Əziz Əfəndizadə
məktəbinin layiqli davamçısı
Pedaqogika üzrə fəlsəfə
doktoru, dosent Vaqif Tapdıq oğlu Qurbanov professor Əziz Əfəndizadənin
metodika məktəbinin layiqli davamçısı kimi
tanınır. O, Azərbaycan Müəllimlər
İnstitutunda "Azərbaycan dili tədrisinin aktual problemləri",
"Azərbaycan dilinin tədrisi metodikası" və
"Nitq mədəniyyəti" fənlərini tədris
edir. Onun çox maraqlı bir həyat
yolu və zəngin elmi-pedaqoji bioqrafiyası var. Vaqif Tapdıq
oğlu Qurbanov 18 may 1943-cü ildə Əli Bayramlı (indiki
Şirvan) rayonunun Qarabağlı kəndində anadan
olmuş, 1957-ci ildə yeddiillik məktəbi bitirmiş, təhsilini
Kərimbəyli kənd orta məktəbində davam
etdirmiş, 1961-ci ildə Azərbaycan Dövlət Pedaqoji
İnstitutuna (indiki ADPU) daxil olmuşdur. 3 il ordu
sıralarında qulluq etmiş və 1969-cu ildə ali təhsilini
başa vurmuşdur. Bakı şəhəri 179 nömrəli
məktəbdə Azərbaycan dili və ədəbiyyat
müəllimi kimi fəaliyyətə
başlamışdır. İşlədiyi müddətdə
məktəbin, rayonun və şəhərin fəal müəllimləri
sırasına daxil olmuş, konfranslarda və
seminar-müşavirələrdə
çıxışları ilə fərqlənmişdir.
Dövrün
görkəmli metodist alimləri Əziz Əfəndizadə və
İbrahim Zülfüqarovun diqqət və qayğısı
nəticəsində dilin tədrisi məsələlərinə
dərindən yiyələnmişdir. Bakı şəhər
Müəllimləri Təkmilləşdirmə İnstitutunda
intensiv dərslər qurmaq bacarığını
nümayiş etdirmiş, konfranslarda məruzələr
etmişdir. V.Qurbanovun bu fəaliyyəti onun Təhsil
Nazirliyinin fəal müəllimlər qrupuna daxil edilməsinə
əsas vermişdir.
1971-1975-ci
illərdə İ.Zülfüqarov Vaqif müəllimin işlədiyi
məktəblə daim əlaqə saxlamış, onun
qazandığı uğurlara, xüsusən də 5 illik
pedaqoji təcrübəsinə verilən yüksək qiymətə
- "Respublikanın qabaqcıl maarif xadimi" döş
nişanı ilə təltif edilməsinə görə
çox sevinmişdir. İbrahim müəllim onu Maarif Nazirliyinin
tədbirlərinə cəlb etmiş, nazir, akademik Mehdi
Mehdizadə ilə və eləcə də Əbdüləzzəl
Dəmirçizadə, Səlim Cəfərov, Əli Fərəcov,
Əhəd Əhmədov kimi alimlərlə tanış
etmişdir...
1975-ci
ildə V.Qurbanov respublika səviyyəli elmi-pedaqoji konfransda 4 ən
yaxşı müəllimlərdən biri kimi təriflənmiş,
dərslərindən fraqmentlər çəkilmiş, 12 dəqiqəlik
tədris materialı hazırlanmış, habelə Bakı
şəhər Müəllimləri Təkmilləşdirmə
İnstitutunda foto-sərgisi yaradılmışdır.
Ümumiyyətlə,
1970-1975-ci illər V.Qurbanovun qabaqcıl müəllim kimi
formalaşması üçün ən uğurlu dövr
olmuşdur.
1975-ci
ildə onun ETPEİ-yə elmi işçi qəbul
olunması üçün Ə.Əfəndizadə institut rəhbərliyi
qarşısında vəsatət qaldırır.
