Elm məbədinə
gedən yolda...
Elm bir məbəddir. Bu məbədə
doğru gedən yolun hər addımında çətinlik
var. Addım-addım irəlilədikcə onu hiss edirsən.
Amma hər tapdığın, müəyyən etdiyin yeniliyə
bağlanırsan. O, səni növbəti addımlara sövq
edir. Çəkdiyin əziyyətləri unudursan. Sanki çətinliklər
stimullaşdırıcı bir vasitəyə çevrilərək
adama rahatlıq gətirir. Elm məbədində o
kəslər çıraq yandırır ki, onlar istedad və
zəhmətləri ilə daha çox parlayır və cəmiyyətdə
başqalarından fərqlənirlər. Özlərinin
qeyri-adi qabiliyyətləri, istedadları ilə
görünürlər. Nasim müəllim də belələrindəndir.
Nasim Əjdər
oğlu Abışov 1974-cü ildə Yardımlı rayonunun
Bozayıran kəndində dünyaya göz
açmışdır. Orta təhsilini də bu kənddə
almış, həmişə dərs əlaçısı
kimi fərqlənmişdir. Daha çox təbiət elmlərinə
maraq göstərmiş, onları
dərindən öyrənməyə
çalışmışdır. Orta məktəbdə
oxuduğu illərdə kimya və biologiya fənləri
üzrə beynəlxalq və respublika olimpiadalarında
iştirak etmiş, yüksək yerlər tutmuşdur. O,
1991-ci ildə orta məktəbi başa vuraraq respublika
olimpiadasının qalibi kimi Bakı Dövlət Universitetinin
kimya fakültəsinə imtahansız qəbul olunmuşdur.
Ali məktəb
illərində də yüksək fəaliyyəti ilə fərqlənmişdir.
Dərslərini əla oxumaqla yanaşı, həm də ilkin
araşdırmalara qoşulmuş, tədqiqatçı tələbə
kimi müxtəlif konfranslarda, seminarlarda məruzələrlə
çıxışlar etmişdir. 1996-cı ildə
universiteti fərqlənmə diplomu ilə bitirmiş və həmin
ildə aspiranturaya daxil olmuşdur. 1999-cu ildə
aspiranturanı başa vurmuş, 2000-2001-ci illərdə Azərbaycan
Dövlət Neft Akademiyasının fiziki kimya kafedrasında
assistent vəzifəsində
çalışmışdır. 2001-ci ildə fiziki kimya
üzrə namizədlik dissertasiyası müdafiə edərək
alimlik dərəcəsi almışdır.
Nasim
müəllim təhsil illərində, eləcə də elmi
araşdırmalarla məşğul olduğu dövrdə bir
müəllim kimi daim şagirdlərlə məşğul
olmağa, onlara dərs deməyə daha çox üstün
yer ayırır, fəaliyyətində bu istiqaməti
heç vaxt yaddan çıxarmırdı. Elə bu səbəbdən
də elmlə məşğul ola-ola 1996 - 2000-ci illərdə
kimyadan Beynəlxalq Olimpiadalara
Hazırlıq Mərkəzində
də çalışır, şagirdlərə kimyanın
daha dərindən öyrənilməsində
yardımçı olur və bu işindən xüsusi
zövq alırdı. Məktəb, təlim prosesi bu gənc
alimi özünə daha çox çəkirdi.
Nəhayət,
Nasim müəllim 2001-ci ildə ölkəmizin innovasiya məktəblərindən
olan Heydər Əliyev adına Müasir Təhsil Kompleksində
kimya kafedrasının müdiri vəzifəsinə işə
qəbul olunur və 2003-cü ildə tədris hissəsinin
müdiri vəzifəsinə irəli çəkilir. 2009-cu
ildən isə məktəbin direktoru vəzifəsində
çalışmağa başlayır.
N.Abışov
bir müəllim, pedaqoq kimi çalışdığı
dövrlərdə yüksək nailiyyətlər qazanır.
Onun dərs dediyi şagirdlər beynəlxalq kimya
olimpiadalarında qızıl, gümüş və
bürünc medallar alır. Həmin şagirdlərin əksəriyyəti
M.V.Lomonosov adına Moskva Dövlət Universitetinin kimya
fakültəsinə imtahansız qəbul olunur. 2006-cı ildə onun şagirdlərindən
biri Cənubi Koreyada keçirilən beynəlxalq kimya olimpiadasının qalibi kimi
gümüş medalla təltif edilir.
