Gədəbəydən
Almaniyaya aparan yol
Almaniyanın orta məktəblərindən
birində
çalışan azərbaycanlı müəllimin təəssüratları
Şəfəq Azər 1976-cı ildə Gədəbəy rayonunun Pərizamanlı kəndində doğulub. 1983-cü ildə Tovuz rayonunun Çobansıxnaq kənd orta məktəbinə daxil olub və 1993-cü ildə orta təhsilimi həmin məktəbdə başa vurub. 1994-cü ildə Nəsirəddin Tusi adına Azərbaycan Dövlət Pedaqoji Universitetinin pedaqogika fakültəsinə daxil olub. Orta məktəbdə olduğu kimi, burada da fəal tələbə kimi diqqət çəkməyi bacarıb. Universitetdə oxuduğu zaman hələ ilk semestrdən başlayaraq fəal tələbə kimi rəhbərlik tərəfindən televiziya çəkilişlərinə göndərilib. "Uç nöqtə", "Sərbəst düşüncə" və s. bu kimi verilişlərin iştirakçısı olub. 1997-ci ildən ailəlidir. İki övladı var. 1998-ci ildə həyat yoldaşı Azərbaycan Texniki Universitetindən Almaniyanın Braunşvayq şəhərində yerləşən Braunşvayq Texniki Universitetinə elmi ezamiyyətə göndərilir. 1999-cu ilin fevral ayından ailəsi ilə birgə Almaniyada yaşayır.
Şəfəq AZƏR,
Almaniyadakı Bebelhof ibtidai məktəbinin pedaqoq-müəllimi
Düşünürdüm ki, Almaniyada
yoldaşımın elmi ezamiyyətindən
sonra Azərbaycana qayıdacağıq,
müəllimlik fəaliyyətinə Vətənimdə başlayacağam. Amma
yoldaşım işlədiyi Braunşvayq
Texniki Universitetindən iş
təklifi aldı və uzunmüddətli əmək
müqaviləsi bağladı. Bununla da Almaniyada
yaşamağımızın təməli qoyuldu.
Sonra ikinci
övladımız dünyaya gəldi və
elə o vaxtdan biz iki
övladımızla birgə Almaniyada yaşayırıq.
Uşaqlarımın kiçik yaşda
olmasına baxmayaraq, mən Almaniyada da boş
qalmır, həm alman dili,
alman mədəniyyətini öyrənir,
həm də Azərbaycan mədəniyyətini tanıtdırmağa
çalışırdım. Universitetin elmi işçisi kimi həyat yoldaşımla birgə bütün tədbirlərə qatılır
və bu imkanlardan
istifadə edirdim. Həm əlimizdən gəldiyi
qədər Azərbaycan elmini, həm də Azərbaycanı həvəslə,
yorulmadan təbliğ edirdik.
Bunu bir azərbaycanlı
kimi özümüzə borc
bilir, Vətənimiz haqqında informasiyaları alman
və başqa xarici
millətlərə yüksək şəkildə düzgün çatdırmağa, onları məlumatlandırmağa
çalışırdıq. Ancaq əsas
məqsədim, hələ uşaqlıqdan ən böyük arzum olan müəllimlik peşəsində
çalışmağım idi. Diplomum olsa da,
bu ölkənin qaydaları fərqlidir.
Almaniyanın təhsil müəssisələrində xarici vətəndaş kimi
işləmək üçün əvvəlcə diplomu nostrifikasiya etdirmək tələb olunur. Bu isə çox hallarda mümkün olmur, ya da çox
çətin olur. Təkrar oxumaq tələb edilir, yaxud imtahan verməklə bu prosesi başa
çatdırmaq olur.
Uşaqlarım bir az böyüdükdən
sonra onları uşaq
bağçasına verib
yoldaşımın çalışdığı Braunşvayq Texniki
Universitetində ixtisasartırma kurslarını keçdim. Pedaqoji təlim
və metodlar üçün
xüsusi fakültədə təhsilimi
artırmağa başladım. Almaniya təhsil
sisteminin çoxsahəli olmasını hələ
həmin dövrdə tam anlamağa
başladım və onun sirlərini,
istiqamətlərini öyrənməyə
çalışdım. Universitetin
kitabxanasında pedaqoqlar üçün
xüsusi oxu
zalında hər ay professorlar
tərəfindən keçirilən seminarların
iştirakçısı olaraq nəzəri
biliklərimi artırmağa davam etdim. Bu universitetdə təhsil
almaq kiçik
övladlarımla mənə çətin olsa
da,
Almaniyanın dövlət
və qeyri-dövlət strukturlarında ibtidai
təhsil sahəsində işləmək hüququna
sahib oldum.
Braunşvayq Texniki Universitetində
pedaqoji təhsilimi bitirdikdən sonra, 2007-ci ildə övladlarımın oxuduğu ibtidai məktəbdə
işə başladım. Həmin məktəbin direktoru xanım Fr. Sirinq valideyn iclaslarında
verdiyim təkliflərə görə mənim
ixtisasca müəllim olduğumu
bildi və uşaqlarla
bərabər işləməyimi təklif etdi.
Mən bir az
düşündükdən sonra onlarla işləməyə qərar verdim. Xanım Sirinq mənə
təklif etdi ki, mən
öz ölkəmizdə olan
təhsil sistemi haqqında onlara geniş məlumat
verim və həmçinin işlədiyim
müddətdə tətbiq edim. Beləliklə, mən həvəslə öz ölkəmizdə olan
metodlardan istifadə etməklə alman təhsil sistemini də
öyrənməyə başladım. İlk
öncə bütün dərslərdə
əsas müəllimlə bərabər köməkçi
müəllim kimi təmənnasız olaraq
işləməyə başladım. Ən çox xanım Sirinqlə işlədiyim
müddətdə hesab və oxumaqda zəif olan uşaqlarla məşğul olurdum.
