Orta ixtisas təhsili müəssisələrində
kredit sistemi ilə tədrisin təşkili
QAYDALARI
Azərbaycan
Respublikası Nazirlər Kabinetinin
2013-cü
il 26 dekabr tarixli 354
nömrəli qərarı ilə təsdiq edilib
Azərbaycan Respublikasının Nazirlər Kabineti
QƏRAR
¹ 354 Bakı şəhəri, 26
dekabr 2013-cü il
"Orta
ixtisas təhsili müəssisələrində kredit
sistemi
ilə tədrisin təşkili Qaydaları"nın
təsdiq
edilməsi haqqında
"Təhsil haqqında" Azərbaycan Respublikası
Qanununun tətbiq edilməsi barədə" Azərbaycan
Respublikası Prezidentinin 2009-cu il 5 sentyabr tarixli 156 nömrəli
Fərmanının 2.2-ci bəndinə əsasən Azərbaycan
Respublikasının
Nazirlər Kabineti
QƏRARA
ALIR:
"Orta ixtisas təhsili müəssisələrində
kredit sistemi ilə tədrisin təşkili Qaydaları" təsdiq
edilsin (əlavə olunur).
Artur
RASİ-ZADƏ,
Azərbaycan
Respublikasının Baş naziri
1.
Ümumi müddəalar
1.1. Bu Qaydalar "Təhsil haqqında" Azərbaycan
Respublikasının Qanununa, Azərbaycan Respublikası Nazirlər
Kabinetinin 2010-cu il 23 aprel tarixli 76 nömrəli qərarı
ilə təsdiq edilmiş "Orta ixtisas təhsilinin dövlət
standartı və proqramı"na, 2011-ci il 14 yanvar tarixli 7
nömrəli qərarı ilə təsdiq edilmiş "Orta
ixtisas təhsili müəssisələrinin Nümunəvi Nizamnaməsi"nə
və Avropa Kredit Transfer Sisteminə uyğun olaraq
hazırlanmışdır.
1.2. Bu Qaydalar tabeliyindən, mülkiyyət
növündən və təşkilati-hüquqi
formasından asılı olmayaraq, Azərbaycan Respublikasının
ərazisində fəaliyyət göstərən
bütün orta ixtisas təhsili müəssisələrinə
şamil edilir.
1.3. Kredit sistemi əsasında təşkil olunmuş tədris
prosesinin xüsusiyyətləri aşağıdakılardan
ibarətdir:
1.3.1. hər bir təhsilalanın
(bundan sonra - tələbənin) fərdi tədris
planının olması və bu planın tərtibində onun
iştirakı;
1.3.2. orta ixtisas təhsili müəssisəsinin
tədris planlarına uyğun olaraq, tədris fənlərinin,
semestrlər üzrə kreditlərin miqdarının, təhsilverənlərin
və akademik məsləhətçilərin (tyutorların)
seçiminin sərbəstliyi;
1.3.3. təhsil prosesinə akademik məsləhətçilərin
(tyutorların) cəlb olunması;
1.3.4. tələbəyə sərbəst
iş üçün şəraitin yaradılması;
1.3.5. biliyin qiymətləndirilməsində
çoxballı sistemin tətbiqi;
1.3.6. hər semestrdə tədris
qruplarının fənlər üzrə
formalaşdırılması;
1.3.7. hər bir fənn üzrə
ayrıca jurnalın tərtibi;
1.3.8. tələbə və təhsilverənlərin
mobilliyinin təmin olunması;
1.3.9. təhsilalma müddətinin tələbənin
nailiyyətindən asılılığı;
1.3.10. şöbələrin, fənn
birləşmə komissiyalarının, ixtisasların, fənlərin,
müəllimlərin və tələbələrin
kodlaşdırılması.
1.4. Orta ixtisas təhsili müəssisəsi tələbələri
kredit sisteminin təşkili qaydaları ilə tanış
etməli və tələbəyə təhsil
müddətində tədris
planında nəzərdə tutulmuş krediti qazanmasına
şərait yaratmalıdır.
1.5. Orta ixtisas təhsili müəssisələrində
kredit sistemi ilə tədrisin təşkili müvafiq qurumlar
(tədris hissəsi, şöbələr, fənn birləşmə
komissiyaları, qeydiyyat, qiymətləndirmə və monitorinq
bölmələri) tərəfindən tənzimlənir.
1.6. Bu Qaydalar orta ixtisas təhsilinin əyani
və qiyabi təhsilalma formalarına şamil edilir.
2.
