Almaniyada "Azərbaycanda təhsilin inkişaf
strategiyası" adlı monoqrafiya nəşr olunub
Yeni nəsil Azərbaycan pedaqoji elminin istedadlı orta nəsil nümayəndələrindən biri olan pedaqogika
üzrə elmlər doktoru, Rusiya Dövlət Təhsil Akademiyasının akademiki
Hümeyir Əhmədovun
bu yaxınlarda Almaniyada ingiliscə nəşr edilmiş
"Azərbaycanda təhsilin
inkişaf strategiyası"
əsəri son illərin
ciddi elmi araşdırmalarından hesab
edilməklə, ingilis
dilində nəşr
edilən ilk milli monoqrafiya olaraq "Azərbaycan Respublikasında
təhsilin inkişafı
üzrə Dövlət
Strategiyası"ndan irəli
gələn vəzifələrin
beynəlxalq təbliği
baxımından xüsusi
əhəmiyyət daşıyır
(The Strategy of Education Development in Azerbaijan. Saarbrücken, Deutschland / Germany. LAP LAMBERT Academic
Publishing, 2014, 245 p.).
Müəllif
monoqrafiyada öncə ölkəmizdə
təhsilin tarixinə ekskurs edərək keçilmiş yola nəzər
salır, müxtəlif ictimai-siyasi
dönəmlərdə xalqımızın dilini,
dinini, milli-mənəvi dəyərlərini
qorumaq uğrunda
apardığı mübarizəsini, xüsusilə təhsilə,
maarifə diqqət yetirməsini, məktəbi, müəllimi yüksək qiymətləndirməsini
konkret tarixi proseslərin
axarında şərh edərək milli təhsilin
xronologiyasına diqqətimizi cəlb edir.
Dörd fəsildən ibarət olan monoqrafiyada Azərbaycanda təhsilin tarixinə
ümumi nəzər yetirməklə, təhsilin
son dövr
inkişafında ümummilli lider Heydər Əliyevin tarixi
xidmətlərinin ictimai-pedaqoji təhlili
aparılır, Azərbaycan Respublikasının Prezidenti İlham
Əliyevin, Heydər Əliyev Fondunun, onun prezidenti, millət vəkili, UNESCO-nun və
İSESCO-nun xoşməramlı səfiri
Mehriban xanım Əliyevanın təhsil quruculuğu sahəsindəki çoxşaxəli
fəaliyyətləri araşdırılır və təqdir
edilir.
Monoqrafiyada təhsil tariximizin birinci respublika
dövrünə-ADR dövrünə xüsusi
həssaslıqla diqqət yetirən müəllif ali təhsilli mütəxəssis
hazırlığı ilə bağlı bu
dövrdə görülən işlərdən bəhs edərək
yazır: "Ali təhsilli milli mütəxəssislərin
hazırlanması təhsil quruculuğunda
mühüm yer tuturdu... Bununla
bağlı milli hökumətin ilk tədbiri xüsusi Parlament Komissiyası tərəfindən seçilmiş yüz nəfər
azərbaycanlı gəncin xaricdə oxumağa
göndərilməsi oldu".
Monoqrafiyada, qeyd etdiyimiz
kimi, mühüm məsələlərdən
biri ümummilli lider Heydər Əliyevin milli
təhsil strategiyasının müəyyənləşdirilməsində
və təhsil quruculuğunun
formalaşması sahəsində çoxşaxəli fəaliyyətinin
tədqiqata cəlb edilməsidir. Çünki
ölkədə elmin, təhsilin,
ümumilikdə mədəniyyətin inkişafında müstəsna xidmətləri
olan Heydər Əliyev rəhbərliyinin bütün dövrlərində bu sahəyə diqqət və
qayğısını əsirgəməmiş, daim milli elmimizin,
təhsilimizin güclü himayədarı
kimi çıxış etmişdir.
Ümummilli liderin bu sahəyə son dərəcə
həssas münasibəti heç də
səbəbsiz deyildi. Heydər Əliyev həmişə
elmin, təhsilin inkişafına milli təhsil quruculuğu
prosesinin zəruri əsası kimi yanaşır, xalqın intellektual
səviyyəsinin artırılmasını ən vacib vəzifələrdən biri
kimi nəzərdən keçirirdi.
