Mentorluq sisteminin
yaradılması
Təhsil Nazirliyi vətəndaş cəmiyyəti institutları və ayrı-ayrı tədqiqatçılar ilə təhsil sahəsində mövcud olan problemlərin araşdırılması və həll edilməsi yönündə sıx əməkdaşlığın qurulması məqsədilə Azərbaycan Respublikası təhsil nazirinin 11 oktyabr 2013-cü il tarixli, 842 nömrəli əmrinə əsasən təşkil olunmuş "İctimai təşəbbüslərin dəstəklənməsi üzrə layihə-müsabiqə"də Azərbaycan Respublikasının Təhsil Problemləri İnstitutunun Təhsil Texnologiyaları Mərkəzinin təşəbbüs qrupu "Tədris keyfiyyətinin yüksəldilməsi üçün mentorluq yanaşması" mövzusunda təqdim etdiyi layihə ilə qalib olmuşdur.
Layihənin
yazılmasında məqsəd Azərbaycan Respublikasında təhsilin
inkişafı üzrə Dövlət Strategiyasının ikinci strateji istiqamətində
qeyd olunan təhsil sahəsində
insan resurslarını müasirləşdirilmək,
müasir təhsil fəlsəfəsinin dərk
edilərək fənn kurikulumlarının tətbiqində müəllimlərə dəstək
vermək, onların peşəkar inkişafları üçün şəxsi və təşkilati
qabiliyyətlərin təkmilləşdirilməsinə
kömək göstərmək; müəllim fəaliyyətinin
effektivlik səviyyəsini
aydınlaşdırmaq, onların
praktik fəaliyyətini təkmilləşdirmək üçün
dürüst informasiyalar
vermək, mentorluq
sisteminin tətbiqi
ilə müəllimin peşəkar inkişafını təmin
etməkdir.
Azərbaycan
Respublikasında təhsilin inkişafı üzrə Dövlət
Strategiyasında təhsil sisteminin bütün pillələrində müəllimlərin
bilik, bacarıq və peşəkarlıq
qabiliyyətlərinin müasir tələblərə
uyğun yüksəldilməsi xüsusi olaraq qeyd olunmuşdur. Bu baxımdan, əksər
müəllimlərin tədris prosesində tətbiq etdiyi metodlar müasir tələblərdən geri qalır. Bir çox hallarda təhsilalanlara
əldə etdiyi bilikləri tətbiq etmə
və müstəqil yaradıcı düşünmə
qabiliyyətləri aşılanmır. Fənn
kurikulumları tətbiq edilən siniflərdə artıq
keyfiyyətli təlim mühitinin
yaradılmasında, məzmun standartları vasitəsilə
uşaqların inkişafına nail
olunmasında, təlim prosesinin
uşaqların inkişaf səviyyələrinə,
fərdi ehtiyaclarına və müxtəlif qavrama
üslubuna görə təşkilində,
valideynlərin öz uşaqlarının
təhsilinə cəlb olunmasında müəyyən nailiyyətlər
əldə edilmişdir. Lakin
peşəkarlığın müxtəlif inkişaf
səviyyələrində olan müəllimlərin
davamlı professional inkişafını təmin
etmək üçün konkret
bir nəticə yoxdur.
Fənn kurikulumlarının tələblərinə uyğun bilik və
bacarıqlara yiyələnmiş, təfəkkürün
inkişafına yönəlmiş təhsil təşkil olunmur. Problem məhz
müəllimin məzmun standartlarını
reallaşdırmaq, öyrədici, inkişafetdirici,
tədqiqata yönəlmiş təlim
mühiti yaratmaq,
valideyn-məktəb-uşaq münasibətlərinin
qurulması işini düzgün
tənzimləməməsindədir.
Aydındır ki, təhsilin səviyyəsi müəllimin səviyyəsindən
yüksək ola bilməz. Deməli,
problemləri həll etmək, tədrisin səviyyəsini
yüksəltmək üçün, ilk növbədə, müəllim
hazırlığının keyfiyyətini təmin etmək
lazımdır. Tədris
keyfiyyətinin yüksəldilməsi
üçün mentorluq
sisteminin yaradılması
ideal variantlardan biridir. Qeyd etmək yerinə düşər ki, müasir dövr üçün mentorluq universal bir
yanaşmadır və nəinki fənn kurikulumları tətbiq edən müəllimlər, həmçinin
interaktiv metod və priyomlarla işləməyə çalışan
digər müəllimlər
üçün də
yararlıdır. Mentorluq
yanaşması müəllim
üçün ən
vacib olan etibarlı münasibətin
qurulması, bilik və bacarıqların artırılması və
özünütəhlil üzərində
qurulmuş vacib və təqdirəlayiq bir yanaşmadır. Mentorluq təlimdə yeni metod və
yanaşmaları öyrənən
pedaqoqlarla iş prosesini necə qurmağın ümumi müddəalarını özündə
cəmləşdirmişdir. Öyrənənin güclü
tərəflərinə əsaslanan
mentorluq sisteminin yaradılması müəllimlərin
innovasiyaları tədricən
mənimsəmələrinə doğru yönəlmiş
bir prosesdir.
