"Qürbət
ölkədə öz dövlətinin
qayğısını
hiss etmək mənim üçün çox önəmlidir"
İstanbul Universiteti Cərrahpaşa tibb fakültəsinin tələbəsi Aysel Həsənova ilə müsahibə
Aysel Yusif qızı Həsənova 1992-ci il mayın 16-da Bakı şəhərində anadan olub. 1998-2001-ci illər arasında 229 nömrəli tam orta məktəbdə, 2001-2009-cu illər arasında 70 nömrəli pilot məktəb-liseydə təhsil alıb. 2009-cu ildə TQDK tərəfindən keçirilən imtahanların nəticəsinə görə Azərbaycan Tibb Universitetinin müalicə-profilaktika fakültəsinə qəbul olub. 2012-ci ildə Azərbaycan Tibb Universiteti ilə İstanbul Universiteti arasında olan tələbə mübadilə proqramı əsasında keçirilən müsabiqədə iştirak edərək İstanbul Universiteti Cərrahpaşa tibb fakültəsində təhsilini davam etdirmək hüququ qazanıb. Hazırda "2007-2015-ci illərdə Azərbaycan gənclərinin xarici ölkələrdə təhsili üzrə Dövlət Proqramı" çərçivəsində Cərrahpaşa tibb fakültəsinin tələbəsidir.
- Orta
məktəbdə daha çox
hansı fənlərə üstünlük
verirdiniz? İlk uğurlarınızı necə
xatırlayırsınız?
- Orta məktəbdə
mənim ən böyük
uğurlarım 70 nömrəli
məktəb-liseylə bağlı olub.
Dəfələrlə riyaziyyatdan imtahanlar verərək seçilən
şagirdlərin və savadlarına, pedaqoji
peşəkarlıqlarına heyran olduğum müəllimlərin dərs dediyi bir sinifdə - həmişə
rəqabətin üstün olduğu bir şəraitdə
təhsil almışam. Xüsusilə də müəllimlərimin diqqəti,
öyrətmək həvəsi əvəzolunmaz idi. Dərslərə gəldikdə, bir
az valideynlərimin təsirindən də olsa riyaziyyat, kimya və fizikanı
çox sevirdim.
Riyaziyyatdan məsələləri həll
edərkən özümü sanki dünya problemlərini
həll edirmiş kimi
hiss edirdim.
Uğurlarıma gəldikdə IX
sinifdə kimya üzrə olimpiadanın şəhər turunda I yerə
layiq görüldüm.
Daha sonra 2010-cu ildə AMEA-nın həqiqi üzvü, akademik Vaqif Abbasovun təşəbbüsü ilə
keçirilən "İstedad
bankı" müsabiqəsində istedadlı şagirdlərin
siyahısına daxil oldum.
Ancaq bu illər ərzində mənim üçün ən böyük
uğur Azərbaycan Tibb
Universitetinə daxil olmağım və Prezident təqaüdçüsü adına layiq görülməyim idi.
Prezident təqaüdçüsü olmaq hər zaman arzum idi və Allaha şükürlər olsun
ki, buna nail oldum.
- Sizdə həkimliyə
maraq necə
yarandı? Kimlərin dəstəyi
oldu?
- Bu sahəni seçməyimdə bir çox amilin rolu olub. Valideynlərim özləri də həkim
olmağı arzulayıblar,
ancaq bəzi səbəblərə görə onlar buna nail ola bilməyiblər. Bəzən "görəsən,
bu istək irsi olaraq mənə keçibmi" deyə düşünürəm. Bundan başqa, tez-tez xəstələnən bir
uşaq olmuşam. Bəzi həkimlər
kifayət qədər diqqət göstərmədiyi
üçün xəstəliyim ağırlaşıb və adi
bir qrip infeksiyasına görə aylarla dərslərimə
davam edə bilməmişəm. Çox yaxşı
xatırlayıram, 12 yaşım olanda yaxşı həkim
olacağıma və uşaqların mənim vəziyyətimə
düşməməsi
üçün əlimdən gələni edəcəyimi
özümə söz verdim. Bir də mən sadəcə insanlara
kömək etmək istəyirdim və bunu reallaşdıra
bilməyim üçün bu sənətin mənə
kömək edəcəyini
düşünürəm. Xəstə olan, ağrı
çəkən insanların dərdinə əlac tapıb
onları xəstəliklərdən qoruya bilmək, insanlara sağlamlıqlarını
geri qaytarmaq, öz həyatlarına istədikləri
kimi davam etmək şansını verə bilmək fikri mənə bu sahəni seçməyə kifayət
edirdi.
- Xaricdə təhsil
almağa necə qərar
verdiniz? Qərarınız
ailənizdə necə qarşılandı?
- Əslində, xaricdə
təhsil almaq istəyi məndə hər
zaman var idi. Aldığım tibb təhsili bunun mənim üçün
çox zəruri olduğunu bir daha
göstərdi. Azərbaycan Tibb Universiteti
çox köklü, əsaslı
təhsil sisteminə malik bir təhsil müəssisəsidir.
