Ən yaxşı müəllimin dərs nümunəsi
VI SİNİF
AZƏRBAYCAN
DİLİ FƏNNİ
Bikə
NƏCƏFOVA,
Bakı şəhəri
23 nömrəli tam orta
məktəbin
Azərbaycan dili və ədəbiyyat
müəllimi, "Ən yaxşı
müəllim" müsabiqəsinin
(2009) qalibi
Mövzu:
"Neman və Simnar"
Müasir
dərsin xarakterik xüsusiyyətləri şagirdlərin fəallığı,
yaradıcı axtarışlara qoşulması, öz bilik
ehtiyatlarına və əvvəlki dərslərdən öyrəndiklərinə istinad edərək
hadisə və faktları təhliletmə, nəticə
çıxarma, tətbiq və təqdim etmə qabiliyyətlərinə
yiyələnməsi, idraki qabiliyyətlərinin inkişaf
etdirilməsidir. Müasir dərsdə
müəllim əlaqələndirici, istiqamətverici, məsləhətçi,
şagirdlər isə öyrəndiklərini təqdim və
tətbiq etməyi bacaran yaradıcı subyektlər rolunda
çıxış edirlər.
Müasir təlim metodlarından, İKT-nin geniş imkanlarından səmərəli
istifadə etməklə hər bir dərsdə bu xüsusiyyətləri
reallaşdırmaq mümkündür.
Standartlar:
2.2.1, 3.1.2,
2.1.1, 1.1.2, 1.2.4.
Təlim
nəticələri (məqsədlər):
1.Mətndəki
hadisələrin davamıını proqnozlaşdırarkən
müvafiq hissədəki
mühüm məqamlardan
çıxış edir.
2. Nəqli
xarakterli mətnə məzmuna uyğun yeni epizodlar əlavə
edir.
3.
Kontekstə görə mənasını müəyyənləşdirdiyi
sözün izahını lüğətdə verilmiş
izahla müqayisə edir.
4.
Öz fikirlərini də əlavə etməklə dinlədiklərini
tezis şəklində ifadə edir.
5.
Diskussiya zamanı problemlə bağlı fikirlərini
bildirir.
İnteqrasiya:
Ədəbiyyat, tarix.
Təlim
forması: Kollektiv iş, qruplarla iş.
Təlim
üsulu: "Əqli hücum"
proqnozlaşdırılmış oxu, müzakirə.
Resurs:
Dərslik, iş vərəqləri, kompüter, slaydlar.
Dərsin
gedişi: Salamlaşma.Böyütmək üçün
seçin
Ev tapşırığın yoxlanması:
Müəllimin təklifi ilə bir neçə şagird əvvəlki dərsdə ev tapşırığı olaraq nə verildiyini söyləyir və icra etdiyi tapşırığı təqdim edir.
Müəllimin şərhi:
Dərsin mövzu və məqsədlərinin elan edilməsi.
Motivasiya:
Motivasiya üçün 1, 2, 3-cü slaydlar nümayiş etdirilir. Böyütmək üçün seçin
Sinfə sual:
Birinci slayddakı sözlər dahi şairimiz Nizami Gəncəvini hansı cəhətdən səciyyələndirir?
Cavab:
Bu sözlər şairin hansı dövrdə yaşadığını, harada anadan olduğunu, hansı əsərləri yazdığını, əsərlərində kimləri və nələri tənqid etdiyini aydınlaşdırır.
Tədqiqat sualı:
Hökmdar və sənətkara münasibət necə olmalıdır?
Tədqiqatın aparılması:
Sinif 3 qrupa bölünür, qruplar "Əmək", "Zəhmət" və "Hünər" adlandırılır.
Müəllimin şərhi:
Tədqiqatı aparmaq üçün şagirdlərin qarşısına aşağıdakı tapşırıqlar qoyulur:
1.Mətnin hissələrini proqnozlaşdıraraq oxuyun (standart 2.2.1).
2.Kontekstə görə tanış olmayan sözlərin mənasını müəyyənləşdirin (standart 2.1.1).
3. Həmin sözləri izahlı lüğətdə verilmiş izahla müqayisə edin (standart 2.1.1)
Mətnin oxunması:
Dərslikdə verilmiş "Neman və Simnar" mətni oxunur. Mətn hissələrlə oxunur və hər hissənin oxunuşundan sonra 4-cü slayddakı cədvəl üzrə iş aparılır.