Layihənin
reallaşdırılması üçün ilkin olaraq Təhsil Problemləri İnstitutunun
Təhsil Texnologiyaları
Mərkəzində peşəkar
müəllimlər və
təlimçilər arasından
mentorluq yanaşması
üçün müvafiq
namizədlər seçilmiş,
on günlük təlim
kursuna cəlb olunmuşdur. Kurs
müddətində mentor üçün
vacib olan keyfiyyətlər (ünsiyyət
və müşahidə
bacarıqları), şəxsiyyətlərarası
münasibət, mentorun əsas funksiyaları (fasilitator, tədqimatçı, məsləhətçi,
məşqçi) barədə
müzakirələr aparılmışdır.
Təlimin planlaşdırılmasında
intellektin tiplərinin
və təfəkkürün
növlərinin nəzərə
alınmasına dair nəzəri və praktik bacarıqlar verilmişdir.
Təlimin tamlığını təşkil edən əsas komponentlərlə
əlaqədar təqdimatlar
edilmişdir. Kursu müvəffəqiyyətlə
başa vuran iştirakçılara institutun
direktoru Qulu Novruzov tərəfindən
sertifikatlar təqdim olunmuşdur. Mentorluq sisteminin
yaradılması üçün
səmərəli və
çevik fəaliyyət
planı hazırlanmışdır.
Layihənin Bakı şəhərinin
müvafiq ümumtəhsil
məktəblərində həyata
keçirilməsi planlaşdırılmışdır.
Layihənin
icra planında nəzərdə tutulan məsələlərin həlli
öyrədənlərdə yeni düşüncə tərzinin formalaşmasına
təkan verəcək. Yeni vərdişlər əldə
edən müəllimlər
müşahidə, təcrübə,
təlim metodlarından
müstəqil istifadə
bacarıqlarına yiyələnəcəklər.
Bu da onların
peşəkarlıq baxımından
özünüinkişafa sövq
edəcək.
Mentorlar
müəllimlərin hər
gün üzləşdikləri
problemlərdən baş
açmaqla, təlim prosesinin yeniləşdirilməsi
üçün əldə
etdikləri biliklərdən
istifadə etməkdə
yardımçı olacaqlar. Onlar fənn kurikulumlarını tətbiq etməkdə
çətinlik çəkən müəllimlərin daha təcrübəli həmkarlarının
təcrübəsini öyrənmələrinə imkan yaradacaqlar. Beləliklə,
mentorluq - pedaqoji
uğurların ifadə olunması və mübadiləsi üçün səmərəli mexanizm olacaqdır.
Bu model belə bir zəminə əsaslanacaq ki, mentorun köməyi ilə müəllimlər
tədris prosesini dərk etməyə və
yeni informasiyaya əsaslanmaqla
yüksək keyfiyyətli təlimi reallaşdırmağa qadir olacaqlar. Mentorlar
müəllimlərin intellektual
inkişafına və təlim prosesi üçün vacib olan qərarları qəbul edə bilmə
bacarıqlarının möhkəmləndirilməsinə
xidmət edən strategiyalara xüsusi diqqət yetirəcək, məhz uşaqlar üçün
səmərəli təlim metodları və priyomlardan
istifadə etmələrinə kömək göstərməklə
təhsilin keyfiyyətinin yüksəldilməsinə nail olacaqlar. Müəllimlər təlim
standartları və proqramlar, istedadlı
və ya xüsusi
qayğıya ehtiyacı olan
uşaqların fərdi ehtiyacları
əsasında işlərini planlaşdırmağı
bacaracaq və şagird
nailiyyətlərini, onun inkişaf
sürətini nəzərə alaraq sistemli və düzgün
qiymətləndirmə metodlarından istifadə edəcəklər.
Müəllimlər fəaliyyətlərinin
keyfiyyət və səmərəliliyini müntəzəm dəyərləndirəcək
və davamlı peşəkar inkişafa
diqqət yetirəcəklər.
Afaq ƏLİYEVA,
layihə rəhbəri
Azərbaycan müəllimi.- 2014.- 14 fevral.- S.4.