Valideynlər müəllimlərin
sınaq
qiymətləndirilməsi ilə bağlı nə
düşünürlər?
Hazırda
icra mərhələsində olan Təhsil Nazirliyinin müəllimlərin
sınaq qiymətləndirilməsi barədəki layihəsi
geniş ictimmaiyyət arasında güclü rezanons
doğurub. Müxtəlif kollektivlərdə, xüsusən də
tədris ocaqlarında mövzu ətrafında müzakirələr
gedir, tanınmış təhsil ekspertləri, mütəxəssislər
yeniliyə münasibət bildirirlər. Təhsil ekspertləri
və mütəxəssislər tərəfindən müsbət
qarşılanan, dəyərləndirilən və dəstəklənən
bu məsələ - müəllimlərin sınaq qiymətləndirilməsi
barədə bəs valideynlər nə düşünürlər?
Sualımıza cavab almaq üçün bir neçə
valideynlə görüşüb onların fikirlərini
öyrəndik. Aşağıda cavabları təqdim edirik.
"Müəllimlərin
sınaq qiymətləndirilməsini
doğru
addım hesab edirəm"
İradə ƏLİYEVA
- Mənim iki nəvəm Bakıdakı 23 nömrəli
məktəbin III və X siniflərində oxuyur.
Bütün valideynlər kimi mən də nəvələrimə
peşəkarlıq səviyyəsi yüksək olan, təlim prosesini müasir tələblər səviyyəsində
quran, yenilikləri öz
iş təcrübəsində tətbiq
etməyi bacaran qabiliyyətli müəllimlərin
dərs deməsini arzulayıram. Çünki
övladlarımızın gələcəyi, həyatda
tutacaqları mövqe məhz orta məktəb müəllimlərindən
asılıdır. Buna görə də
müəllimlərin sınaq qiymətləndirilməsini çox doğru addım hesab edirəm. Mən də müəlliməm.
Müəllimlərin əməyi danılmazdır. Ona görə də hesab
edirəm ki, sınaqdan sonra
zəif nəticə göstərmiş müəllimlərin
gözdən düşməsi, işlərinin yarıtmaz
sayılması düzgün yanaşma olmazdı.
Əsas
məsələ odur ki,
hər bir müəllim öz
zəif cəhətlərini biləcək, çətinlik
çəkdiyi sahələr haqqında müəyyən məlumatı
olacaq və yəqin ki,
gələcəkdə bu
çatışmazlıqları aradan
qaldırmaq üçün təkmilləşməyə
çalışacaq, öz peşəkarlığı
ilə fərqlənən
həmkarlarının səviyyəsinə çatmağa
can atacaq. Fikrimcə,
müəllimlər müntəzəm olaraq
treninqlərdən keçməli, təhsil sahəsində baş verən yeniliklərdən xəbərdar
olmalı, qabaqcıl iş təcrübələri
ilə tanış olmalıdırlar. Müəllimlərin
peşəkarlığının artmasında
"açıq dərs"lər mühüm
əhəmiyyət kəsb edir. Belə dərslər,
hazırda olduğu kimi,
müəllimlərin istəyindən asılı olmayaraq, tez-tez təşkil
edilməlidir. Bütün bu
prosesləri məktəb rəhbərliyi nəzarətində
saxlamalı və tənzimləməlidir.
"Qiymətləndirmə hər bir müəllim
üçün
çox böyük əhəmiyyət kəsb edir"
Qabil HÜSEYNOV
- Düşünürəm ki, sınaq qiymətləndirmə hər bir müəllim üçün
çox böyük əhəmiyyət
kəsb edir. Təhsilin keyfiyyətinin
yüksəlməsində maraqlı tərəf kimi bu biz
valideynlər, son nəticədə isə
övladlarımız üçün daha çox faydalı olacaq. Belə ki, müəllimlər
zəif cəhətləri haqda məlumat
əldə edəcək və öz
üzərlərində işləməyə məcbur olacaqlar. Bu amil
müəllimlərin əksəriyyətinin peşəkarlıq
səviyyəsinin yüksəlməsinə və gələcəkdə
keçiriləcək attestasiyada daha yaxşı nəticələr əldə
edilməsinə səbəb olacaq.
