ABŞ prezidenti
tərəfindən təltif olunmuş azərbaycanlı
Kolumbiya
Universitetində təhsil alan azərbaycanlı tələbə
ilə söhbət
Həsənova Qərənfil Vaqif qızı 1991-ci ildə Lənkəran rayonunun Veravul kəndində anadan olub. Orta təhsil illərinə xüsusi imtahan verərək birbaşa II sinifdən başlayıb. Əvvəlcə Veravul 2 nömrəli tam orta məktəbində, sonra isə Lənkəran şəhər Xarici Dillər Təmayüllü Gimnaziyada oxuyub. İlk təhsilini 4 nömrəli məktəb-liseydə başa vurub. ABŞ Dövlət Departamenti tərəfindən maliyyələşdirilən və keçmiş sovet respublikalarından olan 15-17 yaşlı gənclər üçün nəzərdə tutulan FLEX (Future Leaders Exchange Program - "Gələcək Liderlər Mübadilə Proqramı") proqramının 2007-ci il üzrə müsabiqəsinin qalibi olub. Müsabiqənin nəticəsi olaraq bir il Amerikada təhsil almaq şansı qazanıb. Beləliklə də Azərbaycanda orta məktəbi bitirdikdən sonra 2007-2008-ci tədris ilində Amerikanın Pensilvaniya ştatında New Oxford High School-da XII sinifdə oxuyaraq bu məktəbin də diplomunu əldə edib. Elə həmin ildə Azərbaycan Dövlət İqtisad Universitetinə qəbul olunub. ABŞ-da təhsil aldığı bir il müddətində də ciddi uğurları ilə fərqlənib. Onların arasında ən önəmlisi isə yaşadığı şəhərdə konüllülük fəaliyyətinə və Azərbaycanın mədəniyyətini uğurla təmsil etməsinə görə ABŞ-ın keçmiş prezidenti Corc Buş tərəfindən "Prezidentin fəxri döş nişanı" ilə təltif edilən gənclərdən biri olması olub. Hazırda "2007-2015-ci illərdə Azərbaycan gənclərinin xarici ölkələrdə təhsili üzrə Dövlət Proqramı" çərçivəsində Kolumbiya Universitetinin Beynəlxalq və İctimai Əlaqələr Məktəbində magistr pilləsi üzrə təhsil alır. Xaricdə təhsil alan ən fəal tələbələrimizdən biri kimi Qərənfil Həsənova ilə söhbətimizə ilk növbədə onda elmə, oxumağa marağın necə yaranmasından başladıq.
- Uşaq vaxtlarımdan ətrafımda
yaşıdım az olduğundan
kitablar ən yaxın dostlarım idi. Anam həm orta məktəbdə, həm
də universitetdə dərs deyirdi və çox vaxt məni də
özü ilə işə
aparırdı. Beləliklə də mən eyni
zamanda həm sinif
otaqlarında, həm də ali məktəb
auditoriyalarında müxtəlif mövzulu,
müxtəlif səviyyəli dərslərin
iştirakçısı olurdum. Buna görə də orta
məktəbə gedənə qədər artıq Azərbaycan,
rus və ingilis dillərində
50-dən artıq kitab oxumuşdum.
Yadımdadır, bir dəfə
anam universitetdə qeyri-ixtisas
qrupları üçün keçirilən
dövlət imtahan komissiyasında iştirak edən vaxt məni
də özü ilə aparmışdı. Tələbələr cavab verdikcə mətnlər və sözlər
mənə çox asan
gəldi və anama
gizlicə dedim ki, mən
də imtahanda iştirak
etmək istəyirəm. Komissiya üzvləri
mənim istəyimi çox təəccüblə
qarşıladılar və mənə bilet
çəkməyə icazə verdilər. Bir
qədər sonra isə mənim "İmtahan vərəqimə" yekdilliklə "5" (əla)
yazıldı. O vaxt mənim cəmi 6
yaşım var idi.