Əsas anlayışlar
2.1. Bu Qaydalarda istifadə olunan əsas anlayışlar
aşağıdakı mənaları ifadə edir:
2.1.1. təhsil krediti - fənnin məzmununa
və həcminə uyğun olaraq, onun mənimsənilməsinə
ayrılan vaxtın ölçü vahididir;
2.1.2. ixtisasın tədris planı - orta ixtisas təhsili müəssisəsinin
ixtisas üzrə təhsil proqramlarına uyğun olaraq, tədris
olunan fənlərə və auditoriyadankənar məşğələlərə
ayrılan saatların miqdarını müəyyən edən
əsas tənzimləyici sənəddir;
2.1.3. ixtisasın tədris qrafiki - ixtisasın tədris planında göstərilmiş
fənlərin tədris illəri üzrə
bölgüsünü əks etdirən sənəddir;
2.1.4. tələbənin fərdi tədris planı -
tələbənin tədris ili ərzində
təhsil alacağı fənləri, onların müvafiq
kreditlərini, fənlər üzrə müəllimlərin
siyahısını əks etdirən sənəddir;
2.1.5. ixtisaslar üzrə illik işçi tədris
planı - ixtisasın tədris
planına və tələbələrin fərdi tədris
planlarına uyğun hazırlanmış, cari tədris ilində
tədris olunacaq fənlərin adlarını, dərsin
növlərini, fənlərin kreditlərini və tələbələrin
sayını özündə əks etdirən sənəddir;
2.1.6. müəllimin illik işçi tədris
planı - müəllimin tədris
etdiyi fənləri, mühazirə və məşğələlərə
(laboratoriya işlərinə) ayrılan saatların
miqdarını, həmin fənlərin semestrlər üzrə
tədrisini, həmçinin fənn üzə tələbələrin
sayını özündə əks etdirən sənəddir;
2.1.7. tələbənin sərbəst işi - tələbənin
tapşırıqları sərbəst və müəllimin
rəhbərliyi ilə auditoriyadankənar həyata keçirdiyi
müstəqil işidir;
2.1.8. akademik məsləhətçi (tyutor) - orta
ixtisas təhsili müəssisələrində tədris məsləhətçisidir;
2.1.9. akademik mobillik - tələbə
və müəllim heyətinin ölkədaxili və xarici
ölkələrin orta ixtisas təhsilini və ya orta ixtisas təhsili
proqramını həyata keçirən digər müəssisələrində
müvafiq olaraq sərbəst təhsil almaq və akademik fəaliyyət
göstərmək hüququdur;
2.1.10.
Avropa Kredit Transfer Sistemi (AKTS) - təhsil
proqramı ilə müəyyən olunmuş kompetensiyalara
nail olmaq üçün tələbənin iş
yükünü və təhsilalma istiqamətini müəyyənləşdirən
sistemdir. Bu sistem, həmçinin tələbələrin mobilliyini
təmin edir və təhsil proqramlarının dövlətlərarası
müqayisəsi və tanınması prosedurlarını
asanlaşdırır;
2.1.11. prerekvizit fənlər - tədrisi ilk növbədə zəruri olan fənlərdir;
2.1.12. akademik transkript - tələbənin
təhsil müddətində keçdiyi fənlər üzrə
topladığı kreditləri və qiymətləri (rəqəm
və hərflərlə) özündə əks etdirən sənəddir;
2.1.13. fənlər üzrə qeydiyyat - tələbələrin təhsil müəssisəsinin
müəyyən etdiyi qaydada fənləri seçmə prosedurudur;
2.1.14.
Ümumi Orta Müvəffəqiyyət Göstəricisi
(ÜOMG) - tələbənin təhsil
proqramını mənimsəmə səviyyəsinin göstəricisidir.
ÜOMG tələbənin tədris fəaliyyətini fəallaşdırmaq,
özünənəzarət mexanizmini yaratmaq, tədrisdə əldə
etdiyi nailiyyətlərini qiymətləndirmək məqsədi
ilə tətbiq edilir;
2.1.15. akademik təqvim - orta
ixtisas təhsili müəssisəsində tədris ili üzrə
nəzərdə tutulmuş tədbirləri özündə
əks etdirən sənəddir;
2.1.16. müvəffəqiyyətlə təhsil alan tələbə
- fərdi tədris planında qeyd
edilən bütün fənlər üzrə müəyyən
olunmuş kreditləri qazanan tələbədir;
2.1.17. akademik borcu olan tələbə - fərdi tədris planında qeyd edilən
fənlərin ən azı birindən müəyyən olunmuş
krediti qazana bilməyən tələbədir.
