Zəhmətlə
yoğrulan ömür
sahibi
Pedaqogika üzrə fəlsəfə
doktoru, baş elmi işçi, Pedaqoji və Sosial Elmlər
Akademiyasının həqiqi üzvü,
Azərbaycanın əməkdar müəllimi, keçmiş Sovetlər İttifaqının
və respublikamızın qabaqcıl maarif
xadimi, Böyük Vətən
müharibəsi iştirakçısı (əlili), Təhsil
Problemləri
İnstitutunun aparıcı elmi işçisi, əmək və müharibə
veteranı İbrahim Mursaqulu
oğlu Mayılov 1923-cü il yanvarın 15-də Dəvəçi rayonunun Məliklər kəndində anadan olub. İbtidai
və yediillik təhsilini kənddə
alıb, 1937-ci ildə Quba Pedaqoji
Texnikumuna daxil olan İbrahim Mayılov
1939-cu ildə həmin məktəbi bitirib,
Dəvəçi rayonunda pedaqoji
fəaliyyətə başlayıb.
1939-1940-cı
dərs ilindən başlayaraq Dəvəçi
rayonunun Qəndab kəndində müəllim
işləyib. Böyük Vətən
müharibəsi başlayanda İbrahim müəllim rayon
hərbi komissarlığına müraciət edərək könüllü olaraq ordu sıralarına getmək istədiyini bildirib. Lakin yaşı
çatmadığı üçün
onu birbaşa ordu sıralarına yox,
Gürcüstanın Qaqra şəhərindəki
zabitlər hazırlayan hərbi məktəbə göndəriblər.
Məktəbi bitirmək və zabit
rütbəsi almaq İbrahimə qismət
olmur. Kursant kimi cəbhədə, döyüşlərdə
iştirak etməli olur
və ağır yaralanır. Hospitalda
müalicə olunduqdan sonra
III dərəcəli əlil kimi ordu sıralarından tərxis olunur.
Yenidən
Dəvəçiyə qayıdan İbrahim
müəllim rayonun Dəvəçi qəsəbə
orta məktəbində hərbi rəhbər
və sinif müəllimi vəzifələrində
çalışıb. 1948-ci ildə Azərbaycan Dövlət
Universitetinin biologiya
fakültəsinə daxil olub,
1953-cü ildə universiteti bitirərək
biologiya müəllimi ilk peşə ixtisası
alıb. Universitetdə oxuduğu illərdə
fakültə Tələbə Elmi Cəmiyyətində
ardıcıl çıxışlar etdiyinə və fəallıq
göstərdiyinə görə 1953-cü ildə fakültə
elmi şurası ona aspiranturaya girmək üçün
zəmanət verib. Həmin il o, Azərbaycan Dövlət
Pedaqoji İnstitutunun
aspiranturasına daxil olmaq
üçün böyük
bir müsabiqədə qalib
gələrək aspirant olur.
1957-ci
ildə aspiranturanı bitirdikdən sonra bir müddət "Azərbaycan Neft Nəşriyyatı" jurnalında redaktor vəzifəsində
çalışan İbrahim müəllim
sonradan həmişəlik olaraq
taleyini Azərbaycan Elmi-Tədqiqat Pedaqoji Elmlər İnstitutu
ilə bağlayıb.
Həmin
institutda kiçik elmi işçi,
şöbə müdiri vəzifəsində
çalışıb. 1966-cı ildə "Botanika
kursunun şagirdlərin bitkiçilik
üzrə əməyi ilə əlaqələndirilməsi və
bu əlaqənin onların bilik keyfiyyətinə
təsiri" mövzusunda dissertasiya
müdafiə edərək pedaqoji elmlər
namizədi alimlik dərəcəsi alıb. İki il sonra
Ali Attestasiya
Komissiyası ona baş
elmi işçi
adı və aspirantlara elmi
rəhbər olmaq icazəsi verib.
Uzun illər institutda
əmək və politexnik təlim
şöbəsində müdir, koordinasiya şurası və respublika
pedaqoji cəmiyyətində bölmə
rəhbəri, Təhsil Nazirliyi nəzdindəki
elmi-metodik şuranın əmək təlimi
bölməsinin sədri vəzifələrində
çalışıb.
Bundan əlavə, "Azərbaycan məktəbi"
jurnalına əlavə kimi nəşr olunan "Əmək və politexnik
təlim" məcmuəsinin redaktoru, ittifaq miqyasında çıxan "Şkola i proizvodstva"
jurnalının redaksiya
şurasının üzvü olub. Respublika pedaqoji mətbuatında,
digər sahə jurnallarında və qəzetlərdə o, 150-dən çox elmi-metodik, pedaqoji və publisistik məqalələrlə
çıxışlar edib.
Yazıları maraqla oxunub,
öyrənilib, tətbiq edilib.
İbrahim müəllim bölgələrdə
keçirdiyi elmi-praktik
konfranslar, sessiyalar, oxuduğu mühazirələrlə pedaqoji kollektivlərə yaxından köməklik
göstərib. Bu mürəkkəb və
çətin sahənin bilicisi olub, respublikanın pedaqoji
kollektivlərində, ümumiyyətlə, pedaqoji
aləmdə tanınıb, hörmətlə
qarşılanıb. Respublikanın ümumtəhsil məktəblərində
1957-2012-ci illərdə əmək təlimi üzrə tədris
kompleksinin (proqram, dərs
vəsaiti, metodik vəsait və s.) yaradılması sahəsində mühüm işlər görüb.
Əmək
fəaliyyəti dövründə SSRİ Pedaqoji
Elmlər Akademiyası "Şkola i proizvodstva" jurnalı
redaksiyasının, Təhsil Nazirliyinin, Kənd
Təsərrüfatı Nazirliyinin, komsomolun Mərkəzi Komitəsinin, institut rəhbərliyinin, pedaqoji
cəmiyyətin və s. fəxri fərmanları,
pul mükafatları ilə rəğbətləndirilib.