Müəllif ulu öndərin təhsil
sahəsindəki fəaliyyətinin əsas istiqamətlərinə
toxunaraq yazır: "O, Azərbaycan
maarif sisteminin ştat heyətini yerli kadrlar hesabına milliləşdirir,
respublikanın hər yerində, xüsusən, kənd yerlərində
məktəblər tikdirir, müəllimlərə
qayğı göstərir, təyinat sistemini
genişləndirir, təyinatla kənd yerlərində işləyən
müəllimlərə mənzil kirayə haqqı verilir və digər
güzəştlər edilir, gənclərə
ali təhsil almaq üçün şərait yaradılır,
kənd yerlərini mütəxəssislərlə təmin
etmək üçün gənclər ali məktəblərə müsabiqədənkənar
qəbul edilir, ali məktəblərin
şəbəkəsini genişləndirir, onların maddi-texniki bazası gücləndirilir, Azərbaycan
təhsilinin qabaqcıl dünya ölkələrinin
təhsil sistemi ilə əlaqəsini qurmaq üçün səylər
göstərilirdi".
Ümumiyyətlə
I və II fəsil Azərbaycan təhsilinin inkişaf
tarixinə xronoloji baxış olmaqla bərabər, son dərəcə
geniş statistik rəqəm
və hesabatlara istinadən faktoloji materiallara əsaslanaraq
orijinal araşdırmanı ərsəyə
gətirə bilməsi xüsusi qeyd edilməlidir.
Monoqrafiyanın III fəsli
Azərbaycan Respublikasının Prezidenti İlham Əliyevin hakimiyyətə gəldiyi
zamandan təhsilin inkişafı sahəsində
görülən işlərin tədqiqi və təhlilinə
həsr edilmişdir.
Ölkə
başçısının "bizim ən
böyük resursumuz
insanların biliyidir, savadıdır. Biz öz imkanlarımızdan səmərəli
istifadə edərək maddi kapitalı insan kapitalına çevirməliyik" fikrini əsas götürən monoqrafiya müəllifi bu
dövrdə təhsilin modernləşməsi və beynəlxalq
standartlara inteqrasiyası baxımından
həyata keçirilən layihələri tədqiqata cəlb
etmişdir. Göstərilən
fəsildə toxunulan məsələlərin
elmi-yanaşma arealı da
geniş coğrafiyası ilə diqqəti
cəlb edir: müasir
təhsilin strategiyası, Milli Kurikulum, dərslik siyasəti, informasiya
əsrinin meyarları, Azərbaycanda distant
təhsil, təhsil yoxsulluğa
qarşı, Azərbaycanda ali təhsilin inkişaf perspektivləri, Bolonya
prosesi-reallıqlar, problemlər, perspektivlər, Azərbaycan
təhsilində yeni istiqamətlər,
yaşlıların təhsili, insan
kapitalı.
Müəllif
qeyd edir ki, "Prezident İlham Əliyevin rəhbərliyi ilə Azərbaycanın
son illər əldə etdiyi
tərəqqinin əhatəsi ölkəmizin sosial-iqtisadi
inkişafı, insanlarımızın maddi-rifah
halının yaxşılaşması, respublikamızın inkişaf göstəricilərinə görə
dünyada lider
dövlətlərdən
birinə çevrilməsi reallığından
daha genişdir,
ölkəmizdə ictimai-siyasi sabitliyin qorunmasını təmin edən əsaslar
son illərdə daha da möhkəmləndirilmiş, Azərbaycanda
bütün dünyanın örnək kimi qəbul etdiyi milli, dini, mədəni
tolerantlıq mühiti
formalaşdırılmışdır".
Konkret faktlara istinadən milli
təhsilimizin beynəlxalq əlaqələrinin geniş mənzərəsinin
yaradıldığı monoqrafiyadan
öyrənirik ki, "Təhsil Nazirliyi ABŞ, Fransa, Böyük Britaniya,
Qazaxıstan, Almaniya, Rusiya,
Çin, Yaponiya, İsrail, Cənubi Koreya,
Səudiyyə Ərəbistanı, Türkiyə, İran, Misir, Hindistan, Ukrayna, Gürcüstan, Moldova, Çexiya, Slovakiya,
Özbəkistan və Polşa kimi ölkələrlə
birbaşa təhsil əlaqələri
yaratmışdır və bu əməkdaşlıq
bu gün də uğurla davam etdirilir". Bu sahədə görülən çoxşaxəli
işlərlə bərabər ölkəmizin ali məktəblərinin xarici
ölkələr üçün kadr hazırlığı sahəsində əldə
etdiyi uğurlar da monoqrafiyada təhsil
statistikasının dili ilə geniş elmi-nəzəri təhlilini
tapmışdır.