3. Tədris
prosesi
3.1. Tədris-metodiki
təminat
3.1.1. Orta ixtisas təhsili müəssisələrində
tələbələrin təhsili ixtisas üzrə təhsil
proqramı əsasında həyata keçirilir.
Ayrı-ayrı ixtisaslar üzrə tədrisin təşkili
və təhsil prosesinin tədris-metodiki təminatı "Təhsil
haqqında" Azərbaycan
Respublikası Qanununun, Azərbaycan Respublikası Nazirlər
Kabinetinin 2010-cu il 23 aprel tarixli 76 nömrəli
qərarı ilə
təsdiq edilmiş "Orta
ixtisas təhsilinin dövlət standartı və
proqramı"nın və 2011-ci il 14 yanvar tarixli 7 nömrəli
qərarı ilə
təsdiq edilmiş "Orta
ixtisas təhsili müəssisələrinin Nümunəvi
Nizamnaməsi"nin tələblərinə əsasən həyata
keçirilir.
3.1.2. Kredit sistemində Azərbaycan Respublikasının
Təhsil Nazirliyi tərəfindən müəyyən
olunmuş formalar üzrə
aşağıdakı tədris sənədlərindən
istifadə edilir:
3.1.2.1. ixtisasın tədris planı;
3.1.2.2. ixtisasın tədris qrafiki;
3.1.2.3. ixtisas üzrə illik
işçi tədris planı;
3.1.2.4. tələbənin fərdi tədris
planı;
3.1.2.5. müəllimin illik
işçi tədris planı.
3.2. Tədrisin
təşkili
3.2.1. Tədris ili iki semestrdən
(payız və yaz) ibarətdir. Bundan əlavə
yay tətili müddətində 6 (altı) həftəlik yay semestri
də təşkil oluna bilər.
3.2.2. Orta ixtisas təhsili pilləsində əyani təhsilalma
forması üzrə tədris ili 40 həftədir.
Hər semestr 20 həftədən (o cümlədən,
5 həftə imtahan sessiyası) ibarətdir. Bir semestrə 30 kredit müəyyənləşdirilir.
Bir kredit tələbənin auditoriya və auditoriyadankənar
30 saatlıq işinə bərabərdir. Tələbənin
5 (beş) günlük iş rejimində həftəlik
auditoriya və auditoriyadankənar yükünün ümumi həcmi
45 saatdır. Tələbənin həftəlik işinin həcmi
1,5 kreditdir.
3.2.3. Buraxılış işinin hazırlanmasına və
müdafiəsinə, eləcə də buraxılış
dövlət və semestr imtahanlarına hazırlığa,
imtahanın verilməsinə və təcrübələrin
keçirilməsinə ayrılmış hər bir həftə
1,5 kreditə bərabərdir.
3.2.4. Qiyabi təhsilalma forması üzrə tədris ili 32 həftədir. Hər
semestr 16 həftədən (o cümlədən, 1 həftə
imtahan sessiyası) ibarətdir və hər semestrə 24 kredit
müəyyənləşdirilir.
3.2.5. İxtisasın təhsil müddətindən
asılı olaraq, orta ixtisas təhsili pilləsində tam orta
təhsil bazasından təhsilalanlar üçün 120-180
kredit, ümumi orta təhsil bazasından təhsilalanlar
üçün isə 180-240 kredit müəyyənləşdirilir.
Müəyyən olunmuş kreditin tələbə
tərəfindən yığılması məcburidir.
3.2.6. Tələbə üçün hər semestrdə
30 kreditə qədər fənlərin tədrisi müəyyənləşdirilir.
Bundan əlavə, müvəffəqiyyətlə təhsil
alan və bütün təhsil müddətində
ayrı-ayrı fənlərdən göstəricisi 81-100 bal
arasında olan tələbələrə əlavə ödəniş
etmədən, akademik borcu olanlar üçün isə
ödənişli əsaslarla bu Qaydaların 3.2.12-ci yarımbəndinin
tələbləri gözlənilməklə, hər semestrdə
cəmi 8 kreditdən çox olmamaq şərtilə fənn
(fənlər) də seçməyə icazə verilir. Belə olan halda təhsil haqqının ödənilməsi
bu Qaydaların 4.3-cü bəndinin tələblərinə
uyğun həyata keçirilir.
