Gənclərin
çağırışaqədərki
hazırlığı
fənninin əhəmiyyəti və hədəfləri
Müasir dövrdə gənclərin çağırışaqədərki hazırlığı (GÇH) fənninin əhəmiyyəti böyükdür. Çünki torpaqlarımızın işğal altında olması bu fənnin tədrisini zəruri edir.
Qeyd edək ki, GÇH Nazirlər Kabinetinin 1998-ci il 29 may tarixli 119 saylı qərarı ilə təsdiq olunmuş "Gənclərin çağırışaqədərki hazırlığı" Əsasnaməsi ilə tənzimlənir və tədris olunur. Bu əsasnamənin I bəndinə əsasən "Gənclərin çağırışaqədərki hazırlığı" Azərbaycan Respublikasının Konstitusiyasına, Azərbaycan Respublikası Prezidentinin Fərmanlarına, "Təhsil haqqında" "Hərbi xidmətə çağırışın əsasları haqqında" Azərbaycan Respublikasının qanunlarına, Nazirlər Kabinetinin qərarlarına, bu Əsasnaməyə və digər normativ-hüquqi aktlara əsasən həyata keçirilir.
Gənclərin çağırışaqədərki hazırlığı, adından da göründüyü kimi, gənclərin Silahlı Qüvvələrdə xidmətəqədərki hazırlığının tərkib hissəsidir. Azərbaycan Respublikasının müdafiəsi üçün orduya çağırılan hər bir gənc hərbi hazırlığın gedişi prosesində Azərbaycan Respublikasının Konstitusiyasını, Respublika Silahlı Qüvvələrinin vəzifələrini, xüsusiyyət və əhəmiyyətini, hərbi qulluğun hər bir vətəndaşın müqəddəs borcu olduğunu dərk etməlidir. Gənclər hərbi andın tələblərini, hərbi nizamnamələri öyrənir, hərbi hissənin silah və sursatları, hərbi texnikası, şəxsi heyətin yerləşdirilməsi və sosial-məişət tərzi ilə tanış olur, qulluq etmiş gənc əsgərin hazırlığı həcmində nəzəri hərbi biliklərə və praktik vərdişlərə yiyələnir, mülki müdafiənin əsaslarını, kütləvi təbii və texnogen xarakterli fövqəladə halların nəticələrindən mühafizə və kütləvi qırğın silahlarından müdafiə olunma üsullarını öyrənirlər.
Baxmayaraq ki, orduya ancaq oğlanlar çağrılır, dünyada gedən proseslər qızların da hərbi işləri öyrənməsini zəruri edir. İlk növbədə təbii ki, torpaqlarımızın 20 faizinin işğal altında olması, terror təhlikəsinin günü-gündən artması, nəhayət, elm və texnologiyanın sürətlə inkişaf etməsi nəticəsində baş verən təbii və texnogen fəlakətlər, bizi belə düşünməyə vadar edir.
Müasir dünyada elmin inkişafı vacibdir. Lakin tarixi araşdırmalar göstərir ki, dünyadakı rəqabətə
davam gətirmək üçün, daha doğrusu, bu rəqabətdə qalib çıxmaq üçün
ilk növbədə milli
mənlik hissi çox güclü olmalıdır. Milli mənlik,
bilik və bacarıqlarla birlikdə, rəqabətə davamlı
insanın formalaşması
üçün lazım
olan vacib keyfiyyətdir. Yaradılmış ən güclü silahları idarə edən insandır. Deməli, ən güclü silah milli köklərinə bağlı, yüksək
texnologiyalara yiyələnmiş
insandır. Milli mənlik hissinin
aşılanması ana
bətnində başlayır,
ailədə davam etdirilir, məktəbdə
gücləndirilir. Bir
şagird, istər qız, istər oğlan riyaziyyatçı,
fizik, kimyaçı və s. olmaya bilər, lakin vətənpərvər olmağa
borcludur. Nəzərə alsaq ki, hər bir şagird
gələcəyin potensial
valideynidir, o zaman məsələnin ciddiliyi
aydınlaşır.
Məhz yuxarıda adıçəkilən
bütün arqumentləri
özündə cəmləşdirdiyi
üçün GÇH fənni
aktualdır. GÇH fənninin
proqramına nəzər
salsaq görərik ki, tədris olunan mövzular həqiqətən
də qeyd olunan nüansları işıqlandırır.
Dövləti müdafiənin əsasları
bölməsi
"GÇH fənninin əhəmiyyəti, məqsədi və vəzifələri";
"Hərb tariximiz, Azərbaycan Silahlı Qüvvələrinin yaranma
tarixi"; "Azərbaycan Silahlı Qüvvələrinin strukturu,
qoşun növləri
və başqa silahlı birləşmələr";
"Dövlət və
hərbi atributlarımız. Hərbi mərasimlər. Döyüşlərdə
və xidmətdə fərqlənməyə görə
təltiflər, orden və medallar" mövzularından ibarət
olub, yeniyetmələrin
vətənpərvər ruhda
tərbiyəsi, onların
Silahlı Qüvvələrdə
xidmətə hazırlanması,
fənnin tətbiq dairəsi, tədrisini zəruri edən amillər, etnik, dini, ərazi iddiası zəminində baş verə biləcək münaqişələr, təbii, texnogen və müharibə xarakterli fəlakətlər
zamanı hərəkət, tibbi bilik və bacarıqlar,
fənnin təlim istiqamətləri, ordu sıralarında xidmət, fənnin tədrisini tənzimləyən
rəhbəredici dövlət
sənədləri şagirdlərin
diqqətinə çatdırır
və eləcə də ordu quruculuğunu, siyasi və hərb tariximizi əhatə edən digər vacib faktları işıqlandırır.
