Təhsil
naziri Mikayıl Cabbarovun çıxışı
Əziz
şagirdlər!
Hörmətli
qonaqlar!
Bu
gün biz çox əlamətdar bir hadisə münasibətilə
- Azərbaycan xalqının ümummilli lideri Heydər Əliyevin
90 illik yubileyinə həsr olunmuş məktəblilərin
respublika inşa yazı müsabiqəsinin qaliblərinin
mükafatlandırılması münasibətilə
"Gülüstan" sarayına toplaşmışıq.
Heydər Əliyevin anadan olmasının ildönümlərinə
həsr edilən inşa müsabiqəsi bu il 7-ci dəfədir
ki, keçirilir. Yekun mərhələ
iştirakçılarının inşaları nazirlikdə
təşkil edilmiş komissiya tərəfindən
yoxlanılıb qiymətləndirilmiş, nəticə
etibarı ilə 85 nəfərin
mükafatlandırılması qərara
alınmışdır. Onlardan 8 nəfər I, 7 nəfər
II, 16 nəfər III, 54 nəfər isə həvəsləndirici
IV yerə layiq bilinmişdir. Fürsətdən istifadə edərək,
müsabiqənin keçirilməsində göstərdikləri
mənəvi və maddi dəstəyə görə Heydər
Əliyev Fonduna, Yeni Azərbaycan Partiyasına, Respublika Həmkarlar
İttifaqları Konfederasiyasına, Rabitə və
İnformasiya Texnologiyaları Nazirliyinə öz dərin təşəkkürümü
bildirirəm.
Heydər
Əliyevin ömür yolu Vətənə və millətə
təmənnasız xidmətin parlaq nümunəsidir. Azərbaycan
tarixinin 30 ildən artıq bir dövrü bilavasitə ulu
öndərin adı ilə bağlıdır. Misilsiz idarəetmə
istedadına malik olan ümummilli liderimiz Azərbaycana rəhbərlik
etdiyi bütün dövrlərdə quruculuğun,
sosial-iqtisadi inkişafın, ictimai-siyasi sabitliyin, dövlətçiliyin
təminatçısı olmuş, ən ağır vaxtlarda
Azərbaycanın mənafeyi naminə xilaskarlıq
missiyasını yerinə yetirmişdir.
Heydər
Əliyev Azərbaycanda güclü iqtisadiyyatın
yaradılması ilə bərabər, cəmiyyətin tərəqqisinin
əsas hərəkətverici qüvvəsi hesab olunan təhsilin
inkişafına da böyük diqqət və qayğı
göstərmişdir. Ölkəmizdə təhsil
islahatlarına başlanması, Dünya Bankının
islahatlar prosesinə cəlb edilməsi, təhsil sahəsində
öz həllini gözləyən problemlərin aradan
qaldırılmasına yönəlmiş bir sıra dövlət
proqramlarının qəbulu birmənalı şəkildə
ümummilli lider Heydər Əliyevin təşəbbüsü
və qətiyyətli mövqeyi sayəsində mümkün
olmuşdur.
Dünya
şöhrətli dövlət xadimi, Azərbaycan
xalqının milli və mənəvi lideri Heydər Əliyevin
öz həmvətənlərinə əmanət qoyduğu
müstəqil Azərbaycan ölkə Prezidenti İlham Əliyev
cənablarının müdrik rəhbərliyi ilə gələcəyə
doğru inamla addımlayır. 2003-cü ildən bu günədək
Azərbaycanın ictimai-siyasi, sosial-iqtisadi sahələrdə
əldə etdiyi möhtəşəm uğurlar Heydər Əliyev
ideallarına, ulu öndərin siyasi kursuna sadiqliyi təsdiq
edir.
Heydər
Əliyevin əzəmətli şəxsiyyəti, onun Azərbaycana,
doğma xalqına həsr edilmiş şərəfli
ömür yolu və zəngin fəaliyyəti bu günün
və gələcəyin gəncləri üçün
parlaq nümunə, ibrətamiz tərbiyə məktəbidir.
Əziz
şagirdlər! İnşalarınızla tanış olduqca
onların hər bir sətrində ulu öndərə hədsiz
məhəbbətinizi hiss edirik, səmimi
duyğularınızın şahidi oluruq. İnanırıq
ki, ulu öndərimizə qəlbinizdə qərar tutmuş məhəbbət
hissləri sizi heç vaxt tərk etməyəcəkdir.