Beləliklə,
Nasim müəllimin şagird kimi qazandığı beynəlxalq
nailiyyətlər bir irs, ənənə kimi sonradan müəllim
işlədiyi dövrdə şagirdlərinə, yetirmələrinə
keçir, onların canında, qanında yaşayır. O, həmişə
söz düşəndə yetirmələrinin beynəlxalq
uğurlarından fəxarətlə danışaraq
özünü onlarda tapdığını və bunun bir
elm, təhsil şəcərəsi olduğunu deyir.
Bütün bunların nəticəsidir ki, Nasim Abışov
bu gün bir kimya müəllimi kimi Müstəqil Dövlətlər
Birliyi Ölkələrinin Kimyadan Təhsil
Assosiasiyasının diplomçusu kimi yüksək bir ad
daşıyır. Həm də ölkəmizdə kimya fənni
üzrə respublika olimpiadası münsiflər heyətinin
üzvü kimi fəaliyyət göstərir.
Nasim
müəllim bir elm adamı kimi fəaliyyətə
başlasa da, göründüyü kimi, daim məktəblə, praktika ilə bağlı olub. Əldə
etdiyi elmi nailiyyətlərini şagirdlərinə
ötürməklə müqəddəs bir müəllimlik
missiyasını yerinə yetirib. Elə bu minvalla da
özü hiss etmədən pedaqoji elmlərin sirli, sehrli aləminə
varid olub. Hətta aspirantura illərində belə məktəb kimya kursundan
ayrılmayıb. Onun özəlliklərini
araşdırıb, məktəbin, müəllimin
ehtiyaclarından irəli gələn məsələlərə
daha çox diqqət yetirib. Bu yanaşmalar innovasiya xarakteri
daşıyıb, yeni olub. Müasir təhsil quruculuğunun
tendensiyasına cavab verib.
Nasim
müəllimin
yaradıcılığı
üçün xarakterik
olan keyfiyyətlərdən biri odur ki, o, müəllimlik
təcrübəsini pedaqoji, metodik araşdırmalarla
ustalıqla əlaqələndirib. Başqa sözlə, təcrübədə
nələrə ehtiyac olubsa, ondan yazıb. Beləcə, təcrübəli
bir müəllim kimi praktikada, peşəkar bir
kimyaçı-metodist kimi nəzəriyyədə irəliləyib.
Yaradıcılıq
təcrübəsi onu göstərir ki, adətən, tədqiqatçılar kiçikhəcmli yazılar
yaza-yaza böyük əsərlərə doğru
addımlayırlar. Bu zaman özlərinin
yaradıcılıq diapazonunu genişləndirməklə
yanaşı, həm də daha əhatəli məsələləri
öyrənməyə cəhd edirlər. Nasim müəllim
isə, əksinə, elmi-metodik yaradıcılığa irihəcmli
əsərlərlə gəlib. Özü də daha qlobal,
daha ümumi xarakter daşıyan problemlərin həllinə
təşəbbüs göstərməklə qədəm
qoyub. Onun 1999-cu ildə müəlliflər kollektivi ilə
birgə hazırladığı irihəcmli "Kimyadan
dünya olimpiada məsələləri" dərsliyi və
"Abituriyentlər üçün kimyadan qəbul
imtahanlarına hazırlıq" dərs vəsaiti bu qəbildən
olan kitablardır.
Yeri gəlmişkən
qeyd etmək lazımdır ki, bu problemlər zamanında aktual
sayılan və tədqiqatçı cəsarəti tələb
edən məsələ kimi dəyərləndirilmişdir.
Bu gün də onlar öz aktuallığını saxlamaqda
davam edir. Təbii ki, bunlar qlobal dünyanın təhsil məkanında
milli və bəşəri dəyərlərə malik şəxsiyyətin
formalaşdırılması ideyasından irəli gəlir.
Nasim
Abışov özünün elmi-pedaqoji, metodik yaradıcılığı
üçün başlıca leytmotiv kimi təlim prosesində
müasir texnologiyalardan istifadəni götürür. Bu məsələni
həm ümumpedaqoji, həm metodik istiqamətdə
araşdırır. Tədqiqatlarının, demək olar ki, əksər
hissəsini kimyanın tədrisi metodikasına həsr edir. O hətta özünün
ümumpedaqoji fikirlərini əsaslandıranda
da kimya fənninə aid nümunələrə istinad edir.