İbrahim müəllim müharibədə
iştirakına görə də orden və
medallarla təltif olunub.
Ağır xəstəliklər keçirməyinə baxmayaraq, pedaqoji fəaliyyətini
indi də müvəffəqiyyətlə
davam etdirir.
Alimin tədqiqat işləri
ümumtəhsil fənlərinin çoxunu
(fizika, riyaziyyat, rəsmxət,
kimya, biologiya, aqrokimya, texnologiya və s.) özündə inteqrasiya
edən, təhsilin ağır sahələri olan
politexnik əmək təlimi, istehsalat təlimi, ilk
peşə-ixtisasyönümü, ilk
peşə-ixtisas təlimi, şagird istehsalat briqadalarının işinin məzmunu və təşkili,
istehsalata ekskursiyaların təşkili və
keçirilməsi, ictimai-faydalı məhsuldar əməyin təşkili,
fənlərarası əlaqə və s.
aid mövzularda olmuşdur. Onun tədqiqatının
ana xəttini əmək təliminin, istehsalat təliminin, seçmə kursların
məzmununu müəyyənləşdirmək, təkmilləşdirmək,
metodik təminatını təşkil
etmək olmuşdur. Bu
mövzular üzrə müəllimlərə
nəzəri, təşkilati, praktik
kömək göstərən materiallar, onun yazdığı və çap
etdirdiyi 40 monoqrafiya, kitab və kitabçalarda,
toplularda (Azərbaycan ETPEİ-nin
və APİ-nin elmi əsərlərində)
öz əksini tapmışdır.
Yuxarıda
sadalanan sahələr üzrə fəlsəfə
doktorları, pedaqoji elmlər doktorları
yetişdirilməsində də İbrahim
müəllimin əməyi az
olmamışdır. O, bu xeyirxah
işini indi də davam etdirir. İşlədiyi
institutun orta ümumtəhsil
şöbəsində dissertasiyaların müzakirəsində
fəal iştirak edir,
tədqiqat işlərinin keyfiyyətinin yüksəldilməsi
üçün öz
dəyərli tövsiyələrini verir.
Hazırda
2013-cü ilin elmi tədqiqat
mövzusu ilə yanaşı o, son illərdə
yazdığı böyük həcmli
monoqrafiyasının - "Texnologiyanın (əmək
hazırlığının) tədrisi"
metodikasının çapı ilə bağlı da iş aparır. Bu kitabı müəllimlər çoxdan gözləyirlər.
İbrahim müəllim 1959-1992-ci
illərdə ümumtəhsil məktəblərində ilk peşə-ixtisasqabağı və ilk peşə-ixtisas hazırlığı
keçilən, respublikamızda da tədris-istehsalat
kombinatları yaradılan dövrlərdə xüsusilə gərgin,
lakin səmərəli fəaliyyət
göstərmişdir.
Respublikamızda
sayı 5-dən çox olan
bu yeni tədris müəssisələrinin
- kombinatların maddi-texniki təchizatında,
işinin təşkilində, hami müəssisə və təşkilatlarla
əlaqənin yaradılması və möhkəmləndirilməsində,
tədris kompleksinin (iqtisadiyyatın
müxtəlif: ağır sənaye, yüngül
sənaye, nəqliyyat,
rabitə, kənd təsərrüfatı, xidmət
və s.) sahələri ilə
bağlı ilk peşə-ixtisas
proqramları, dərs vəsaitləri, əyanilik, didaktik materiallar və s. hazırlanmasında, metodik
təminatında; müəllim, təlimatçı və
ustaların pedaqoji və praktik
hazırlığının təkmilləşdirilməsində
onun əməyi çox
olmuşdur. Demək olar ki, kombinatlar
əsasən İbrahim Mayılovun
iqtisadiyyatın müxtəlif sahələrinə aid rus dilindən tərcümə
etdiyi və yerli şəraitə
uyğunlaşdırdığı (40-dan çox),
özünün hazırladığı
orijinal proqramlar
(Pambıqçı-mexanizator, Çaybecərən-mexanizator
və s.), dərs vəsaitləri, metodik əsərlər və jurnal məqalələrinin
köməkliyi sayəsində işləyirdi. İndi respublikamızın müstəqilliyi
illərində iqtisadiyyatın müxtəlif sahələrini
uğurla inkişaf
etdirənlərin: rəqabət qabiliyyətli fəhlələr,
mühəndislər, sahibkarlar, idarəetmə
və xidmət sahəsi işçiləri və s. böyük əksəriyyəti
əsasən həmin dövrün
ümumtəhsil məktəblərində və tədris-istehsalat
kombinatlarında ilk peşə-ixtisasqabağı
hazırlıq keçən məzunlardır.
İbrahim müəllimi 90
yaşı tamam olması münasibətilə
təbrik edir, ona
möhkəm gümrahlıq və işlərində müvəffəqiyyətlər
arzulayırıq.
Ş.MİKAYILOV,
ATPİ-nin
şöbə müdiri,
pedaqoji
elmlər doktoru,
professor,
F.ORUCOV,
ATPİ-nin
aparıcı elmi işçisi,
pedaqogika
üzrə fəlsəfə
doktoru, dosent,
A.QƏMBƏROV,
institutun
aparıcı elmi işçisi,
pedaqogika
üzrə fəlsəfə
doktoru, dosent,
M.MİRZƏLİYEV,
institutun
Veteran təşkilatının
sədri,
baş mütəxəssis
Azərbaycan
müəllimi.- 2013.- 18 yanvar.- S.4.