Müsabiqənin
bütün qaliblərini səmimi-qəlbdən təbrik
edir, təhsilinizdə və gələcək həyatınızda
hamınıza yeni-yeni uğurlar arzu edirəm.
Fürsətdən
istifadə edərək bu gün təhsil sahəsi
qarşısında duran əsas vəzifələrə də
toxunmaq istərdim. Məlum olduğu kimi, Azərbaycan
Respublikası Prezidentinin 2012-ci il 29 dekabr tarixli Fərmanı
ilə "Azərbaycan - 2020: gələcəyə
baxış" İnkişaf
Konsepsiyası qəbul olunmuşdur. Təhsil sahəsinin
və insan kapitalının inkişafı konsepsiyanın əsas
prioritetlərindən biridir. İnanırıq ki, konsepsiya ilə
müəyyən edilmiş istiqamətlərdə
görüləcək fəaliyyət nəticəsində Azərbaycanda
müasir təhsil sisteminin formalaşdırılması
uğurla başa çatdırılacaq, milli təhsilimizin
dünya və Avropa təhsil məkanına inteqrasiyası
güclənəcək, təhsilin keyfiyyəti xeyli yüksələrək
ölkəmizin gələcəyinin və dayanıqlı
inkişafının əsasını təşkil edəcəkdir.
Təhsil
sisteminin səviyyəsi milli şüurun və milli
identifikasiyanın formalaşması ilə yanaşı hər
bir xalqın müasir dünyada yerini müəyyənləşdirir.
Heydər Əliyevin banisi olduğu müasir Azərbaycan
dövlətinin dünya dövlətləri arasında ön
sıralarda layiqli yerinin tutmasına yönəlmiş Prezident
İlham Əliyevin yorulmaz fəaliyyəti hər birimizin
gözünün qabağında həyata keçirilir. Təhsil
sisteminin qarşısında duran hədəflər sadə və
aydındır: təhsil yüksək keyfiyyətli, səmərəli,
qanunun aliliyinə əsaslanan,
müstəqil dövlətimizin vətənpərvər
və müasir baxışlı vətəndaşını
formalaşdıran olmalıdır.
Nazirlik təhsil sahəsində dövlət
siyasətini və tənzimlənməsini həyata keçirən
mərkəzi icra hakimiyyəti orqanı kimi təhsil sisteminin
müəyyən edilmiş istiqamətlər üzrə
inkişafını təmin etmək əzmindədir. Lakin
sistemin daxilində mövcud olan bəzi problemlər qarşımızda
duran məsələlərin həllini ciddi mürəkkəbləşdirir.
Təhsil sistemində neqativ hallar gənc nəslin sağlam
yetişdirilməsi prosesinə, onların vətəndaş
kimi inkişafına öz zərərli təsirini göstərir.
Nazirlik
əsas diqqəti təhsil sahəsində qanun pozuntularına
şərait yaradan və onları doğuran səbəblərin
aradan qaldırılmasına yönəltmək niyyətindədir.
Bunun yeganə həll yolu problemlərə sistemli
yanaşmanın təmin olunmasıdır. İlk növbədə
mövcud vəziyyəti doğuran səbəblər dəqiq
müəyyənləşdirilməli, onların aradan qaldırılması
üçün effektiv vasitələr tapılmalı və
məqsədyönlü kompleks xarakterli tədbirlər
hazırlanmalıdır.
Fikrimi
konkret misala - attestat verilməsi məsələsinə gətirmək
istəyirəm. Hazırda qüvvədə olan qaydalara əsasən
11-ci sinifi bitirən və istənilən fəndən illik
qiyməti "2" olan şagirdlər ümumtəhsil məktəblərində
buraxılış imtahanına buraxılmır, eyni zamanda
imtahana buraxılan şagirdlər hər hansı imtahandan
"2" qiyməti aldığı təqdirdə
onların yekun attestasiyası aparılmır. Nəticədə
hər iki halda göstərilən kateqoriyadan olan məzunlar
attestat almaqdan və müvafiq olaraq ali və yaxud orta ixtisas təhsili
müəssisələrinə qəbul olunmaq
üçün sənəd vermək hüququndan məhrum
olunurlar. Statistik məlumatlara əsasən, 2009-2010-cu dərs
ilində şagirdlərin ümumi sayının 22%-i (21.465 nəfər),
2010-2011-ci dərs ilində 24%-i (22.469 nəfər), 2011-2012-ci
dərs ilində 10,5%-i (9011 nəfər) attestat
almamışdır.
