"Qazandığım
pulu həyat yoldaşımın
təhsili üçün istifadə etmək istəyirəm"
İlin
ən yaxşı müəllimləri danışır
Ötən həftə ölkə Prezidenti İlham Əliyev "Ən yaxşı müəllim" müsabiqəsinin qaliblərinin mükafatlandırılması haqqında sərəncam imzalayıb. Sərəncama əsasən "Ən yaxşı müəllim" müsabiqəsində qalib gəlmiş 100 müəllimin hər biri 5000 (beş min) manat məbləğində birdəfəlik pul mükafatı ilə mükafatlandırılıb. Azərbaycanın bütün bölgələrindən olan müəllimlərin mübarizə apardığı bu möhtəşəm yarış sona qədər qəzetimizin diqqət mərkəzində olub.Təhsil nazirinin müavini Firudin Qurbanovun rəhbərliyi ilə fəaliyyət göstərmiş 12 nəfərdən ibarət Təşkilat Komitəsi qarşısında keçirilən sonuncu mərhələ ilə bağlı qəzetimizdə mütəmadi olaraq məlumatlar dərc edilib. Redaksiyamızın əməkdaşı Rüfanə Qurbanova da bu müsabiqənin gedişini izləyib. İştirak edən ayrı- ayrı müəllimlərlə həm müsabiqənin gedişində, həm də nəticələr məlum olandan sonra söhbət edib, müsabiqə ilə bağlı onların rəy və fikirlərini öyrənib. Əməkdaşımızın müsabiqənin sonuncu mərhələsində söhbət etdiyi üç müəllimdən ikisi qaliblər sırasında yer ala bilib. Onlarla müsahibəni diqqətinizə çatdırırıq.
Sonuncu mərhələdən maraqlı anlar
Sonuncu mərhələdə
baş verən prosesləri izləmək üçün Təhsil
Nazirliyinə yollanıram. Komissiyanın
olduğu mərtəbəyə qalxanda qəribə bir mənzərə
ilə qarşılaşıram. Əllərində vərəqlər
(vərəqdə onların çıxışları var)
olan müəllimlər dəhlizdə o baş-bu başa gedərək
nəsə oxuyur, təkrarlayır və bir-birinə dəstək
olurlar. Bəzilərinin həyəcanlı olduqları hər
hallarından bilinir. Təbii ki, müəllimləri belə
görəndə təəccüblənirəm. Axı həmişə
biz müəllimlərin qarşısında imtahan verəndə
həyəcanlanırdıq.
Yaxınlaşıb
salamlaşıram və özümü təqdim edirəm.
Hansı qəzetdən olduğumu biləndə müəllimlərdən
biri yaxınlaşır- "dünən sizin qəzetdən
mənə zəng vurmuşdular"- deyir. -Mən
"Dünya müəllimi mükafatı"nın 50 finalçısından
biriyəm. Təbrik edir və öyrənirəm ki, komissiya
qarşısında ilk çıxış edəcək
müəllim də odur. Onu çıxışını
etmək üçün içəri yola salırıq və
gözləyirik. İçəridən üzündə təbəssüm
ilə çıxan Məhəmməd müəllim ətrafına
toplaşıb, "Necə oldu", "Necə
keçdi" suallarına:
- Yaxşı oldu, on
dəqiqəmin hamısını dəyərləndirdim,-deyə
cavab verir.
Daha sonra isə bizim suallarımızı
cavablandırır. İngilis dili müəllimi olan Məhəmməd
Qarakişiyev müəllim olmaq üçün qadın, ya
kişi olmağın fərqi yoxdur, vacib olan işini sevməkdir.
Şagirdlərlə karyera məsələsində
vaxt tapdıqca söhbətlər edirəm,-deyir.
- Balakən rayon Zərifə Əliyeva adına
3 nömrəli məktəbin ingilis dili müəllimiyəm.
Artıq 8 ildir ki, müəllim olaraq çalışıram
və bu müsabiqəyə ilk dəfədir
qatılıram. Əvvəllər yuxarı
siniflərə dərs deyirdim. Sonra
gördüm ki, yuxarı sinif şagirdlərinin fonetik problemləri
çoxdur. Üzündən oxuya bilmirlər.