1975-87-ci
illərdə o, Əziz Əfəndizadə kimi
tanınmış bir alim və insanın rəhbərliyi
altında işləməyə başlayır.
Etirafları:
2 il ərzində həmin institut alimlərindən, xüsusilə
də Əziz müəllimdən çox şeylər
öyrəndim. Sərrast danışmaq və yazmaq,
nizamlı-səliqəli cümlələr qurmaq, daima
elmi-metodik axtarışlar aparmaq və s. xeyirxah əməllər,
əvəzini gözləmədən yaxşılıqlar etmək,
yiyəsizə sahib çıxmaq,
"özününkü-özgə"
anlayışından uzaq olmaq, gənclərə inanmaq, əsl
elmi rəhbər, əsl yoldaş, əsl insanlığı
zinətləndirmək o dövr alimlərinin həyat kredosu
idi.
İlk
gündən, 12 il ərzində o, şöbəyə daxil
oldumu, ayağa durmuşam. Mənə baxıb başqaları
da qalxmışlar. Mən bu jesti özüm üçün
etmişəm. Yoldaşlar da mənə baxıb ediblər.
Sağ olsunlar! Həmişə Əziz müəllimin
sözlərini qanun kimi qəbul etmişəm. Ziyanını
görməmişəm. Haqqımda çox yüksək
fikirlər deyərdi. Onların bəziləri indi də
yadımdadır: "Vaqif müəllim iki ildən gec
olmayaraq müdafiə etməlidir. Dərslərini çox bəyənmişik,
yaxşı metodist alim olacaq". İndi o sözləri həyəcansız
dilimə gətirə, yaza bilmirəm.
İşə
qəbul olunmağından 2 ay keçməmiş Əziz müəllim
"Orta məktəbdə Azərbaycan dili tədrisi"
adlı vəsaitin II hissəsində fel bəhsinin tədrisini
yazmağı V.Qurbanova həvalə edir. Təklif çox
gözəl bir insandan - Əhməd Kəlbəliyevdən gəlmişdi.
O, öz yazacağı hissədən müəyyən
bölmə ayırmağı təklif etmiş, Əziz
müəllim də razılaşmışdır.
Vaqif
müəllim bu təklifə çox sevinir, ancaq necə
yazacağını da düşünür. Yenə də
köməyə Əziz müəllim çatır. O hiss
edir ki, Vaqif müəllim linqvistikanı dərindən və
hərtərəfli öyrənməkdə israrlıdır.
Rus dilçi-metodistlərini müntəzəm oxuyur, öyrənir.
Bu vəsaitdə felin hibrid kateqoriyalarının linqvistik
xüsusiyyətlərinin metodik əsasa çıxarması Əziz
müəllimi təmin edirdi və Vaqif müəllimə: -
"Düzgün yol tapmısan, yaz, mən redaktə
zamanı "ətə-qana" dolduraram, əsas odur ki, səndə
yeni metodik ideya var" - deyir.
...Əziz
müəllimin rəhbərliyi ilə o, böyük məktəb
keçmişdir. O məktəbdən kimlər
çıxmayıb? Yəhya Kərimov, Bəşir Əhmədov,
Şəmistan Mikayılov, Məmməd Həsənov, Camal Əhmədov,
Kənan Mikayılov, Yasin Əfəndiyev, Nazim Əhmədov
kimi professorlar, Əhməd Kəlbəliyev, Sabir Vahidov, Fərrux
Həsənov, Ənvər Abbasov, Haşım Qafarov, Hava
Abdullayeva, Asif Hacıyev, Sevda Abbasova kimi tanınmış
metodist alimlər...
Vaqif
müəllimin fikrincə, Ə.Əfəndizadə xeyirxah
insan kimi ömürlərdə yaşadı, tarixlərə
çevrildi. Onun etirafına inansaq, deməliyik, Ə.Əfəndizadə oğlu Münislə yanaşı,
şöbə əməkdaşlarına da atalıq
qayğısı göstərmişdir.