Baxdım ki, bu uşaqlarla dərs gedişatı vaxtı başqa otaqlarda məşğul
oluruq və nəticədə onlar dərsdən yayınmış olurlar. Təklif etdim ki, bizim Azərbaycanda dərslərdən
sonra əlavə məşğələlər
təşkil edilir və biz
də belə edə bilərik. Mənim bu
cəsarətli addımım xanım Sirinqin
çox xoşuna gəldi.
Mənim təklifim qəbul olundu.
Almaniyanın bir çox məktəblərində
1-ci və 2-ci sinif şagirdləri 4 saat
dərs keçir. Beşinci saat isə məktəbin
təklif etdiyi
əlavə məşğələlər olur. Bu dərsdə bütün şagirdlərin iştirakı vacib deyil, bəzi valideynlər
uşaqlarının bu dərslərə
qalmasını istəmir. Bunun üçün direktorun tələbi ilə həmin vaxtlarda mənim üçün xüsusi
ayrılmış otaqda uşaqlarla
fərdi məşğul olma imkanım
yarandı. O vaxtdan mən hər bir oxuma, yazma
və hesablamada çətinliyi olan şagirdlərlə birgə işləməyə
başladım.
Sonralar mən həmçinin 3-cü və
4-cü siniflərlə kitabxana və
1-3-cü siniflərdə riyaziyyat dərslərində
də şagirdlərlə birgə işləməyə
başladım. Onları oxu zalına
aparır, maraqlandıqları kitabları tapmaqda,
oxumaqda onlara kömək
edirdim.
Hətta bu dərslərdə məktəbdə təcrübə
keçən tələbələr və təhsil sahəsində
işləyib təqaüdə çıxan insanlar
da təmənnasız kömək edirlər.
Onlar tək-tək uşaqlarla
oturur, onlarla birlikdə
kitab oxuyurlar. Bəzi
şagirdlərin tələffüz və qavramada,
mətni anlamaqda çətinliyi olduqda onlara kömək
edirlər. Almaniya məktəblərində
valideynlər, təhsildə fəaliyyət göstərən
və digər maraqları olan insanlar yardım məqsədi ilə müəllimlərlə
birgə çalışırlar. Hər kəs əlindən
gəldiyi qədər təhsilin inkişafına, ölkənin
gələcəyi olan uşaqlara
təmənnasız kömək etmək istəyir. Hətta məktəbin
bəzi ləvazimatlarının alınmasında həvəslə
yardım əllərini uzadırlar.
Nəhayət ki, ibtidai siniflərdə
müəllim-pedaqoq olaraq işləməyə
başladım. Məktəbdə iş yoldaşlarım, valideynlər və
universitetdəki silsilə seminarların köməyi ilə bu çətin və çox
məsuliyyətli bir peşəni icra etməyə nail ola bildim. Əsas işim yalnız dərslər deyil,
pedaqoji təlimlər, şagird
və valideynlərlə birlikdə çalışmaq, məktəbin
pedaqoji inkişafında yaxından və
əməli iştirakdır.
Almaniyada ibtidai məktəblərin
nəzdində yerləşən kitabxana,
oxu zalları, kompüter
otaqları olur. Biz
şagirdləri kompüterdə olan bir çox tədris proqramları üzrə işləyərək
oxuduqları kitablar və mövzular
ətrafında suallara cavab
verməsini təmin edirik. Onlar
həmin suallara cavab
verməklə bal toplayırlar. Bu bal toplamada
uşaqlar həvəslə
iştirak edirlər.
Almaniya məktəblərində hər bir yarımilin yekunları xüsusi
qeyd olunur. Direktor bütün işçilərə, məktəbin
təlim-tərbiyə işində fəal iştirak
edən hər kəsə hədiyyələr təqdim edir. Məktəbin adından yarımilin yekun proqramında, valideyn
və məktəblilərin qarşısında fəallıq
göstərən və qalib olan şagirdlər sertifikat
və hədiyyələrlə təltif edilirlər.
* Almaniyanın təhsil müəssisələrində xarici vətəndaş kimi işləmək üçün əvvəlcə diplomu nostrifikasiya etdirmək tələb olunur. Bu isə çox hallarda mümkün olmur, ya da çox çətin olur. Təkrar oxumaq tələb edilir, yaxud imtahan verməklə bu prosesi başa çatdırmaq olur.
* Valideynlər, təhsildə fəaliyyət göstərən və digər maraqları olan insanlar yardım məqsədi ilə müəllimlərlə birgə çalışırlar. Hər kəs əlindən gəldiyi qədər təhsilin inkişafına, ölkənin gələcəyi olan uşaqlara təmənnasız kömək etmək istəyir. Hətta məktəbin bəzi ləvazimatlarının alınmasında həvəslə yardım əllərini uzadırlar.
* Məktəblərdə hər bir yarımilin yekunları xüsusi qeyd olunur. Direktor bütün işçilərə, məktəbin təlim-tərbiyə işində fəal iştirak edən hər kəsə hədiyyələr təqdim edir. Məktəbin adından yarımilin yekun proqramında, valideyn və məktəblilərin qarşısında fəallıq göstərən və qalib olan şagirdlər sertifikat və hədiyyələrlə təltif edilirlər.
Azərbaycan müəllimi.- 2013.- 8 noyabr.- S.4.