Artıq saralmış bu vərəq hələ də mənim üçün ən önəmli "sertifikat"lardan biri sayılır.
- Orta məktəb illərini, ilk dərsləri necə xatırlayırsınız?
- Orta
məktəbə getməmişdən öncə artıq 3
dildə yazıb oxumağı bacarırdım. Buna görə də
6 yaşım tamam olanda yaşıdlarımla birlikdə birinci sinif şagirdi
kimi əlifbanı öyrənmək mənə
çox darıxdırıcı gəldi.
Məktəbdə ilk gündən sonra evə gəlib anama bir daha ora
qayıtmayacağımı söylədim. Fikrimdən
daşındırmaq məqsədilə növbəti gün anam məni ikinci sinfə apardı ki,
dərslərin çətinliklərindən qorxub
birinci sinfə qayıdım. Amma tam əksi baş verdi - həm dərslərin
səviyyəsi, həm də sinif
yoldaşlarım daha çox
xoşuma gəldi və həmin sinifdə
qalmaq istədiyimi anama
bildirdim. Bir neçə
ay sonra isə rayon təhsil şöbəsinin təşkil
etdiyi xüsusi
imtahanı müvəffəqiyyətlə verərək rəsmən
ikinci sinfə qəbul olundum.
Orta məktəbdə təhsil
aldığım müddətdə
çalışdım ki, təhsilimlə yanaşı, digər sahələrdə
də fəaliyyətim olsun. Bir neçə dəfə o
vaxt Lənkəran şəhərində
çap olunan "Söz" jurnalında, o
cümlədən məktəblilərin sevə-sevə
oxuduqları "Tumurcuq" və
"Şəkərvilla" qəzetlərində ingilis dilindən tərcümə etdiyim hekayələr nəşr olunmuşdu. Eyni zamanda məktəbimizin şahmat
və voleybol komandalarının da üzvü idim.
- Dövlət Proqramı çərçivəsində 2013-2014-cü tədris ili üçün tələbələrin seçim prosesi yaddaşınızda necə qalıb?
- İlk dəfə idi ki, xaricdə təhsil üzrə Dövlət
Proqramının seçim turlarında iştirak edirdim. Sənəd qəbulundan tutmuş
müsahibə mərhələsinə
kimi həm Təhsil Nazirliyinin
əməkdaşlarının, həm də könüllü
olaraq nazirlikdə çalışan
Xaricdə Təhsil Alan və Məzun Olmuş Tələbələrin Beynəlxalq Forumunun (ASAİF) üzvlərinin öz işlərinə necə məsuliyyətlə
yanaşmaları, seçim prosesində iştirak edən gənclərin hər bir sual və
çoxsaylı müraciətlərini,
dəfələrlə soruşmalarına baxmayaraq,
təmkinlə cavablandırmaları məni müsbət mənada
təəccübləndirdi. Bizə göstərilən bu yüksək etimada
görə Azərbaycan dövlətinə minnətdarlıq
edirəm.
- Xarici ölkədən baxdıqda Azərbaycan təhsilini, Təhsil Nazirliyinin apardığı işi necə görürsünüz?
- Əminliklə deyə
bilərəm ki, məzunu olduğum
Azərbaycan Dövlət İqtisad Universitetinin bizə verdiyi
təhsil istər müəllimlərin
professionallığı, istərsə də istifadə olunan tədris
materialları baxımından Qərb təhsil sistemindən
heç də geri
qalmır. Zənnimcə, Amerikada orta məktəbdə təhsil alan digər həmyerlilərimiz də təsdiqləyə
bilər ki, bizim
aldığımız təhsil amerikalı şagirdlərin
təhsilindən qat-qat üstündür.
Pensilvaniyada təhsil aldığım zaman dəfələrlə bizim
məktəblərdə tədris olunan coğrafiya, riyaziyyat və
digər fənlərin daha güclü olduğunun şahidi olmuşdum. Xarici universitetlərin və məktəblərin əsas
üstünlükləri ondadır ki, onlar nəzəriyyə ilə yanaşı, təcrübəyə
də çox önəm verirlər.
