Bakı şəhəri
akademik Zərifə
Əliyeva adına liseyin direktoru
Məhəbbət Vəliyevanın
çıxışı
Hörmətli sədarət!
Hörmətli qurultay iştirakçıları!
Hər birinizi Azərbaycan müəllimlərinin XIV
qurultayı münasibəti ilə təbrik edirəm və
sizə uğurlar arzulayıram.
Bu gün Azərbaycan
təhsili özünün uğurlu inkişaf dövrünü yaşayır. Bu inkişaf təhsilin bütün mərhələlərində özünü göstərir. Milli təhsilimizə dövlət
qayğısının ildən-ilə artması onun dünyada geniş yayılmış təhsil
standartlarına yaxınlaşmasını təmin edir.
Diqqətinizi
uzaq keçmişə yönəltmək
istərdim. 1978-ci ildə Azərbaycan
müəllimlərinin VI
qurultayı keçirilirdi. Ümummilli lider Heydər
Əliyev həmin qurultayda belə bir fikir söyləmişdi:
"Çox uzun bir müddət ərzində məktəbin
işinə yalnız bir göstəriciyə
görə qiymət verilirdi: məktəbin nə qədər məzunu
tələbə olmuşdur. Bu nöqteyi-nəzəri dəyişdirmək
vaxtı gəlib çatmışdır. Bilikli,
bacarıqlı, əməksevər adamlar
yetişdirmək məktəbin ən birinci
vəzifəsidir. Bununla yanaşı, təhsilimizin
ən böyük məqsədi Azərbaycan
vətəndaşı, cəmiyyətin ləyaqətli üzvünü hazırlamaqdır". O zamanlar
müstəqil olacağımızı təsəvvür belə
edə bilməzdik. Müstəqil dövlətin vətəndaş
tərbiyəsinin birbaşa təhsillə
bağlı olması isə danılmaz faktdır.
Hələ 35 il bundan əvvəl
uzaqgörən, dahi şəxsiyyət
Heydər Əliyevin bu sərrast deyimi bu günümüz
üçün daha
aktualdır.
Ümumi orta təhsilin məqsədi
bir tərəfdən təhsilalanların
sistemli bilik,
bacarıq və vərdişlərə yiyələnməsini
təmin etməkdirsə, digər tərəfdən onları
ictimai həyata, səmərəli əmək
fəaliyyətinə hazırlamaq, milli mənəvi
və ümumbəşəri dəyərlərə sahib olan vətəndaş və şəxsiyyət
yetişdirməkdir. Bu mənada ümumtəhsil məktəbləri
dövlətin inkişafını təmin etmək üçün nəzəri və praktik biliklərə malik,
rəqabətqabiliyyətli kadrların yetişməsi üçün baza rolunu oynayır.
Son illər ölkəmizdə
aparılan sosial- iqtisadi
siyasət nəticəsində Azərbaycan sürətlə inkişaf etmişdir.
Gerçəkləşdirilən islahatlar
və genişmiqyaslı infrastruktur layihələri
həyatımızın yenidən qurulması üçün
böyük zəmin
yaratmışdır. Bu, ümumtəhsil
məktəblərinin sferasında da əsaslı
islahatların aparılmasını zəruri etmişdir.
Odur ki, 2003-cü ildən
təhsil sahəsində xeyli inkişafyönümlü
proqram və layihələr həyata
keçirilməyə başlanmışdır.
Aparılan islahatlarla yanaşı, təhsilimizdə bu gün də həllini
gözləyən bir çox
problemlər mövcuddur. Möhtərəm
cənab Prezident İlham
Əliyev demişdir: "Biz neft kapitalını intellektual
kapitala çevirməliyik". Sürətlə
inkişaf edən ölkəmizdə təhsil
sisteminin insan
kapitalının inkişafına cavab verməsi
üçün yeni
və daha mütərəqqi
islahatların həyata keçirilməsi zərurəti
yaranmışdır. Təbii ki, təhsil
hələ həyatın özü deyil, yalnız həyata hazırlıq mərhələsidir.
Bu baxımdan insanın bütün
sonrakı inkişafının bünövrəsi ümumi təhsilə əsaslanır. Məqsədə
çatmaq üçün
ən böyük məsuliyyət də
məhz ümumi təhsilin üzərinə
düşür. Yəqin ki, əksər hallarda məktəbdə
uşaqların üzündə təbəssümün, məmnuniyyət
hissinin
olmamasının, xüsusilə buraxılış
siniflərində oxuyan şagirdlərin dərslərdən
tez-tez yayınmalarının, həm fiziki, həm də əqli yorğunluğunun
səbəbi təhsil sistemindəki mövcud
çatışmazlıqlarla bağlıdır. Bu durum hamımızı
düşündürməli, vəziyyətdən birgə
çıxış yolları tapmağa
yönəltməlidir. Bu günün
məktəbi şagirdlərin məcburi gəldiyi, bəzən
uğursuz başa vurduğu təhsil mühitindən hər mənada
sevdiyi və güvəndiyi məktəbə
çevrilməlidir. Bu gün
məktəb şagird üçün
bir tədqiqat və təcrübə
laboratoriyası olmalıdır. Tədris prosesi
və ümumilikdə, təhsil mühiti şagirdi
yaradıcılığa, proseslərin aktiv
iştirakçısı olmağa sövq etməlidir.
