Azərbaycan Milli Elmlər Akademiyasının
prezidenti Akif Əlizadənin
çıxışı
Hörmətli qurultay iştirakçıları! Çox hörmətli müəllimlər!
Mən sizin hamınızı səmimiyyətlə,
ürəyimin ən dərin guşələrindən gələn
bir səslə salamlayır, qurultayın
işinə uğurlar arzulayıram.
Mənim
çıxışımın mövzusu
respublikamızda elmlə təhsilin vəhdətinin zəruriliyinə
həsr olunub. M.V.Lomonosovun
gözəl bir sözü
var. Deyir ki, akademiya elə bir qurumdur ki,
o bizim ölkəyə
alimləri yaymaq üçün
yaranmışdır. Universitetlər isə akademiya
ilə qardaşdırlar. Amma universitet nəzdində də gimnaziyaların
olması çox vacibdir.
Çünki belə olmasa
o, toxumsuz bir tarlaya oxşaya bilər.
Bu həqiqətdir. Çünki
elmlə təhsilin vəhdəti daim
olmalıdır. Azərbaycan elminin
inkişafı bu vəhdətdən çox asılıdır. Bu
fikirlərlə biz neçə illərdir
ki, akademiyada təhsillə
elmin vəhdətini yaratmağa
çalışırıq. Bu sahədə
ilk addımlar atmaq istəyərkən
bizdə belə bir fikir
yarandı ki, akademiyada
magistratura açaq.
Fikirləşdik ki, bu,
elmimizə olduqca yardım edə bilər.
Lakin bu ideya hələ reallaşmadığından elmimizin başqa bir yolla - gənc
kadrların hazırlığının artırılması
yolu ilə inkişafına təkan vermək
qənaətinə gəldik. Sirr deyil ki, indi
elmə gələn bəzi gənclərin səviyyəsi o qədər də yüksək olmur. Biz istərdik ki, onların istedadları, savadları daha yüksək olsun.
Mən özüm neçə illər universitetlərdə,
Neft Akademiyasında diplom
işlərinin müdafiəsində iştirak
etmişəm və fikir vermişəm ki, bu işlərin bir çoxu ildən-ilə
bir-birini təkrarlayır. Bunları
gördükdən sonra belə qənaətə
gəldim ki, biz tələbələri
dəvət edib onları akademiyada,
onun institutlarındakı laboratoriyalarda
işlə təmin edək. Məqsədimiz bu
idi ki, tələbə
bilavasitə görkəmli alimin, püxtələşmiş
bir elmi işçinin yanında
çalışmaqla həm elmi baxımdan
inkişaf etsin, həm
də elmin ən qabaqcıl, ən ümdə
problemlərinin həllində iştirak etsin. Biz belə fikirləşirdik
ki, bu istiqamətlərin
cəmlənməsi tələbələri intellektual
baxımdan daha da inkişaf etdirər. Bu,
gözlənilən səmərəni verdi.
Sonra ikinci
addımı atmalı olduq. Fikirləşdik
ki, elmimizlə təhsilimizin vəhdətini
təmin etmək üçün
akademiyanın nəzdində baza
kafedralarının yaradılması faydalı olar.
Bunu Bakı Dövlət Universitetinin,
Azərbaycan Dövlət Neft
Akademiyasının rektorları ilə müzakirə etdik. Onlar bu
ideyaya dəstək verdilər. Buna görə mən fürsətdən
istifadə edərək onlara təşəkkür
edirəm. Onların dəstəyi ilə biz
bu baza
kafedralarını da yaratdıq. Tələbələr
gəlib bu baza
kafedralarında elmin ən qabaqcıl,
ümdə proqramları üzrə təhsil alırlar.
Mən Prezident Administrasiyasının rəhbəri cənab
Ramiz Mehdiyevin, Humanitar siyasət məsələləri
şöbəsinin müdiri Fatma xanım Abdullazadənin, təhsil naziri Mikayıl Cabbarovun burada iştiraklarından istifadə edərək
bir məsələyə də toxunmaq istəyirəm. Bizə belə gəlir ki,
təhsil proqramlarına bir də
baxılmalıdır. Bugünkü elmin ən qabaqcıl, həll edilmiş
və həll edilən problemləri orada
mütləq öz əksini
tapmalıdır.
Məsələn, deyək
ki, bizim alimlərin
neftlə bağlı son elmi
nailiyyətləri. Biz neft
ölkəsiyik. Təbii ki, bu sahədə elmimiz də
çox geniş inkişaf etmişdir. Məsələn,
hövzə modelləşməsi sahəsində
aparılmış tədqiqatları buna misal göstərmək olar.