Mən də təklif etdim ki, aşağı
sinifləri mənə versinlər ki, onları öyrədə-öyrədə
gəlim. Mənim bir tezisim var- əgər
şagirdlər bizim tətbiq etdiyimiz üsulla öyrənə
bilmirsə, o zaman biz şagirdlərin öyrənə biləcəyi
üsulla dərs keçməliyik. Mən
dərslərimi dövlət proqramına və şagirdlərin
ehtiyaclarına uyğun olaraq qururam. Bundan əlavə,
onlarla tez-tez psixoloji söhbətlər edirəm. Məsələn bizdə ən böyük problem
odur ki, biz ixtisası məktəbdə oxuyanda yox,
kodlaşdırmada seçirik və yaxud qonşumuz nə
seçirsə onu. Buna görə də
90-dan çox şagirdə Balakəndə Gənclər Evində
psixoloji treninqlər keçmişik. "İxtisas
seçimi, karyeranı necə qurmaq lazımdır?"
mövzuları ətrafında mühazirələr
aparmışıq. Çünki uşaqların psixoloji treninqlərə
həqiqətən ehtiyacı var. Həm də şagirdlər
bilməlidir ki, müəllimlər onlarla dostdurlar. Həmişə
kolleqalarıma da deyirəm ki, kurikuluma uyğun olaraq dərs
keçəndə uşaqlarla stol
arxasında siz də əyləşin. Uşaqların
başının üstündə durmayın.
- İngilis dili müəllimləri üçün
"Texnologiyadan istifadə edərək tədris etmək"
adlı layihəm var. Bunu təklif etdim ki, regionlarda pilot layihə
kimi başlayaq. Çünki müasir dövrdə
elə müəllimlərimiz var ki, onların e-mail
ünvanı belə yoxdur. Halbuki
dünyanın bir çox yerlərində dərslər online
keçirilir. Mən şagirdlərimlə
müxtəlif sosial şəbəkələr vasitəsilə
əlaqə saxlayıram. İstənilən
zaman onların dərsə aid suallarını
cavablandırıram. Əvvəllər
şagirdlər yazmağa utanırdılar, sonra
yavaş-yavaş öyrəndilər. Elə
Bakıda sınaq dərsi dediyim 49 nömrəli məktəbdə
şagirdlər məndən ayrılmaq istəmirdi. Deyirdilər ki, müəllim, siz bizə dərs deməyəcəksiniz?
Ümumiyyətlə, hər bir müsabiqədə
iştirak etmək insana nəyisə qazandırır. Burda da şəffaflıq gördüm, mərhələlər
qane etdi. Sonda bir şeyi də qeyd edim ki,
regionumuza qalib kimi qayıtmaq və qalib olsam, xaricdə kurslara
qatılmaq istəyirəm.
Məhəmməd müəllimə təşəkkür
edib, onu həmkarlarının sualları ilə
baş-başa buraxıram. İçəridən
həyəcanla çıxan bir xanım diqqətimi çəkir.
Yaxşı çıxış etdim, amma dedilər
ki, ləhcən olmasa daha yaxşı olar.
Şəki şəhərindən olan
coğrafiya müəllimi İradə xanımı
tanımağa və müsabiqə barədə fikirlərini
öyrənməyə çalışıram. İradə
Məmmədova sınaq dərsləri zamanı texniki problemlər
yaşadığını deyir:
- Şəki şəhər 11 nömrəli
məktəbin coğrafiya müəllimiyəm. 11 ildir işləyirəm. Müsabiqəyə
birinci dəfədir ki, qatılıram. Ona görə də
müsabiqə mənə bir az
ağır gəldi. Birinci mərhələ
yaxşı keçdi. Amma ikinci mərhələdə,
yəni sınaq dərsində bir az texniki
problemlər yaşadım. Lakin onların da
öhdəsindən gəldim. Üçüncü
mərhələdə isə komissiya üzvlərindən
müsbət aura aldım. Qalib olub-olmamaq
barədə heç düşünməmişəm. Sadəcə olaraq fikirləşirəm ki, bura qədər
gəlmək uğurdur. Amma qalib olsam xaricdə
kurslara qatılmaq istəyirəm. Bu mənim
üçün sınaq idi. Çünki
müəllimlər üçün olan treninqlərdə
iştirak etməyə çalışıram. Müasir
texnologiyaları öyrənməyə, yeni-yeni
üsullardan istifadə etməyə çalışıram.
Onun da bəhrəsini görürəm. Məsələn, dərsləri slaydlarla keçəndə
şagirdlər daha yaxşı öyrənirlər.