Hörmətli qurultay iştirakçıları!
Təcrübə
göstərir ki, tamamilə nəzəri
xarakter daşıyan, praktik
bilik verməyən təhsil öz əhəmiyyətini itirməkdədir.
Təhsilin məzmunu əldə olunmuş
bilik və bacarıqların effektiv tətbiq edilməsi imkanları ilə
ölçülməlidir. Uzun illər
ölkəmizdə təhsilin məzmununun
formalaşmasında akademik biliklərə
geniş yer verilmişdir. Təhsilin məzmunu ilə
bağlı əsas meyillərdən biri
təhsil proqramlarının ölkənin sosial-iqtisadi
inkişaf tələblərinə cavab verməsindədir. Bu
mənada bütün fənlər üzrə
təhsil kurikulumlarının qəbul edilməsi son illərin ən böyük
nailiyyətlərindən sayıla bilər. Yeni
qəbul edilmiş fənn kurikulumları
həyati bacarıqların inkişafına xidmət edən məzmuna
malikdir, təhsilalanları həyatın
müxtəlif sahələrində fəaliyyətə
yönəldir. Bu mənada qəbul edilmiş fənn kurikulumları yalnız işin bir tərəfidir.
Həmin kurikulumlar əsasında
yazılan dərsliklərdəki problemlərin mövcudluğu nəticədə hələ
də şagirdlərin onlardan müstəqil
istifadəsini çətinləşdirir. Belə olan təqdirdə görəsən, bu dərsliklərlə son
illər ölkəmizdə geniş
yayılmış repetitorluq institutunun qarşısını almaq mümkün
olacaqmı? Hesab
edirəm ki, dərsliklərin daha da təkmilləşdirilməsi
bu problemləri aradan
qaldırmağa xidmət edən mühüm
amillərdən biridir.
Müəllim
amili təlim prosesində başlıca
rol oynayır. Təhsildəki nailiyyətlər müəllimin peşəkarlıq
səviyyəsindən, akademik
bacarıqlarından, tədris
təcrübəsindən çox
asılıdır. Sirr deyil
ki, təhsilimizdə bu tələblərə cavab verməyən xeyli müəllim vardır. Vəziyyətin uzun illər
bu şəkildə qalmasının bir səbəbi də ondan ibarətdir ki, peşəkarlığa
əsaslanan stimullaşdırıcı
əməkhaqqı sistemi
tətbiq olunmur.
Odur ki, daha çox
hallarda müəllimlər
öz bilik və bacarıqlarını
davamlı olaraq artırmağa səy göstərmirlər. Təcrübə göstərir ki, gündəlik fəaliyyətində
müasir təlim metodlarından və texnologiyalardan ustalıqla istifadə edən, şagirdlərdə təfəkkürün
formalaşmasını inkişaf
etdirən səriştəli
müəllimlər daha
yaxşı nəticələr
əldə edir və onlar şagirdlərin
xüsusi rəğbətini
qazanırlar. Axı,
şagirdin nailiyyətləri müəllimin
bilikli, bacarıqlı
və səriştəli
olmasından çox asılıdır. Bu səbəbdən müəllim
peşəkarlığının artırılması üçün
maddi stimulların yaradılmasına böyük
ehtiyac vardır.
Bununla həm təhsilin səviyyəsi
yüksələr, həm
gənc nəsil müəllimlik peşəsini
seçər, həm
də cəmiyyətdə
müəllim adının hörmət
və nüfuzu artar. Artıq bu adın o
yüksək nüfuzunu
qaytarmağın zamanı
çatmışdır.