3.2.7. Akademik borcu olmayan tələbəyə gələcək
peşə fəaliyyətində istifadə etmək və ya
oxşar ixtisas üzrə (təhsil proqramında tədrisi nəzərdə
tutulan fənlərin və onlara ayrılan kreditlərin ən
azı 70 faizi eyni olduğu halda) əlavə təhsil almaq məqsədi
ilə bu Qaydaların 3.2.6-cı yarımbəndinin tələblərinə
uyğun ödənişli əsaslarla müvafiq
ixtisasların fənnini (fənlərini) seçmək
hüququ da verilir. Bu qayda ilə əlavə təhsil
alanlara həmin ixtisas üzrə subbakalavr dərəcəsi
və müvafiq diplom verilir.
3.2.8. Tədris planında tədris işinin həcmi
kredit vahidləri ilə müəyyən edilir. Kreditlər tələbənin
aşağıdakı fəaliyyəti üzrə müəyyənləşdirilir:
3.2.8.1. auditoriya (mühazirə,
seminar, praktik məşğələlər, laboratoriya) dərslərində
iştirak etməsi;
3.2.8.2. auditoriyadankənar işi (tələbənin
müstəqil və müəllimin rəhbərliyi ilə sərbəst
işi);
3.2.8.3. təcrübələrdə
iştirak etməsi;
3.2.8.4. laboratoriya işlərini yerinə
yetirməsi;
3.2.8.5. kurs işini və layihələrini
hazırlaması və müdafiəsi;
3.2.8.6. imtahanlara
hazırlığı və imtahanları verməsi;
3.2.8.7. buraxılış işini
hazırlaması və müdafiəsi, eləcə də
yekun dövlət attestasiyasına hazırlığı və
imtahan verməsi.
3.2.9. Tədris planında fənlər vacibliyinə və
məzmununun mənimsənilməsi ardıcıllığına
görə aşağıdakı 3 qrupa bölünür:
3.2.9.1. məcburi və
ardıcıl öyrənilən fənlər;
3.2.9.2. məcburi, lakin
ardıcıllığı vacib olmayan fənlər;
3.2.9.3. tələbələrin
öz seçimi əsasında öyrənilən fənlər.
3.2.10. Oxşar ixtisas üzrə tədris planları
hazırlanarkən, müvafiq fənlərin məzmununun
unifikasiyasına nail olunmalıdır.
3.2.11. Kredit sistemində orta ixtisas təhsili müəssisəsi
tərəfindən hazırlanan ixtisasın təhsil
proqramı, ixtisasın tədris planı və ixtisasın tədris
qrafiki aidiyyəti qurumlara, tələbənin fərdi tədris
planı və müəllimin illik işçi tədris
planı müvafiq olaraq tələbələrə və
müəllimlərə verilir, eləcə də orta ixtisas təhsili
müəssisəsinin saytında yerləşdirilir.
3.2.12. Hər tədris ili
üçün ixtisasın tədris qrafiki əsasında tələbənin
fərdi tədris planı hazırlanır. Fənlərin
prerekvizitliyi gözlənilməklə, tələbənin fərdi
tədris planı müəyyən olunmuş forma üzrə
özü tərəfindən tərtib edilir. Bu zaman akademik məsləhətçinin (tyutorun)
köməyindən də istifadə oluna bilər. Tələbənin fərdi tədris planı tərtibedilərkən,
orta ixtisas təhsili müəssisəsi ona həm fənnin, həm
də yüksəkixtisaslı müəllimlərin (vəzifələri,
elmi dərəcələri və elmi adları göstərilməklə)
seçilməsində öz təkliflərini verir.
Növbəti tədris ili
üçün tələbənin fərdi tədris
planı tərtib olunarkən, buraya ilk növbədə əvvəlki
ildən akademik borcu qalan fənlər daxil edilir. Akademik borc yaranan fənn (fənlər) müvafiq
semestrdə tədris olunmadığı və ya həmin fənn
(fənlər) üzrə qrup yaranmadığı halda, bu tələb
istisna edilir.
3.2.13. İxtisasın illik işçi tədris
planı müvafiq olaraq təhsil proqramı, tədris
planı, tədris qrafiki və tələbələrin fərdi
tədris planları əsasında orta ixtisas təhsili müəssisəsi
tərəfindən hazırlanır.
3.2.14. Müəllimlərin illik işçi tədris
planı ixtisasın illik işçi tədris qrafiki və tələbələrin
fərdi tədris planları əsasında hazırlanır.