Heç
kəsə sirr deyil ki, yekun olaraq "2" qiyməti alanlara
attestatların verilməməsi yerlərdə sui-istifadə
hallarına geniş yol açan amillərdən birinə
çevrilmişdir. Attestat məzunun biliyinin göstəricisidir.
"Təhsil haqqında" Qanunun təhlili attestatın
verilməsi məsələsinin yekun qiymətləndirmənin
qeyri-kafi nəticələri ilə bağlı
olmadığını göstərir. Hər bir halda attestat
olsa belə, qanunvericiliyə əsasən orta məktəb məzununun
tələbə olması ali təhsil müəssisələrinə
mərkəzləşdirilmiş qaydada keçirilən qəbul
imtahanlarının nəticələrindən
asılıdır.
Qeyd
olunan məsələnin böyük ictimai əhəmiyyət
kəsb etdiyini nəzərə alaraq, Təhsil Nazirliyi tam orta
(yəni, 11 illik) təhsil səviyyəsini bitirən
bütün məzunlara attestatın verilməsinin tərəfdarıdır.
Çıxışımda
ümumtəhsil məktəblərində mövcud olan bəzi
problemlərə də toxunmaq istərdim. Bu problemlər
hamıya məlumdur, amma müəyyən nüanslar da
vardır. Misal kimi dərslik məsələsində. Cəmiyyətdə
belə bir fikir formalaşıb ki, dərslikləri Təhsil
Nazirliyi hazırlayır. Amma həqiqətdə bu belə
deyil. Hər bir dərsliyin öz müəllifləri var və
dərslik onların zehni əməyinin məhsuludur. Dərsliklərin
məzmununu isə ictimai əsaslarla fəaliyyət göstərən
Qiymətləndirmə Şurası qiymətləndirir. Təbii
ki, hamıdan çox biz maraqlıyıq ki, məktəblərdə
təhsil keyfiyyətli dərsliklər üzrə təşkil
edilsin. Obyektiv səbəblərə görə bu müəyyən
vaxt tələb edən məsələdir. Biz bu sahədə
olan problemlərin aradan qaldırılması istiqamətində
qətiyyətli tədbirlər görəcəyik.
Məktəb
elə bir məkandır ki, burada biz
uşaqlarımızın mənəviyyatının əsaslarını
qoyuruq. Məktəblərdə hökm sürən psixoloji
atmosfer övladlarımızın gələcək həyat
yoluna, mənəvi dəyərlərinə və əqidələrinə,
milli identifikasiyasına və vətəndaşlıq hisslərinə
bilavasitə təsir edir. Bundan irəli gələrək
bildirirəm ki, məktəblərdə baş verən mənfi
hallara qarşı Təhsil Nazirliyinin mövqeyi
barışmaz olacaq. Mən bu məsələdə valideynlərin
rolunu da qeyd etmək istərdim. Təhsil sahəsində
nazirliyin və ya təhsil müəssisəsinin təkbaşına
səyləri ilə vəziyyətin düzəldilməsinə
inanmaq sadəlövhlük olardı. Bu, eyni zamanda hər bir
ailənin və bütövlükdə cəmiyyətin
ümumi işidir. Vətəndaş cəmiyyətinin
formalaşmasında təhsil sahəsinin xüsusi yeri
vardır və onun kiçik modeli məhz burada valideynlərin
və digər maraqlı tərəflərin iştirakı ilə
yaradılır. Bizim mövqeyimiz ondan ibarətdir ki, məktəblərin
idarə olunmasında və təhsil ocaqlarında müsbət
atmosferin yaradılmasında valideynlərin rolu
artırılmalı, bunun üçün islahatlar
aparılmalıdır.
Şagirdlərin
hüquqları ilə yanaşı, biz müəllimlərin
hüquqlarının da qorunmasına xüsusi diqqət yetirəcəyik,
onlara hörmətli yanaşma təmin ediləcək, iş
mühitləri, maddi təminat məsələləri də
diqqət mərkəzində saxlanılacaqdır.