Azərbaycan alimlərinin uğuru
sayılan bu modelləşməyə
görə yer təkinin zəruri inkişaf
tarixi nə cür
formalaşıbsa, biz onu
kompüter proqramı ilə bərpa edib o hövzənin inkişaf mərhələlərini müəyyən
edirik. Bu haqda universitetlərin müvafiq
proqramlarında məlumat çox
azdır, bəlkə də heç yoxdur. Bu bizim
elmimizin ən qabaqcıl sahə
proqramlarından biridir. Tələbə gəlib
bizim laboratoriyalarda
çalışmaqla bu sahədə dərin
bilik qazana bilər.
Başqa bir məsələ.
İndi dünyada xeyli inkişaf etmiş elm istiqamətləri
vardır. Məsələn, nanosistemlərin fizikası. Bu da fizika
fakültələrinin proqramlarında öz
əksini tapmalıdır. Bəlkə də tapıbdır, mən
indi bunu dəqiq bilmirəm.
Amma güman edirəm
ki, bu yeni
istiqamətlər orada əksini tapsa, bizim təhsilə xeyli kömək ola bilər.
Bir fikir də irəli
sürmək istəyirəm. Baxmayaraq ki, biz akademiyada
elmlə təhsilin vəhdətini yaratmağa
çalışırıq, eyni zamanda universitetlərin özlərində də
bu sahədə addımlar
atılmalıdır. Bizcə, universitetlərdə yeni elmi istiqamətləri əhatə edən
kafedraların açılması zərurətini həyat özü diktə edir.
Ənənəvi kafedralarla yanaşı,
belə kafedraların da olması vacibdir.
Bildiyiniz kimi, akademiya
təşkil olunan zaman
o, universitet təhsilindən
ayrılmış, yəni burada deinteqrasiya
yaranmışdır. Bir vaxtlar bu bir
mərhələ kimi bəlkə də zəruri
idi. Amma indi zaman dəyişib, inteqrasiya zərurəti yaranıb. Və bu gün təhsillə elmin çox böyük inteqrasiyası göz
qabağındadır. Bu haqda
da düşünmək lazımdır. Məktəblər,
müəllimlər bunu nəzərə
almalıdırlar. Gələcəyə baxan
gənc istedadın məktəb vaxtından inkişafı çox vacib amillərdən
biridir.
Mən müzakirə
üçün bir təklif
də irəli sürmək istəyirəm. Yaxşı olar ki, ümumtəhsil məktəblərində,
özü də hər bir
məktəbdə elm güşəsi
yaradılsın və o, şagirdlər üçün maraqlı bir
yerə çevrilsin. Həmin guşələrdə
Azərbaycan və dünya elminin bugünkü dinamik inkişafını əks etdirən materiallar toplansın. Elmin
dinamik inkişafının, elmlə təhsilin
vəhdətinin bu güşələrdə
kifayət qədər öz əksini
tapması, güman edirəm ki, şagirdlər üçün
də maraqlı olar. Onlar
həmin güşələrin önünə
yığışıb elmin öncül istiqamətləri ilə
bağlı müzakirələr apararlar ki, bu da
həmin istiqamətlərə onlarda maraq yaradar. Fikrimcə, Azərbaycanın
gələcək inkişafının təmin olunması məhz
bu gün məktəblərdə,
universitetlərdə, akademiyalarda elmə maraq və diqqətin yaradılmasından çox asılıdır.
Hörmətli qurultay iştirakçıları!
Bilirsiniz ki, Azərbaycan Prezidenti cənab İlham
Əliyevin Sərəncamı ilə "Azərbaycan 2020: Gələcəyə
baxış" İnkişaf
Konsepsiyası təsdiq olunmuşdur. Konsepsiya 2020-ci ilədək Azərbaycan Milli Elmlər Akademiyasının da inkişaf perspektivlərini
özündə əks etdirir. Güman edirəm ki,
konsepsiyanın işlənilməsində, əlbəttə,
təhsillə elmin vəhdəti geniş öz əksini
tapmalıdır.
Çox biliyə nail olmaq üçün,
püxtələşmək üçün
çox oxumaq gərəkdir.
Mən sizə gənclərimizi, şagirdlərimizi, tələbələrimizi
öyrətməkdə sağlıq və uğurlar
arzu edirəm.
Sağ olun.
Azərbaycan müəllimi.- 2013.- 20 dekabr.- S.4.