İbtidai siniflərdə
informatika
dərslərində intellektual oyunlar
Müasir dövrdə ibtidai təhsil səviyyəsində
informatikanın tədrisi
zamanı istifadə olunan oyunlar uşaqların yaradıcı fəaliyyəti, intellektual inkişafı üçün
geniş imkanlar açır, dərs prosesini əyləncəli
etməklə bərabər
tərbiyəvi,
maarifləndirici funksiyaları yerinə yetirir. İbtidai sinif şagirdləri
informatikanın tədrisi zamanı çoxlu yeni anlayışlarla tanış olurlar. Bu yaşda olan uşaqlar kifayət qədər böyük informasiyanı dərk etmədən yadda saxlaya, öyrənə
bilirlər. Materialın
bu cür öyrənilməsinin qarşısını
almaq üçün
əyləncəli tapşırıqlar, tapmacalar, rollu oyunlardan istifadə etmək, mövzuya uyğun esse yazmaq, səhnəciklər hazırlamaq çox gözəl nəticə verir. Uşaqlar özləri
çox maraqlı səhnəcik uydurur, sevdikləri oyun qəhrəmanı rolunda çıxış
edir, fantaziyalarına görə
ssenarilər,
nağıllar hazırlayırlar.
Ev tapşırıqlarının bu istiqamətdə verilməsi uşaqların yaradıcı təfəkkürünün
inkişafına
çox
kömək edir. İntellektual oyunlardan,
rebus, krossvordlardan istifadə isə özünəməxsus xüsusiyyətlərə malikdir. Dərslərin növünə görə krossvordu tematik (hər hansı mövzuya görə) ümumiləşdirici və s. kimi tərtib etmək olar.
Krossvord dərsdə istifadə etmək üçün
əyləncəli materiallardan olub şagirdlərin diqqətini cəlb edərək dərs prosesini rəngarəng qurmağa kömək edir, mövzuya aid konkret biliklərin yoxlanılmasına
imkan yaradır. Eyni zamanda krossvord inkişafetdirici
funksiyaları da yerinə yetirir:
* Krossvord verilmiş sualı analiz
etməyi, konkret sual və
ya tapmacaya görə
dərs materialını seçməyi öyrədir;
* Məntiqi mühakimə aparmağı,
yaddaşı,
savadlılığı,
diqqəti, oxuma
səriştəliliyini, təsəvvür etməni
inkişaf
etdirir;
* Qrup
daxilində
qarşılıqlı fəaliyyət göstərməyi öyrədir, öz işinə görə məsuliyyət daşımağı, müstəqilliyi inkişaf etdirir;
* Fənnə, öyrənməyə marağı artırır;
* Sərbəst krossvord hazırlayarkən təhsilalanın yazılı nitqlə
bağlı
yaradıcı təfəkkürünü, qabiliyyətlərini inkişaf etdirir;
* Məlumatlılıq dərəcəsini, söz ehtiyatını artırır və
s.
Ümumtəhsil məktəblərində dərs
prosesində krossvordlardan
istifadə şagirdlərin
intellektual inkişafına səbəb olan mühüm amillərdəndir. Şagirdlərə əvvəlcə qısa
suallarla,
5-6 sözdən ibarət
krossvordları kollektiv şəkildə həll etməyi tapşırmaq olar. Sonrakı mərhələlərdə sözlərin sayını artırmaq, fərdi
tapşırıqlar verməklə cavabları kollektiv şəkildə yoxlamaq, fərdi
tapşırıqlar verməklə qiymətləndirmə aparmaq, krossvord tərtib
etmə qaydaları ilə
şagirdləri
tanış etmək, müəllimin rəhbərliyi ilə
kollektiv
şəkildə krossvordlar tərtib etmək,
verilmiş sözlərdən istifadə
etməklə fərdi şəkildə krossvordların tərtib
edilməsini, dərslikdəki müəyyən mövzuya görə krossvordların fərdi şəkildə tərtib
edilməsini təmin etməklə, şagirdlərin hazırladıqları krossvordların dərslərdə istifadə olunması
ilə, şagirdləri
krossvordların müxtəlif növləri ilə
tanış etməklə
keyfiyyətli nəticələr almaq olar.
İlk dərslərdə krossvordlarla kollektiv şəkildə iş şagirdlərin özünəinamsızlığının aradan qaldırılmasına, dərslikdə olan mövzular üzrə yönlənməyə kömək edir. Növbəti mərhələlərdə şagirdlərin marağı artır
və bəzi şagirdlər artıq
müstəqil işləməyə, krossvord tərtib
etmə qaydalarını
öyrənməyə
çalışırlar. Bu metodikanı tədris
apardığım siniflərdə tətbiq
etdikdə
aldığım nəticələr məni
sevindirdi.
İlk
günlərdə
özünə
inamsız, zəif şagirdlərin hamısı bir neçə gündən sonra potensialına uyğun formada çox aktivləşmişdi, sadə də olsa krossvord tərtib
etməyə
çalışırdı.
Maraqlı o idi
ki,
yaxşı krossvord tərtib edən
şagirdlərin arasında zəif oxuyan, dərslərini öyrənməyə
tənbəllik edən şagirdlər də var
idi. Davamlı olaraq krossvord tərtib etmə, həll etmə həmin şagirdin
yaxşı oxuyanlar sırasına
keçməsinə səbəb oldu.
Krossvord
yaradılmasında, həllində müxtəlif təyinatlı sualların
hazırlanması, istifadə
olunması əsas məsələlərdən biridir. Krossvord tərtib
etməyə çalışan şagird
mövzunu oxuyur, məzmuna
uyğun faktoloji, müqayisəedici, ümumiləşdirici, dəyərləndirici suallar hazırlayır, bu
sualların cavabını tapır və nəticədə məzmunu
anlamış və öyrənmiş
olur. Buna görə də şagirdlərin oxuyub-anlama bacarığının inkişaf
etdirilməsində krossvord hazırlanması həlli
ən vacib vasitələrdən biri kimi istifadə oluna bilər.
Oyunlardan istifadə etməklə öyrətmək və
oynayaraq
öyrənmək o qədər də
sadə məsələ deyil, amma dərs prosesi ilə
əyləncəni birləşdirərək hər
bir dərsdə
bayram əhvali-ruhiyyəsi
yaratmaqla dərsin unikallığını artırmaq olar.
Buna görə də şagirdlərin biliklərinin ümumiləşdirilməsi və
sistemləşdirilməsi
formalarından biri kimi intellektual oyunlardan, krossvorddan istifadə olunması həmişə müsbət nəticə verir.
Bahar
İSMAYILOVA,
Azərbaycan Müəllimlər İnstitutu
Zaqatala
filialının riyaziyyat-informatika
müəllimi, əməkdar
müəllim
Azərbaycan müəllimi.-
2015.- 7 fevral.- S.11.