bacarıqlara malik
olması vacibdir. Biz uzun müddətdir ki, bu məsələ ilə bağlı fikirlərimizi
bildirsək də qabiliyyət imtahanlarının keçirilməsi
məsələsi hələ də öz
həllini tapmayıb. Halbuki sovet dövründə abituruyentlər qabiliyyət
imtahanları verirdi və bu
praktika çox
müsbər nəticələnirdi. Jurnalistlərdən
və redaktorlardan ibarət komissiya tərəfindən abituriyentin
bilik və bacarığı müəyyənləşirdi
və təbii ki, bundan
sonra onlar şifahi imtahana
buraxılırdı. Test imtahanları tətbiq
olunandan sonra bu proses dəyişdi və
tələbələr birbaşa
fakültəyə daxil olmaq
imkanı əldə etdilər. Belə olduğu
halda fakültəyə gələn tələbələrin
bir çoxu bizi qane etmirdi.
Məsələnin ciddiliyi barədə TQDK-ya müraciət etsək də bu bir nəticə vermədi.
Onlar jurnalistika
fakültəsinin müəllimlərini guya
qəbul imtahanlarının nostalgiyası yaşamaları və
köhnə fikirdə olmaları ilə təqsirləndirdilər. Amma bu qətiyyən belə
deyil. İctimaiyyətə yaxşı məlumdur
ki, fakültəmiz həmişə şəffaf
fəaliyyət göstərib. Hətta biz
müəllimlərin heç birinin həmin qabiliyyət imtahanlarında iştirak etməməsinin, sadəcə olaraq redaktorlardan ibarət
komissiya tərəfindən belə
imtahanın və ya müsabiqənin
keçirilməsinin də tərəfdarı idik.
Lakin bu yaxınlarda
ölkə Prezidenti cənab İlham Əliyevin jurnalistlərlə görüşündə
məsələ gündəmə gəldi və Prezident bu məsələyə
müsbət reaksiya bildirərək müvafiq tapşırıqlarını verdi.
Nəzərə
çatdırım ki, dünyanın inkişaf etmiş ölkələrində
də qabiliyyət imtahanları ilə bağlı praktika geniş
yayılıb. Hətta həmin ölkələrdə jurnalist olmaq istəyənlərin
müəyyən təcrübə keçməsi və
KİV-də çalışması da ön plana çəkilir.
Bundan başqa, bir çox ölkələrdə
nüfuzlu mətbu orqanların və teleradio şirkətlərinin özünün
xüsusi məktəbləri var. Buna misal
olaraq BBC və EVRONEWS məktəblərini
göstərmək olar.
Şamil VƏLİYEV,
BDU-nun jurnalistika fakültəsinin
dekanı, professor
Jurnalistika
xüsusi bacarıq tələb edən peşədir. Buna görə də bu fakültəyə tələbələrin qəbulu
zamanı yaradıcılıq
müsabiqəsindən keçərək
qabiliyyət imtahanı
vermələri daha məqsədəuyğun olar.
Qabiliyyət imtahanı dünyanın
bir çox ölkələrində tətbiq
olunur. Düzdür, sovetlər birliyi
dövründə də
respublikamızda jurnalistika
fakültəsinə imtahan
verənlər qabiliyyət
imtahanından keçirdilər.
Lakin hazırda bu yalnız test imtahanları xətti ilə həyata keçirilir ki, bunun nəticəsində də bu sənətə
çoxsaylı təsadüfi
adamlar gəlir. Düşünürəm ki, bizdə
də qabiliyyət imtahanı tətbiq edilərsə, Azərbaycan
jurnalistikası daha da güclü, savadlı və peşəkar olar. Hazırda bu ideya dövlət
başçısı tərəfindən
də dəstəklənir.
Belə ki, Prezident İlham
Əliyevin jurnalistlərlə
son görüşü zamanı
əməkdar jurnalist,
Milli Məclisin deputatı Aqil Abbas çıxışında
bu məsələyə
toxundu. Mən də həmin
tədbirdə Mətbuat
Şurasının üzvü
kimi iştirakçı
idim. Görüşdə
Prezident bir çox təkliflər kimi, bu məsələyə
də müsbət münasibət bildirdi və əlaqədar təşkilatlara müvafiq
göstərişlərini verdi. Fürsətdən istifadə edib jurnalistikanın qayğılarına,
problemlərinə xüsusi
diqqət yetirən ölkə başçısı
cənab İlham Əliyevə dərin minnətdarlığımı bildirirəm.