İradə müəllim deyir ki,
üçüncü mərhələdə şagirdlər
üçün xarici ölkələrə ekskursiyalar təşkil
etməyi təklif edib:
- Çıxışımda müxtəlif təkliflər
irəli sürdüm. Məsələn,
şagirdlərim olimpiadalarda rayon turunda müsbət nəticələr
göstərirlər. Amma təəssüflər
olsun ki, coğrafiya üzrə ölkə turu yoxdur. Çıxışımda 8-ci siniflərdə Azərbaycan
coğrafiyası fənninin saatının
artırılması, fiziki və iqtisadi coğrafiyanın
paralel şəkildə keçirilməsini təklif etdim.
III ixtisas qrupuna coğrafiyanın yenidən
salınmasını, məktəblərin təkcə ölkədaxili
deyil, xarici ölkələrə də ekskursiyalar təşkil
olunmasını bildirdim.
Elektron xəritələrin yaradılmasını istəyən
və Azərbaycan Milli Elmlər Akademiyasının Coğrafiya İnstitutunun
dissertantı olan Aqil İsayevlə söhbətə davam edirəm.
Aqil müəllim deyir ki, müharibə şəraitində
olan bir ölkənin şagirdləri coğrafiyanı
yaxşı bilməlidir:
- Ağdaş rayonu Qaradeyin kənd Vidadi Əzizov adına tam orta məktəbin coğrafiya
müəllimiyəm. Eyni zamanda Milli Elmlər
Akademiyasının Coğrafiya İnstitutunun dissertantıyam.
Müsabiqədə ilk dəfədir ki,
iştirak edirəm. Bu, üç mərhələdə
müəllimin potensialını üzə çıxaran
müsabiqədir. Hələ ki, mənfi
nüans olmayıb. Müxtəlif təkliflər
irəli sürdüm. Bunlardan biri elekton xəritələrin
hazırlanmasıdır. Bu həm müəllimləri
müxtəlif xəritələri daşımaqdan azad edir, həm
də şagirdləri xəritə üzərində
görüləcək işlərin müasir dövrün tələblərinə
uyğun olaraq şərait yarada bilər. Çünki
müharibə şəraitində yaşayan ölkəyik.
Elə şagirdlərimiz var ki, əsgərliyə ali təhsil almadan gedirlər. Yuxarı
sinif şagirdlərinə ərazinin kordinatlarının
müəyyənləşdirilməsi, sahəsinin
hesablanması, hədəflərin yerinin müəyyənləşdirilməsi
öyrədilməlidir. Mən həm də
Təhsil Problemləri İnstitutunda "Gəns Geoloqlar"
layihəsinin icraçılarından biriyəm. "Gənc Topoqraflar və Gənc Ekoloqlar" layihəsini
işləyib hazırlayıram. Təhsil
Nazirliyi və Təhsil Problemləri İnstitutunun orta məktəb
fənn müəllimləri üçün təşkil
etdiyi treninqlərdə yeni fənn kurikulumu ilə
bağlı təlimçi olmuşam. Müxtəlif
rayonlarda 100-dən artıq müəllimə dərs demişəm.
Aqil müəllim deyir ki, coğrafiyanı yaxşı
bilmək onun bir şagirdini ölümdən qurtarıb:
- Bir şagirdim Tovuzda axşam vaxtı əsgərlərimizə
su aparırmış. Qaranlıq olduğu
üçün yolu azıb. Təsadüfən
ayağı sürüşüb ağacdan tutub. Əli
mamırlı tərəfə dəyib. Şagird
deyir ki, müəllim, siz bizə demişdiz ki, mamırlı
tərəf şimaldır. Bildim ki, ermənilər
tərəfə gedirəm, geri qayıtdım.
A.İsayev məqsədinin şagirdləri şəxsiyyət
kimi yetişdirmək olduğunu deyir:
- Mənim məqsədim təkcə ali
məktəblərə şagird hazırlaşdırmaq,
onlara bunun yolunu göstərmək yox, həm də milli və
umumbəşəri dəyərlərə uyğun bir şəxsiyyət
yetişdirməkdir. Bundan
başqa, 6,7,8-ci siniflərə təmənnasız
olaraq yay kursları təşkil edirəm.
Bu prosesləri izlədikdən sonra onlara
uğur arzu edib, sağollaşıram. Nəticələr açıqlandıqdan sonra
öyrənirəm ki, üç müsahibimdən ikisi qalib
olub və "Ən yaxşı müəllim"
adını alıb.