Müəllimlərin
qiymətləndirilməsindən danışarkən bir məsələyə də toxunmaq istərdim. Son vaxtlar müəllimlərin əməkhaqqının
az olmasından, maddi durumunun aşağı olmasından çox danışılır. Bildiyimə
görə, rəsmi olaraq bu
qiymətləndirmənin nəticələrinə əsasən
heç bir inzibati tədbir görülməyəcək.
Sınaqdan alnıaçıq, üzüağ
çıxanlar, pedaqoji
ustalığı, qabiliyyəti, bilik və
bacarığı ilə fərqlənənlər öz layiqli qiymətlərini
alacaqlar. Belə müəllimlərin hər
hansı bir formada rəğbətləndirilməsi
digər həmkarları üçün
gözəl nümunə olar və
onları daha yaxşı işləməyə
ruhlandırar.
Yəqin ki, müəllimlərin sınaq qiymətləndirilməsindən
sonra müəyyən işlər
görüləcək. Təklif edərdim ki,
zəif nəticə göstərən müəllimlər üçün xüsusi
təlimlər təşkil edilsin.
Yaxşı cəhətdən seçilənlər isə
dünyanın inkişaf etmiş
ölkələrində keçirilən treninqlərdə iştirak etsinlər, beynəlxalq təcrübələrdən
yararlanaraq öz səriştələrini
daha da
artırsınlar.
"Öz işinə ciddi yanaşmayan müəllimlərin
arxayınçılığına son qoyulacaq"
Tusiyə ABDULLAYEVA
- Məlum olduğu kimi, ötən il ölkə başçısının sərəncamı
ilə "Azərbaycan Respublikasında təhsilin
inkişafı üzrə Dövlət Strategiyası" təsdiq
olunub. Strategiyada təhsilə
tam yeni baxış nəzərdə
tutulub. Məhz bu
baxımdan mən təhsil nazirinin müəllimlərin
biliyinin qiymətləndirilməsi ilə
bağlı əmrini çox düzgün qərar və vaxtında
atılmış addım kimi dəyərləndirirəm.
Yaxşı müəllimlərimiz
həmişə olub, indi
də var, gələcəkdə də olacaq. Müəllim peşəsi fədakarlıq
tələb edir. Yəni heç
bir maddi, mənəvi
problem onun fəaliyyətinə
təsir etməməlidir. Sinifdə bütün
bunlar yaddan
çıxmalıdır. Mənə elə gəlir ki, bu sınaq qiymətləndirmə
öz işinə ciddi
yanaşmayan müəllimlərin
arxayınçılığına, passivliyinə son qoyacaq, onların
canlanmasına səbəb olacaq.
Yeri gəlmişkən, qeyd
edim ki, qiymətləndirmədə
balın olmamasını çox müsbət
amil kimi dəyərləndirirəm.
Bu çox vacib məsələdir. Çünki
müxtəlif istiqamətlərdə keçiriləcək
sınaq müəllimin özü üçün də yenilikdir.
Qoy o, hansı məsələlərdə
daha zəif olduğunu
öyrənsin və ruhdan düşmədən
növbəti mərhələdə
- hər hansı yoxlama, sınaq, attestasiya və s. - bunu aradan qaldırmaq üçün
vaxt qazansın.
Mənim
övladım 132-134 nömrəli təhsil kompleksində oxuyur. Mən deyə bilmərəm ki, bu gün
bütün müəllimlərdən tam razıyıq. Amma valideyn kimi bir
məqamı xüsusi vurğulamaq
istərdim: əgər hansısa bir
müəllimi gözəl pedaqoq kimi illərdən bəri tanıyıramsa,
sınağın nəticəsinə görə ona münasibətim dəyişməyəcək.
"Müəllimləri hərəkətə gətirən güclü vasitə"
Həcər PAŞAYEVA
- Doğrusu, mən Azərbaycan Respublikasının
təhsil naziri Mikayıl Cabbarovun
müəllimlərin sınaq qiymətləndirilməsi ilə
bağlı əmri haqqında eşidəndə çox sevindim. Heç kimə sirr deyil ki, bir
məktəbdə çalışan müəllimlərin bilik səviyyələri,
davranışları eyni deyil.
