İbtidai siniflərə müəllim
köməkçisi lazımdırmı?
Dünyanın təhsil sahəsində uğur qazanmış bir çox qabaqcıl ölkələrində ibtidai siniflərdə dərs deyən müəllimlərə köməkçi müəllimlər təyin olunur. Həmin köməkçi müəllimlər tədris prosesində, təşkilati işlərdə, zəif qavrayan şagirdlərin yazı və digər bacarıqlarının formalaşmasında həm əsas müəllimə kömək edir, həm də öz sahələrində təcrübə qazanırlar. Bəzi ölkələrdə ali məktəbi bitirərək müəllim olmaq istəyənlər könüllü olaraq bu işə cəlb olunur, öyrənmək məqsədi ilə heç bir məvacib almadan çalışırlar. Ötən il Almaniya və Kanadanın ümumtəhsil məktəblərində çalışan azərbaycanlı müəllimlər də qəzetimizə verdikləri müsahibələrdə bu məsələ ilə bağlı maraqlı fikirlər bildirmişlər. Həmyerlilərimizin dediyinə görə, bu ölkələrin orta məktəblərində müəyyən olunmuş müddətdə müəllim köməkçisi kimi çalışmadan birbaşa müəllim vəzifəsinə qəbul edilmək mümkün deyil. Hətta bu ölkələrdə diplomlu mütəxəssisin müəllim vəzifəsinə qəbulu zamanı köməkçisi kimi çalışdığı müəllimin, həmin məktəbin direktorunun verdiyi rəy əsas şərtlərdən biri kimi qəbul edilir. Əlbəttə, bu qaydalar həm məktəblərdə çalışan müəllimlərin statusunu artırır, həm də işini yüngülləşdirir.
Digər tərəfdən isə, müəllim diplomu almış gənc mütəxəssislərin yalnız təcrübələrini artırdıqdan sonra sinfə müstəqil daxil olmaq hüququ qazanması, onların işə məsuliyyətinin daha da artmasına gətirib çıxarır. Ancaq araşdırmalarımız göstərdi ki, bu məsələ bizdə hələ də gündəmdə deyil. Hətta orta mətəblərimizdə şagirdlərin sayının 25-30 nəfər olduğu ibtidai siniflərdə belə, onların təlim-tərbiyəsi ilə yalnız bir müəllim məşğul olur. Müəllim köməkçilərindən isə ölkəmizdə fəaliyyət göstərən bir neçə özəl məktəb və liseylər istifadə edir. Bu məsələ ilə bağlı paytaxtın bir sıra orta ümumtəhsil məktəblərində olduq, ibtidai sinif müəllimləri ilə söhbətləşdik. Onların fikirlərini nəzərinizə çatdırırıq.
Fərqanə Mirzəyeva,
55 nömrəli tam orta məktəbin ibtidai sinif müəllimi
Düşünürəm
ki, köməkçi müəllim 1-ci
sinifdə mütləq lazımdır. Lakin
uşaqları formalaşdırdıqdan sonra,
yəni sonrakı illərdə buna ehtiyac görmürəm. Amma
birinci sinifdə bununla
bağlı bir çox
çətinliklərimiz olur. Hətta mən
eşitdiyimə görə bəzi müəllimlər bundan istifadə edir. Onlar öz
yaxınlarını bu işə cəlb
etməklə səmərəliliyi daha da artırırlar. Fikrimcə, birinci
sinifdə hər uşağa xüsusi yanaşmaq
lazımdır. Çünki onların
bünövrələri məhz elə birinci
sinifdə qoyulur. Düzdür,
biz bu istiqamətdə
var gücümüzlə
çalışırıq. Amma yenə
də köməkçi müəllim olarsa
effektivlik daha da artar. Hazırda 4-cü
sinfə dərs deyirəm. Sinfimdə 28 uşaq
təhsil alır. Mən onların hər biri
ilə ayrı-ayrılıqda məşğul olmuşam. Elə uşaqlar
olub ki, onlarla saatlarla fərdi dərslər
keçmişəm. Çünki həmin
şagirdlərdə qavrama və müxtəlif
vərdişlərə yiyələnmək bacarıqları
zəif idi. Məsələnin digər tərəfi
isə birinci sinfə gələn
uşaqların çoxunun məktəbə
hazırlıq mərhələsindən keçməməsidir.