Düşünürəm
ki, jurnalistika fakültəsinə qəbul
zamanı qabiliyyət
imtahanının olması
bizim işimizə də çox müsbət təsir edər. Jurnalistikanı istəməyən tələbələrdən jurnalist
hazırlamaq çox çətindir. Bu peşəni sevən şəxslərlə işləmək
daha məqsədəuyğundur.
Bu gün ölkəmizdə
intellektual, tədqiqatçı
jurnalistlərə, xüsusilə
sahə jurnalistikasının
mükəmməl şəkildə
formalaşmasına ehtiyac
var. Məlumdur ki, demokratik cəmiyyətin inkişafında, müasir
dünyada cərəyan
edən informasiya mübarizəsində mətbuatın
xüsusi yeri var. İstər klassik mətbuat, istərsə də beynəlxalq jurnalistika ənənələrində
yeni media texnologiyaları
sürətlə formalaşır,
inkişaf edir. Buna görə qloballaşan
dünyada, yeniləşən
texnologiyalar və düşüncə tərzinə
uyğunlaşmaq üçün
respublikamızda peşəkar
jurnalistlərə xüsusi
ehtiyac olduğunu düşünürəm.
Vüqar
RƏHİMZADƏ,
"İki sahil" qəzetinin baş redaktoru
Hər hansı
bir məqalə yaradıcılıq nümunəsi
deyilsə, o, heç
vaxt oxunaqlı ola bilməz.
Bəzən, jurnalist ümumiyyətlə,
hansı janrda yazdığını və
yaxud yazmalı olduğunu belə bilmir.
Müxtəlif
mətbu orqanlarda belə yazılara tez-tez rast gəlirik. Bu da, ilk növbədə, qeyri-peşəkarlıqdan, jurnalistikanın qayda-qanunlarına bələd
olmamaqdan irəli gəlir. Mən də o fikirlə çox razıyam ki, jurnalistika fakültəsinə qabiliyyət
imtahanından keçməyən
şəxslər qəbul
olunmasın.
Heç kimə
sirr deyildir ki, jurnalistika fakültəsi istedad
vermir, o, sadəcə
istedadı olanları
düzgün istiqamətləndirir,
onlara jurnalistikanın
sirlərini öyrədir,
janrlarını mənimsədir.
Yaradıcı qabiliyyəti olmayan
jurnalist istər müsahibə yazsın, istər reportaj, istərsə də oçerk, janrından asılı olmayaraq o yazı dadsız yeməyi xatırladacaq.
Bəzən
jurnalistin savadsızlığı
ucbatından bir məqalədə hətta
bir neçə janr bir-birinə qarışır. Bu dəhşətdir! Sarı mətbuatda belə hallara daha çox
rast gəlmək olar, çünki rəhbəri qeyri-peşəkar şəxslər
olan qəzetlərdə
sanballı, peşəkar
jurnalist kollektivi yaradıla bilməz. Onlar nəinki istedadsızdırlar,
istedadsız olduqları
qədər də təhlükəlidirlər. Odur ki, jurnalistika
fakültələrində qabiliyyət
imtahanları olduqca vacibdir və bu proses nə
qədər tez başlansa, bir o qədər yaxşı olar.
Müşfiq ƏLƏSGƏRLİ,
Jurnalistlərin Həmkarlar İttifaqının
sədri,
Azərbaycan Mətbuat Şurası sədrinin
müavini
Azərbaycanda medianın professionallaşmasına
mane olan məqamlar arasında iki məqam diqqəti xüsusi cəlb edir: bunlar KİV redaksiyalarında idarəedici şəxslər arasında ixtisaslı jurnalistlərin
kəmiyyətcə azlığı
və jurnalist ixtisasının
tədris edildiyi fakültələrə qəbul zamanı qabiliyyət imtahanlarının
tətbiq edilməməsidir.