Bir məktəbdə eyni
fənni tədris edən bir neçə
müəllim olur. Onların heç biri eyni dərsi eyni cür aparmır. Yəni öz
üzərində çalışmayan, mövcud
metodik ədəbiyyatlardan səmərəli
istifadə etməyən müəllimlə yeniliyə can atan, hər dərsə
yaradıcı yanaşan müəllim
arasında fərq böyükdür. Mən
övladlarımın təhsil aldığı
Bakıdakı 158 nömrəli tam orta məktəbdə bunun
əyani şahidi olmuşam.
Oğlum Namiq Paşabəyli
dərs əlaçısıdır. Tez-tez
dərslərdə oturub dərsin nə dərəcədə
keyfiyyətli keçməsini müşahidə edirəm. Sinif müəllimi Sərmayə
Gülmalıyeva uşaqlarla elə məşğul
olur ki, evdə məşğul
olmağa ehtiyac
qalmır. Amma müəllimlərin
hamısımı belədir? Əlbəttə ki, belə deyil. Mənim
fikrimcə, təhsilin səviyyəsi, keyfiyyəti bilavasitə
müəllimdən, onun səviyyəsindən
asılıdır. Müəllimin səviyyəsini üzə
çıxaran attestasiya, yoxlama
qiymətləndirilməsi uzun illər
aparılmadığından müəllimlər arasında bir arxayınlıq, passivlik
yaranıb. Onların heç də
hamısı öz üzərlərində
müntəzəm çalışmağı, bilik və bacarıqlarını təkmilləşdirməyi
lazım bilmir. Bundan
isə təhsilimiz, övladlarımız ziyan
çəkir. Sınaq qiymətləndirmə məhz
belələrini hərəkətə gətirmək üçün güclü
vasitə olacaq, onları öz
üzərlərində işləməyə sövq edəcəkdir. Əlbəttə,
yaxşı müəllimlərimiz də çoxdur
və mən əminəm ki, onlar sınaq qiymətləndirməsindən
yüksək nəticələrlə çıxacaq.
Mən çox istərdim
ki, sınaq qiymətləndirməsinin nəticələri
təkcə məktəblərə deyil,
geniş ictimaiyyətə də
açıqlansın. Çünki biz valideynlər həmişə yaxşı
məktəb, yaxşı müəllim axtarışında oluruq. Belə halda
yaxşı məktəb və müəllimi tapmaq
bizim üçün
də asan olar, axı
yaxşı müəllim və məktəb seçmək bizim haqqımızdır.
"Sınaqdan uğurla
çıxmış
müəllim sinfə qürurla girəcək"
Şərəf CƏLİLLİ
- Respublikamız müstəqillik
qazandıqdan sonra təhsil dövlət
siyasətinin prioritet istiqamətlərindən
birinə çevrilib. Bu
sahədə həyata keçirilən islahatlar
nəticəsində bir sıra uğurlar əldə
olunub. Mən inanıram ki,
təhsildə növbəti bir yenilik- müəllimlərin sınaq qiymətləndirilməsi
onların intellektual potensialının, eyni zamanda təhsilimizin
inkişafı üçün bir təkan rolunu oynayacaq.
Aydındır ki, hər bir məsələyə
müxtəlif aspektlərdən yanaşmaq
olar. Mənim qiymətləndirmə ilə
bağlı mövqeyimə gəlincə, bu
tədbirin bəzilərinin fikirləşdiyi kimi,
"pisləri" müəyyən etmək məqsədilə
həyata keçiriləcəyini düşünmürəm.
Bakı Dövlət Universiteti,
Azərbaycan Dövlət Pedaqoji Universiteti və ya hər
hansı başqa ali təhsil
müəssisəsini bitirərək sinif
otaqlarına buraxılmış müəllimlərin əməyini,
savadını, bilik səviyyəsini danmaq tamamilə yanlış bir
yanaşmadır. Çünki hər
müəllim müəyyən bir səviyyəyə
malikdir.
Bu sınaq isə, sadəcə, onların
ayrı-ayrı istiqamətlər üzrə bacarıq və
səriştələrini, mənəvi keyfiyyət və psixoloji durumlarını ortaya
qoymaq
şansı yaradacaq. Sınaqdan uğurla çıxan müəllim özünü təsdiq edərək sinfə
ürəklə, qürurla girəcək.