Monoqrafiyada son vaxtlar
həyata keçirilən hər bir layihəyə
münasibət bildirilmiş, beynəlxalq
təşkilatların müvafiq normativ sənədlərinə istinadən görülmüş işlərin
koordinasiyasına toxunulmuşdur.
Monoqrafiyada müəllif haqlı olaraq
müasir bazar
iqtisadiyyatı şəraitində təhsilin keyfiyyətini
artırmaqla, dövlətin iqtisadi və
mənəvi dəyərlərinin qorunmasına, inkişaf etdirilməsinə, respublikanın əmək
qabiliyyətli əhalisinin tam və səmərəli
məşğulluğunun təminatına nail
olmaq qənaətinə gələrək, qeyd edir ki,
bunun üçün
ilk növbədə respublika
vətəndaşlarının ümumi inkişaf səviyyəsinin, intellektual
potensialının, peşə-ixtisas dərəcəsinin və
təhsil səviyyəsinin artırılması vacibdir. Çünki hər
bir vətəndaşın mütəxəssis
kimi yetişdirilməsi,
formalaşdırılması və cəmiyyətdə rolunun artırılmasına qısa vaxtda nail olmaq
mümkün deyil. Buna görə
də yüksək kadr
hazırlığına nail olmaq üçün hər
kəsin təhsilin bütün pillələrində
yüksək təhsil almasına şərait
yaradılmalıdır - qənaətinə
gələn müəllif bunun üçün ölkədə həyata
keçirilən yeni təhsil quruculuğunun geniş
inkişaf mənzərəsini vermişdir.
Monoqrafiyada həmçinin Heydər Əliyev Fondunun prezidenti, UNESCO-nun və İSESCO-nun
xoşməramlı səfiri Mehriban
Əliyevanın humanitar sahədəki ahəngdar
fəaliyyəti, xüsusilə təhsil quruculuğuna
yeni impuls vermək
baxımından müstəsna xidmətləri də geniş ictimai-pedaqoji təhlilə
cəlb edilmişdir.
Monoqrafiyada "Heydər Əliyev Fondu
milli maarifçilik ənənələrinin
davamçısıdır", "Gələcəyə körpü", "Yeniləşən
ölkənin yeni məktəbləri"
başlığı altında verilən materiallarda
ölkənin birinci xanımı Mehriban Əliyevanın çoxşaxəli maarifçilik fəaliyyəti işıqlandırılmışdır.
Hümeyir Əhmədovun "Azərbaycanda təhsilin
inkişaf strategiyası"
monoqrafiyası ölkəmizdə həyata keçirilən
dövlət təhsil siyasətinin xronologiyasını verməklə
mühüm elmi nəzəri-praktik
əhəmiyyət daşıyır. Monoqrafiya
təhsil işçiləri, təhsilşünaslar və təhsili
idarəetmə üzrə mütəxəssislər üçün, eləcə də çoxminli professor-müəllim heyəti və
tələbə kollektivi üçün
əsl töhfədir.
Pedaqogika üzrə elmlər doktoru
Hümeyir Əhmədovun ölkə
pedaqoqları içərisində Almaniyada
monoqrafiyası nəşr olunan və son dövrün ən uğurlu elmi-pedaqoji ədəbiyyatlardan
olmaqla ölkəmizdə həyata
keçirilən təhsil islahatının ingilis
dili vasitəsilə Avropa
ölkələrində təbliği baxımından da müstəsna əhəmiyyət daşıyır.
Fərrux RÜSTƏMOV,
əməkdar elm xadimi, pedaqogika üzrə
elmlər doktoru,
professor,
Azərbaycan Dövlət
Pedaqoji Universitetinin dekanı
Həsən BAYRAMOĞLU,
pedaqogika üzrə fəlsəfə
doktoru, Azərbaycan
Dövlət Pedaqoji Universitetinin dosenti
Azərbaycan
müəllimi.- 2014.- 19 dekabr.- S.9.