Ancaq tibb sahəsində
ən müasir biliklərə yiyələnmək
üçün xaricdə təhsili davam etdirməyin ən
azından mənim üçün zərurət olduğunu
düşünürdüm. Qarşıma İstanbul Universitetinin müsabiqəsi çıxdı və
mən də iştirak etməyə qərar verdim. Nəticədə
Türkiyədə təhsil almaq istəyim reallaşdı. Ailəmin bu məsələdə
mənə çox böyük dəstəyi olub. Məni
xaricdə təhsil almaq üçün həmişə həvəsləndiriblər,
bu sahədə hər araşdırmamda suallarıma cavab
tapmaqda çox kömək ediblər və etməkdə də
davam edirlər.
- Dövlət Proqramına qəbul
olunmağınız barədə xəbəri necə
qarşıladınız?
- Bunu bəlkə
də çoxları bilmir, amma məsələn,
Türkiyədə tələbələrə təmənnasız təqaüd, demək olar ki, verilmir. Verilən təqaüdlər də çox
az bir məbləğdir,
ya da tələbələr işləməyə
başladıqdan sonra maaşları ilə ödəməlidirlər.
Amma bizə verilən təqaüd üçün dövlətin
bizdən istədiyi sadəcə öz ixtisasımız üzrə peşəkar,
yüksəkixtisaslı kadr kimi yetişməyimizdir. Düzdür, müqavilə şərtinə
görə bizdən tələb olunan təhsilimizi bitirdikdən
sonra sadəcə
vətənimizə geri dönüb öz xalqımıza xidmət
etməyimizdir. Müqavilənin şərti olmasa belə, vətənimizə geri qayıdıb, xalqımıza xidmət etmək ən
azı mənim üçün mənəvi borcdur.
Seçimlərə
gəldikdə çox
ədalətli bir seçim olduğunun
şahidi oldum. Dövlət Proqramına qəbul olduğumu
öyrənəndə sevincimin hədd-hüdudu yox idi. Qürbət ölkədə öz dövlətinin
qayğısını hiss etmək mənim üçün
çox önəmlidir.
- Ölkəmizin təhsil
sistemində baş verən yeniliklərə münasibətiniz?
- Ölkəmizin təhsil
sistemində baş verən son mütərəqqi
islahatları, məktəblərlə bağlı dəyişiklikləri sosial mediadan, mətbuatdan
mümkün olduğu qədər izləyirəm. Müəllimlərin sınaq qiymətləndirilməsi imtahanının keçirilməsi diqqətimi daha
çox cəlb etmişdi. Mən bu yeniliyin
çox yaxsı nəticələr verəcəyini düşünürəm. Bundan
başqa, bizim universitetlərdə oxuyan tələbələrin
artıq beynəlxalq Erasmus imtahanında iştirak edə bilmələri
də sevindirici haldır. Ümumilikdə isə təhsil naziri Mikayıl Cabbarovun fəaliyyətinin
təhsilimizdə çox önəmli yeniliklərə səbəb
olacağına inanıram.
- Tələbə həyatınız
necə keçir?
- İstanbul Universiteti
kimi tarixi olan bir ali məktəbdə təhsil alıram
və mən oxuduğum
universiteti çox sevirəm. Artıq klinik fənlərə
keçdiyim, xəstəlik deyil, xəstə üzərində
ixtisasımı öyrəndiyim üçün həkim
olmağın nə demək olduğunu anlamağa
başlamışam. Bu da mənə
seçimimin nə qədər düzgün olduğunu
sübut edir. Asudə vaxtlarımda mahnılara qulaq asmağı
sevirəm. Boş vaxtlarımı sahildə dənizə baxaraq gəzişməklə keçirməyə
çalışıram. Bundan başqa
mümkün qədər xəbərləri izləməyə
çalışıram.
- Oxuduğunuz ali məktəbdə
müəllim-tələbə münasibəti necədir?
- Bizim fakültədə müəllim-tələbə münasibəti çox
gözəldir. Müəllimlərimizi nə qədər
suallarla "narahat etsək" də onlar
həmişə səbrlə, bəzən təkrar-təkrar
eyni şeyi izah edirlər. Bundan başqa, həmişə fakültənin
bizə təhsil vermək üçün mövcud
olduğunu qeyd etmələri və bunu bizə hiss etdirmələri,
mümkün qədər öz həkimlik təcrübələri
ilə bölüşmələri müəllim-tələbə
münasibətlərinin gözəl
bir nümunəsidir. Müəllimlərimizin bizə sadəcə tələbə
olaraq deyil, həm də bir gələcək həkim həmkarları kimi yanaşmaları da gözəl
bir məqamdır. Biz müəllimlərimizdən
təkcə xəstəliklərə deyil, həm də xəstələrə
necə yanaşmalı olduğumuzu öyrənirik. Çünki həkimlərin işi xəstəliyi deyil, xəstəni müalicə etməkdir.
- Universitetdə imtahan
sessiyası necə təşkil olunur?