Şagirdlərinin ona inamı artacaq. İnam olan yerdə isə mütləq nailiyyət də,
inkişaf da olur. Mən əminəm ki,
əsl müəllimə xas olan bütün keyfiyyətlərə,
müəllim adına layiq olanlar bu
sınaqdan mütləq üzüağ
çıxacaq, böyük uğur qazanacaq. Ola bilər ki, belə
müəllimlərdən bəziləri psixoloji
cəhətdən öz qabiliyyətlərini
tam göstərməkdə çətinlik
çəksinlər.
"Təhsil Nazirliyinin təşəbbüsünü
bəyənir və
təqdirəlayiq hadisə kimi dəstəkləyirəm"
Əli KƏRİMOV
- Övladlarım Nigar və Fəxri 23 nömrəli tam orta məktəbdə oxuyurlar. Yadımdadır ki,
onların hər birinin məktəb
yaşı çatanda ailəmizdə çox narahatlıq yaşandı. Bir neçə ay öncədən
dost-tanışla, qohumlarla məsləhətləşir,
yaxşı məktəb, yaxşı müəllim
sorağı ilə arayıb-axtarırdıq. Buna
görə də müəllimlərin sınaq qiymətləndirilməsinin
keçiriləcəyini eşidəndə çox
sevindim. Fikirləşdim ki,
bundan sonra valideynlər
övladlarının əlindən tutub elm və bilik məbədi
olan məktəblərə daha inamla daxil
olacaq, onların təlim-tərbiyəsini etibar etdikləri
müəllimlərin biliyindən, peşəkarlığından
daha arxayın olacaqlar.
Bu baxımdan Təhsil Nazirliyinin
təşəbbüsünü bəyənir və təqdirəlayiq
hadisə kimi dəstəkləyirəm. Bizim çox gözəl
müəllimlərimiz var. Gözlərinin
nurunu əridib uşaqlarımıza bilik-savad verirlər, eyni zamanda həyat yollarında müstəqil
addımlamağı öyrədirlər, kamil
şəxsiyyət kimi
formalaşmaları üçün əllərindən
gələni əsirgəmirlər. Biz onlara inanırıq. Amma inkar etmək olmaz ki, müəllimlərin hamısı eyni səviyyədə fəaliyyət göstərmir,
işinə can yandırmır. Məncə,
sınaq belə müəllimlərin aşkar
edilməsi və onların öz işlərində
dönüş yaratmasına səbəb
olacaq.
Məlum olduğu kimi, bu tədbir yalnız Bakının ümumtəhsil
müəssisələrində fəaliyyət göstərən
müəllimlərə şamil edilir. Mən təklif edərdim ki, gələcəkdə mərhələlərlə
bütün bölgələrin müəllimləri
də bu sınaqda iştirak
etsin.
"Qiymətləndirmə müəllimlərin
müasir müəllimə verilən
tələblərə
uyğunluq səviyyəsini müəyyənləşdirəcək"
Nicat
DAĞLAR
- Təhsil
nazirinin müəllimlərin sınaq qiymətləndirilməsi
barədəki əmri təhsil
ictimaiyyəti, eləcə də
biz valideynlər tərəfindən yüksək qiymətləndirilir. Çünki sınaq qiymətləndirmə,
mənim fikrimcə, hazırda məktəblərdə
çalışan müəllimlərin müasir müəllimə verilən tələblərə uyğunluq səviyyəsini
müəyyən etməyə imkan yaradacaqdır. Yaxşı haldır ki, sınaq qiymətləndirmədə
müəllimin fəaliyyətini şərtləndirən bütün cəhətləri - həm akademik bilikləri, həm metodik
hazırlıq, həm də kommunikativ
bacarıqları əhatə olunur. Elə
müəllim var ki, ona ayrılan 45 dəqiqə ərzində vaxtdan səmərəli
istifadə edə bilmədiyindən
mövzunu mənimsədə bilmir. Mövzunu yüksək səviyyədə mənimsətmək
üçünsə, müəllim tədrisin
metodikasını mükəmməl
bilməli, dərs prosesində interaktiv təlim metodlarından məharətlə
istifadə etməklə
keçilən hər mövzunu
şagirdlərə öyrətməlidir. Bəzən ya təcrübəsizlikdən, ya da səriştəsizlikdən
müəllim buna nail
ola bilmir. Məncə, müəllim öyrənmək istəmədiyindən
yerində sayır və nəticədə onun
şagirdləri məktəbdə
kifayət qədər bilik ala bilmədiklərindən repetitora
üz tutmağa məcbur
olurlar. Ümid edir və inanıram ki,
sınaq qiymətləndirmə müəllim əməyinin səmərəliliyinin artmasına və təhsilin keyfiyyətinin
yüksəlməsinə ciddi təsir edəcək.