3.2.15. Fənn üzrə semestr göstəricilərinə
və imtahanların nəticələrinə görə
müvəffəq qiymət almış tələbə həmin
fəndən kreditləri qazanmış hesab edilir. Əks təqdirdə, tələbə bu fəndən
kreditləri qazanmır və onun həmin fəndən akademik
borcu qalır. Fənn (fənlər)
üzrə akademik borcu qalan tələbə həmin fənni
(fənləri) yenidən dinləməlidir. Bu zaman tələbə
həmin fəndən (fənlərdən) dərslərdə
iştirak etməklə, onun (onların) mənimsənilməsinə
qoyulan tələbləri
tam yerinə
yetirməlidir.
3.2.16. Tələbə orta ixtisas təhsili müəssisəsini
bitirmək üçün tələb olunan kreditləri
ixtisasın normativ təhsil müddətindən sonrakı 3
(üç) ildə toplaya bilmədiyi halda o, məzmununda əsaslı
dəyişikliklər olan bəzi peşə
hazırlığı fənnindən əvvəllər
qazandığı kreditləri itirir. Tələbə
həmin kreditləri bu Qaydaların tələblərinə
uyğun olaraq yenidən yığmalıdır.
3.2.17. Tələbə bir orta ixtisas təhsili müəssisəsindən
(ixtisasdan) digərinə köçürüldüyü, tələbələr
sırasına bərpa olunduğu və akademik məzuniyyətdən
qayıtdığı halda onun əvvəllər
qazandığı kreditlər bu Qaydaların 3.2.16-cı yarımbəndinin
müddəaları gözlənilməklə nəzərə
alınır.
3.2.18. Tələbəyə müəllim seçmək
imkanı yaradılır. Bir müəllimi
seçən tələbələrin sayı 30 nəfərdən
çox olarsa, orta ixtisas təhsili müəssisəsi bu fənn
üzrə ikinci qrup təşkil edir və buraya fənnin tədrisi
üçün eyni səviyyədə olan müəllim cəlb
edir. Bu halda tələbələrin qruplar
üzrə siyahısı ərizələrinin qeydəalınma
ardıcıllığına görə müəyyənləşdirilir.
3.2.19. Orta ixtisas təhsili müəssisələrində
fənlərin və müəllimlərin seçiminə
geniş imkan yaratmaq məqsədi ilə dərs cədvəli
fənlər üzrə (müəllimin adı və soyadı
qeyd edilməklə) tərtib olunur.
3.2.20. Orta ixtisas təhsili müəssisəsi tərəfindən
növbəti tədris ili
üçün ixtisaslar üzrə illik işçi tədris
planı və fənlər üzrə dərs cədvəlləri
tələbələrin fərdi tədris planları əsasında
hazırlanaraq təsdiq edilir.
3.2.21. Üzrlü səbəbdən imtahanda iştirak
etməyən tələbələrə növbəti
semestrin dərsləri başlanana qədər bir dəfə həmin
imtahanı vermək imkanı yaradılır. Üzrsüz
səbəbdən imtahanda iştirak etməyən tələbə
fənn (fənlər) üzrə akademik borcu qalmış
hesab olunur və o, həmin fənn (fənlər)
üçün müəyyən edilmiş kreditləri bu
Qaydaların 3.2.15-ci yarımbəndinin ikinci cümləsinin tələblərinə
uyğun olaraq qazana bilər.
3.2.22. Tədris prosesi auditoriya və auditoriyadankənar
(tələbənin müstəqil və müəllimin rəhbərliyi
ilə sərbəst işi) şəkildə təşkil
olunur. Sərbəst işlərin həcmi
keçirilən mühazirələrə, seminarlara və
praktik məşğələlərə ayrılan akademik saatlara
müvafiq olaraq orta ixtisas təhsili müəssisələri
tərəfindən müəyyənləşdirilir. Bu
zaman əyani təhsilalma forması üzrə bütün
növ dərslərin 1 (bir) akademik saatına 1 (bir) saatdan az olmayaraq sərbəst iş müəyyənləşdirilir.
Sərbəst işlərin ümumi həcmindən
ən azı 40 faizi dərsdənkənar vaxtda müəllimin
rəhbərliyi ilə həyata keçirilməlidir. Müəllimin tələbələrlə sərbəst
işi onun tədris-metodiki işi hesab edilir.
3.2.23. Müəllimin rəhbərliyi ilə tələbənin
sərbəst işi fənnin tədrisindəki mürəkkəb
məsələlərin həllindən, ev tapşırıqlarının,
kurs işlərinin (layihələrinin), yoxlama işlərinin
yerinə yetirilməsindən, hesabatların hazırlanmasından
ibarət olub, xüsusi tərtib edilmiş cədvəllə
həyata keçirilir və dərs cədvəlinə daxil
edilmir.