Jurnalistika
spesifik sahədir, burada elmi biliklərlə
yanaşı, peşəyə
vurğunluq, insanlarla ünsiyyət qura bilmək və sair kimi xüsusi
bacarıqlar tələb
olunur. Əlinə jurnalist
diplomu alıb jurnalist statusu qazanan hər bir müxbir bu işin məsuliyyətini
daşımaqla bərabər
şərəfini də
həmişə uca tutmalıdır. Tələbə
qəbulu üzrə ümumi test imtahanları bu bacarıqları müəyyənləşdirmək üçün mexanizmlərə
malik deyil, yalnız elmi bilgiləri yoxlayır.
Qəbul imtahanları
zamanı yetərli bal toplaya bilmiş
abituriyentin yuxarıda
sadalanan xarakter xüsusiyyətlərinə malik
olmaması mümkün
haldır.
Elmi biliklərinə rəğmən jurnalistikaya
həvəsi və bacarıqları yoxlanılmamış
şəxslərin jurnalistika
fakültəsinə düşməsi
həm bu fakültədə
tədris prosesini
həyata keçirənlər
üçün, həm
də gələcəkdə
əməkdaşı olacaqları
redaksiyalar üçün
ciddi problemlər yaradırlar. Problemlərdən
ən sadə çıxış yolu jurnalist ixtisası üzrə qəbul zamanı abituriyentin elmi bilikləri ilə yanaşı
qabiliyyət imkanlarının
da yoxlanılmasıdır.
Media təmsilçiləri ilə
görüşündə cənab Prezident İlham Əliyevin jurnalistika fakültələrində
qabiliyyət
imtahanlarının tətbiq
edilməsinə müsbət
münasibət göstərməsi
bu sahədə əlavə imkanlar yaratmışdır. Hazırda Azərbaycan
Mətbuat Şurası
jurnalistika fakültələrində
qabiliyyət imtahanının
tətbiqi mexanizmlərini
hazırlayır. Bu mexanizmlər təhsil üzrə müvafiq dövlət qurumlarının
rəyi alındıqdan
sonra tətbiq edilməsi üçün
əlaqədar ünvanlara
göndəriləcək.
Akif
AŞIRLI,
"Şərq qəzeti"nin baş redaktoru
"Bu gün Azərbaycan
jurnalistikasında olan problemlərdən
biri də qabiliyyət imtahanlarının olmamasıdır.
Əgər o, tətbiq edilərsə, Azərbaycan jurnalistikası sözün əsl mənasında güclənər". Azərbaycan
Prezidentinin jurnalistlərlə
görüşündə Aqil
Abbas tərəfindən
səsləndirilən bu fikri çox yüksək qiymətləndirirəm. Doğrudan
da, jurnalistika fakültələrində qabiliyyət
imtahanlarının tətbiqi vacibdir. Əks-təqdirdə,
gənc jurnalist kadrlarının hazırlanmasında yaranan
problemlər həll olunmamış qalacaq. Jurnalist olmaq arzusunda olmayanlar bu fakültələrə
yerləşdirildikdə son nəticədə savadsız,
istedadsız jurnalist ordusunun yaranmasına gətirib çıxarır. Bu problem həll olunmalıdır.
Əgər bu gün jurnalistika fakültələrində təhsil
alan tələbələr
arasında sorğu keçirilsə aydın olar ki, tələbələrin
70 faizi həvəssiz
olaraq bu fakültəni seçib.
Ancaq, məncə tələbələr
yazılı imtahan verməyə də bilər. Yetər ki, onların
müxtəlif qəzet
və jurnallarda dərc olunmuş 5-6 məqaləsi komissiyaya təqdim olunsun. Yalnız komissiyanın yekdil rəyi ilə istedadı
və yazılı nitq bacarığı müsbət qiymətləndirilən
şəxslər jurnalist
adını daşımağa
layiq görülsünlər.
Şifahi imtahanlara isə ali məktəblərin
jurnalistika fakültəsinin
müəllimləri ilə
yanaşı, tanınmış
qəzet və jurnalların baş redaktorları da cəlb olunsunlar. Bu yalnız ümumi
işin xeyrinə olar və sonda
arzu olunan nəticə qazanılar.
S.SƏFƏROVA, N.RƏHİMOV,
"Azərbaycan müəllimi"
Azərbaycan müəllimi.- 2013.- 6 dekabr.- S.4.