Nasim
müəllim konkret olaraq araşdırmalarını tədris
prosesində informasiya-kommunikasiya texnologiyalarından istifadə
üzrə işin sisteminin yaradılmasına yönəldir.
Apardığı araşdırmalarının nəticələrini
"Kimyanın tədrisində iş dəftərlərindən
istifadənin üstünlükləri" (2001), "Tədris
prosesində informasiya və kommunikasiya texnologiyalarından
istifadənin üstünlükləri" (2007), "Tədris zamanı informasiya
texnologiyalarından istifadənin effektivliyinin təcrübi
olaraq yoxlanılması" (2007), "Kimyanın tədrisində
müasir informasiya texnologiyalarının rolu" (2008),
"Kimyanın tədrisində kompüterin rolu" (2008),
"Kimyanın tədrisi zamanı interaktiv lövhələrdən
istifadə təcrübəsindən" (2008),
"İnformasiya və kommunikasiya texnologiyalarına əsaslanan
yeni təhsil infastrukturu" (2009), "Kimyanın tədrisində
internet saytlarından istifadə" (2009), "Kimya fənninin
tədrisində proqram təminatından istifadə" (2010)
kimi məqalələr şəklində hazırlayaraq
pedaqoji mətbuatda çıxışlar edir.
Göründüyü
kimi, bu yazılarda İKT müasir zamanın zəruri təhsil
texnologiyası kimi əsaslandırılmaqla yanaşı, həm
də kimyanın təlimində ondan istifadə edilməsinə
dair tövsiyələr verilir: səmərəliliyin artırılması,
kompüterin rolu, interaktiv lövhələrdən, İnternet
saytlarından, proqram təminatından istifadə kimi məsələlər
şərh olunur.
Nasim
müəllimin elmi-metodik yaradıcılığının
bir istiqaməti dərslik, dərs vəsaiti və metodik vəsaitlərin
hazırlanması ilə bağlıdır. Onun
yazdığı 70-ə qədər əsərin 19-u həmin
qəbildəndir. Bunların içərisində
aparıcı yeri dərsliklər tutur. Ümumiyyətlə,
müasir dövrdə dərsliklərin hazırlanması həm
elmi, təcrübi potensial, həm yeni pedaqoji təfəkkür,
həm də yeni texnoloji bacarıq tələb edir. Nasim
müəllimin VIII sinif üçün yazdığı
"Kimya" (2004), eləcə də VIII, IX, X siniflər
üçün yazdığı interaktiv elektron
"Kimya" (2010) dərslikləri onu göstərir ki, o,
müasir informasiya-kommunikasiya texnologiyalarını, ümumiyyətlə,
təhsil texnologiyalarını
dərindən bilməklə yanaşı, onları təlimin məzmununa gətirməyi,
onlardan səmərəliliyi yüksəltməyin
mühüm vasitəsi kimi peşəkarlıqla istifadə
etməyi bacarır. Eyni zamanda bu dərsliklərə aid
hazırladığı iş dəftərlərində
şagirdlər üçün səmərəli iş
formaları, sual və tapşırıqlar təklif edir.
Müəlliflər kollektivi ilə birgə
hazırladığı "Kimya cədvəllərdə və
sxemlərdə" (2008), "Kimya. Uşaqlar
üçün ensiklopediya" (2008), "Kimyadan olimpiada məsələləri"
(2009) adlı kitablar da onun kimya
elmi ilə məktəb kimyası arasındakı çox
vacib hesab edilən əlaqələri aydın təsəvvür
etdiyini və bir mütəxəssis kimi bu əlaqələrin
reallaşdırılması üçün formalar və
vasitələr seçə bildiyini göstərir.
Nasim
müəllim
informasiya-kommunikasiya
texnologiyalarından istifadəyə dair
apardığı araşdırmalarını monoqrafiya
formasında ümumiləşdirərək "Müasir
informasiya-kommunikasiya texnologiyalarının tədris prosesinə
tətbiqi" adı ilə 2011-ci ildə nəşr etdirir.