Azərbaycan Respublikası Silahlı Qüvvələrinin Nizamnamələri
bölməsi, şagirdlərə
hərbi qulluqçuların
ümumi vəzifələri,
hərbi rütbələr,
fərqlənmə nişanları,
qarşılıqlı tabeçilik,
əmr və sərəncamların verilməsi
və yerinə yetirilməsi, hərbi salamvermə, hərbi nəzakət və davranış qaydalarının
öyrədilməsini nəzərdə
tutur.
Sıra
hazırlığı bolməsi
şagirdlərə sıra
təliminin xüsusiyyətlərinə
əsasən sıra və onun elementləri,
açıq və hərəkət sırası,
müxtəlif üsullarla
sıranın idarə
olunması, əsgərin
düzülüşdən qabaq və sırada vəzifələri, sıra
duruşu və komandaların yerinə yetirilməsi, yerində dönmələr, hərəkət
və hərəkətdə
dönmələr, yerində
əsgəri salamvermə,
hərəkətdə hərbi
salamvermə, baş geyimsiz hərbi salamvermə, sıradan çıxma və sıraya qayıtma, rəisə yaxınlaşma
və uzaqlaşma öyrədilir.
Taktiki hazırlıq bölməsində
silahların məhvetmə
imkanlarını və
düşmənin hərəkət
xarakterini nəzərə
alaraq, relyefə uyğun hücum və müdafiə taktikasının praktik, əyani vəsaitlər və müharibələrdən
fraqmentlər nümayiş
etdirməklə izah edilir, mövzuların tədrisi zamanı yeni təlim metod və üsullarından
istifadə etməklə
izahlı şəkildə
şərhi verilir, elementlərlə göstərilir,
əvvəlcə tək-tək,
sonra isə manqalar və yaxud tağım şəklində elementlərlə
yerinə yetirilir.
Silahlar və atəş hazırlığı
bölməsinin tədrisi
zamanı, Kalaşnikov
avtomatı ilə yanaşı, patronlar haqqında da biliklərin verilməsi nəzərdə tutulmuşdur. Atəş tapşırığının
yerinə yetirməsi ilə bağlı şagirdlərdə vərdişlərin
formalaşdırılması bu fənnin tədrisi qarşısında
duran ən mühüm tələblərdən
biridir.
Hərbi
topoqrafiya bölməsində mövzular nəzəri müstəvidən
əməli müstəviyə
yönəldilmişdir, yəni
ərazidə tədrisi
nəzərdə tutulmuşdur.
Təhlükəsizlik və fövqəladə hallarda insanların mühafizəsi bolməsində,
mülki müdafiənin
sülh və müharibə dövründə
əhalinin təhlükəsizliyini
təmin edən dövlət strukturu kimi təşkili və fəaliyyəti, müharibə mənşəli
fövqəladə hallar
(nüvə silahının,
kimyəvi silahın, bioloji və bakterioloji silahın tətbiqi), texnogen xarakterli fövqəladə
hallar, təbii xarakterli fövqəladə
hallar və terrorizmin fövqəladə
hallardan biri kimi tədrisi nəzərdə tutulmuşdur. Sosial-siyası fəlakət olan terror haqqında şagirdləri
düzgün və faktlarla məlumatlandırmaq,
onun həqiqi mahiyyətini açıqlamaq
günün ən zəruri tələblərindən
biridir.
Tibbi biliklərin əsasları bölməsində, xəsarət almış və ya qəfil xəstələnmiş
insana həkimin gəlməsinə və yaxud evakuasiyaya qədər, vaxtında və sadə üsullarla məqsədyönlü
ilk tibbi yardım göstərmə, yoluxucu
və infeksion xəstəliklər, yaranma
səbəbləri, növləri,
ilkin əlamətləri
və xəstəliklərə
qarşı qabaqlayıcı,
profilaktik tədbirlərlə
yanaşı, müasir
dövrdə gənclərin
həyat tərzini nəzərə alaraq sağlam həyat tərzi, zərərli vərdişlər və onların insan orqanizmi üçün yarada biləcəyi təhlükələr haqqında
da məlumatların verilməsi məqsədəuyğun hesab
edilmişdir.
Uzun illər orduda xidmət etmiş bir zabit kimi
deyə bilərəm
ki, GÇH fənnini normal mənimsəmiş
gənclər hərbi
xidmətə
daha asan uyğunlaşır
və nümunəvi xidməti ilə digər hərbi qulluqçulardan seçilirlər.
Deyilənlərdən bu nəticəyə gəlmək olur ki, GÇH fənninin tədrisi zəruridir və günümüzün əsas tələblərindən biridir.
Vasif
RAMAZANOV,
V "Elektron təhsil" müsabiqəsinin "Müəllim bloqları"
nominasiyası üzrə qalibi,
Sumqayıt şəhər fars-ingilis
dilləri təmayüllü tam
orta məktəbin GÇH rəhbəri,
ehtiyatda olan baş leytenant
Azərbaycan müəllimi.- 2015.-
25 iyul.- S.5.