Müsabiqədən
sonar
müəllimlərlə maraqlı söhbət
Yenidən təbrik etmək
üçün qalib müəllimlərlə əlaqə
saxlayıram. Məhəmməd müəllim deyir ki,
yoldayam, Təhsil Nazirliyinə gəlirəm:
- Üç mərhələnin yekununda 19.61 bal topladım. Keçid isə 16 bal idi. "Ən yaxşı
müəllim" olduğumu bizim rayonun təhsil söbəsinin
rəhbəri və özləri də qaliblər
sırasında olan tələbə yoldaşlarım zəng
vurub dedilər. Həm özlərini, həm
də məni təbrik etdilər. Bu sevinci
mənimlə paylaşan hər kəsə təşəkkür
edirəm. Müsabiqənin qalibi olmağım
ilin sonuna təsadüf elədi. Qarşıdan
bayramlar gəlir. Bütün Azərbaycan xalqına səmimi-qəlbdən
öz təşəkkürümü bildirirəm və hər birinin
qarşıdan gələn bayramlarını təbrik edirəm.
Arzu edirəm ki, gələn illərdə Azərbaycan
müəllimlərinin əhatə dairələri, fəaliyyət
sahələri daha da genişlənsin. Belə
fikirləşməsinlər ki, müəllim sadəcə bir
fənnin tədrisi ilə məşğul olmalıdır.
Mən tövsiyə edərdim ki, fəaliyyətlərini
genişləndirsinlər.
Bir çoxlarına da maraqlıdır ki,
müəllimlər qazandıqları məbləği necə
xərcləyəcəklər? Bu sualla
Məhəmməd müəllimə müraciət edirəm.
Deyir ki, müəllimin xərci çoxdur:
- Mükafatı xərcləmək barədə hələ
düşünməmişəm. Çünki müəllimin
ehtiyacları bir az çoxdur. Həyat yoldaşımın təhsili var, amma o yenidən
təhsil almaq istəyir. Çalışacağam
ki, həmin məbləği onun təhsilinə xərcləyim.
Məhəmməd müəllimə, onun həyat
yoldaşına uğur arzu edib, ikinci qalib müsahibim Aqil
İsayevə zəng vururam.Aqil müəllim deyir ki, qalib
olacağıma inanırdım:
- Yekun balım 17.93 idi. Göstərdiyim nəticələrə
görə inamım var idi ki, qalib olacağam. Mənə təbriklər gələndə bildim
ki, qalibəm. Sonra da internetdə
adımı cənab Prezidentin sərəncamında
gördüm. Cənab Prezidentimizə təşəkkür
etmək istəyirəm. Müsabiqədə
qalib olmasaydım təəssüflənməzdim.
Çünki bu müsabiqədə heç kim
heç nə itirmədi, əksinə, qazandı. Bu yarışma müəllimlər
üçün stimuldur. Stimul nailiyyətə
aparır və rəqabət hissini gücləndirir. Mən, öz növbəmdə, Azərbaycan təhsilinin
gələcək inkişafı üçün əlimdən
nə gəlirsə etməyə çalışacağam.
Həm müsabiqədə iştirak edənləri,
qalib olanları, onların timsalında bütün Azərbaycan
müəllimlərini və bütün Azərbaycan
xalqını gələcək bayramlarımız münasibəti
ilə təbrik edirəm.
Aqil müəllimin bayramını təbrik
edirəm və soruşuram ki, bəs siz
qazandığınız məbləği necə xərcləyəcəksiniz?
- Məbləği layihələrimi həyata
keçirməyə və müasir İKT vasitələrinin
alınmasına xərcləyəcəyəm.
Bu müsahibim qalib olmasa da, bu yerə qədər
gəlməyin böyük uğur olduğunu
düşünür. İradə Məmmədova deyir ki,
müsabiqə onun üçün həm həyəcanlı,
həm də maraqlı keçib:
- Üç mərhələnin nəticəsində
13.25 bal topladım. Hər kəs
kimi mən də qalib olmağı gözləyirdim. Amma qalib gəlmədiyimə təəssüflənmirəm.
Çünki bu mənim üçün
böyük təcrübə idi. Müsabiqədə
çox şey öyrəndim. Gələcəkdə
də qismət olsa müsabiqəyə qoşulmağı
planlaşdırıram. Qalib gələn
bütün müəllimləri ürəkdən təbrik
edirəm. Hər birinizin qarşıdan gələn
bayramlarını təbrik edirəm.
Rüfanə GÜNƏŞ
Azərbaycan müəllimi.- 2014.- 26 dekabr.- S.6.