Yetkinlik yaşına çatan
uşaqlarla
diqqətli davranmaq lazımdır
Mən 15 ildən artıqdır ki, Bakı şəhərində yerləşən Zəngilan rayon 33 nömrəli orta məktəbdə psixoloq işləyirəm. Zəngilan rayonu 20 ildir ermənilər tərəfindən işğal olunub. Zəngilanlılar 20 ildir ki, respublikanın müxtəlif bölgələrində, xüsusən Bakı şəhərində kompakt şəkildə məskunlaşıblar. Yataqxanalarda yaşayıb, həmin yataqxanada yerləşən məktəbdə təhsil almağın özü uşaqlarda müəyyən psixoloji təzyiqlər yaradır. Çünki uşaqlara dərs keçən müəllimlərin əksəriyyəti həmin yataqxanada yaşayıb. Baxmayaraq ki, indi təhsil alan uşaqlar Bakıda dünyaya göz açıblar, lakin Zəngilanda doğulub boya-başa çatmış gənclərin davranışlarında, hərəkətlərində fərqlilik hiss olunmur. 30 ildən artıq pedaqoji stajım imkan verir ki, bunu qiymətləndirim.
Şagird məktəbdə intizam
qaydalarına riayət etmirsə, deməli onunla
müəllim arasında anlaşılmazlıq var. Heç bir halda şagird
şəxsiyyətinin alçaldılmasına yol verilməməlidir. Müəllim şagirdi diqqətlə dinləməli, şagirdin qarşılaşdığı hər
hansı bir problemi varsa, onun aradan
qaldırılmasına çalışmalıdır və yaxud özünü elə
göstərməlidir ki, onun
probleminə biganə deyil.
Şəxsiyyətin
inkişafının korreksiyası xoşagəlməz
halların qarşısının alınması üçün əlverişlidir. Tək psixoloq deyil, bütün şagird və
müəllim kollektivi birlikdə işləməlidir.
Ümumiyyətlə,
çətin uşaq yoxdur.
Uşağın çətin olmasının səbəbi onun əhatə olunduğu
mühitdə, valideynlərin övladlarına verdiyi
tərbiyədə buraxılan səhvlərdir. Bu səhvlər uşaqlarda
ərköyünlük, qarşı tərəfə biganəlik
kimi vərdişlər yaradır. Valideyn tərəfindən uşağa
təzyiq olunduqda onlarda
aqressivlik başqalarına qarşı
hörmətsizlik, həqarət yaranır.
Mən məktəbdə
bu kimi halların
qarşısını almaq üçün valideyn və
müəllimlərlə fərdi söhbətlər
aparır, uşaqların şəxsiyyət kimi
yetişdirilməsi üçün onlarla sıx əməkdaşlıq edirəm.
Valideynlərlə, sinif rəhbərləri
ilə mütəmadi söhbətlər müsbət nəticəsini
göstərir.
Hər bir şagird idrak fəaliyyətinə, emosional
sabitliyə, iradəyə, xarakterə görə müxtəlifdir.
Psixoloq kimi bu istiqamətdə işi
təşkil edir, pedaqoji
kollektivin köməyindən
yararlanıram. Şagirdlərin yaşları artdıqca,
davranışları da müsbətə
doğru dəyişir.
Təhsil prosesində
şagirdlərdə dünyagörüşü,
əxlaqi vərdişlər formalaşdırılır,
onların əqli və mənəvi inkişafı xarakterləri
təşəkkül tapır. Öz fəaliyyətimdə
psixoloji elmlərin nailiyyətlərindən
istifadə edirəm. Yeniyetməlik dövründə beyin yetkin səviyyəyə
çatır və uşaq konkret düşünmə dövründən
daha mücərrəd
anlayışların qəbul edildiyi bir dövrə keçir.
Ona görə də müəllimlərə
tövsiyə edirəm ki, yetkinlik
yaşına keçən uşaqlarla daha diqqətli davransınlar, çünki
əks halda xoşagəlməz hallarla üzləşə bilərlər.
Müəllimlər səbrli, təmkinli, xoşrəftar
olmalıdırlar.
Pedaqoji iş
yaradıcı olduğundan onun nailiyyəti sosial-psixoloji
şərtdir. Valideyn və müəllimlərlə
psixoloq kimi əməkdaşlıq
daha səmərəli olur.
Psixoloq kimi şagirdlərin pis hərəkətlərinə
görə dərhal cəzalandırılmasına yol verməməyi tövsiyə edir, daha çox
onlarla səbrli davranmağı, hörmətini
saxlamaq üçün
bütün pedaqoji
bacarıqlarını sərf etməyə
çağırıram.
Hamıya
aydındır ki, Prezident
İlham Əliyev ümummilli
lider Heydər Əliyev siyasi
kursunu layiqincə davam
etdirir, həmişə məcburi
köçkünlərə böyük
qayğı və diqqət göstərib. Bir
neçə aydır ki, Masazır qəsəbəsində
zəngilanlılar üçün
yaşayış evləri, məktəb tikilərək
istifadəyə verilib. Pedaqoji
kollektiv bu diqqət və
qayğıya görə dövlətimizin
başçısına minnətdarlığını bildirir.
Məlahət NAĞIYEVA,
Bakı şəhərində fəaliyyət
göstərən Zəngilan rayon
33
nömrəli orta məktəbin psixoloqu
Azərbaycan
müəllimi.- 2014.- 10 yanvar.- S.8.