Əgər bizim məktəblərdə
də şagirdlərimiz kimyəvi reaksiyaları laboratoriyada özləri tətbiq etsələr,
zoologiya dərslərində öyrəndiklərini
heyvanlar üzərində kiçik
əməliyyatlar vasitəsilə həyata keçirsələr
və ya üç ay ərzində öyrəndikləri
fransız dili biliklərini Fransaya səyahət edərək orada sınaqdan keçirsələr təhsilimizin
səviyyəsi qat-qat üstün
olar.
Qeyd edim ki, Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti İlham Əliyev tərəfindən təsdiq
olunmuş "Azərbaycan
Respublikasında təhsilin inkişafı üzrə Dövlət
Strategiyası" təhsil sistemimizin daha da inkişaf
etdirilməsinə xidmət edən hədəflərin reallaşdırılmasını zəruri
edir.
Təhsil Nazirliyinin strategiya
sənədində əksini tapmış vəzifələrin
həlli istiqamətində fəaliyyəti olduqca təqdirəlayiqdir.
- Gənclərimizin xaricdə təhsil almaq səylərinə necə baxırsınız?
- Əlbəttə, gənclərimizin
xaricdə təhsil almaq istəkləri çox təqdirəlayiq bir
haldır. Deməli, yüksək təhsili dəyərləndirirlər.
Lakin xaricdə təhsil almağa
hazır olmaq çox
vacibdir. Çünki xaricdə oxumaq
bəzilərinin düşündüyü
kimi səyahət xarakteri
daşımır. Bir də çox istərdim ki, xaricdə təhsil alan
gənclərin böyük əksəriyyəti
təhsillərini başa vurduqdan
sonra ölkəyə qayıtsınlar və
xaricdə əldə etdikləri bilikləri, təcrübəni
ölkənin inkişafı naminə tətbiq etsinlər.
Onda Azərbaycan daha da inkişaf edər və
bəlkə də gələcək nəsillərin təhsil
almaq üçün
xaricə üz tutmalarına belə ehtiyac olmaz.
- Sizin üçün Amerikanın nüfuzlu universitetində təhsil almaq nə deməkdir?
- Amerikanın nüfuzlu universitetində təhsil almaq nə qədər maraqlı və arzulanan olsa da, bir o qədər də çətin və məsuliyyətlidir. Bu cür universitetlərin magistratura pilləsində təhsil almaq üçün yaş həddi adətən daha yüksək olduğundan (27-28) tələbələrə verilən tapşırıqlar çətin və onlardan gözləntilər daha çox olur. Lakin bununla yanaşı, ətrafında həddindən artıq savadlı, dünya görüşlü tələbələrin olması, dərs deyən professorların öz sahələrini mükəmməl bilmələri, hətta sessiya vaxtı universitetin bütün kitabxanalarının tələbələrlə dolu olması insana sanki çox böyük enerji verir.
- Xaricdə təhsilin hansı üstünlüklərini qeyd edə bilərsiniz?
- Xaricdə
təhsilin ən yaxşı cəhəti odur
ki, burada istər orta məktəbdə, istərsə də ali məktəblərdə təhsillə
yanaşı, müxtəlif tədbirlər keçirilir.
Çox vaxt da bu cür
tədbirlərin təşkilatçıları tələbələr
özləri olur, yəni müəllimlərdən təklif, yaxud
yardım gözlənilmir. Təşkilatçı tələbələr
ideya irəli
sürür, sosial
şəbəkələrdə elanlar verilir və tədbirə
qatılacaq insanlar qeydiyyatdan
keçirlər. Bəzən arzu
edən müəllimlər də tələbələrə
qoşulur. Ən maraqlısı isə odur ki, belə tədbirlərdə
vəzifəsindən asılı olmayaraq
bütün iştirakçılar eyni əhvali-ruhiyyədə olur,
bütün işlərdə eyni həvəslə iştirak
edirlər. Məsələn, bu
yaxınlarda 110 nəfərlik
heyətlə Vermont ştatına xizək
sürməyə getmişdik. Deyərdim ki, elmi fəaliyyətə
bir az fasilə verib dostlarla vaxt keçirmək, təbiətin qoynunda dincəlmək çox
xoş oldu.