Nasim
müəllimin imzası yalnız Azərbaycanda deyil, onun sərhədlərindən
kənarda da tanınır. Təlim prosesində
informasiya-kommunikasiya texnologiyalarından istifadə ilə
bağlı apardığı araşdırmaların nəticələri
barədə hazırladığı məqalələrini
beynəlxalq miqyasda tanınmış olan jurnallarda çap
etdirir. Moskva, Vinnutsya, Voronej, Çerniqov, Yekaterinburq,
Krasnoyarsk, Taqanroq kimi xarici ölkə şəhərlərində
nəşr olunan "Kimya təlimində müasir informasiya
texnologiyalarından istifadə" (2008), "Tədris prosesinə
rəhbərlik zamanı müasir informasiya
texnologiyalarından istifadə" (2008), "İnteraktiv
imtahan test tapşırıqlarının nəticələrinin
karelyasiyasının tədqiqi" (2009), "Təhsil müəssisələrində
yeni informasiya texnologiyaları" (2009), "Elektron dərslik
necə olmalıdır?" (2011),
"İKT-ni tətbiq etməklə təhsilin keyfiyyətinin
yüksəldilməsi" (2011) və sair məqalə və
tezislərində müasir pedaqoji innovasiyalarla bağlı
araşdırmalarını daha geniş auditoriyada müzakirəyə
təqdim edir.
Nasim
müəllim həm də peşəkar təhsil təşkilatçısıdır.
İxtisasını gözəl bildiyi kimi, işlədiyi, rəhbərlik etdiyi kollektivdə
böyük nüfuz qazanmışdır.
Çalışdığı Heydər Əliyev adına
Müasir Təhsil Kompleksinin rəhbərliyi tərəfindən
ona verilmiş xasiyyətnamədə göstərilir ki,
"Abışov N.Ə. yüksək idarəetmə
bacarığına malik bir məktəb rəhbəridir. O,
müəllimlərin elmi, metodik və pedaqoji
hazırlığının yüksəldilməsinə
qayğı və tələbkarlıqla yanaşır, təlim
metodlarının təkmilləşdirilməsi, yeni təlim
texnologiyalarının tətbiqi istiqamətində səmərəli
fəaliyyət göstərir. O, daim yenilikçiliyə, yaradıcılığa və təşəbbüskarlığa
malik olan bir məktəb rəhbəri və müəllimdir".
Nasim
müəllim bütün yaradıcılığı boyu
kimyanın tədrisi metodikası sahəsində
araşdırmalarını davam etdirmişdir. Bu sahədə
onun uğurları çoxdur. Bu il o, daha böyük bir
nailiyyət qazanmıışdır. Neçə illər
"İnformasiya-kommunikasiya texnologiyalarının tətbiqi
ilə yeni tədris infrastrukturunun yaradılması və tədqiqi
(kimyanın tədrisində tətbiqi)" doktorluq
dissertasiyasını (məsləhətçilər: texnika
üzrə elmlər doktoru,
professor Ələkbər Əliyev; pedaqogika üzrə
elmlər doktoru Mütəllim
Abbasov) başa
çatdıraraq uğurla
müdafiə etmişdir. AAK yüksək səviyyəli tədqiqat
işi kimi onu təsdiq etmiş, Nasim müəllimə layiq
olduğu pedaqogika üzrə elmlər doktoru elmi dərəcəsini
vermişdir.
Biz
Nasim müəllimi yüksək alimlik dərəcəsi
alması münasibətilə ürəkdən təbrik
edirik. Ona cansağlığı, gələcək həyat
yollarında, elmi fəaliyyətində daha böyük
uğurlar qazanmasını arzulayırıq.
Bu məqamda
böyük Şərq filosofu İbrahim Həvvasın bir
fikrini xatırlayırıq: "Elm əldə etmək
üçün gərək elm üçün vacib
olanı edəsən". Nasim müəllim, elm məbədinə
doğru addımladığınız bütün məqamlarda
bir alim səbri ilə qüvvəniz daxilində müasir təhsiliniz
üçün nə lazımsa, onu etmisiniz. Heç
şübhəsiz, bunları davamlı olaraq inkişaf etdirəcək, irəliyə
doğru aparacaqsınız.
Allah sizə yar olsun!
Vaqif ABBASOV,
AMEA-nın müxbir
üzvü, Y.H.Məmmədəliyev adına Neft-Kimya Prosesləri
İnstitutunun direktoru, professor, əməkdar müəllim,
Ənvər ABBASOV,
Təhsil Problemləri
İnstitutunun direktor müavini, dosent, əməkdar müəllim
Azərbaycan
müəllimi.- 2013.- 26 iyul.- S.6.