Biz onlarla hər şeyi sıfırdan başlayırıq. Bu da tədrisin keyfiyyətinə
müəyyən qədər mənfi təsir göstərir.
Lakin köməkçi müəllim olarsa, müəyyən qədər uşaqlara daha çox vaxt ayıra bilərik. Həm əsas, həm də köməkçi
müəllimin səyi nəticəsində zəif uşaqlara daha çox vaxt ayıra bilərik.
Bundan başqa, həmin
müəllimlər valideynlərlə təmasda onlara uşaqların dərslərinin yerini söyləməkdə də bizə
yaxından kömək edə bilər. Bu
işə, əsasən gənc müəllimlərin cəlb
olunmasının tərəfdarıyam. Onlar
köməkçi müəllim kimi
yaxşı təcrübə qazanar, əsas
müəllim olduqda isə sinfi daha asan
idarə edə bilərlər. Sizi
inandırım, elə gənc müəllimlər olur ki, ilk
dəfə sinfə girəndə həyəcandan ayaqları
titrəyir. Müəllim kimi məktəbə
və sinfə adaptasiya olmaları müəyyən
vaxt aparır. Belə olan
təqdirdə də bir çox
uşaqlar onların təcrübəsizliyinin
qurbanı olur.
Bəsti Mehralıyeva,
194 nömrəli tam orta məktəbin
ibtidai
sinif müəllimi, əməkdar müəllim
20 illik
pedaqoji təcrübəm var.
Bu illər ərzində bir
neçə ibtidai sinfim
olub. İşimə həmişə ciddi yanaşmışam. Düşünürəm
ki, hər bir müəllim
öncə dərs dediyi şagirdlərə
vicdanla yanaşmalıdır. Şagirdlər
arasında fərq qoymamalıdır. Şagird
sıxlığına gəldikdə onu
deyə bilərəm ki, ibtidai
siniflərdə dərs deyən müəllimlərin ilk ili çox
çətin keçir. Şagirdlərdə
ilkin yazı və oxu
vərdişlərini aşılamaq, onlara
hətta qələm tutmağı belə öyrətmək kimi müəyyən çətinliklərlə
rastlaşırıq. Lakin buna
baxmayaraq, işini düzgün quran və
çalışqan müəllim bunun
öhdəsindən gələ bilir.
Çalışqan müəllimlər metodik
vəsaitlərdən və vaxt
bölgüsündən səmərəli istifadə etməklə
bu çətinliyə sinə gəlir. Məsələnin
digər tərəfi isə gənc müəllimlərin təcrübə
qazanmasıdır. Düzdür, ali təhsil müəssisələrində tələbələri
bir aylıq pedaqoji təcrübəyə
göndərirlər. Lakin bu,
müəllimin təcrübə qazanması üçün
kifayət etmir. Bir çox müəllimlər pedaqoji
fəaliyyətə başlayarkən bu kimi problemlərlə qarşılaşır.
Bu baxımdan köməkçi müəllimlərin
olması gənc müəllimlərin yetərincə təcrübə
qazanması üçün səmərəli ola
bilər. Onlar təcrübəli müəllimlərdən
bir çox şeylər
öyrənə bilərlər.
Həcər Məmmədova,
Xəzər Universiteti "Dünya
Məktəbi"nin ibtidai sinif müəllimi
Mən
pedaqoji fəaliyyətə
assistent müəllim
(köməkçi müəllim)
kimi başlamışam. Bu mənə əsas
müəllim olmaq üçün çox kömək etdi. Xəzər Universitetində təhsil alarkən bu məktəbdə pedaqoji təcrübə keçmişəm.