Heç
şübhəsiz ki,
təlimin keyfiyyətinə
təsir edən mühüm amillərdən
biri də məktəbin idarə edilməsidir. İdarəetmə prosesində şəffaflığın
və maraqlı tərəflərin iştirakının
təmin edilməsi zəruridir. Hazırda təhsil
müəssisələrinin bu sahədəki rolu məhduddur. Özəl təhsil müəssisələri
istisna olmaqla dövlət təhsil müəssisələri maliyyə
cəhətdən müstəqil
deyillər. Onların maliyyələşməsi
həmin müəssisədəki
təhsilin keyfiyyət
göstəricilərindən asılı deyildir. Təhsil müəssisələrinin rəhbərliyi
tədrisin nəticələrinə
görə də ciddi məsuliyyət daşımır. Aydındır
ki, təhsil müəssisələrinin idarə
edilməsi mexanizminin
təkmilləşdirilməsi zərurətdir. Bu məqsədlə
ali məktəblərdə
təhsilin təşkili
və idarə olunması ixtisası üzrə mütəxəsis
hazırlığına ehtiyac
var. Məktəbin idarə
olunmasında maraqlı
tərəflərin iştirakının
təmin edilməsi və maliyyə müstəqilliyi üçün
mənbələrin tapılması
da vacib məsələlərdəndir. Bu gün müasir idarəetmə bilik və bacarığına
yiyələnmiş, informasiya texnologiyalarına
bələd, zəruri
pedaqoji və psixoloji bilikləri olan, strateji düşüncə tərzi
sərgiləyən, ölkəmizin
təhsil və sosial inkişafına töhfə verə biləcək məktəb
direktorlarına ciddi ehtiyac var. Sevindirici haldır ki, Təhsil Nazirliyi idarəetmə sahəsində
sadalanan peşəkar
səriştəyə malik
direktorların hazırlığı
məqsədilə təlimlər
keçirməyi planlaşdırır.
Əminəm ki, bu təlimlərin yekununda "Keyfiyyət
sertifikatı" əldə
edəcək iştirakçıların
nailiyyətləri idarəetmə
sahəsində müsbət
nəticələrə səbəb
olacaq.
Hörmətli qurultay
iştirakçıları!
Sadaladığım
bu məsələlər
vaxtaşırı müzakirə
mövzusu olmuşdur. Ayrı-ayrı təhsil işçilərinin
bu məsələlərlə
bağlı özünəməxsus
fikirləri də vardır.
Çox təqdirəlayiq
haldır ki, 24 oktyabr 2013-cü il tarixdə cənab Prezidentin sərəncamı
ilə təsdiq edilmiş "Azərbaycan
Respublikasında təhsilin
inkişafı üzrə
Dövlət Strategiyası"nda
sadaladığım problemlərin
həll edilməsi üçün genişmiqyaslı
tədbirlər nəzərdə
tutulur. Yeri gəlmişkən, strateji
hədəflərdən biri
kimi 12 illik ümumi təhsilə keçidin təmin olunmasını, tam orta təhsil pilləsində təlimin müxtəlif istiqamətlər
üzrə bölünməsini
qeyd etmək istərdim. 10 illik icbari
ümumi orta təhsil və 2 illik tam orta təhsil modelinə keçid şagirdlərə
öz arzu və istəklərinə
uyğun əlverişli
seçim imkanları
verəcək.
Nəzərinizə çatdırım ki, rəhbərlik etdiyim akademik Zərifə Əliyeva adına
lisey hazırda həmin təhsil modelinə uyğun fəaliyyət göstərir.
Liseydə təhsil müxtəlif
istiqamətlər üzrə
təşkil edilmişdir.
Bu o deməkdir ki, şagirdlər tam orta təhsil pilləsində, əsasən,
seçdikləri istiqamətlər
üzrə tələb
olunan bilik və bacarıqlara yiyələnirlər. Fəaliyyətimiz
dövründə liseyin
500 nəfər məzunu
olmuşdur ki, onların hamısı bu gün müxtəlif
ali məktəblərdə
təhsillərini uğurla
davam etdirir. Təkcə bu fakt yüksək nəticəyə qısa
zamanda nail ola
biləcəyimizə inanmaq
üçün əsas
verir. Odur ki, strategiyanın çox vaxtında təsdiq edilməsinə sevinirik və həlli ilə bağlı bütün imkanların səfərbər
olacağına əminik.
Təhsilin inkişafını özündə ehtiva edən bu sənəddə
nəzərdə tutulmuş
strategiyanın həyata
keçirilməsi mexanizmini
düzgün qura bilsək, təhsil sektoru Azərbaycanın sosial- iqtisadi inkişaf tələblərinə
cavab verən səviyyəyə yüksələcəkdir.
Yalnız o zaman təhsilimiz ümummilli lider Heydər Əliyevin arzularını
reallaşdıracaq və
bununla da bütün
həyatını və
varlığını həsr
etdiyi doğma Azərbaycanımız daha
da qüdrətlənəcək,
inkişaf edəcəkdir.
Milli
təhsilimizin inkişafı
naminə birgə fəaliyyətimizdə hamımıza
uğurlar arzulayıram.
Azərbaycan müəllimi.- 2013.- 20 dekabr.- S.6.