- İmtahanlar kursdan-kursa və hətta
fakültədən-fakültəyə dəyişir. İstanbul
Universitetində 2 tibb fakültəsi var. Onların sistemləri
belə, fərqlidir. Bizim fakültədə ilk 3 kursda hər
semestrin ortasında və sonunda
bir neçə fəndən
imtahan keçirilir. Amma 4-cü kursdan etibarən
klinik fənlərə başlayırıq. Klinik fənlərdə
vəziyyət bir
az fərqli olur. Məsələn, ilk əvvəl daxili xəstəliklər fənninin
tədrisi başlayır və 11 həftə boyunca hər gün sadəcə nəzəri
və təcrübə dərsləri olur. Fənn
11 həftə sonunda bitir və 1-2 gündən sonra imtahan
olur. Amma
bütün fənlər o qədər uzun keçilmir.
Bəziləri sadəcə 1 həftə müddətində
də ola bilir.
- Türkiyədə təhsil dövründə
hansı akademik uğurlarınız olub?
- Düzünü desəm,
dərslərimi öyrənməyə və
anlamağa o qədər enerjim və vaxtım gedir ki, nə qədər
arzulasam da elmi araşdırmalara qatılmaq imkanım
olmayıb. İnşallah, bunları 2-ci təhsilim
müddətində etməyə çalışacağam.
Ancaq mənim
üçün ən böyük uğur 1 neçə ay öncə
Almaniyanın Berlin şəhərində Charite Universitet Xəstəxanasında
1 aylıq təcrübə keçməyim idi. Almaniya kimi
tibb sahəsi çox
irəlidə olan ölkənin ən yaxşı
universitetlərindən birində təcrübə
üçün müraciətimin qəbul olunması mənim
üçün çox önəmli idi. Bu ölkədə olmaq və oradakı xəstəxana
şəraitindən, həkimlərin işindən agah olmaq
daha da önəmli idi.
- Xaricdə təhsil
ümidlərinizi doğrultdumu? Sizcə, təhsildə
uğur əldə etməyin sirri nədədir?
- Xaricdə təhsil
almaq məncə, həm həyata,
həm də öz ixtisasına fərqli pəncərədən
baxmaqdır. Xarici
bir ölkədə və ixtisasını ən yaxşı
bir şəkildə öyrənə biləcəyin bir yerdə
təhsil almaq gələcəkdə öz peşəni icra
edərkən özünə inamının olması
üçün çox mühüm bir addımdır. Ancaq zaman
keçdikcə və fərqli
yerləri gördükcə
anlayıram ki, sənin öz peşənə nə qədər vaqif olacağını və icra
edəcəyini oxuduğun yerdən çox, sən özün müəyyən
edirsən. Mənim yaxşı ya da pis həkim
olacağımı hansı şəhərdə və
hansı universitetdə oxumağımdan çox mənim məqsədyönlülüyüm,
istəyim və çəkdiyim zəhmət müəyyən
edəcək. Məncə təhsildə
uğur əldə etməyin yolu heç vaxt istədiklərindən,
arzularından əl çəkməmək və onlara
çatmaq üçün əlindən gələni etməkdən
keçir. Düzdür, həyatda həmişə
hər şey istədiyimiz kimi getmir. Amma ən pis anlarda belə
özünə nə üçün bu yolu seçdiyini təkrar
etməyi və olanlarla barışıb yoluna davam edə bilməyi
bacarmaq lazımdır. Digər tərəfdən, mən bizim
insanlarımızın genetik olaraq çox istedadlı
olduğunu düşünürəm. Təbii ki, Azərbaycan
kimi o qədər bərəkətli
torpağın insanları başqa cür ola bilməz. Amma bunu unutmamaq və hər zaman xatırlamaq
lazımdır.
- Gələcək planlarınız?
- O qədər çox
arzum var ki, onları həyata keçirməyə
ömrüm yetəcəkmi, bilmirəm. İlk növbədə, ikinci təhsilimi
bitirib, ixtisasımı almaq istəyirəm.
Öz sahəmə mükəmməl bir şəkildə yiyələndikdən
sonra Vətənimə geri qayıdıb bir tərəfdən mənə
ehtiyacı olanlara tibbi köməyimi edib, bir tərəfdən
elmi araşdırmalar aparmaq istəyirəm. Digər tərəfdən
də Azərbaycan Tibb Universitetində bir vaxtlar mənim
oturduğum auditoriyadakı tələbələrlə
bütün bilik və təcrübələrimi bölüşmək və əlimdən
gəldiyi qədər çalışıb Azərbaycan səhiyyəsinin
ən yüksək mərtəbələrə gəlməsində
kiçik də olsa bir payımın olmasını istəyirəm.
İnşallah bir gün bütün bunlara nail olaram...
- Biz də sizə
bu nəcib missiyanıza çatmaqda uğurlar
arzulayırıq.
Oruc
MUSTAFAYEV,
"Azərbaycan
müəllimi"
Azərbaycan
müəllimi.- 2014.- 7 noyabr.- S.6.