3.2.24. Fənn üzrə ayrılmış auditoriya
saatlarının 25 faizindən çoxunda iştirak etməyən
tələbə həmin fəndən imtahana
buraxılmır.
3.2.25. Tələbənin cari semestrdə akademik borcu
qaldığı halda o, növbəti semestrdə təqaüddən
məhrum edilir. Əgər həmin tələbə
növbəti semestrdə götürdüyü bütün
fənlərdən kreditləri qazanarsa, onun təqaüdü
bərpa olunur.
3.3. Tələbənin
fərdi tədris planının tərtibi
3.3.1. Orta ixtisas təhsili müəssisəsinə yeni
qəbul olunan tələbələrə birinci tədris ili üçün şöbə tərəfindən
fərdi tədris planı hazırlanır. Tələbə
sentyabrın 10-dək həmin fərdi tədris planını
almalıdır. Növbəti tədris
ilində isə tələbələr bu Qaydaların 3.2.12-ci
yarımbəndinin tələblərini gözləməklə,
öz fərdi tədris planını hazırlayır və
iyulun 5-dən 15-dək şöbəyə təqdim edir.
Fərdi tədris planında tələbə
sentyabrın 10-dək düzəlişlər edə bilər.
Fərdi tədris planı təhsil müəssisəsi
tərəfindən tədris ilinin başlanğıcına qədər
təsdiq edilir və bu tədris planının bir nüsxəsi
tələbədə, bir nüsxəsi isə orta ixtisas təhsili
müəssisəsinin müəyyən etdiyi qurumda
saxlanılır.
3.3.2. Tələbənin fərdi tədris planında
sonradan dəyişiklik edilməsinə icazə verilmir. Yalnız payız semestrindən akademik borcu qalanlar
qış tətilinin ilk həftəsində növbəti
semestr üçün fərdi tədris planlarında orta
ixtisas təhsili müəssisəsi tərəfindən
müəyyən olunmuş qaydada müvafiq düzəlişlər
edə bilərlər.
3.3.3. Orta ixtisas təhsili müəssisələrində
hər bir fənn üzrə yaradılan qrupda tələbələrin
sayı Azərbaycan Respublikası Nazirlər Kabinetinin 2010-cu
il 23 aprel tarixli 76 nömrəli qərarı ilə təsdiq
edilmiş "Orta ixtisas təhsilinin dövlət standartı
və proqramı"na uyğun olaraq tənzimlənir. Fənn üzrə müəyyən olunmuş sayda
tələbə yığılmadıqda, həmin fənn
ixtisasın illik işçi tədris planına daxil edilmir və
bu barədə tələbələrə məlumat verilir.
Həmin fənnə yazılmış tələbələr
öz fərdi planlarında müvafiq qaydada dəyişikliklər
edirlər.
3.3.4. Növbəti tədris ili
üçün tələbə təyin olunmuş vaxtda
öz fərdi tədris planını təqdim etmədikdə,
onun təhsili orta ixtisas təhsili müəssisəsi üzrə
həmin il üçün ixtisasın tədris qrafikinə
uyğun təşkil edilir.
3.4. Yay
semestrinin təşkili
3.4.1. Yay semestri aşağıdakı məqsədlərlə
təşkil olunur:
3.4.1.1. akademik borcların ləğv
edilməsi;
3.4.1.2. fənlərin prerekvizitliyi
gözlənilməklə, humanitar fənlər
bölümünə daxil olan və orta ixtisas təhsili müəssisəsi
tərəfindən müəyyən edilən seçmə
fənlərin kreditlərinin qazanılması;
3.4.1.3. müvəffəqiyyət
qazanılan fəndən qiymətin yüksəldilməsi;
3.4.1.4. orta ixtisas təhsili müəssisəsinin
təklif etdiyi ayrı-ayrı fənlər üzrə digər
orta ixtisas təhsili müəssisəsi tələbələrinə
müvafiq kreditlər qazanmasına şəraitin
yaradılması.
3.4.2. Yay semestri yaz semestri başa çatdıqdan sonra
təşkil olunur və onun başlanma müddəti orta
ixtisas təhsili müəssisəsi tərəfindən
müəyyən edilir. Yay semestrinin (nəzəri
təlim və imtahanlar) müddəti 6 (altı) həftədir.
İmtahan müddəti 1 (bir) həftədən
artıq olmamaqla, yay semestrinin sonuncu həftəsində təşkil
edilir.
3.4.3. Yay semestrində tələbənin
götürdüyü fənlərin krediti 9-dan artıq
olmamalıdır.