Azərbaycan
dilində müsahibinə müraciətdə "müəllim"
sözünün işlənilməsi qarşı tərəfin
yüksək statusuna işarə və ona olan etimadın
göstəricisidir. Bizim fəaliyyətimiz müəllim
peşəsinin əvvəlki nüfuzunun bərqərar
olmasına yönəldiləcəkdir.
Bugünkü
tədbir yalnız ümumtəhsil müəssisələrinə
aid olduğu üçün mən məktəblərdəki
diqqətçəkən problemləri qeyd etdim. Bununla belə
vacib hesab etdiyim dövlət xətti ilə xaricdə təhsil
alan azərbaycanlı tələbələrin
qarşılaşdığı problemlərə də
ayrıca toxunmaq istərdim. Dünya təcrübəsində
çox nadir hallarda dövlətin xaricdə təhsil alan həmvətənlərinin
bütün təhsil və yaşayış xərclərini
üzərinə götürməsi ilə rastlaşmaq olar.
Azərbaycan Respublikasının Prezidenti İlham Əliyev cənablarının
bu məsələyə olan diqqəti və xüsusi
münasibəti nəticəsində "2007-2015-ci illərdə
Azərbaycan gənclərinin xarici ölkələrdə təhsili
üzrə Dövlət Proqramı" qəbul olunmuşdur.
Möhtərəm Prezident bu proqrama start verməklə neft
kapitalının insan kapitalına çevrilməsi siyasətini
ortaya qoydu və ölkəmizin gələcəyinə ən
yaxşı investisiya kimi bunun böyük bir inkişaf
prosesinin başlanğıcı olduğunu vurğuladı.
Lakin təəssüf
olsun ki, bu sahədə son dövrə kimi müxtəlif
pozuntulara, əsassız tələblərə rast gəlinirdi.
Nəticədə xaricdə təhsil alan tələbələrimizin
təhsil haqlarının ödənilməsində gecikmələr,
süründürməçilik halları
artmışdır. Mən özüm xaricdə təhsil
almış bir şəxs kimi çox gözəl başa
düşürəm ki, belə gecikmələr nə kimi
çətinliklər törədir. Bütün bunlar Azərbaycan
gəncliyinin intellektual elitasını təşkil edən bu
kateqoriyalı tələbələrin təhsilalma prosesinə
mənfi təsir göstərirdi. Bu, yolverilməzdir və tərəfimizdən
bu prosesin şəffaf şəkildə həyata keçirilməsi
tələb edilən bütün addımlar
atılacaqdır. Nazirliyin İnternet saytında tərəfimizdən
telebe@edu.gov.az səhifəsi açılmış və
xaricdə təhsillə bağlı qarşılaşan
problemlər haqqında bu ünvana müraciətlər
ünvanlana bilər.
Əsas
məqsədimiz dövlətin yaratdığı təhsil
imkanlarından heç bir süni maneə olmadan hər kəsin
yararlanması, vətəndaşlar arasında bərabər təhsil
şəraitinin və hüququnun tənzimlənməsidir. Fəaliyyətimiz
dövründə çalışacağıq ki, hər bir
vətəndaş Konstitusiyamızın onlara verdiyi bu yüksək
hüquqdan rahatlıqla istifadə edə bilsinlər.
Bu
gün bu salonda Azərbaycanın gələcək
istedadları toplaşıb. Onlara üz tutub demək istərdim:
Siz çox xoşbəxtsiniz ki, müstəqil Azərbaycan
dövlətində doğulmusunuz, həyata keçirilən
misilsiz quruculuq işlərinin şahidisiniz. Ölkəmizi
dövlət başçımızın rəhbərliyi ilə
əldə olunmuş nailiyyətlərin üzərində gələcək
yüksəkliklərə apara bilən ümidimizsiniz. Əmin
ola bilərsiniz ki, hər birinizin həyat yolu diqqətimizin mərkəzindədir
və Azərbaycan dövləti hər zaman öz vətəndaşlarının
yanındadır.
Çıxışımın
sonunu Heydər Əliyevin təhsildəki islahatlar barədə
dediyi sözlərlə bitirmək istərdim:
"Təhsildə
dəyişikliklər inqilab yolu ilə deyil, təkamül
yolu ilə getməlidir".
Azərbaycan
müəllimi.- 2013.- 10 may.- S.3.