Sonra 1 il
assistent müəllim
işləmişəm. Bundan
başqa, 2 il
də sinif rəhbəri vəzifəsində
çalışmışam. Məktəb
rəhbərliyinin etimadını
qazandıqdan sonra mənə birinci sinif verildi. Bu proses təxminən 3 il çəkdi.
Assistent müəllim olarkən topladığım təcrübə
sayəsində ilk sinfim
olmasına baxmayaraq heç bir çətinliyim yoxdur.
Bundan başqa, hazırda mənimlə çalışan
assistent müəllim
var. Biz birlikdə dərslərin
öhdəsindən daha
asanlıqla gəlirik.
Dərslərimiz də çox
səmərəli keçir.
Mən dərs vaxtımın demək olar ki, bütün hissəsini tədrisə sərf edirəm. Assistent müəllim isə əsasən təşkilati
işləri yerinə
yetirir. Uşaqların
gündəliklərinin yazılması,
ev tapşırıqlarının
verilməsi, valideynlərlə
ünsiyyət, cədvəldəki
dəyişikliklərlə bağlı bütün işləri assistent müəllim aparır. Bununla yanaşı günün ikinci yarısında keçirilən fiziki-tərbiyə
dərslərində şagirdlərin
geyinib-soyunması, zəif
şagirdlərlə əlavə
dərslər və sair məsələlər
köməkçi müəllimin
üzərinə düşür.
Nüşabə Əliyeva,
328 nömrəli tam orta məktəbin ibtidai sinif müəllimi
İbtidai
siniflərdə köməkçi
müəllimlərin olması
çox vacibdir. Elə siniflər olur ki, 25 nəfərdən artıq şagirdlə işləməli oluruq.
Bu bir çox
çətinliklərə gətirib çıxarır.
Nəzərə çatdıraq ki,
ənənəvi təhsildən
fərqli olaraq yeni kurikulumlarla işləyərkən bu
çətinliklər özünü
daha qabarıq şəkildə göstərir.
Bildiyimiz
kimi yeni kurikulumların əsas prinsiplərindən biri tədrisin şagirdyönümlü
olmasıdır. Bu baxımdan şagirdlərin
hər birinə müəyyən qədər
çox vaxt ayırmalıyıq. Lakin etiraf
edək ki, 45 dəqiqə müddətində
25-30 şagirdin hər
birinə çox vaxt ayıra bilmirik. Təşkilati işlərə daha çox vaxt sərf etmək məcburiyyətində
qalırıq. Unutmayaq ki,
birinci sinfə qədəm qoyan şagirdlər məktəbə
gec adaptasiya olur. Onların bir çoxu hətta çantalarını
belə açıb bağlaya bilmirlər.
Dərs zamanı yeni motivasiyanın qurulması, qruplarla iş, qrup işlərinin yoxlanılması və sair kimi məsələlər
mövcuddur. Həmin vaxt şagirdlər
qruplara bölünməkdə,
hətta yerlərində
oturmaqda belə çətinlik çəkirlər.
Təbii
ki, belə işlərdə biz müəllimlər
onlara kömək edirik. Lakin bu da vaxt itkisinə səbəb olur. Bundan başqa, iş dəftərlərinin
yoxlanılması, nəticələrin
gündəlik valideynlərə
çatdırılması və digər məsələlərdə köməkçi
müəllimlərin olmasını
vacib hesab edirəm. Düşünürəm ki, müəllimin
təşkilati işlərə
vaxt ayırması tədrisin keyfiyyətinə
mənfi təsir edir.
Niyazi
RƏHİMOV,
Azərbaycan
müəllimi.- 2014.- 14 noyabr.- S.5.