3.4.4. Yay semestri və imtahanlar növbəti semestrin
başlanmasına 2 həftə qalana qədər başa
çatdırılır.
3.4.5. Yay semestrində üzrlü səbəbdən
imtahanda iştirak etməyən tələbələr
üçün növbəti semestrin
başlanğıcına qədər bir dəfə imtahan təşkil
olunur.
3.4.6. Tələbə yay semestrində
iştirakından asılı olmayaraq, payız semestri
üçün öz fərdi tədris planını iyulun
5-dən 15-dək şöbəyə təqdim etməlidir və
o, bu Qaydaların 3.3.1-ci yarımbəndində göstərilən
müddətdə öz fərdi tədris planında
müvafiq dəyişikliklər edə bilər.
3.4.7. Müvəffəqiyyət qazandığı fəndən
qiymətini yüksəltmək üçün tələbəyə
yenidən imtahan verməyə icazə verilmir. Lakin
o, qiymətini yüksəltmək üçün yay
semestrində həmin fənni yenidən dinləməklə
imtahan verə bilər. Tələbə öz məqsədinə
nail olmadığı halda, onun əvvəl
topladığı bal qüvvədə
qalır.
3.4.8. Bu Qaydaların 3.2.24-cü yarımbəndinin tələblərinə
uyğun olaraq, imtahana buraxılmayan tələbə semestrdə
fənn (fənlər) üzrə müəyyən edilmiş
dərslərin 50 faizdən çoxunda iştirak etdiyi halda o,
həmin fənni (fənləri) yay semestrində təkrar
götürmək hüququna malikdir.
3.4.9. Orta ixtisas təhsili müəssisələrində
yay semestri könüllülük prinsipi ilə ödənişli
əsaslarla həyata keçirilir.
3.4.10. Yay semestrində tələbənin fənn
üzrə bir kreditinin ödənişi bu Qaydaların
4.3-cü bəndinin tələblərinə uyğun olaraq
müəyyən edilir.
3.4.11. Dövlət orta ixtisas təhsili müəssisələrində
yay semestrinin təşkili ilə bağlı bütün xərclərin
maliyyələşdirilməsi həmin semestrdə iştirak
edən tələbələrin ödədikləri vəsait
hesabına həyata keçirilir.
3.4.12. Yay semestrində fənn üzrə qrupda tələbələrin
sayını orta ixtisas təhsili müəssisəsi maliyyə
imkanlarını nəzərə alaraq müəyyənləşdirir.
3.4.13. Yay semestrinə müəllimlər
könüllü olaraq cəlb olunurlar. Bu zaman
müəllimin fəaliyyətinin ödəniş məbləği
saathesabı qaydada həyata keçirilir. Bundan
əlavə müəllimlərə fənn üzrə
qrupdan əldə olunan vəsaitin hesabına əlavə ödəniş
verilir. Həmin ödənişin məbləği
orta ixtisas təhsili müəssisəsi tərəfindən
müəyyənləşdirilir.
3.4.14. Yay semestrində əldə olunan vəsaitdən
bu Qaydaların 3.4.12-ci yarımbəndində göstərilənlər
istisna olmaqla, direktorun əmri ilə bu işə cəlb
olunan digər əməkdaşların əməkhaqları
ödənilir. Həmin ödənişin məbləği
orta ixtisas təhsili müəssisəsi tərəfindən
müəyyənləşdirilir.
3.4.15. Özəl orta ixtisas təhsili müəssisələri
yay semestrinin təşkilatçılarına və müəllimlərinə
ödənişin məbləğini öz maliyyə
imkanlarına görə sərbəst müəyyən edirlər.
4. Tələbələrin
hüquq və vəzifələri
4.1. Tələbə öz fərdi tədris
planını tərtib edərkən, bu Qaydalarla tanış olmalı və göstərilmiş
tələblərə ciddi riayət etməlidir.
4.2. Təhsil zamanı tələbə fərdi tədris
planına ciddi riayət etməklə, tədris olunan fənləri
mənimsəməlidir.
4.3. Tələbə ixtisas üzrə təhsil
proqramı ilə müəyyən olunmuş müddətdə
tələb olunan kreditləri yığa bilmədiyi halda o, tələbələr
sırasından xaric edilmir. Həmin tələbə
kontingentdə saxlanılmaqla, təhsilini yalnız ödənişli
əsaslarla davam etdirə bilər. Belə
halda tələbənin ödənişinin məbləği
ixtisas üzrə illik təhsil haqlarını 60-a bölərək
alınan nəticəni onun götürdüyü fənlərin
kreditlərinə vurmaqla müəyyənləşdirilir.
