Coğrafiyadan fəal dərs
nümunəsi
VI SİNİF
COĞRAFİYA
FƏNNİ
Mövzu:
"Küləklər"
Standart:
2.1.3.Yerin hava qatını
şərh edir.
Təlim
nəticələri:
1. Külək
anlayışını və yaranma səbəblərini
şərh edir.
2. Küləyin
növlərini müəyyənləşdirir.
3. Küləyin
səciyyəvi xüsusiyyətlərini açıqlayır,
"külək gülü"nü tərtib
edir.Böyütmək üçün seçin
4. Küləyin
əhəmiyyətini müəyyənləşdirir.
İnteqrasiya:
Həyat
bilgisi, ədəbiyyat
Təlim
forması:
Kollektiv
iş, qruplarla
iş.
Təlim
üsulları: Böyütmək
üçün seçin
Beyin həmləsi,
anlayışın çıxarılması,
Venn diaqramı.
Resurslar:
Dərslik, sxem, şəkillər,
kompüter, proyektor, iş vərəqləri.
Vaxt bölgüsü:
Motivasiya - 5 dəq.
Təqdimatin aparılması -12 dəq.
Məlumatın mübadiləsi - 7 dəq.
Məlumatın müzakirəsi - 10 dəq.
Nəticələrin çıxarılması - 2 dəq.
Yaradıcı tətbiqetmə - 5 dəq.
Qiymətləndirilmə - 3 dəq.
Dərsin
gedişi:
Salamlaşma. Əvvəlki dərsin bir
neçə sualla təkrarı.
Motivasiya:
Mövzuya motivasiya yaratmaq üçün yazı taxtasında
aşağıdakı tapmaca - şeir parçası slayd
şəklində nümayiş olunur.
Uçan
bir quş kəpənəkdir,
İşi tamam kələkdir.
Dəyirmana can verər,
Xırmana da gərəkdir.
Müəllim: Bu tapmacada nədən
söz açılır, yəni tapmacanın cavabı nədir?
Cavab: Külək
Müəllim: Burada küləyin
hansı faydalarından
danışırlar?
Cavab: Dəyirmanı işlətməsindən,
xırmanda kəndlilərə kömək
etməsindən.
Müəllim: Bu dərsdə əsas
məqsədimiz elə küləyin faydasını, onun Yer
kürəsində yayılma müxtəlifliyini öyrənməkdir.
Tədqiqat sualı:
Külək necə yaranır?
Küləyin Yer kürəsində yayılma müxtəlifliyi nədən ibarətdir?
Küləyin təsərrüfat əhəmiyyəti
Tədqiqatın aparılması:
Sinif 4 qrupa bölünür. Qruplar küləklərin
növünə uyğun "Briz",
"Fırtına", "Passat" və
"Qasırğa" adlandırılır.
Müəllimin şərhi:
Mövzu haqqında qısa məlumat verilir. Qeyd olunur ki, külək
insanların həyatında böyük əhəmiyyət kəsb
edən təbiət hadisəsidir. Əsmə istiqaməti və
sürətinə (şiddətinə) görə küləyin
bir neçə növü vardır. Onlardan dördü sizin
qrupların adlarında öz əksini tapıb.
Tədqiqatın aparılması:
Şagirdlərə qruplar üzrə iş vərəqləri
paylanır.
"Briz" qrupu üçün tapşırıq:
Külək nədir? Küləyin yaranma səbəblərini açıqlayın.
(Bax: slayd 1)
"Fırtına" qrupu üçün tapşırıq:
Şəklə əsasən küləyin
sutkanın vaxtından asılı olaraq əsmə
istiqamətini və səbəblərini araşdırın.
Fəsillərdən asılı olaraq
külək necə dəyişir?
Bu fikri sxemlə
ifadə edin.
Bəs sizin yaşadığınız zonada
hansı küləklər əsir?
(Bax: slayd 2)
"Qasırğa" qrupu üçün tapşırıq
Verilən şeir parçalarından
küləyin xüsusiyyətlərini
aşkarlayın.
Hər səhər, hər axşam, hər axşam, hər səhər
Çox
zaman sərsəri küləklər bixəbər
Bir yaxın dost kimi
qapımı döyərlər,
Küləklər, küləklər, bəstəkar
küləklər,
Dünyanı dolaşan bəxtiyar
küləklər!
Bəziniz qorxulu, bəziniz
qorxusuz,
Bəziniz duyğulu, bəziniz
duyğusuz,
Bəziniz uyqulu, bəziniz
uyqusuz,
Küləklər, küləklər, ey
sərin küləklər,
Sizdə
var qoxusu hər yerin, küləklər!
Ey çılğın küləklər,
nəşəniz daşarkən,
Bağların şehindən mey
sorub coşarkən,
Nalqıran dağları atlayıb
aşarkən,
Məni
də alınız, uçayım dağlara,
Könlümdə nə varsa, açayım dağlara!
Gurlayın, ilhamım, sənətim
gurlasın!
Fırtınam, qasırğam, qüdrətim
gurlasın!
Şimşəyim parlasın, zülmətim
gurlasın!
Ey məni sərazad bəsləyən küləklər,
Bir dağın başından
səsləyən küləklər!
Küləyin istiqamətinin təyin edilmə yollarını araşdırın.
"Passat" qrupu üçün tapşırıq:
Küləyin əhəmiyyəti nədən
ibarətdir?
Bəs sizin yaşadığınız ərazi
üçün səciyyəvi olan küləklərin mənfi
və müsbət cəhətlərini sadalayın.
(Bax: slayd 3)
Qruplar müəyyən olunmuş
vaxt ərzində tapşırıqlar üzərində
işləyir, verilən suallara cavablar hazırlayırlar.
Məlumat mübadiləsi:
Bu mərhələdə qruplar əldə
edilmiş məlumatları təqdim edirlər.
Məlumatın müzakirəsi və
təşkili:
1. Əldə
edilmiş məlumatlar müzakirə olunur.
2.
Müxtəlif faktlar əlaqələndirilir və sistemləşdirilir.
3. Müəllim
qrupların işinə nəzarət edir.
Ümumiləşdirmə və nəticələrin çıxarılması:
Şagirdlərin diqqəti təqdimat
sualına cəlb edilir və onun
araşdırılması gedişində
aşağıdakı nəticələrin əldə
olunması diqqətə çatdırılır:
1. Külək
atmosfer təzyiqinin müxtəlif paylanması nəticəsində
yaranır.
2. Yer
kürəsində küləyin yayılması müxtəlifdir.
3. Küləyin
təbiətdə və insan həyatında rolu olduqca
böyükdür.
Yaradıcı tətbiqetmə:
Qruplara yaradıcı tətbiqetmə
üçün aşağıdakı
tapşırıq verilir:
Məntiqi ardıcıllığı tapın
Venn diaqramı
(Bax: slayd 4)
Briz və Musson küləklərinin
oxşar və fərqli cəhətlərini
qeyd edin.
Qiymətləndirmə: Qiymətləndirmə aşağıdakı
şkala üzrə aparılır.
Ev tapşırığı:
"Külək olmasa
idi yer səthində
nələr baş verərdi?" mövzusunda
esse yazmaq.
Sevinc QƏHRƏMANOVA,
Bakı şəhəri 6 nömrəli
məktəb
-liseyin coğrafiya müəllimi
Azərbaycan müəllimi.-
2015.- 2 may.- S.12.