V.Qurbanov
1986-cı ildə professor Ə.Əfəndizadənin rəhbərliyi
altında "Azərbaycan dilinin sistematik kursunda söz birləşmələri
tədrisinin linqvodidaktik əsasları" mövzusunda namizədlik
dissertasiyası müdafiə etmişdir. Çox keçməmiş
baş elmi işçi adı almışdır.
1987-ci
ildən "Azərbaycan məktəbi" jurnalına elmi
redaktor vəzifəsinə irəli çəkilmişdir.
Çox xeyirxah bir insanın - Zahid Qaralovun məsləhəti,
baş redaktor Zəhra Əliyevanın istəyi ilə
1990-cı ildə bu vəzifədən "Ana
sözü" jurnalına baş redaktor müavini vəzifəsinə
keçmiş və əziz müəlliminə
"Arzularımın qanadlarında" adlı esse
yazmış, onu şərh etməyə
çalışmışdır. Burada Əziz müəllimin
elmi sanbalını, mənəvi keyfiyyətlərini bəyan
etmişdir. Əziz müəllim ona zəng etmiş: -
"Mirzə, qələmin məni kövrəltdi, sən mənim
haqqımda belə düşünürsənmiş? Halal
olsun sənə!" - demişdir.
V.Qurbanovun
elmi-metodik yaradıcılığının üç əsas
dövrünü qeyd etmək olar; bunlardan birincisi ETPEİ-də
işlədiyi 1975-1987-ci illəri əhatə edir. Buraya
"Azərbaycan dili və ədəbiyyat tədrisi"ndə
dərc olunan 6-7 məqalə, 3 tövsiyə, habelə namizədlik
dissertasiyası aid edilir.
1987-1992-ci
illərdə onun elmi-metodik və elmi-pedaqoji məqalələri
"Azərbaycan məktəbi", "Azərbaycan dili və
ədəbiyyat tədrisi" və "Ana sözü"
jurnallarında dərc olunmuşdur.
V.Qurbanov
1992-1996-cı illərdə Azərbaycan Respublikası
Prezidenti yanında AAK-da humanitar və ictimai elmlər üzrə
şöbə müdirinin müavini vəzifəsində
işləmiş, bu illərdə o, respublika alimlərinin
elmi potensialı ilə yaxından tanış olmaq imkanı
qazanmışdır. Sonralar dərsliklərində ən
şöhrətli Azərbaycan alimləri haqqında mətnlər
tərtib etməsi və yazması bununla əlaqədardır.
Lütfü Ələsgərzadə, Azad Mirzəcanzadə, Əziz
Əfəndizadə, Xudu Məmmədov, Rafiq Əliyev və
b. onlarca alimi şagirdlər, gənclər və pedaqoji
ictimaiyyət arasında təbliğ etmək Vaqif müəllimin
daima fikrini məşğul etmişdir. V.Qurbanov az, lakin mənalı
yazan tədqiqatçıdır. Bu vaxta kimi 160-dan çox
elmi yazı dərc etdirmişdir. Qəzet məqalələri
də ki, öz yerində.
V.Qurbanovun
metodik ideyaları bugünkü təhsil sisteminin tələbləri
baxımından çox orijinal və qiymətlidir.
V.Qurbanovun
yaradıcı fəaliyyətinin üçüncü
dövrü 1999-cu ildən bu günə kimi Azərbaycan
Müəllimlər İnstitutunda işlədiyi illəri əhatə
edir. AMİ-yə onu çoxdan
gətirmək istəmişlər. Hələ 1980-ci illərdə
Mircəfər Həsənov və Rəfiqə Mustafayeva kimi
xeyirxah insanlar ETPEİ-yə gələrkən onu Azərbaycan
Respublikası Müəllimləri Təkmilləşdirmə
İnstitutuna aparmaq təklifini Ə.Əfəndizadəyə
bildirmişlər, o da "Vaqif hələ burada işləməlidir"
- demişdir.