Oxu prosesində "münəccim", "misl", "asiman", "ədəb-ərkan", "hüri", "peşkəş", "xələt" və "qəsr" sözləri tanış olmayan sözlər kimi müəyyənləşdirilir.
Sinfə tapşırıq:
Sizə tanış olmayan bu sözlərin mənalarını araşdırın.
Araşdırma:
Şagirdlər Azərbaycan dilinin izahlı lüğətindən istifadə etməklə həmin sözlərin ifadə etdiyi mənaları müəyyənləşdirirlər. Lüğət üzrə işdən məlum olur ki, "münəccim" - nücum elmi (astrologiya) ilə məşğul olan şəxs, astroloq, "qəsr" - böyük imarət, şah sarayı, "ədəb-ərkan" - ədəb, tərbiyə, əxlaq və nəzakət qaydaları, "misl" - bənzər, oxşar, tay, "hüri" - pəri, "peşkəş" - bəxşiş verilən, bağışlanan şey, "asiman" - göy, səma, "xələt" - hədiyyə, bəxşiş, mükafat deməkdir.
Qruplara tapşırıq:
Sonra şagirdlərin müstəqil işləri təşkil olunur.
"Əmək" qrupuna:
*Neman obrazını təhlil edin.
"Zəhmət" qrupuna:
*Simnar obrazını təhlil edin.
"Hünər" qrupuna:
*Mətndə dialoqda göy rəngli cümlə ilə başlanan hissəyə -
Simnarın sözlərinə
münasibət bildirin.
Burada Simnarın və onun nitqinin hansı
xüsusiyyəti ortaya
çıxır.
Məlumat mübadiləsi:
Qruplar tapşırıqlara
hazırladıqları cavabların
təqdimatını edirlər.
Məlumatın müzakirəsi:
Müəllim sinfə müzakirə
üçün suallar
verir:
1. Xalqın tarixində hökmdarın və sənətkarın yeri.
2. Hökmdarın sənətkara
münasibəti necə
olmalıdır?
3. Sənətkarın hökmdara
münasibəti necə
olmalıdır?.
Müzakirə aparılır və nəticə çıxarılır
(standart 1.1.2).
Nəticə və ümumiləşdirmə:
Şagirdlərin diqqəti tədqiqat
sualına (Hökmdar və
sənətkara münasibət
necə olmalıdır?)
yönəldilir. Cavablar ümumiləşdirilir.
Nəticədə bu qənaətə
gəlinir ki:
1. İnsanın əsl dəyəri onun zəhməti ilə ölçülür.
2. "Sözün də su kimi lətafəti
var.
Hər sözü az
demək daha xoş olar.
Bir inci saflığı varsa da suda
Artıq içiləndə dərd
verir o da".
3. Hər bir insan
öz üzərinə
götürdüyü vəzifəni
məsuliyyətlə və
heç bir mənfəət güdmədən
yerinə yetirməlidir.
4. Dövlətin xəzinəsi
ədalətdir.
Yaradıcı tətbiqetmə:
Müəllim:
Mətndən çıxan nəticəyə
əsasən öz fikirlərinizi qısa esse şəklində ifadə edin.
Ev tapşırığı:
Evə araşdırma yönümlü
tapşırıq verilir:
Bu bölmədə oxuduğunuz
mətnlərdən və
başqa mənbələrdən
istifadə etməklə
XII əsrin digər şairləri haqqında məlumat toplayıb təqdimatlar hazırlayın.
Qiymətləndirmə:
Qiymətləndirmə bu məqsəd üçün tərtib
olunmuş xüsusi cədvəl üzrə aparılır. Bu zaman
aşağıdakı bacarıqlar
əsas götürülür.
1. Mətndəki məlumatları
ümumiləşdirərək nəticə çıxarır.
2. Mətndə tanış
olmayan söz və ifadələrin mənasını lüğətin
vasitəsi ilə müəyyənləşdirir.
3. Dinlədiyi və oxuduğu mətnlərdən
faktları ümumiləşdirərək
nəticələr çıxarır.
4. Yazdığı mətndə
fikirlərini məntiqi
ardıcıllıqla ifadə
edir.
Azərbaycan müəllimi.-
2015.- 25 aprel.- S.11.