- Oxuduğunuz ali məktəb, seçdiyiniz ixtisas barədə...
- Kolumbiya Universiteti 1754-cü ildən bəri fəaliyyət göstərir və daima dünyanın ən qabaqcıl universitetlərinin sırasında öncül yerlərdən birini tutur. Universitetin nəzdində bakalavr və magistr dərəcələri almaq istəyənlər üçün müxtəlif məktəblər mövcuddur. Məsələn, Kolumbiya Kolleci, Ümumi Elmlər, Müəllimlər kolleci, Sosial İş, Mühəndislik Məktəbi və s. Mənim təhsil aldığım ictimai idarəetmə proqramı Beynəlxalq və İctimai Əlaqələr Məktəbinin təklif etdiyi müxtəlif proqramlardan biridir. Hər bir proqramın özünəməxsus tələbləri olur ki, onların hamısına əməl etmədən məzun olmaq qeyri-mümkündür. Mənim proqramımın müddəti 2 ildir. Bu 2 tədris ili arasında yay internatura proqramlarında iştirak etmək şərtdir.
- Universitetdə imtahan sessiyası necə təşkil olunur?
- Amerika tədris sistemi istər müəllim-tələbə
münasibətinə, istərsə də tədris və qiymətləndirmə
prosesinə görə digərlərindən fərqlənir.
Avropadan fərqli olaraq imtahan sessiyası tətildən
əvvəl bitir və tələbələr tətil ərzində
rahat dincələ bilirlər. İmtahanların
tarixi semestrin əvvəllərində, ən geci isə
ortalarında elan olunur ki, tələbələr tətil
proqramlarını qabaqcadan müəyyən edə bilsinlər.
Sessiya ərzində hər bir müəllim və onun assistenti hər
hansısa bir mövzu ilə bağlı çətinliyi olan
tələbələr üçün xüsusi məsləhət
saatları elan edirlər. Bu, tələbələrə,
təhsilə verilən yüksək dəyərin bir
nümunəsidir.
- Sizə dərs deyən hansı məşhur
alimlərin adlarını çəkərdiniz?
- Universitetimiz Birləşmiş Millətlər Təşkilatı
ilə sıx əməkdaşlıq edir. Keçən semestr BMT Təhlükəsizlik Şurasının
iclaslarında iştirak
etmək üçün Nyu-
Yorka gələn xarici ölkə prezidentlərinin və baş nazirlərin böyük əksəriyyəti
universitetimizdə qonaq
oldular, tələbələr
qarşısında çıxış
etdilər və ölkələri ilə bağlı bizi maraqlandıran suallara cavablar verdilər. Hazırda bizə dərs deyən müəllimlərdən
BMT-nin Baş katibi Pan Gi-Munun minilliyin inkişaf məqsədləri üzrə
xüsusi məsləhətçisi
və Kolumbiya Yer Kürəsi İnstitutunun direktoru Cefrey Saksı misal göstərə bilərəm.
- Tələbə həyatınız
necə keçir, hobbiniz?
- Kolumbiya Universitetində təhsil alan
tələbələrin 50%-ə yaxını əcnəbilərdir,
məhz buna görə də yerli və xarici
tələbələr arasında
qətiyyən fərq
qoyulmur. Universitetin nəzdində Beynəlxalq
Tələbələr üçün Xidmətlər
Ofisi fəaliyyət göstərir ki, istənilən tələbənin
hər hansısa bir problemi olarsa,
çətinliklərlə üzləşərsə dərhal
onu aradan qaldırsınlar.