V.Qurbanov
hazırda AMİ-də dosent vəzifəsini tutur. Ali təhsil
müəssisələri müdavimləri, orta ixtisas təhsili
və dil-ədəbiyyat müəllimləri, bakalavr, magistr tələbələr
qarşısında nümunəvi dərslər keçir, rəhbərlik
tərəfindən daim qiymətləndirilir. Onu hamı
heç bir vəzifədə gözü olmayan, əmr etməyi
xoşlamayan bir əməkdaş kimi qəbul edir. Yalnız
öyrənənə yol göstərməyi bacaran, gəncləri
təhsilə və tədqiqat aparmağa
ruhlandırmağı qarşısına məqsəd qoyan
bir müəllim kimi nüfuz sahibidir.
Əsl
müəllim haqqında Vaqif Qurbanovun orijinal fikirləri var. O
göstərir ki, təhsil müəssisəsinə
şöhrət gətirən müəllimlərdir. Əsl
müəllim dərs qurmağın mahir memarı
olmalıdır. Dərs orkestr kimi xəyalqurucu ahənglə
səslənməlidir. Tələbə də dərsdən
doymamalıdır, zəngin necə vurulduğunu hiss etməməlidir...
V.Qurbanov
pedaqoji elmlər doktoru alimlik dərəcəsi almaq
üçün "Azərbaycan dili təlimində fəndaxili
əlaqələrdən istifadə üzrə işin
sistemi" mövzusunda doktorluq dissertasiya işini bitirmiş,
monoqrafiya, tədris vəsaiti və bu mövzuda 60-dan çox
məqalə nəşr etdirmiş və Azərbaycan
Prezidenti yanında AAK-ya təqdim etmişdir.
Bu illər
V.Qurbanovun həyatında ən məhsuldar illər
sayılır. "Azərbaycan dili tədrisinin aktual problemləri",
"Azərbaycan dili dərslərində fəndaxili əlaqələr",
"Nitq mədəniyyəti və üslubiyyat" adlı
kitablar yazmış və həmin fənlərdən dərs
deyir. Hazırda "Azərbaycan dilinin tədrisi metodikası"
kitabını nəşrə hazırlayır. Əvvəlkindən
də artıq şövqlə dərslərini deməkdə
davam edir. AMİ-də son 10 ildə ona göstərilən
qayğıdan ruhlanır və şükranlıq edərək
deyir: "İnsanın hər çiynində bir mələk
oturmuşdur; sol çiynindəki xoş əməllərini
yazır. Mən hamının çiyninə belə mələk
qonmasını arzu edərdim!".
V.Qurbanov
xeyirxahları unutmayır, Əziz müəllimi - elmi rəhbərini
daim xatırlayır, onun ruhu qarşısında
özünü borclu hesab edir: "Mən bu yaşda
özümü mərhum professor Ə.Əfəndizadə məktəbinin
davamçısı hesab edirəm. Ömrüm boyu bu məktəbi
zinətləndirməyə çalışmışam.
Çalışmışam ki, Əziz Əfəndizadənin
layiqli davamçısı adını doğruldum".
Yubilyarın
bu sözləri onu tanıyan insanlara daha
inandırıcı
görünür. Mən belə hesab edirəm ki,
V.Qurbanov hər bir işdə özünü yox,
dostlarını, işlədiyi tədris müəssisəsini
düşünən və 70 illik ömrünü şərəflə
yaşayan bir insandır. O, taleyindən də razıdır.
Onu sevən kollektivdən də və rəhbərlikdən də.
Kafedramızda səmimilik və mehribanlıq havasını
yaradan da odur.
Əziz
dostumuzun 70 yaşını ürəkdən təbrik edir və
ona daha neçə-neçə illər yaşamaq
üçün möhkəm cansağlığı arzulayırıq.
Fikrət
XALIQOV,
filologiya
elmləri doktoru, professor,
AMİ-nin
Azərbaycan dili və onun tədrisi
metodikası kafedrasının müdiri
Azərbaycan
müəllimi.- 2013.- 31 may.- S.7.