Bir neçə kəlmə də müəllimin
əxlaq kodeksi barədə söyləmək
istəyirəm. Təhsil ocaqlarının
ümdə vəzifəsi
ölkəmiz üçün layiqli vətəndaşlar yetişdirməkdirsə, müəllim sinifdə, dəhlizdə,
küçədə, hər hansı bir
yerdə öz
müsbət davranışı ilə nəinki
şagirdlərinə, ümumiyyətlə, ətrafdakılara
nümunə olmalıdır. Çox təəssüflər
olsun ki, bunun əksi olan hallara
da az rast
gəlmirik. Buna görə
düşünürəm ki, sınaq qiymətləndirmə zamanı
müəllimlərin şəxsi
keyfiyyətləri, tədris etdikləri fəndən, onların metodiki bacarıqlarından da dərin öyrənilməli
və qiymətləndirilməlidir.
Müəllim-şagird münasibətləri zəminində
bəzi hallarda baş verən neqativ hadisələr bizi bu qənaətə gəlməyə məcbur
edir.
"Valideynlərə də övladlarının müəllimlərinin
bilik səviyyəsi ilə bağlı məlumat verilsin"
Fidan
TAĞIZADƏ
- Biz həmişə övladlarımızın sınağa
çəkilməsini, biliyinin
yoxlanılmasını adi
hal kimi qarşılamışıq və
fikirləşmişik ki,
bu belə də olmalıdır. Təlim-tərbiyə prosesində iştirak
edən ikinci tərəfin - müəllimlərin
səriştəsi, peşəkarlıq
qabiliyyəti haqqında
isə heç bir məlumatımız olmayıb. Buna görə
də mən müəllimlərin sınaq
qiymətləndirilməsini son dövrlərdə təhsil
sahəsində həyata
keçirilən ən
əhəmiyyətli tədbirlərdən
biri hesab edirəm.
Ümumiyyətlə,
hər bir insanın sahəsinin seçilən mütəxəssisi
olması üçün
öz üzərində
daim işləməsi
mütləqdir. Oxumaq, öyrənmək
insana həmişə
lazımdır. Xüsusən
indiki dövrdə müəllim neçə
il əvvəl
aldığı biliklə
kifayətlənirsə, öz
ixtisası üzrə
informasiyaları izləməyə,
yenilikləri tətbiq
etməyə can atmırsa,
o yaxşı mütəxəssis
sayıla bilməz və informasiya bolluğu əsrində müəyyən sahələrdə
şagirdlərindən daha
az biliyə malik olar.
Mənə
elə gəlir ki, sınaq qiymətləndirmə müəllimlərin
hazırlıq səviyyəsinin
artmasına, son nəticədə
isə təhsilin keyfiyyətinin yüksəlməsinə
səbəb olacaq.
Bildiyimə
görə, sınağın
nəticələri haqqında
məlumat müəllimlərin
işlədiyi təhsil
müəssisələrinə göndəriləcək. İstərdik ki, valideynlərə
də övladlarının
müəllimlərinin bilik
səviyyəsi ilə
bağlı müəyyən
məlumat verilsin.
Mən elə fikirləşirəm
ki, insani, mənəvi keyfiyyətləri
yüksək olan şəxs kimi tanıdığım bir
müəllimə böyük
hörmətlə yanaşsam
da, sınaqda yaxşı nəticə əldə etməsə, övladımı ona etibar etmək istəmərəm. Çünki onların təhsili, eyni zamanda gələcəyi
məhz müəllimlərdən
asılıdır.
Səhifəni hazırladılar:
Hicran
ƏKBƏROVA,
Sifai
SƏFƏROVA
Azərbaycan müəllimi.-
2014.- 30 may.- S.5.