İbtidai siniflərdə nümunəvi
riyaziyyat dərsi
III SİNİF
RİYAZİYYAT FƏNNİ
Mövzu: Kütlənin ölçülməsi
Standart:
4.2.2. Kəmiyyətin vahidləri arasındakı əlaqələrdən hesablamalarda istifadə edir.
4.2.3. Ölçmənin dəqiqliyini aparmaq üçün daha kiçik vahidlərdən istifadə edir.
2.3.2. Kəmiyyətlər arasında əlaqəni daha asanlıqla başa düşdüyünü ifadə edir.
Məqsəd:
- kütlənin ölçü vahidlərini tanıyır;
- kütlə ölçü vahidlərinin qarşılıqlı əlaqəsindən hesablamalarda istifadə edir;
- sadə hallara uyğun əşyaların kütlələrini təxmin edir.
İnteqrasiya:
Ana dili: 1.2. - Şagird şifahi nitq bacarığına malik olduğunu nümayiş etdirir.
Həyat bilgisi: 2.2.3. - Verilmiş şərtlərə uyğun ailə büdcəsi tərtib edir.
Təsviri incəsənət: 2.2.2
Təlim forması:
Böyük və kiçik qruplarla iş.
Təlim üsulu:
Beyin həmləsi, müzakirə, şaxələndirmə, təqdimat.
Resurslar:
Dərslik, iş dəftəri, iş vərəqləri.
Dərsin
gedişi: Motivasiya, problemin qoyuluşu.
Salamlaşma. Ötən dərsin
qısa sual-cavabla təkrarı. Motivasiya
yaratmaq üçün aşağıdakı
slaydı nümayiş
etdirirəm.
Şagirdlərlə slayddakı hər bir şəkil haqqında sorğu aparıram. Məsələn,
Sual: - Sağdan birinci nə şəklidir?
Cavab: - Xoruz (toyuq).
Sual: - Bəs ikinci nə şəklidir?
Cavab: - Fil.
Sual: -
Bu iki heyvandan hansı böyükdür
(ağırdır)?
Cavab: - Fil.
Beləcə bütün şəkillər
üzrə müqayisəli
sual-cavab apardıqdan sonra
şagirdlər əllərində
yoxlamaq üçün
iki əşyanı tutub onların ağır-yüngüllükləri ilə bağlı fikir yürüdürlər:
hansı ağırdır,
hansı yüngüldür? Əlavə suallar verirəm:
- Əşyanın materialının
onun kütləsinə
təsiri varmı?
- İki kisədən
biri yun, digəri qumla doludur. Hansı daha ağırdır?
İki təyyarə
modeli göstərirəm. Biri kağızdan,
digəri isə dəmirdən hazırlanmışdır. Sual verirəm:
- Hansı daha ağır olar: kağızdan hazırlanmış,
yoxsa dəmirdən hazırlanmış?
- Bir çantada 3, digərində isə 8 eyni kitab var. Hansı çanta ağırdır?
Şagirdlərə
aşağıdakı sualları verməklə
şaxələnmə aparıram:
- Hansı ölçü vahidlərini tanıyırsınız?
- Kütlə vahidləri hansılardır?
- Ən kiçik və ən böyük kütlə vahidi hansıdır?
- Biz hansı uzunluq ölçü vahidlərindən
istifadə edirik?
- Standart ölçü vahidləri hansılardır?
- 1 dm, 3 dm 5 sm neçə sm-dir?
- 1 m neçə
sm-dir?
- 1sm neçə mm-dir?
və s.
- Ən kiçik
və ən böyük uzunluq ölçü vahidi hansıdır?
- Şərti ölçü vahidlərini kim sadalayar?
- Biz nə zaman şərti ölçü vahidlərindən istifadə edirik?
- Biz bu ölçü vahidlərini başqa necə adlandıra bilərik?
- Kəmiyyətlər haqqında
hansı məlumatları
toplamısınız?
Şagirdlərin cavabları:
- Kəmiyyət alınma sözdür.
- Ölçü sistemi ilk dəfə Fransada yaranıb.
- Metr yunanca ölçü
deməkdir.
- Əsas ölçü vahidi metrdir.
- Metr sözünün əvvəlinə ön şəkilçilər artırmaqla metrdən böyük və kiçik ölçü
vahidləri
yaratmaq
olur.
Yardımçı sual:
- Əşyanın kütləsi
nə vaxt artır?
Tədqiqat sualı:
Deyilənləri ümumiləşdirərək tədqiqat sualını bu cür qoyuram:
Kütlə necə ölçülür? Kütlə ölçü
vahidləri hansılardır?
Çəki vahidlərini
bilmək bizə nə üçün bu
qədər vacibdir?
Tədqiqatın aparılması:
Şagirdləri üç qrupa bölürəm. Qruplara tapşırıq yazılmış iş vərəqləri verirəm.
Qruplar liderlərini seçirlər.
Sonra şagirdlərin müstəqil
işləri təşkil
olunur.
İnformasiya mübadiləsi:
Hər qrup öz işini təqdim edir.
Qrupların işləri lövhədən
asılır.
İnformasiyanın müzakirəsi:
Qrupların təqdimatı başa
çatdıqdan sonra
şagirdlərə sual
verirəm:
1. Kütlə nədir?
2. 1 kq neçə qramdır?
3. Böyükdən kiçiyə
kütlə vahidlərini
söyləyin.
4. Hansı kütlə bir pomidora uyğun
ola bilər:
5 kq, 50 kq, 50 q?
5. Aşağıdakı kütlələrin hansı uyğundur?
Sonra şagirdlərin
mümkün cavabları
dinlənilir.
Test tapşırıqları vasitəsilə
mövzunu daha
da möhkəmləndirirəm.
Nəticə və ümumiləşdirmə:
Şagirdlərin cavablarından ümumi
nəticəyə gəlinir
ki,
əşyaların kütlələri tərəzi vasitəsilə ölçülür.
Əşyaların kütləsini ölçmək
üçün çəki
vahidlərini bilmək
lazımdır.
Sonra dərslikdəki çalışmalar
yerinə yetirilir (səh.90).
Ev tapşırığı:
Səh.90, məsələ ¹ 3.
İş dəftəri səh.86, misal
¹1- 5.
Qiymətləndirmə:
Xuraman ŞABANİ,
Bakı şəhər 6 nömrəli məktəb-liseyin ibtidai sinif müəllimi,
"Ən yaxşı müəllim"
müsabiqəsinin qalibi
Azərbaycan müəllimi.-
2015.- 16 may.- S.12.