Tələbə
həyatımız çox
rəngarəng, maraqlı,
eyni zamanda gərgin keçir. Nə qədər çox çalışsan
da həmişə səndən irəlidə
kimsənin ola
biləcəyi fikri səni narahat edir. Hobbimə gəlincə, yorulanda piyada gəzməyi,
musiqiyə qulaq asmağı, idmanla məşğul
olmağı çox sevirəm.
- Asudə vaxtınız olurmu?
- Asudə vaxtım çox nadir hallarda olur, amma çalışıram
ki, həmin vaxtı çoxdan görmədiyim dostlarla keçirim. Vaxtlarımız
uyğun gələndə
bir yerə yığışır, birlikdə
nahar, yaxud şam yeməyi yeyir, bir-birimizdən hal-əhval tuturuq. Bəzən otaq yoldaşım çinli Şunan Vanqla Nyu-Yorkdakı məşhur muzeylərə
baş çəkir,
bəzən də məşhur "Broadway" myüzikllərı
izləməyə gedirik.
- Azərbaycan diasporası ilə
əlaqələriniz, Azərbaycan
adına keçirdiyiniz
aksiyalar barədə...
- ABŞ-da olduğum müddətdə
həm diaspora üzvləri ilə əlaqə saxlayır, münasib vaxt olduqca görüşür,
həm də BMT yanında Daimi Nümayəndəliyimizin və
Azərbaycan Respublikasının
ABŞ-dakı səfirliyinin
tədbirlərində iştirak
etməyə çalışıram.
Ötən ilin sentyabrında Xəzər Strateji
İnstitutunun (HASEN) Nyu-Yorkda
keçirdiyi "Cənub Qaz
Dəhlizi" və bu dəhlizin
Avropanın enerji təhlükəsizliyində
roluna həsr edilmiş
tədbirin təşkilati işlərinə cəlb olunmuşdum. Dəvət etdiyimiz
Kolumbiya Universitetinin tələbələri
hər dəfə məni gördükdə Azərbaycanın
enerji siyasəti, regionda
oynadığı rolla bağlı suallar
verirlər. Hətta enerji sahəsində ixtisaslaşan tələbələrdən biri öz tədqiqat işini ölkəmizin neft
siyasətinə həsr etməyə qərar verib.
Bir
neçə gün əvvəl Heydər Əliyev Fondunun
dəstəyi ilə Azərbaycanın tarixi,
mədəniyyəti, musiqisi,
xalçaları haqqında çoxlu kitab və digər informativ
materialları Kolumbiya Universitetinin
Lehman kitabxanasının Rusiya,
Avrasiya və Şərqi Avropa
ölkələri Departamentinə hədiyyə etdim. Düşünürəm
ki, bu materiallar kifayət qədər maraqlı, dolğun və Azərbaycan barədə həqiqətləri
özündə əks etdirən əsl faktlar
toplusu olduğu üçün onlardan yararlanan əcnəbi gənclər ölkəmizlə
bağlı xeyli məlumatlar əldə
edə biləcəklər. Hazırda da
ölkəmizin təbliği ilə bağlı bir neçə layihə üzərində
çalışıram. Ümid edirəm ki, çox yaxınlarda onları da
həyata keçirməyə müvəffəq olacağam.
- Darıxdığınız anlar çox olurmu?
- Mən daha öncə də Amerikada
təhsil aldığıma görə buranın
yaşayış tərzi və
mədəniyyəti ilə yaxından tanışam. Lakin etiraf edim ki,
bəzən Bakı, ailəm və dostlarım, adət və
ənənələrimiz, xüsusən də milli
yeməklərimiz üçün çox darıxıram.
- Gələcək planlarınız?
- Hazırda qarşımda duran ən önəmli məsələ təhsilimi uğurla başa vurmaq və burada olduğum müddətdə Azərbaycan həqiqətlərinin dünyaya çatdırılması naminə əlimdən gələni etməkdir.
- Biz də sizə bu şərəfli işlərinizdə və təhsilinizdə uğurlar arzulayırıq.
Oruc
MUSTAFAYEV
Azərbaycan müəllimi.- 2014.- 7 fevral.- S.7.