Bu Qaydalar özəl orta ixtisas təhsili müəssisələrində
təhsil alan şəxslərə də
şamil edilir.
4.4. Tələbə bu Qaydaların 6.1-ci bəndinin tələblərinə
uyğun olaraq digər orta ixtisas təhsili müəssisələrində
də müvafiq fənlər üzrə kreditləri qazana bilər.
4.5. Tələbə öz transkriptini orta ixtisas təhsili
müəssisəsindən təhsil aldığı dövrdə
istənilən vaxt əldə edə bilər.
5. Akademik
məsləhətçi (tyutor) xidməti
5.1. Kredit sistemi ilə təhsil alan
tələbələrə kömək göstərmək məqsədi
ilə orta ixtisas təhsili müəssisələrində akademik
məsləhətçilər (tyutorlar) xidməti təşkil
olunur.
5.2. Dövlət orta ixtisas təhsili müəssisələrində
tyutorların sayı əlavə ştat vahidləri cəlb
olunmamaqla, həmin müəssisələrin mövcud
ştatlarının optimallaşdırılması
hesabına tənzimlənir.
5.3. Tyutorlar ən azı bakalavr dərəcəsi və
tədrisin təşkili sahəsində müəyyən təcrübəsi
və səriştəsi olan şəxslərdən
seçilirlər.
5.4. Tyutor bu vəzifəyə direktorun əmri ilə təyin
edilir.
5.5. Tyutorlar:
5.5.1. tələbələrin
hüquqlarını və akademik maraqlarını qoruyurlar;
5.5.2. tədris prosesinin təşkili
ilə bağlı bütün zəruri məlumatları və
sənədləri tələbələrə təqdim edirlər;
5.5.3. tələbələrin fərdi
planlarının tərtibi üçün onlara məsləhətlər
verirlər;
5.5.4. bu Qaydaların 3.3.1-ci yarımbəndində
göstərilən müddətdə tələbələrin
fərdi tədris planlarının qəbulunu təşkil
edir və ixtisaslar üzrə illik işçi tədris
planlarının tərtibində iştirak edirlər;
5.5.5. tələbələrə fərdi
tədris planlarında dəyişikliklər edilməsinə
yardım göstərirlər;
5.5.6. yay semestrinin təşkilində
iştirak edirlər.
6. Tələbə
və müəllim mobilliyi
6.1. Kredit sistemi ilə tədrisin təşkilində
Bolonya bəyannaməsinin müddəalarına əsasən,
tələbələrin akademik mobilliyi onların digər orta
ixtisas təhsili müəssisələrində, o cümlədən
xarici ölkələrin uyğun səviyyədə təhsil
verən müvafiq təhsil müəssisələrində
ayrı-ayı fənlər üzrə kreditləri
qazanmaları ilə təmin edilir. Tələbənin
digər təhsil müəssisələrində kreditləri
qazanması təhsil aldığı orta ixtisas təhsili
müəssisəsinin razılığı ilə həyata
keçirilir. Bu zaman təhsil
haqqının ödəniş şərtləri tələbə
ilə göndərən və qəbul edən təhsil
müəssisələri arasında
razılaşdırılır. Qazanılmış kreditlər tələbənin
təhsil aldığı orta ixtisas təhsili müəssisəsi
tərəfindən tanınmalıdır. Digər
orta ixtisas təhsili müəssisələrində
qazanılacaq kreditlərin sayı ixtisas üzrə nəzərdə
tutulmuş kreditlərin 30 faizindən çox
olmamalıdır.
6.2. Tələbənin akademik mobilliyinin orta ixtisas təhsili
müəssisələri, o cümlədən xarici ölkələrin
uyğun səviyyədə təhsil verən müvafiq təhsil
müəssisələri arasında təmin edilməsi
üçün forması və nümunələri Azərbaycan
Respublikasının Təhsil Nazirliyi tərəfindən
müəyyənləşdirilən aşağıdakı sənədlər
olmalıdır:
6.2.1. akademik transkript;
6.2.2. tələbənin ərizə
(təhsil alacağı dildə doldurulur) forması;
6.2.3. tədris
razılığı;
6.2.4. məlumat paketi.
6.3. Müəllim heyətinin mobilliyi (mühazirənin
oxunması, seminarların və praktik məşğələlərin
aparılması) orta ixtisas təhsili müəssisələri
arasında xüsusi razılıq əsasında həyata
keçirilir
Azərbaycan müəllimi.- 2014.- 7
fevral.- S.10.